„Slavné” čínské plagiáty budou k vidění ve Frankfurtu

Čínské automobilky, které věrně okopírovaly automobily evropských výrobců, si se svým počínáním hlavu příliš nelámou. Ti nejdrzejší z nich dokonce přivezou své vozy na autosalon do Frankfurtu.

Shuanghuan CEO, neboli BMW X5, a Shuanghuan Noble, neboli Smart ForTwo jsou jenom vrcholem ledovce čínského kopírování designu.

Automobilky BMW a Mercedes sice již podnikly kroky k tomu, aby čínský Shuanghuan přestal vyrábět vozy s designem, který je německým vozům velmi podobný, ale do zahájení autosalonu nelze čekat žádné definitivní rozhodnutí.

Vedení autosalonu se sice nechalo slyšet, že není vyloučeno, že čínskému výrobci nedovolí vystavit své vozy, ale takto tvrdého opatření se před vyřešením sporů zřejmě nedočkáme. V případě, že by nebyla prokázána souvislost mezi čínským a německým designem, mohli by mít organizátoři pořádné problémy.

Ať to již dopadne jakkoli, je dobře, že proti čínskému kopírování začaly bojovat i silné automobilky. Dokud se totiž kopírovaly jen české čtyřkolky Blata a to dokonce i s názvem, nikoho to pořádně nezajímalo. Pokud ovšem do hry vstoupí takto silné společnosti, věc již nebude plnit pouze zábavné rubriky německých bulvárních magazínů.

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG: Opravdu má spotřebu dieselu?

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG

Volkswagen dopřál motoru 1.5 TSI Evo Bluemotion řadu systémů, které dnes stále nejsou úplně běžné. Výsledkem má být zážehový agregát se spotřebou vznětového. Platí to i mimo laboratoře?

včera | Jan Mička | 50 příspěvků
Minitest Renault Twingo GT: Rošťák svázaný svou vlastní koncepcí

Renault Twingo GT (minitest)

Renault Sport si tentokrát v rámci své kúry GT posvítil na toho nejmenšího. Co přináší oproti standardní verzi?

14.  6.  2018 | Milan Lažanský | 9 příspěvků
TEST Toyota Yaris GRMN: Tryskomyš ze staré školy

Toyota Yaris GRMN

Co se stane, když do Yarisu namontujete kompresorovou osmnáctistovku Toyoty dodávanou pro Lotus Elise? Když je za tím Gazoo Racing, který staví auta pro Le Mans i WRC, tak možná tušíte.

12.  6.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků