Slabým Škodám Kamiq a Scala je konec. Nyní mohou mít až 181 koní a 305 N.m

Taky nejnovější škodovky Kamiq a Scala se již dočkaly péče od švédských expertů BSR. Přizvednutí výkonu je přitom zcela jednoduchých procesem.

České zastoupení švédského úpravce BSR nedávno přivedlo na trh tuningové kity pro nejsilnější verze Škody Kodiaq, nyní však míří trochu níže a lehké přeprogramování řídící jednotky nabízí i pro novou Scalu a Kamiq. Výhradně přitom pro přeplňované benzinové čtyřválce 1.5 TSI, které najdete v obou modelech škodovky.

Škoda Kodiaq RS může mít až 292 koní a 591 N.m. Levnou úpravu zvládnete i sami

Škoda Kodiaq RS může mít až 292 koní a 591 N.m. Levnou úpravu zvládnete i sami

V základu jsou patnáctistovky v menších škodovkách naladěny na 110 kW (150 koní) a točivý moment 250 N.m. Přeprogramování v rámci tuningového kitu BSR Stage 1 však dokáže velmi jednoduše zajistit hodnoty 133 kW (181 koní) a 305 N.m. Za toto vyladění si BSR účtuje 20753 Kč.

K úpravě opět dochází připojením PPC jednotky do diagnostické zástrčky OBD a instalací nového softwaru. Tento proces navíc zvládne i sám zákazník, přičemž i zde bude nejspíš BSR nabízet vypůjčení PPC jednotky, abyste si ji k pouhému přeprogramování nemuseli kupovat. V tomto případě lze navíc ušetřit asi 5 tisíc korun.

První jízda se Škodou Kamiq 1.0 TSI: Revoluci nečekejte, poctivý kus auta ano

První jízda se Škodou Kamiq 1.0 TSI: Revoluci nečekejte, poctivý kus auta ano

K oběma kitům mimochodem dílna přidává v ceně i znaky BSR na karoserii a hlavně záruku na samotnou úpravu jednotky a taky záruku na pohonné ústrojí, kryjící veškeré případné škody na hnacím traktu, které by nebyly kryty zárukou výrobce či prodejce vozu.

Koneckonců, tato úprava je k dispozici i pro modely Karoq, Kodiaq, Superb, Octavia a další vozy koncernu VW s touto motorizací v rozmezí modelových let 2018 a 2020.

Speciál: Škoda Scala

Škoda Scala je kompaktní model automobilky Škoda Auto. Představen byl 6. prosince v izraelském Tel Avivu a v nabídce nahrazuje modely Rapid a Rapid Spaceback. Stojí na modulární platformě MQB A0 s motory uloženými napříč a pohonem předních kol. Základem je tříválec 1.0 TSI (70 kW), vrcholná verze má čtyřválec 1.5 TSI (110 kW).

TEST 1.5 TSI ACT DSGJízdní dojmyCena a motoryVýbava • RozměrySvětová premiéra VýrobaŠkoda Scala na CNG Scala vs. Kamiq

TEST DS 3 Crossback 1.2 PureTech 155: Odvážní Francouzi jsou zpátky!

DS 3 Crossback 1.2 PureTech 155

Luxusní divize automobilky Citroën se stala samostatnou značkou v roce 2014. Jako první to s modelem DS 7 zkusila s karoserií SUV a nyní nastal čas jít dál. Asi vás nepřekvapí, že jde taktéž o SUV. Proč ne, když je lidé chtějí?

včera | Vladimír Kadera | 23 příspěvků
Vodíkovým Hyundaiem Nexo z Bruselu do Prahy: Není brzo, to Česko je pozadu

Hyundai Nexo na vodík (první svezení)

Hyundai jako jedna z mála automobilek vodíkový pohon nejen testuje, ale nabízí i ve svém sériovém modelu Nexo. Ten se na vybraných trzích už prodává. Měli jsme exkluzivní možnost vyzkoušet si vůz v reálném provozu při cestě napříč Evropou.

12.  9.  2019 | Svět motorů | 37 příspěvků
TEST Suzuki Swift Sport: Kluci se baví, holky budou čumět!

Suzuki Swift Sport

Kdo říká, že musí mít sportovní auto stovky koní, nemluví pravdu. Novému Suzuki Swift Sport jich stačí 140 a stejně se budete usmívat do ucha k uchu.

4.  9.  2019 | Jan Mička | 29 příspěvků