Skvělý osmiválec 4.0 TDI nadobro odešel z Česka. Po VW se ho vzdalo už i Audi

Kankunen  |  14. 10. 2020 17:22

Benzín není žádná náhrada, majitelé si to podrží déle a nebudou kupovat nové.

Odpovědět  |   | 
stealth01  |  14. 10. 2020 17:27

Jj, jediné auto, kterého se prostě nevzdám. Pro mě ideální kombinace všeho.

Odpovědět  |   | 
x12345678  |  14. 10. 2020 17:50

Náhledem na tipcars jsem zjistil, že k dnešnímu dni je v ČR na prodej pouhých 20ks, když odečteme ty nejstarší a hodně olítané a vynecháme holátka bez odpovídající výbavy, je jich 9, z toho nejlevnější za 1,85M, opravdu pěkné tam jsou tři, z toho nejlevnější za 1,94, nejdražší za 2,27. Dost pochybuji, že tam budou ještě za dva týdny.....

Odpovědět  |   | 
R.  |  15. 10. 2020 19:07

Jenže ta Vaše je mnohem lepší, než na dnešní... a pro mě je to i otázka interiéru..

Odpovědět  |   | 
x12345678  |  14. 10. 2020 17:43

Měl jsem tu čest s obojím. PHEV Q7 60 TFSIe je dynamikou na úrovni naftového třílitru Q7 50TDI, spotřebou pokud dobíjíte a nejedete dál, než baterky stačí, je relativně nízko, ale jak naskočí benzínový třílitr, letí apetit prudce nahoru. Já s tím jezdil v srpnu po evropských dálnicích v průměru kolem 12 litrů benzínu a když bylo nabito, tak za 8 plus 25kWh elektřiny, to ovšem tak max do nájezdu 40km..
SQ7 V8 benzínový jsme měl v ruce jen velmi krátce, nějakých 200km. Jede to nepatrně lépe, než V8TDI, spotřeba přesně dvojnásobná, tedy 16,5 a totéž ukazoval dlouhodobý ukazatel spotřeby. To by nebyl problém při 150l nádrži, jenže z nepochopitených důvodů tam zůstala ta z dieselu, takže dojezd stěží 400 se štěstím..... tohle fakt nechcete.
Co se odehrálo v hlavách ingolstadtských soudruhů, že zrušili V8TDI a V6TDI e-tron nahradili benzínovou žravou lemrou, to tuší zřejmě pouze jejich psychiatr.

Odpovědět  |   | 
kesu  |  14. 10. 2020 19:49

no to urcite ne, 60tfsie jede fakt slusne a o hodne lepe nez v6tdi. SQ7 ale jelo lip, podle meho ne o moc, ale lip jo. V pruznosti kolem 50-140km/h bych se vsadil, ze jel phev stejne jako v8tdi. Ale pak byl uz urcite rychlejsi diesel. Ale nemam to presne zmerene. Kazdopadne Cayenne e hybrid ma 0-200km/h stejny jako sq7. 60tfsie nema lounch control. Realne neni 60tfsie daleko od V8 tdi a ma kazdy svoje.

Odpovědět  |   | 
x12345678  |  14. 10. 2020 20:21

Na hony daleko, zrychlení, pružné zrychlení, spotřeba. Naprosto nesrovnatelné. Naíc PHEv nemůže mít řízenou zadní nápravu , což je handicap jako kráva. A ani 7seat verzi.

Odpovědět  |   | 
kesu  |  14. 10. 2020 22:11

muze, ale jenom u cayenne...
jezdil jsem jak sq tdi, tak toaurega v8 a 60tfsie q7 a rozdily byly maly. Kvuli nemoznosti aktivnich stabilizatoru a nataceni zadnich kol jsem audi nevzal. Ale sq tdi neoplacu, bylo to priserne tezky na cumak. Ja na to nejsem cilovka, i cayenne jezdi nejlip v 2,9 tsi prave kvuli hmotnosti. Naftova v8 je odporne tezky monstrum. Ale jak rikam, svoje to melo

Odpovědět  |   | 
Stealth01  |  15. 10. 2020 10:00

Otázka je, jestli je 54 procent hmotnosti na předku “příšerně těžký na čumák”. A to nemluvím o základní Q7, kde je rozložení hmotnosti 50/50.

