Slavnostně zahájena stavba posledního úseku D8 k hranicím

Slavnostně zahájena stavba posledního úseku D8 k hranicím

Dnes byla slavnostně zahájena stavba posledního dílčího úseku stavby 0807 Trmice - státní hranice (23,4 km) na dálnici D8 za účasti české, německé i evropské politické reprezentace. Jedná se o hraniční most (0807/II, délka 410 m, výška 56 m), který propojí českou D8 a německou A17. Zprovoznění celého úseku 0807 je plánováno na konec roku 2006 a vše nasvědčuje tomu, že se plán podaří dodržet.

Stručně o uvedeném úseku: Stavba 0807 začíná v Trmicích, kde navazuje na provozovanou stavbu 0806 Řehlovice – Trmice. V místě napojení je navržena mimoúrovňová křižovatka sloužící pro napojení Trmic a Ústí nad Labem. Dálnice překonává železniční tratě mostní estakádou dlouhou 1 060 m a následně další estakádou přes Ždírnické potoky v délce 468 m. Za estakádou je navržena mimoúrovňová křižovatka „Předlice“. U Českého Újezdu je trasa dálnice situovaná západně od železniční tratě Ústí nad Labem – Most, kterou podchází. Následuje MÚK „Úžín“ se silnicí I/30. Přechod bývalého hlubinného dolu A. Zápotocký je navržen jeho okrajem. Odsud se trasa stáčí doprava v souběhu se silnicí I/13 do prostoru obce Varvažov, kde je navržena oboustranná odpočívka. V místě křížení se silnicí I/13 je navržena mimoúrovňová křižovatka „Knínice“. Po knínickém mostě se dostává na úbočí Krušných hor, které překonává stoupáním 4,5% a dvěma tunely - Libouchec a Panenská. Od MÚK „Petrovice“ pokračuje D8 po náhorní plošině Krušných hor. Končí mostem přes státní hranici, za kterým pokračuje dálnice A17 na německém území. Celní odbavovací prostor bude umístěn na německé straně.

Celkem bude v rámci stavby 0807 vybudováno 5 mimoúrovňových křižovatek a dva tunely - Libouchec (535 m) a Panenská (2021 m). Tunel Panenská se tak stane nejdelším českým dálničním tunelem. Celkové převýšení tohoto úseku je 482 m. Stavba 0807 by měla být zprovozněna ke konci roku 2006. Dokumentace vlivu na životní prostředí byla schválena v roce 1996. Trasa byla vybrána z 11 variant. (Zdroj: www.ceskedalnice.cz)

bazar

Skoda Octavia 1,9
Rok výroby: 2008
Stav: 252 737 km
Cena: 102 000 Kč
Skoda Octavia 1,6
Rok výroby: 2012
Stav: 108 423 km
Cena: 230 000 Kč
Chevrolet Spark 0,8
Rok výroby: 2006
Stav: 106 509 km
Cena: 36 000 Kč
Renault Thalia 1,2
Rok výroby: 2007
Stav: 156 314 km
Cena: 56 000 Kč
Nissan Juke 1,2
Rok výroby: 2017
Stav: nový vůz
Cena: 370 000 Kč
Renault Thalia 1,4
Rok výroby: 2006
Stav: 52 888 km
Cena: 60 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 33 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků
Test Alfy Romeo Stelvio: Italové naučili SUV jezdit! A kde je problém?

Alfa Romeo Stelvio

První sportovně-užitkový vůz od Alfy Romeo má poctivý základ, díky kterému nabízí skvělé jízdní vlastnosti. Jak si ale stojí v dalších disciplínách?

8.  8.  2017 | Milan Lažanský | 13 příspěvků