Skvělý osmiválec 4.0 TDI nadobro odešel z Česka. Po VW se ho vzdalo už i Audi

Byla to jenom otázka času. Osmiválce 4.0 TDI, který měl ohromnou sílu, ale uměl jezdit za málo, se po Volkswagenu zbavilo už i Audi.

O ukončení prodeje motoru V8 4.0 TDI jsme v průběhu letošního roku informovali hned několikrát. Nejdříve ve spojitosti s Volkswagenem Touareg, kde byl o něj v posledních měsících prodeje takový zájem, že musely být objednávky kvůli téměř vyčerpaným kvótám ukončeny o více než dva měsíce dříve, než se předpokládalo, a naposled ve spojitosti s vozy Audi. Dnes kapitolu života tohoto motoru na českém trhu uzavřeme.

VW Touareg V8 TDI v Česku skončí dříve, než se čekalo. Zájem o něj prudce vzrostl

VW Touareg V8 TDI v Česku skončí dříve, než se čekalo. Zájem o něj prudce vzrostl

Poslední nová auta, vybavená motorem 4.0 TDI (320 kW), byly modely SQ7 a SQ8 od Audi. Už polovině července přišla zpráva informující o doplnění nabídky silných mastodontů o motor 4.0 TFSI s výkonem 373 kW (507 koní), přičemž nedlouho poté byly oba agregáty dostupné také na českém trhu. Tehdy už jsme z českého zdroje věděli, že se s motorem 4.0 TDI od roku 2021 ve vozech Audi nepočítá, což se dalo odvodit i z plánu výroby Volkswagenu Touareg. V jeho případě byla výroba verze V8 ukončena na přelomu září a října a pomyslnou náhradou mu budou verze eHybrid a R do zásuvky.

Audi SQ7 a SQ8 vymění motor. Rozlučte se s V8 4.0 TDI i jeho skvělou spotřebou

Audi SQ7 a SQ8 vymění motor. Rozlučte se s V8 4.0 TDI i jeho skvělou spotřebou

I u Audi se už stalo to, co se stát mělo. Z českého konfigurátoru modelů SQ7 a SQ8 vypadnul motor 4.0 TDI a v nabídce zůstal jen osmiválec TFSI za cenu 2.602.900 Kč (SQ7) a 2.803.900 Kč (SQ8). Otázka, zda se tím trápit, nebo ne, lidi rozděluje. Jedni říkají, že kdo má více než 2,5 milionu na SUV, tomu je už spotřeba paliva ukradená, jiní říkají, že jim vyhovovala síla a kultivovanost naftového osmiválce, který uměl v reálu jezdit za nějakých 9 litrů. S benzinovým motorem to reálně může být 12 a více litrů.

TEST Audi RS Q8 4.0 TFSI (441 kW): Velký Gatsby z Bratislavy

TEST Audi RS Q8 4.0 TFSI (441 kW): Velký Gatsby z Bratislavy

Tak či tak platí, že vozy Audi SQ7 a SQ8 byly poslední, ve kterých se motor 4.0 TDI na českém trhu nabízel. Místo něj nastupuje možná charakternější, ale nesporně žíznivější osmiválec TFSI, a také hybridní verze do zásuvky, které se v nabídce Q7 objevily již dříve a včera je Audi oznámilo také pro model Q8. Výkonově si nevedou špatně, a budou-li mít dostatečný přísun elektrické energie, budou úsporné. Zda tomu tak ale bude i ve skutečnosti, zjistíme až časem.

Audi

Německá automobilka Audi patří do od roku 1964 ke koncernu Volkswagen, ve kterém má roli prémiové značky. Počátky společnosti sahají do roku 1899 a k zakladateli Augustu Horchovi.

Audi A1 •  Audi A3Audi A4Audi A5Audi A6Audi A7Audi A8Audi Q2Audi Q3Audi Q5Audi Q7Audi Q8Audi R8Audi e-tron

Za volantem sériového Hyundaie i20 1.0 T-GDI mHEV: Kdo se může od koho učit?

Hyundai i20 1.0 T-GDI

Třetí generace Hyundaie i20 se už nechce od konkurentů jen učit, ale v řadě ohledů hodlá stanovit nová měřítka.

dnes | Martin Jeník | 1 příspěvek
Za volantem nové Cupry Leon ST PHEV: Sportovní hlavně naoko, přesto důležitá

Cupra Leon ST eHybrid

Ačkoliv to tak při pohledu na registrační značku nemusí vypadat, novou Cupru Leon jsme poprvé testovali na českých silnicích. Jako první na trh vstoupí externě dobíjený hybrid, který však předpokládané sportovní zážitky dost naředil.

25.  10.  2020 | Jan Mička | 25 příspěvků
Minitest Toyota GR Supra Dynamic 2.0: Dobře maskovaná vzpomínka na Celicu?

Toyota GR Supra Dynamic 2.0

Menší výkon, nižší cena. Zaujme Toyota Supra i ve střízlivém provedení se čtyřválcem pod kapotou?

21.  10.  2020 | Vladimír Kadera | 7 příspěvků