Slabá koruna výrazně ovlivňuje prodej ojetých vozidel v České republice

Kurz koruny vůči euru dosáhl v minulém týdnu hranice 28,40 Kč. Aktuálně se kurz pohybuje těsně pod hranicí 28,00 Kč, což podle zástupců společnosti AutoESA bude mít viditelný dopad na celkový obchod s ojetými vozy v České republice. Výkupní ceny některých vozidel se zvýšily až o 10 % a zároveň roste poptávka zahraničních zájemců o ojetý vůz z ČR.

„V roce 2014 bylo do České republiky dovezeno přibližně 121 tisíc ojetých vozů ze zahraničí. Vozy ve stáří do 15 let tvořily z celkového objemu 35,6 % (42.824ks) a vozy nad 15 let potom 8,4 % (10.113ks)“, říká Pavel Foltýn, ředitel rozvoje AutoESA a pokračuje: „Domníváme se, že dovozy takto starých vozů budou nyní výrazně omezeny, neboť přestanou být cenově atraktivní. Sekundárním důsledkem této skutečnosti pak může být postupné omlazování vozového parku v ČR“.

Podle Foltýna mohou na nynějším stavu kurzu české měny profitovat majitelé vozidel ve stáří 5-10 let. Ty byly totiž kupovány v situaci, kdy česká měna byla podstatně silnější. „Průměrný kurz eura vůči české koruně byl například v roce 2008 na hodnotě 24,90Kč. Tedy téměř o 12 % nižší“, říká Foltýn a dodává: „Chce-li tedy někdo prodat vůz vyrobený v těchto letech, je nyní ta nejlepší chvíle“. Podle Foltýna jsou nyní na trhu nejvyšší výkupní ceny právě na vozy ve stáří do 10let.

Jeho tvrzení potvrzují i statistiky AutoESA. Podle nich je zřejmý výrazný zájem o nákup vozů ze strany zahraničních zákazníků, pro které je díky aktuálnímu kurzu eura výhodnější nakupovat ojeté vozy v České republice než v zemích eurozóny.

Podle Foltýna se nyní v zemích eurozóny vyplatí kupovat pouze raritní vozy, nebo vozy ve specifikaci, která je na českém trhu nedostupná nebo méně obvyklá. AutoESA proto nyní eviduje vyšší výkupní ceny právě za vozy ve stáří 5 – 10let. „Výkupní cena některých vozidel se zvýšila až o deset procent a zájem klientů prodat vůz je v lednu přibližně o 15 % vyšší než v loňském roce“, komentuje aktuální situaci na trhu Foltýn.

Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

včera | David Rusol
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků