Elektrickou Vespu už koupíte i u nás! Je drahá, ale může si to dovolit

Vespa už dávno nedělá pouze skútry poháněné spalovacím motorem. Na českém trhu koupíte i elektrickou verzi, která sice není tak levná jako konkurence z Číny, ale má neuvěřitelné charisma.

Elektrická přibližovadla berou Česko útokem. Kolikrát stačí projít i nabídky internetových obchodů s elektronikou a možná se podivíte, za kolik se dnes dají koupit čínské skútry s retro designem, maximální rychlostí 45 km/h a dojezdem do 100 km a jedno nabití. Není pochyb o tom, že český zákazník, který chce prostě „jenom“ jezdit, zřejmě půjde po nižší ceně, kdo se však nestydí rozšoupnout, sáhne po elektrické Vespě.

Elektrické retro: Vespa představuje elektroskútr s dojezdem 100 kilometrů

Elektrické retro: Vespa představuje elektroskútr s dojezdem 100 kilometrů

Vespa na našem trhu nabízí sedm modelů. Šest z nich se spalovacím motorem a v bezpočtu variant. Vybere si snad každý. Posledním přírůstkem do rodiny je Vespa Electtrica, o níž jsme psali už koncem předminulého roku. Je to sice doba, stroj se však dostal k českým prodejcům teprve nedávno. Ideální stylovka na léto? Že váháte!

Electtrica se nabízí ve dvou verzích podle maximální rychlosti. Na první pohled poznáte, odkud vítr vane, v základu však vychází o skoro 100.000 Kč dráž než padesátka Primavera (77.900 Kč). Stále ale není nejdražším modelem nabídky. Tím je Vespa 946, jejíž koupí podpoříte programy boje proti AIDS, tuberkulóze a malárii (269.900 Kč).

Ducati vstupuje do světa elektrických skútrů. Prohlédli jsme si první vlaštovku

Ducati vstupuje do světa elektrických skútrů. Prohlédli jsme si první vlaštovku

Za základní Vespu Electtrica u prodejce necháte 175.900 Kč, za rychlejší provedení dáte o 4000 Kč více. Je to dost peněz, vzpomeňte si ale, kam se umí vyšplhat cena neméně stylového Fiatu 500. Stroj můžete řídit s řidičákem pro skupinu B, stejně jako klasické skútry s motorem do 125 kubíků a výkonem do 11 kW. Elektrická Vespa se však svými parametry řadí spíše k padesátkám.

Má výkon 4 kW, točivý moment 200 N.m a lithium-iontový akumulátor o kapacitě 4,2kWh vystačí až na 100 km jízdy. Je to pořádná baterka, hlavně co se hmotnosti týče. Váží totiž 25 kg, tedy o 15 kg více než u konkurenčního a o 100.000 Kč levnějšího čínského skútru Super Soco CUx. Ani zbytek není jako pírko. Vespa Electtrica váží 130 kg (skoro dvakrát více než CUx), nabíjení z domácí sítě zabere 4 hodiny a výrobce slibuje životnost zhruba 1000 nabíjecích cyklů. O 400 více než konkurenti z Číny.

Projděte s námi nové muzeum Ducati. Je to fascinující podívaná

Projděte s námi nové muzeum Ducati. Je to fascinující podívaná

Základní cena 175.900 Kč se vztahuje k verzi s maximální rychlostí 45 km/h, odtud tedy podobnost s malými skútry možnými řídit s oprávněním pro skupinu AM (maximálně 50 ccm). O 4000 Kč dražší verze má maximálku 52 km/h a kombinovaný brzdový systém CBS. A protože se dnes snad všichni výrobci snaží skloubit mobilitu a chytrá zařízení, vězte, že si elektrickou Vespu můžete spárovat s mobilním telefonem a hlasově pak ovládat jeho funkce, vyřizovat telefonní hovory a tak dále.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Hyundai i10 1.0i D-CVVT: Kde jiní pomalu končí, on stále zůstává

Hyundai i10 1.0i

Ve vodách městských aut začíná být poněkud mrtvo. Trh skomírá, ceny stoupají a někteří výrobci si myslí, že to zachrání s ještě dražší elektrifikací. Přesto existují automobilky, které věří minivozům v jejich původní podobě a Hyundai i10 je jedním z nich.

dnes | Miro Mihálik | 17 příspěvků
Minitest Suzuki Vitara 1.4 BoosterJet Hybrid: Když to prostě všechno šlape

Suzuki Vitara 1.4 BoosterJet Hybrid

Suzuki Vitara už koupíte pouze s mild-hybridním ústrojím pod kapotou. Může to jeho charakteru uškodit?

8.  4.  2020 | Vladimír Kadera | 23 příspěvků
TEST RAM 1500 Longhorn 5.7 V8 HEMI: Hustý pracant i Rolls-Royce zároveň

RAM 1500 Longhorn HEMI

Americká auta jsou na českých silnicích stále docela úkazem. Jasným králem mezi nimi je RAM 1500, který jsme vyzkoušeli v kovbojské výbavě Longhorn a s pořádným motorem V8 pod kapotou!

5.  4.  2020 | Vladimír Kadera | 88 příspěvků