Slavnostně zahájena stavba posledního úseku D8 k hranicím

Dnes byla slavnostně zahájena stavba posledního dílčího úseku stavby 0807 Trmice - státní hranice (23,4 km) na dálnici D8 za účasti české, německé i evropské politické reprezentace. Jedná se o hraniční most (0807/II, délka 410 m, výška 56 m), který propojí českou D8 a německou A17. Zprovoznění celého úseku 0807 je plánováno na konec roku 2006 a vše nasvědčuje tomu, že se plán podaří dodržet.

Stručně o uvedeném úseku: Stavba 0807 začíná v Trmicích, kde navazuje na provozovanou stavbu 0806 Řehlovice – Trmice. V místě napojení je navržena mimoúrovňová křižovatka sloužící pro napojení Trmic a Ústí nad Labem. Dálnice překonává železniční tratě mostní estakádou dlouhou 1 060 m a následně další estakádou přes Ždírnické potoky v délce 468 m. Za estakádou je navržena mimoúrovňová křižovatka „Předlice“. U Českého Újezdu je trasa dálnice situovaná západně od železniční tratě Ústí nad Labem – Most, kterou podchází. Následuje MÚK „Úžín“ se silnicí I/30. Přechod bývalého hlubinného dolu A. Zápotocký je navržen jeho okrajem. Odsud se trasa stáčí doprava v souběhu se silnicí I/13 do prostoru obce Varvažov, kde je navržena oboustranná odpočívka. V místě křížení se silnicí I/13 je navržena mimoúrovňová křižovatka „Knínice“. Po knínickém mostě se dostává na úbočí Krušných hor, které překonává stoupáním 4,5% a dvěma tunely - Libouchec a Panenská. Od MÚK „Petrovice“ pokračuje D8 po náhorní plošině Krušných hor. Končí mostem přes státní hranici, za kterým pokračuje dálnice A17 na německém území. Celní odbavovací prostor bude umístěn na německé straně.

Celkem bude v rámci stavby 0807 vybudováno 5 mimoúrovňových křižovatek a dva tunely - Libouchec (535 m) a Panenská (2021 m). Tunel Panenská se tak stane nejdelším českým dálničním tunelem. Celkové převýšení tohoto úseku je 482 m. Stavba 0807 by měla být zprovozněna ke konci roku 2006. Dokumentace vlivu na životní prostředí byla schválena v roce 1996. Trasa byla vybrána z 11 variant. (Zdroj: www.ceskedalnice.cz)

TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

včera | Radek Pecák | 10 příspěvků
Minitest Ford Fiesta Vignale 1.0 EcoBoost: V čem je ta prémie?

Ford Fiesta 1.0 EB Vignale (minitest)

Vyplatí se koupě té nejvíce vyšňořené Fiesty? Vyzkoušeli jsme ji s litrovým motorem EcoBoost o výkonu 103 kW.

15.  2.  2018 | Milan Lažanský | 25 příspěvků
TEST Volkswagen T-Roc 2.0 TDI DSG 4Motion: Pouliční směska

VW T-Roc 2.0 TDI DSG 4Motion

Rostoucí segment SUV byl loni rozšířen o stylový Volkswagen T-Roc. Vypadá fantasticky, přináší však i řadu těžko pochopitelných řešení. Pro první test jsme zvolili verzi s turbodieselem, převodovkou DSG a pohonem všech kol.

13.  2.  2018 | Jan Mička | 23 příspěvků