Slavnostně zahájena stavba posledního úseku D8 k hranicím

Dnes byla slavnostně zahájena stavba posledního dílčího úseku stavby 0807 Trmice - státní hranice (23,4 km) na dálnici D8 za účasti české, německé i evropské politické reprezentace. Jedná se o hraniční most (0807/II, délka 410 m, výška 56 m), který propojí českou D8 a německou A17. Zprovoznění celého úseku 0807 je plánováno na konec roku 2006 a vše nasvědčuje tomu, že se plán podaří dodržet.

Stručně o uvedeném úseku: Stavba 0807 začíná v Trmicích, kde navazuje na provozovanou stavbu 0806 Řehlovice – Trmice. V místě napojení je navržena mimoúrovňová křižovatka sloužící pro napojení Trmic a Ústí nad Labem. Dálnice překonává železniční tratě mostní estakádou dlouhou 1 060 m a následně další estakádou přes Ždírnické potoky v délce 468 m. Za estakádou je navržena mimoúrovňová křižovatka „Předlice“. U Českého Újezdu je trasa dálnice situovaná západně od železniční tratě Ústí nad Labem – Most, kterou podchází. Následuje MÚK „Úžín“ se silnicí I/30. Přechod bývalého hlubinného dolu A. Zápotocký je navržen jeho okrajem. Odsud se trasa stáčí doprava v souběhu se silnicí I/13 do prostoru obce Varvažov, kde je navržena oboustranná odpočívka. V místě křížení se silnicí I/13 je navržena mimoúrovňová křižovatka „Knínice“. Po knínickém mostě se dostává na úbočí Krušných hor, které překonává stoupáním 4,5% a dvěma tunely - Libouchec a Panenská. Od MÚK „Petrovice“ pokračuje D8 po náhorní plošině Krušných hor. Končí mostem přes státní hranici, za kterým pokračuje dálnice A17 na německém území. Celní odbavovací prostor bude umístěn na německé straně.

Celkem bude v rámci stavby 0807 vybudováno 5 mimoúrovňových křižovatek a dva tunely - Libouchec (535 m) a Panenská (2021 m). Tunel Panenská se tak stane nejdelším českým dálničním tunelem. Celkové převýšení tohoto úseku je 482 m. Stavba 0807 by měla být zprovozněna ke konci roku 2006. Dokumentace vlivu na životní prostředí byla schválena v roce 1996. Trasa byla vybrána z 11 variant. (Zdroj: www.ceskedalnice.cz)

Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

včera | Michal Žďárský | 1 příspěvek
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků