Šlapací Audi A4 má pomoci spalovat kalorie. Vynálezce čeká na schválení k provozu

Tohle není klasické šlapací autíčko. Upravené Audi A4 stále používá svůj motor i převodovku, abyste jej však rozjeli, musíte šlápnout do pedálů jako na jízdním kole. Podle jistého vynálezce ze Saúdské Arábie ideální způsob, jak spalovat kalorie při jízdě autem.

Takzvaný FitCar PPV Prototype 2 je svým tvůrcem nazýván jako „světově první auto spalující kalorie“. Nasser Al Shawaf ze Saúdské Arábie měl za cíl vytvořit z každodenního, nehybného sezení za volantem mnohem zdravější a aktivnější způsob cestování. V místě pedálů plynu a brzdy tak nyní najdete pedály z jízdního kola.

Na úpravě vozu se podílela i nizozemská firma BPO, která Shawafův nápad přeměnila v již druhý zcela funkční prototyp. Upravené Audi A4 Avant byste přitom z venku nepovažovali za fitness stroj. Dokonce i pod kapotou zůstalo vše při starém, je zde přeplňovaný dvoulitrový motor spojený se standardní automatickou převodovkou. Změny najdete hlavně v interiéru.

Značka Horch se vrátí! Jako luxusní verze Audi A8 bude konkurovat Maybachu

Značka Horch se vrátí! Jako luxusní verze Audi A8 bude konkurovat Maybachu

Žádný řetězový převod jako u dětského šlapacího autíčka ale nečekejte. Vaše šlapání do pedálů zde funguje čistě jako náhrada za klasické šlápnutí na pedál plynu. Rychlostí a silou šlapání tak vlastně regulujete otáčky motoru. Převod vašeho úsilí na rozjetí vozu má samozřejmě na starosti chytrá elektronika.

U jednotky pedálů na podlaze je dokonce možné zvýšit či snížit odpor při šlapání, takže si řidič přesně zvolí intenzitu svého cvičení při jízdě. Odezvu systému pak lze nastavit také v závislosti na jízdních podmínkách. Režim „Drive Slow“ je určen pro pomalejší jízdu v provozu, zatímco režim „Drive Fast“ je určen k rychlému pohybu na dálnici. „No Drive“ umožňuje řidiči šlapat a tedy spalovat kalorie i třeba při stání na červené.

240 km/h na jízdním kole. Novému rekordu pomohlo Porsche Cayenne Turbo

240 km/h na jízdním kole. Novému rekordu pomohlo Porsche Cayenne Turbo

Jelikož po zástavbě jednotky pedálů už nezbylo místo pro původní pedál brzdy, k brzdění je používána ruční páka vedle volantu, kterou byste normálně našli v autě upraveném pro vozíčkáře. Celý systém má Shawaf mezinárodně patentován. Nyní pouze čeká na homologaci k používání systému na silnicích jak v Nizozemsku, tak dalších státech Evropy.

„FitCar PPV je alespoň částečným řešením pro lidi, kteří chtějí více cvičit, ale nemají na trénink volný čas. Jsem vážně hrdý na výsledky našeho projektu,“ uvedl Nasser Al Shawaf. Jako první prototyp FitCaru posloužil v minulosti Smart, tentokrát už padla volba na Audi A4 kvůli jeho ergonomickému a prostornějšímu interiéru.  

Další rekord na jízdním kole. Žena za dragsterem upalovala skoro 300 km/h

Další rekord na jízdním kole. Žena za dragsterem upalovala skoro 300 km/h

Shawaf a BPO by nejradši svou technologii nabídli některé z automobilek pro výrobu nové generace „zdravějších“ městských automobilů. Případně je v plánu systém prodávat zájemcům, kteří by si jednoduše přáli konvertovat své normální auto na „šlapací auto“.

TEST BMW X5 M50d: Tohle je další SUV, které zaujme i řidiče!

BMW X5 M50d

BMW v případě modelové řady X5 konečně dohání samo sebe. Tedy sprint, který poslední roky nasadili nejen v oblasti pojetí interiéru a technologií, ale překvapivě i jízdních vlastností. A v lecčem je právě X5 u Bavorů průkopníkem!

dnes | Milan Lažanský
TEST Mercedes-Benz A 180 d: Opravdu potřebujete naftu?

Mercedes-Benz A 180 d

Nová generace Mercedesu třídy A dostala svěží vnější tvary a doslova revoluční interiér. Otestovali jsme jedinou vznětovou verzi nabídky a příjemně překvapila nejenom reálnou spotřebou.

16.  12.  2018 | Jan Mička | 45 příspěvků
Minitest Suzuki Vitara 1.4 BoosterJet 4×4: Pořád jako pírko!

Suzuki Vitara 1.4 BoosterJet 4×4 (minitest)

Aktuální Vitara už nějakou dobu spoléhá výlučně na benzínové turbomotory a nedávno k nim nově přibylo i více bezpečnostních systémů. Jak jezdí se čtrnáctistovkou, manuálem a pohonem všech kol?

13.  12.  2018 | Miro Mihálik | 22 příspěvků