Odpovědět  |   | 
kesu  |  15. 10. 2020 10:50

neverim jim dokud to neuvidim na vaze.60tfsie ma 50:50 merenejch a to ma baterky v kufru. jinak bych se vsadil, ze to jsou klasicky audi reklamni kecy, stejne jako hmotnost v8tdi, ktery melo mit 200kg, ale prehozenim na benzin je sq najednou o skoro 200kg lehci...

Odpovědět  |   | 
stealth01  |  15. 10. 2020 11:56

My si asi nerozumíme. Audi nic takového nikdy neprezentovalo, je to nezávislé měření / vážení v rámci testů (především USA). Na Slovensku to měřili u SQ7 zde:

https://youtu.be/MdOP92hgHdo...

Je tam 55,8 vs 45,2 mezi nápravami, ale to je u pěti místné verze. Dvě sedadla vzadu s rozložením zacvičí ve prospěch zadní nápravy.

Odpovědět  |   | 
kesu  |  15. 10. 2020 18:51

Nemám teda úplně představu, co udělá 55/45. Ale znamená to, že to auto je o cca 250kg těžší na přední nápravě než na zadní a celej motor je tradičně u Audi před nápravou. Každopádně to, jak se chovaly předfaceliftové verze s V6 motory (ty měly reálně kolem 2t) se nedalo po stránce pocitu z jízdy v zatáčkách s SQ7 a Turkem V8 srovnat. Rozdíl byl znát v první zatáčce. Ale já to nemyslím nijak špatně, naprostá většina majitelů Audin kolem mě tohle vůbec neřeší a jsou s tím spokojený. Já jen říkám, že mně konkrétně to vadilo. Ale zase, je to o nějakým vzorci použití a pro dálkový trasy po dálnici je V8 TDI prostě nenahraditelný. Na druhou stranu mi opravdu vadilo s tím jezdit v zatáčkách a to ve stejnejch, kde mi přišel V6 TSI Touareg až srandovně snaživej. Já za sebe říkám, že stát vedle sebe V6 TSI a V8 TDI neváhám ani minutu a beru benzín. Ale tuším, že jsem trošku v menšině:)

Odpovědět  |   | 
stealth01  |  14. 10. 2020 17:31

Jedna chyba za druhou, klasické Audi moderní doby. Nejdříve vzali "koule" modelu RS3 a udělali z něj totální nudu a šeď a teď vzali nejlepší naftový motor planety a nahradili to benzinem. Je fakt, že jsem jezdil v RS Q8 a dostal jsem se na zajímavou spotřebu a majitel jel +-150 km/h Ostrava Praha za necelých 13, ale i tak je to diesel, který mě baví. Je krásně točivý, jeho výkon je tak akorát, táhne jako lokomotiva a moc si toho nevezme.
Jinak v té červené barvě na úvodní fotce to auto vypadá fantasticky.

První jízdní dojmy z RS Q8 jsem dal na svůj kanál (Akcelerace Videoblogy) a hodně fotek na Instagram (Akcelerace).

Odpovědět  |   | 
ShiTDI  |  14. 10. 2020 21:20

Kecáš.
Osmiválec 4,2 TDI byl odpovědí na osmiválcové diesely BMW a Mercedes-Benz, ale Audi to ve snaze o získání výkonového prvenství možná trochu přehnalo, takže místo naprosto dokonalého superdieselu hodného instalace v luxusní limuzíně, vzniklo monstrum s křečovitým jízdním projevem a strojní hlučností. Nejen já, ale i všichni spolucestující, kteří v A8 4,2 TDI jeli, se o hlučnosti zmínili sami od sebe, aniž by se toto téma vůbec probíralo. Možná nebude ani tak problém v samotné intenzitě hluku, spíše v jeho charakteru, řekněme barvě a frekvenci. Zatímco na volnoběh je na palubě slyšet hlavně typické brblání osmiválce, byť solidně utlumené, při zatížení se již kolem hranice 1500 otáček objevuje zvláštní disharmonický zvuk, přicházející jako ve vlnách, který by šel nejlépe přirovnat ke šrotování nebo hučení ozubených kol. Ve vyšších otáčkách se ještě přidává svist turbodmychadel a hukot sání (turbodmychadla jsou 2 a přeplňují motor takřka rekordním tlakem 2,5 baru). Pocit obrovské a silné „strojovny“ pod kapotou je díky tomu naprosto dokonalý, ale pro tisíce dálničních kilometrů je tento doprovod přímo stresující. Samozřejmě záleží na konkrétním člověku, co je mu příjemné a co ne, mě stačilo 300 km bez přestávky v poměrně monotónním tempu a byl jsem z povahy toho zvuku doslova vyřízený, což se mi už dlouho nestalo. Náhoda tomu chtěla, že jsem několik měsíců po osobní zkušenosti s 4,2 TDI mluvil s majitelem stejného vozu. Když přišla řeč na motor, tak se vůbec nesnažil zastírat zklamání a uváděl, že velmi vážně uvažuje o přestupu na jinou motorizaci. Zvuk motoru popsal „jako by se to zadíralo“, což je velmi výstižné přirovnání... Při zkušební jízdě u dealera tomu údajně nevěnoval velkou pozornost, pravděpodobně ho omráčily dynamické vlastnosti.

Odpovědět  |   | 
Kosanovič  |  14. 10. 2020 21:26

Jsi totální mimoň, 4.2 TDI je dávno pasé, tady je řeč o 4.0 TDI a to je v SQ7 nebo SQ8 skutečně nejlepší diesel současnosti.

Odpovědět  |   | 
TraktorDrnčíInside  |  14. 10. 2020 21:50

No 8 dieselových vstřikovačů, 2 vysokotlaký čerpadla a 2 x DPF. Jo a taky močovina. Díky, nechci. Raději V8 hemi a když mi bude vadit spotřeba, tak LPG/CNG je bez problémů.

Odpovědět  |   | 
ShiTDI  |  14. 10. 2020 22:11

Souhlas s Hemi. U TDI V8 si ještě zapomněl na 2x turbo.

Odpovědět  |   | 
jogurt  |  15. 10. 2020 07:38

za 480 000km s Q7 4,2TDI jsem "spotřeboval" tři akumulátory, dvě xenonové výbojky, dva senzory tlakové diference, jeden senzor teploty výfukových plynů a plynovou vzpěru pedálu parkovací brzdy. Jinak nic. Žádný vstřik, dpf ani turbo, žádná ramena ani čepy. Dokonce i žhavící svíčky byly původní a funkční.

Odpovědět  |   | 
x12345678  |  15. 10. 2020 09:41

Jenže jogurte, ty jsi měl ještě Euro4 motor BTR 240kW s 6A převodovkou, ten jel jako ďas a nežral, navíc nezničitelná kombinace, nájezd milion bez problémů. Když to překopali na Euro5 250kW a přidali osmikvalt, bylo to horší.

Odpovědět  |   | 
mlaskac  |  14. 10. 2020 23:35

mam s 4,2TDI najezdeno 400tkm (osobne) a je to fakt dobrej motor (v Q7), k tomu mam 379
na Q7 v trilitru, zena k tomu aktualne ma predposledni Q7 kamna 200kW a te 4,2 zcela z prehledem kouka v dynamice na zada (protoze vaha).

Ten motor mel sve vyuziti ale servisne to bude urcite peklo, ja do vsech q7 musel udelat extra budik na teplotu oleje (q7 3.0 nema merak. 4,2 jen v lap timeru) protoze jakmile to auto nekdo trosku vic zatizi leti teplota raketove nahoru. bez vleku v noci projedu v 20oC 180km/h praha brno a teplota nevyleze nad 96, jamile dam 500kg vozit a tim se zmeni dynamika (kopec nekopec) ale hlavne aerodynamika leti teplota nekam k 115+. To je stejne jako kdyz nekdo trapi tu SQ7 v benzinu otackama 7000+ to rozhodne 200tkm neda (u me tri roky najezd).

Odpovědět  |   | 
Zelí  |  14. 10. 2020 21:19

Musíme si zvyknout, kdo tady vládne.... je to protektor z bruselu. Ten se neptá na názor spodiny, nějakých malých, milionových syslíků. Ti jenom kvičí ve strništi, jak vystrčí hlavu bez roušky, tak ji nemají.

Odpovědět  |   | 
mlaskac  |  14. 10. 2020 23:29

Resi neresi nezalezi na penezich ale na use case, ja najezdim 65tkm takze jsem ji proste vyradil. Benzin na tahani neni zadna nalada, 500k+ zni lakave ale at si to nechaji. Pritom rozdil v cene neni realne tak velky jako u zakladni ceny (bo v SQ7 uz je pekna naloz v zakladu).

Odpovědět  |   | 
David  |  15. 10. 2020 08:06

OK, jsem petrolhead, jak má vypadat, ale ten povzdech v článku? ikdyby ten benzín jezdil v průměru o 5l/100 km víc, tak to máme o 50l/1000km víc, 50 litrů x 30 Kč (pro lepší počty),tj. 1500 Kč víc/ 1000 km. Takže na 50 000 km, bude rozdíl na pohonných hmotách 75.000, to je teda devastující..... :)

Odpovědět  |   | 
x12345678  |  15. 10. 2020 09:35

To absolutně v nejmenším není o penězích, to je o otravně krátkém dojezdu na úrovni elektrických aut, na kterých právě vy petrolheadi nenecháte nit suchou. Chápu tankování každých 300-400km u supersportu nebo kabria, ale u long distance auta je to megaotravné. Vyjedete z Prahy s plnou a za Regensburgem musíte k pumpě.....

Odpovědět  |   | 
David  |  15. 10. 2020 10:16

Nejhorší argument v historii automobilismu. Prosím vás a vy normálně jezdíte kolik km na jeden zátah? 1000? Já teda když vyjedu z Prahy směr Regensburg, tak Regen už bývá minimálně 2 zastávka. Pokud vezete děti, klidně i třetí.... Navíc pokud my má auto sežrat komplet nádrž za cca 350 km, tak musim jet celkem pilu (200) furt pryč, a v tom případě už vůbec potrebuju pauzu po 350 km... leda ze zde každý jezdí 200/h po dobu 3 hodin v kuse :) a je porad krásné fresh...

Odpovědět  |   | 
stealth01  |  15. 10. 2020 10:34

To je možné, ale u mě je to rozhodující. Jezdit 14 dni na jednu nádrž různé trasy je u mé SQ7 osvobozující. Naopak porad se dívat na “hladové oko” je frustrující.
Sednu a jedu. Pohonné hmoty v nádrži neřeším, většinou tam jsou.
A tento diesel v SQ7 se fakt povedl. Proč by chtěl mít benzin vůbec netuším, nemám jediný vhodný argument pro benzin.

Odpovědět  |   | 
David  |  15. 10. 2020 11:02

Jestli se nepletu v osobě, tak máš i LC, to mi chceš říct, že vždycky sedáš do LC v nervu, kolik ukazuje palivoměr? A když přesedneš do SQ7 tak to z tebe spadne, protože ujede o 200 km dál?

Jako to by pak půl světa musela žít v totálním děsu, protože v USA ti 80% aut neujede na nádrž ani 650 km klidným tempem. Jinak v pořádku, je to subjektivní, zřejmě máte lepší pocit, když vám auto ukazuje dojezd 650, místo 450. Ale argumentovat, že ti dieselový passat ujede 1200 km na nádrž, zatímco benzínový 850, a tebe nebaví každých 850 km (a 6 hodin) stavět na benzince je zkrátka humorný (dovedeno ad absurdum).

Odpovědět  |   | 
stealth01  |  15. 10. 2020 12:00

Nemám LC, nakonec jsem koupil R8 kvůli lepšímu zážitku v zatackach.
Ale u R8 je mi to jedno. Výlet v R8 má cca 250 kilometrů a to těch 85 litru v nádrži v pohodě zvládne.
Ale u SQ7 je to prostě naprostá pohoda. Nevidím ani jediný důvod, proč bych měl preferovat benzin. Ano, bude kultivovanejsi, ale po rozjezdu v rámci okresek a dálnic ho stejně neslysis.

Odpovědět  |   | 
mlaskac  |  15. 10. 2020 19:57

rekord je aktualne 4000km na jeden zatah, taky pak q7 skoncila na odtahovce.

