Slavná Škodovka z Dakaru měla ošklivou nehodu. Ve velké rychlosti přestala brzdit

Poslední dobou není slavnější Škodovky než té z letošní Rallye Dakar. Drsný závod pouští sice přežila, ale osudným se jí stal Krušnohorský pohár.

Na letošní Rallye Dakar, která odstartoval 3. ledna, vzbudila velké ohlasy posádka ve složení Ondřej Klymčiw a Petr Vlček. Tito bývalí motorkáři se zúčastnili náročného závodu se Škodou 130 LR v nově otevřené kategorii Dakar Classic, která je určená pro historické vozy. Posádka tak na tuto soutěž dostala první Škodovku.

Závodní Škoda byla postavena nová takřka od základu. Motor vychází z původní hliníkové třináctistovky, ale dostal robustnější klikovou hřídel, mazání se suchou skříní a samostatné chlazení oleje, nové karburátory Weber, laděný výfuk a karbonové sání. Na autě pracoval i Jiří Kotek, bývalý šéf týmu Škoda Motorsport. Je to prostě unikát.

Martin Prokop po Dakaru 2021: Být v elitě je jako droga, Shrek ale musí vydržet víc

Martin Prokop po Dakaru 2021: Být v elitě je jako droga, Shrek ale musí vydržet víc

Sympatická posádka je i dlouho po závodu velmi komunikativní na sociálních sítích, kde své fanoušky pravidelně informuje o aktuálním dění. Nyní ji čekal Krušnohorský pohár, který se konal 24. května na Autodromu Sosnová. Jízda sle ale bohužel stala pro závodní Škodu osudnou.

„Ve 4. kole závodu do vrchu Krušnohorského poháru praskl na škodovce brzdový třmen. Zkušení vědí, že vlivem této závady poklesl tlak v celém brzdovém systému a auto tak přestalo kompletně brzdit. Bohužel evidujeme značné škody. I přes tuhle situaci jsme si v závodu se škodovkou dojeli pro krásné 3. místo a tak máme trochu schizofrenní pocity“, uvedla posádka na svém Facebooku.

Na Dakar se vrátí slavné bestie! Classic 2022 pojede Bull i dvouhlavé monstrum

Na Dakar se vrátí slavné bestie! Classic 2022 pojede Bull i dvouhlavé monstrum

Video z nehody si můžete pustit níže. Dle posádky byla nárazová rychlost 86 km/h a naštěstí se nikomu nic nestalo. Na tu rychlost dopadl vůz ještě dobře, dát ho dohromady ale stejně nebude jen tak. Přejeme tedy hodně zdaru. Přece co by to bylo za závodní auto bez pořádných šrámů.

Škoda

Škoda Auto je největší česká automobilka. Vychází ze společnosti Laurin & Klement založené v roce 1895, od roku 1990 je součástí skupiny Volkswagen Group.

Škoda Fabia • Škoda ScalaŠkoda Rapid • Škoda Octavia  Škoda Superb • Škoda Yeti • Škoda Kodiaq • Škoda Citigo • Škoda Kamiq • Škoda Karoq • Škoda Enyaq iV

TEST Dacia Duster 1.3 TCe 130 4x4 N1: Řešení emisní otázky, ovšem s následky

Dacia Duster TCe 130 N1

Dacia od začátku letošního roku nabízí SUV Duster v užitkové variantě N1. Kde se verze vzala a jaká přináší omezení? To jsme zjišťovali v redakčním testu.

včera | Vladimír Kadera | 12 příspěvků
Dlouhodobý test Toyota Yaris 1.5 Hybrid: Zajetá! Super spotřeba je standard (1. díl)

Toyota Yaris 1.5 Hybrid

S titulem evropské Auto roku 2021 (COTY) přichází velká zodpovědnost. A k tomu všemu nové Toyotě Yaris přibyl další úkol: sloužit po dobu šesti měsíců v naší redakci. Nyní přišel čas na první report.

20.  6.  2021 | Jan Mička | 42 příspěvků
TEST Honda CR-V e:HEV 2.0 i-MMD AWD Sport Line: Šetříme, teď už implicitně

Honda CR-V e:HEV 2.0 i-MMD AWD

V této chvíli už Cé-Er-Véčko ve vlastní konfiguraci koupíte jenom jako hybrid. Absence možnosti výběru starosvětského pohonného ústrojí sice zamrzí, ale budoucím majitelům to díky dobrému fungování zřejmě vadit nebude.

18.  6.  2021 | Richard Herbich | 12 příspěvků