Nejen karoserie vozů Ferrari lze považovat za designovou lahůdku. Pro letošní Milan Design Week se italská značka rozhodla vzdát hold svým konstruktérům.
Zatímco Maserati vystavuje na probíhajícím týdnu designu v Miláně (7.–13. dubna) historický závoďák 200S či unikátní specifikaci SUV Grecale, kolegové z Ferrari pojali místní oslavy designu trochu jiným způsobem. Maranellská značka totiž představuje exkluzivní kolekci sběratelských předmětů, uctívající napříč historií konstrukční design motorů svých silničních a závodních vozů.
Pečlivě vybrané díly a motory jsou speciální expozicí v oficiálním butiku Ferrari v Miláně. Například vystavený motor V12 o objemu 6,3 litru, původem z hypersportu LaFerrari (2013), je ukázán na podstavci v částečně rozloženém stavu, aby si mohli návštěvníci prohlédnout i samotnou klikovou hřídel, písty, vačkové hřídele nebo vedení karbonového sání. Pro účely výstavy použilo Ferrari exemplář jednotky z prototypu LaFerrari.
Dalším motorem v galerii je třílitrový atmosférický desetiválec Tipo 048B z monopostu formule 1 F399 z roku 1999. Tato technika zajistila Ferrari devátý pohár konstruktérů a Michaela Schumachera, Eddieho Irvina a Miku Salo dovezla v tehdejší sezóně k řadě vítězství (titul mistra světa si nicméně odnesl Mika Häkkinen v McLarenu). Započatou éru vřeštivých monopostů F1 utvrzoval výkon motoru 790 koní (581 kW) při 16.300 ot/min.
Z jednotlivých dílů pak Ferrari oslavuje třeba design vačkové hřídele z monopostu F1 F2003-GA, rovněž s desetiválcovým motorem, který pomohl Schumacherovi získat titul mistra světa v roce 2003 – motor Tipo 52 zde produkoval až 930 koní (684 kW) při 19.000 ot/min. Z 2,4litrového osmiválce ve Ferrari F60, s nímž v roce 2009 závodil v F1 Kimi Räikkönen, jsou zase vystaveny výfukové svody. Mimo pohonné jednotky nakonec Ferrari ukazuje i karbonový brzdový kotouč z monopostu SF71H, s nímž v sezoně 2018 jezdili Sebastian Vettel a Kimi Räikkönen.
Zdroj: Ferrari |
Zdroj videa: Ferrari