Odpovědět  |   | 
kesu  |  15. 10. 2020 11:02

ja do suv v8 benzin chvili zvazoval (x5 50i), ale ty spotreby mi vadily hlavne ve meste. Vzal jsem 45e a mam za to, ze az se toho konecne dockam, budu jezdit dlouhodobe za 6-8l/100 vcetne nakladu na elektrinu. Na 150km trasy to v kombinaci potrebuje kolem 7l na sto plus tak 30kc na elektrinu. R6 mi jezdila za 10 a zminovany v8 tdi v Touaregu za 11. Ano, dlouhodoba dalnice bude s r6 phev kolem 13-14 (okamzita spotreba na dalnici u 40i byla ve 165km/h kolem 14). Takze tam ma v8 tdi jednoznacne navrch, ale rozdil ve meste je zase silenej v neprospech v8. Tam kde 45e ujede kazdej den 50-80km za 50-90kc na 100km bych se u 50i dival na 18+l a u v8tdi aspon na 12. Takze rozdil fakt silenej neni. A dynamika, 45e ma 80-120 a ve vysledku i ostatni parametry stejny jako 50d. A u q7 ty rozdily taky velky nejsou. Kazdy je to pro uplne jinou klientelu. Ja treba najezdim kolem 40tkm rocne a hybrid mi vyjde lip. Nekdo jezdi jenom dalnice a bude pro nej diesel lepsi

Odpovědět  |   | 
x12345678  |  15. 10. 2020 12:56
jogurt  |  15. 10. 2020 13:36

jj, my old one má najeto o něco víc, ale spotřebu nachlup stejnou. Tankování po 1030km nic mimořádného...

Odpovědět  |   | 
kesu  |  15. 10. 2020 18:56

Já neříkám, že s tím jede jezdit za 8. Říkám, že já s tím za takovýhle čísla nejezdil a to ani náhodou. Ale tohle je zbytečná debata, nekupuju si 400hp auto, abych s tím jezdil na dálnici 120 jak tu píše Stealth, takhle jezdím s vozejkem. Ale u mě tu spotřebu strašně likviduje město, kde jezdím každý den dost kilometrů ve špičkách. A tam to prostě pod 12 ale spíš i víc nejde ani náhodou.

Odpovědět  |   | 
stealth01  |  15. 10. 2020 20:45

Každý si kupuje něco podle svých potřeb. Ja jezdím podle nálady a svých požadavků. Rozhodně nemusím šetřit každou korunu, ale docela se mi líbí ta pohoda, zapnuté masáže a klid a vědomím, ze mám mamutí sílu vždy a všude. Nemám potřebu dokazovat nebo popírat jak jezdím. Diskuze směřovala k tomu, ze SQ7 jezdí za 14 litrů a ja tvrdím, ze to snad ve běžném provozu ani nejde.

Odpovědět  |   | 
kesu  |  15. 10. 2020 21:10

Ja taky od zacatku rikam, ze naftova v8 v sq byla super kombinace, ktera nekomu dava smysl. Jen tvrdim, ze 60tfsie nejede zasadne hur, nestoji zasadne jinak a v beznym najezdu do 150km denne nebude vic zrat. Skoda je, ze to sq uz v nabidce s v8tdi neni. Fakt je, ze v ramci konkurence byla sq tdi jedinecna, zatimco 60tfsi je sotva prumerna. Ja taky toho touarega r fakt chtel, ale i pres to, ze se mi libi vic a vic mi sedi filozofii, tak jsem objednal fakticky lepsi x5 45e.

Odpovědět  |   | 
Lukas  |  15. 10. 2020 12:06

Tak to je výplod roku, že jak 4.0 V8 TDi a ještě v takovýhle krávě, žere 9l 😂. Možná tal v nějaký okamžik při konstantní rychlosti na dálnici, ale to umí i benzínová verze... Známý má SQ7 4.0 TDi a pod 14-15l kombinované se málo kdy dostane. Hult 8 válců žere tak jako tak... TFSI jsou jedny z nejdokonalejších turbo benzínů všech dob co se účinnosti týče, takže bych se ho nebál...

Odpovědět  |   | 
jogurt  |  15. 10. 2020 12:52

SQ7 2018, 80tkm, dlouhodobý průměr za dva roky provozu 8,1, dálniční long tripy kolem 7,5, ani po městě to nevyleze nad 9,5.
SQ7 2020 (mildhybrid), 2000km, zatím průměr 8,4 na syrovém autě

Odpovědět  |   | 
stealth01  |  15. 10. 2020 13:23

Ja jsem schválně zkoušel přejet republiku tam a zpět a dostal jsem se na 6,4l při nějakých 96km/h průměr (většinou 118-130 kromě dvaceti zúžení na D1).
Takže SQ7 kolem osmi až devíti dlouhodobě.

