„Slavné” čínské plagiáty budou k vidění ve Frankfurtu

17 komentářů

KL
3. září • 15:32

...pry budou hned Kopyrejci ;-/)))

Pepa z depa
3. září • 13:53

Proc by nekdo nemohl kopirovat design cehokoliv??? At si klidne cinani kopirujou BMW - je na zakaznikovi jestli si koupi BMW s technikou BMW a nebo vypadajici jako BMW s technikou z Ciny.
Jina vec uz ovsem je kopirovani technickych vynalezu jez stoji spolecnosti nemale investice - to bych uz soudne chranil co jen to jde!

Fry
3. září • 17:59

Technické vynálezy stojí společnost nemalé investice, zatímco všichni designéři pracují za dobré slovo... :-))

Pepa z depa
4. září • 9:32

jasne ze ne, ale proste jen pouzivaji veci svych kolegu, to co vidi kolem sebe a to co je zrovna in..... tim nesnizuju jejich praci, jen nevidim duvod, proc kdyz vidim u souseda zluty plot s cervenyma teckama, tak bych si nemohl natrit plot stejne....

Pepa z depa
4. září • 9:32

jasne ze ne, ale proste jen pouzivaji veci svych kolegu, to co vidi kolem sebe a to co je zrovna in..... tim nesnizuju jejich praci, jen nevidim duvod, proc kdyz vidim u souseda zluty plot s cervenyma teckama, tak bych si nemohl natrit plot stejne....

Pepa z depa
4. září • 9:32

jasne ze ne, ale proste jen pouzivaji veci svych kolegu, to co vidi kolem sebe a to co je zrovna in..... tim nesnizuju jejich praci, jen nevidim duvod, proc kdyz vidim u souseda zluty plot s cervenyma teckama, tak bych si nemohl natrit plot stejne....

Leonardo Cupránek
3. září • 14:49

http://www.libinst.cz/tl/tl_12_2001.pdfJestli někdo chce udržet nějaké tajemství, musí se sám snažit (technicky to zabezpečit, smluvně to ošetřit, atd...).Nehledě k tomu, že inovace nastupují tak rychle, že výrobky velmi rychle zastarávají. U velké části vyrobců ani nemá cenu si to nechávat patentovat.Celé je to spíš jen záminka pro posilování moci státu. Ale když to stát potřebuje pro sebe, klidně (a beztrestně) myšlenku ukradne, pokud se státům hodí do krámu levné generické léky, přijde s nařízením, že patenty mají jen omezenou životnost a pak to může už vyrábět každý. Ať jdou do háje.

pepa
5. září • 22:23

Hm, ty naivni stranky opravdu nekdo cte?
Design ani technologie auta neni "tajemstvi", protoze je to kazdemu na ocich a pristupne. Ani se z toho neda tajemstvi vyrobit. Jsou dve moznosti, budto bude zakon, ktery na omezenou dobu opravdu poskytne ochranu pro technicke reseni (nebo design) a nebo proste takovy zakon nebude a vsichni si budou kopirovat vsechno. Kam by to v druhem pripade dospelo si kazdy muze prestavit sam, nemusi si pro to cist nejaka vtipna pdfka libinstitutu.

Leonardo Cupránek
5. září • 22:42

Jasně, my naivní čteme libinst či mises.org a vy zkušení čtete stránky ÚOHS, ministerstev, ouřadů, komisariátů, partají, odborů, atd... No jo, no.Ano, každý si může představit, kam by absence regulace a donucení vedla. Ale každý si asi představuje něco jiného. Taže kam by to podle vás osvícených vedlo? BMW by se naštvalo a přestalo by vyrábět auta (vzdalo by se miliardového byznysu)? Nebo by si spíš našlo cestu, jak se nové situaci přizpůsobit?
Movití zákazníci BMW by hromadně přešli na polopojízdné čínské napodobeniny? Opravdu tomu věříte? Fakt by mne zajímalo, co by se podle vás tak hrozného stalo.Navíc ona kdyby se nezrušila jen tato státní regulace, ale i ty ostatní, cena mezi originálem a čínskou kopií by nebyla tak propastná.

Leonardo Cupránek
3. září • 8:39

Když někoho ostatní napodobují, je to důkaz jeho kvalit. Měl by být poctěn. Navíc zákazík BMW si čínský plagiát nekoupí. Majitel čínské X5 bude spíš pro smích.Kdyby si BMW musela kampaň proti plagiátorům financovat sama, asi by se na to vypšoukla, popřípadě by zvolila jinou (levnější a účinnější) taktiku. Nebo by zkrátila inovační cyklus. Pokud ale může náklady na takovou kampaň přenést na ostatní (daňové poplatníky), tak co by se omezovali, že.http://www.libinst.cz/tl/tl_12_2001.pdfAť se "poškození" výrobci sdruží, ať podobné akce platí třeba Hospodářská komora (pokud její členové souhlasí, že to zaplatí). Stejně jako korupci ve fotbale by si měla vyšetřovat Fotbalová asociace (sakra podvádění doma v mariáši taky nevyšetřuje státní policie), mně je to putna - je v jejich zájmu, aby každý zápas nebyl uplacenej, jinak jim tam nebudou chodit lidi.

puck
3. září • 9:24

Shuanghuan CEO som mal tu cest si zajazdit. :-) fakt kvalitka. auto malo cca pol roka. kozene" gumene potahy boli popraskane, vsetky otvory boli prepepene priestitnou lepiacou paskou vratane klimatizacie. zistoval som preco - do auta vnikaju vyfukove plyny z motora, ale nevedno kade :-) :-D

Leonardo Cupránek
3. září • 9:52

No to je paráda :-DDo toho bych fakt šel :-))Myslím, že BMW nemůže myslet ani trochu vážně, že se této konkurence obává. Ale když to zaplatí ostatní, že, tak proč si nepostěžovat - třeba je stát ochrání nějakým vyšším dovozním clem na mimoevropská auta (a pomůžou si od konkurence Lexusu).BMW se totiž neobává ani daleko méně "průjmové" konkurence. Pokud by se obávali čínských plagiátů, musejí se i obávat třeba Chevroletu Captiva. Ten také stojí zlomek ceny BMW a oproti číňanům je to neporovnatelně kvalitnější a "značkovější". Podle mne prostě jde o klasický rentseeking, klasický průvodní znak demogracie: Když někdo hodně hlasitě a organizovaně křičí, obvykle (z cizíh peněz) něco dostane. Týká se to jak zemědělců, tak státních zaměstnanců, ale i průmyslovýžch podniků. Kapitalismus je minulostí, snaha o zlepšení firemní situace prostřednictvím produkce kvalitnějších a levnějších produktů už se nenosí. Teď se profit generuje křičením po ochraně, dotacích, oddlužování, resturkturalizaci a podobně. Záminek je vždy dost: je moc sucho, moc prší, je teplo nebo zima, nebo prostě číňani.

R
3. září • 6:20

nejvíc mi tenkrát v téhle kauze dostalo jak to okopirovali i se sjetim vzorkem pneumatik:-D

Ráďa
3. září • 5:20

No počkejte až si to někteří koupí, přelepí štítky a budou si hrát na kingy a dělat že mají original novou X5 :-D :-D :-D .... PS: a nevíte proč asiati nekopčí Škodu?:-P

Miras13
3. září • 18:15

Protože se tam oficiálně vyrábí už 2 měsíce :-P:-P:-P:-P

nal
3. září • 12:34

bude to skor tym, ze by sa ukradol uz ukradnuty dizajn. nova Fabia skopci dizajn (pardon, inspiruje sa...) Suzuki a Mini.

Lojza von Schweinfurth
3. září • 6:55

Protoze u Skody se original snadno pozna ;)

Doporučujeme

Články odjinud