Slavný Ikarus skončil s výrobou autobusů

Jméno Ikarus je v našich myslích zřejmě navždy spojeno nejen s bájným letcem, ale i s autobusy, které se proháněly po městech hlavně před rokem 1989. Různé verze autobusů nebyly sice dokonalé, ale zase dokázaly pojmout ohromné množství cestujících.

Jenže již od konce osmdesátých let přestala automobilka vyvíjet nové vozy a to se podepsalo na tom, že po pádu železné opony neměla co nabídnout. Trh si žádá své a moderní technologie, které by umožnily i nadále produkovat autobusy této značky zde nebyly.

To je také důvod, proč automobilka po dlouhých 58 letech výrobu autobusů značky Ikarus minulý týden definitvně ukončila.

TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 29 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 21 příspěvků