Odpovědět  |   | 
jogurt  |  15. 10. 2020 13:34

To pro zkušeného řidiče není neřešitelný problém, na okreskách se dá i za 5,8. Určitě se ale najde hovado, co s tím bude jezdit za 12+. Nechápu sice jak, ale jistě to půjde.

Odpovědět  |   | 
stealth01  |  15. 10. 2020 13:49

Já jsem zkoušel max na německé dálnici, fakt jsem to držel kolem 240 a po přejezdu do ČR cca 135-140 a výsledek v Praze 8,6l

Odpovědět  |   | 
TraktorDrnčíInside  |  15. 10. 2020 13:51

Jasně, podle tebe žere méně než V6 3.0TDI.
Taková druhá 1,9TDI co žere 3,5 litru na sto.

Odpovědět  |   | 
stealth01  |  15. 10. 2020 14:18

No když jsem to video z te cesty republikou nebo to druhé video z německé dálnice vydal na svém kanálu, tak překvapivě tam bylo více reakcí typu, ze 6,5 je proste normální spotřeba a proč to vlastně merim.
Jinak “podle mě” to není. Je to podle toho, ze to auto najelo 1122 km na jednu nádrž.

Odpovědět  |   | 
Luise  |  15. 10. 2020 14:47

Tak ti asi vyrobili zcela unikátní model, protože na sprintmonitoru je průměrná spotřeba SQ7 12l/100. Což by mi tak laicky sedělo.

Odpovědět  |   | 
stealth01  |  15. 10. 2020 15:15

Mně a dalším padesáti lidem v mém okolí. Neznám nikoho, kdo má SQ7 a jezdí v mixu za více než 10. Jako abych dal 12-14, tak to bych musel jezdit opravdu plyn - brzda a vytáčet ten motor na první tři stupně do maxima.
Jogurt tady dává spotřebu své SQ7 kolem osmi. Shválně jsem vyfotil posledních 4000 km dlouhodobě, většinou po městě a kolony bohužel. Plug in hybrid byl odstaven nějakou dobu.

https://drive.google.com/file/d/1-cTa0ki89y79LiKTd... ...

Video, kde jsem přejel na jednu nádrž celou republiku tam a zpět je zde:

https://youtu.be/AVy2s5Es6do...

Odpovědět  |   | 
Luise  |  16. 10. 2020 10:35

Hele jak říkám, to auto nemám, máš ho ty. Ale když ti sprintmonitor říká průměrnou 12, tak taky nemám důvod tomu nevěřit, když u drtivé většinu aut, se kterým jsem jezdil, to na sprintmonitoru sedělo. Navíc mi celá ta diskuze přijde taková "ženská". Neměli bychom se spíš bavit, ne jak dlouho a kolik km ujedu na nádrž v eSkovém modelu, ale za jak krátko jsem ji celou vyjel? Jako několikrát jsem si říkal, ty jo 350 km a nádrž pryč, ale nepamatuju si to naopak. Asi proto jsme si nikdy v životě nepořídil diesel.

Odpovědět  |   | 
stealth01  |  16. 10. 2020 11:41

Předně pls spritmonitor a ne sprintmonitor.
Zadruhé, na veřejné silnici se nezávodí, a i když je to auto silné, stejně dávám tak 115-140 na dálnici a kolem stovky na okreskách. I v R8 jezdím hodně opatrně, i když s potěšením a někdy si dovolím více. Mám tři dokončené kurzy na okruhové ježdění a všude ti řeknou, ze tam, kde jsou jiní lidé se jezdí maximálně opatrně. To znamená, ze v S Class není úplně ideální vyjezdit nádrž v co nejkratší vzdálenosti, protože nutně se dostavas za hranici bezpečné jízdy.
Jako nejsem svatý samozřejmě
Pak taky, SQ7 fakt nejezdi za více než deset. I když vůbec to auto nešetříš.
Pro mě je spritmonitor velkou neznámou. S Audi R8 umím udělat dálnici za devět, ale spritmonitor ukazuje úplně jiná čísla.
Finálne, není nic “ženského” na faktu jezdit maximálně bezpečně a být kompatibilní s provozem. Je to naopak znak vyzrálosti, kdy adrenalin a řidičské umění davas najevo na okruhu.

