Slabým Škodám Kamiq a Scala je konec. Nyní mohou mít až 181 koní a 305 N.m

Taky nejnovější škodovky Kamiq a Scala se již dočkaly péče od švédských expertů BSR. Přizvednutí výkonu je přitom zcela jednoduchých procesem.

České zastoupení švédského úpravce BSR nedávno přivedlo na trh tuningové kity pro nejsilnější verze Škody Kodiaq, nyní však míří trochu níže a lehké přeprogramování řídící jednotky nabízí i pro novou Scalu a Kamiq. Výhradně přitom pro přeplňované benzinové čtyřválce 1.5 TSI, které najdete v obou modelech škodovky.

Škoda Kodiaq RS může mít až 292 koní a 591 N.m. Levnou úpravu zvládnete i sami

Škoda Kodiaq RS může mít až 292 koní a 591 N.m. Levnou úpravu zvládnete i sami

V základu jsou patnáctistovky v menších škodovkách naladěny na 110 kW (150 koní) a točivý moment 250 N.m. Přeprogramování v rámci tuningového kitu BSR Stage 1 však dokáže velmi jednoduše zajistit hodnoty 133 kW (181 koní) a 305 N.m. Za toto vyladění si BSR účtuje 20753 Kč.

K úpravě opět dochází připojením PPC jednotky do diagnostické zástrčky OBD a instalací nového softwaru. Tento proces navíc zvládne i sám zákazník, přičemž i zde bude nejspíš BSR nabízet vypůjčení PPC jednotky, abyste si ji k pouhému přeprogramování nemuseli kupovat. V tomto případě lze navíc ušetřit asi 5 tisíc korun.

První jízda se Škodou Kamiq 1.0 TSI: Revoluci nečekejte, poctivý kus auta ano

První jízda se Škodou Kamiq 1.0 TSI: Revoluci nečekejte, poctivý kus auta ano

K oběma kitům mimochodem dílna přidává v ceně i znaky BSR na karoserii a hlavně záruku na samotnou úpravu jednotky a taky záruku na pohonné ústrojí, kryjící veškeré případné škody na hnacím traktu, které by nebyly kryty zárukou výrobce či prodejce vozu.

Koneckonců, tato úprava je k dispozici i pro modely Karoq, Kodiaq, Superb, Octavia a další vozy koncernu VW s touto motorizací v rozmezí modelových let 2018 a 2020.

Speciál: Škoda Kamiq

Škoda Kamiq je městské SUV (tzv. B-SUV) automobilky Škoda Auto. Vůz byl oficiálně představen 26. 2. 2019, světová premiéra připadla na Autosalon Ženeva 2019. Kamiq stojí na modulární platformě MQB A0 s motory uloženými napříč a pohonem předních kol. Základem je tříválec 1.0 TSI (70 kW), vrcholná verze má čtyřválec 1.5 TSI (110 kW).

Cena, výbava, motoryPrvní test 1.0 TSIKamiq vs. ScalaNejlevnější verzePrvní dojmyČínská Škoda KamiqStudie Vision X

Minitest BMW 440i xDrive Cabrio: Jízda s panem Dokonalým. Možná už naposledy

BMW 440i xDrive Cabrio

Kabriolety střední velikosti se už pomalu stávají ohroženým druhem. Buďme rádi za každého zástupce této dokonalé třídy!

16.  11.  2019 | Vladimír Kadera | 11 příspěvků
TEST SsangYong Korando 1.6XDI 4x4 AT: Zákaznicí, koukejte. Konkurenti, učte se!

SsangYong Korando 1.6XDI 4x4 AT

Naftový motor, automatická převodovka, pohon všech kol a více než slušná výbava. Korando je na souboj s evropskými konkurenty perfektně připraveno.

14.  11.  2019 | Vladimír Kadera | 36 příspěvků
Za volantem Fordu Transit PHEV: Vážně někdo potřebuje dodávku do zásuvky?

Fordu Transit Custom PHEV

Bez elektriky se to neobejde ani u užitkových vozidel. A pokud chce Ford i nadále patřit v tomto segmentu ke špičce, musel se současnému trendu přizpůsobit. Nové mild-hybridní a plug-in hybridní modely jsme již měli možnost vyzkoušet.

10.  11.  2019 | Svět motorů | 41 příspěvků