Odpovědět  |   | 
Fri  |  17. 10. 2020 07:34

No jo, já ti neberu že jezdíš za relativně málo, ale zase kamarád v touaregu jezdí za 14 s V6 TDI 3.0. a tankuje skoro každý den protože 400 km denne dela
Ale zase jezdí jak prase
Takže věř že s tvou q8 by to udělal v pohodě taky, to ze ty jezdíš na klobouka (a nemyslím to jako urážku) je věc jina

Odpovědět  |   | 
stealth01  |  15. 10. 2020 14:21

https://youtu.be/7syfKP71ROk...

Do Berlína za 5.2l a zpět jsem jel co to dá.

Odpovědět  |   | 


Přihlásit k odběru
Posílat příspěvky na adresu:

Minitest Toyota GR Supra Dynamic 2.0: Dobře maskovaná vzpomínka na Celicu?

Toyota GR Supra Dynamic 2.0

Menší výkon, nižší cena. Zaujme Toyota Supra i ve střízlivém provedení se čtyřválcem pod kapotou?

dnes | Vladimír Kadera
Minitest Honda Jazz Crosstar 1.5 e:HEV Executive: Nákupní vozík v montérkách

Honda Jazz Crosstar 1.5 e:HEV

Moderní interpretace nákupního vozíku je dostupná ve dvou různých variantách. Po základní se nyní podíváme na tu, která míří více na lifestyle.

18.  10.  2020 | Vladimír Kadera | 92 příspěvků
Za volantem hybridního Renaultu Clio E-Tech: Sesadí Toyotu z trůnu? Šanci má!

Renault Clio 1.6 SCe E-Tech

Minulý týden jsme se poprvé projeli s novými elektrifikovanými Renaulty. Po plug-in hybridním crossoveru Captur přišla řada na full-hybridní Clio E-Tech, kterému se toho dá vytknout jen málo.

15.  10.  2020 | Jan Mička | 28 příspěvků

Nejčtenější články

Tatra 700 Miloše Zemana pořád jezdí. Je nádherná, dochovala se i unikátní výbava

Tatra 700 Miloše Zemana pořád jezdí. Je nád…

Registrační značka neklame, jedna ze Zemanových Tater stále brázdí české silnice. Ta druhá si hoví v prostorách muzea.

12.  10.  2020 | | 82 N/A
Rusol David
PrezidentTatra
Škoda Decatop z Holandska je extrémně vzácná. Slavný první kus jezdí v Česku

Škoda Decatop z Holandska je extrémně vzácn…

Mezi speciality první novodobé škodovky s pohonem předních kol patřívaly nejen akční modely, ale i zahraniční přestavby. Nejunikátnější z nich byla dopřána Holanďanům.

17.  10.  2020 | | 8 N/A
Prejzek Lukáš
Škoda FavoritRetro
Renault Arkana nakonec míří i do Česka! O levné SUV-kupé může být velký zájem

Renault Arkana nakonec míří i do Česka! O l…

Stylové SUV-kupé za lidovou cenu zprvu určené pro Rusko míří dále do světa. Česku se rovněž nevyhne.

23.  9.  2020 | | 48 N/A
Fuglevič Daniel
EvropaArkanaRenault
Podle Audi neexistuje. RS 001 s nápisy JZD Slušovice ale tajně testovali v ČSSR

Podle Audi neexistuje. RS 001 s nápisy JZD …

Audi léta tvrdí, že muzejní exponát Sport Quattro RS 002 skupiny S s pětiválcem uprostřed je nástupce Sport Quattra S1 E2 skupiny B. Není to tak docela pravda. Mezi těmito automobily stojí funkční prototypy RS 001, které byly kvůli utajení před Volkswagenem testovány za železnou oponou v Československu. Když se existence strojů provalila, pod osobním dohledem Piëcha musely být rozebrány a dodnes se o nich nemluví.

27.  9.  2020 | | 38 N/A
Mihálik Miro
WRCprototypQuattroRallyeAudiTajnéRetro
Slevová smršť u Fordu: Focus kombi se dostal pod 400 tisíc, lákavější jsou i Kuga a Puma

Slevová smršť u Fordu: Focus kombi se dosta…

Slevy se vedle celých vozů týkají i na vybrané prvky výbavy. Nejlákavější je určitě Smart Edition u modelu Puma.

4.  10.  2020 | | 33 N/A
Kadera Vladimír
Akční nabídkaFord