Elektrickou Vespu už koupíte i u nás! Je drahá, ale může si to dovolit

Vespa už dávno nedělá pouze skútry poháněné spalovacím motorem. Na českém trhu koupíte i elektrickou verzi, která sice není tak levná jako konkurence z Číny, ale má neuvěřitelné charisma.

Elektrická přibližovadla berou Česko útokem. Kolikrát stačí projít i nabídky internetových obchodů s elektronikou a možná se podivíte, za kolik se dnes dají koupit čínské skútry s retro designem, maximální rychlostí 45 km/h a dojezdem do 100 km a jedno nabití. Není pochyb o tom, že český zákazník, který chce prostě „jenom“ jezdit, zřejmě půjde po nižší ceně, kdo se však nestydí rozšoupnout, sáhne po elektrické Vespě.

Elektrické retro: Vespa představuje elektroskútr s dojezdem 100 kilometrů

Elektrické retro: Vespa představuje elektroskútr s dojezdem 100 kilometrů

Vespa na našem trhu nabízí sedm modelů. Šest z nich se spalovacím motorem a v bezpočtu variant. Vybere si snad každý. Posledním přírůstkem do rodiny je Vespa Electtrica, o níž jsme psali už koncem předminulého roku. Je to sice doba, stroj se však dostal k českým prodejcům teprve nedávno. Ideální stylovka na léto? Že váháte!

Electtrica se nabízí ve dvou verzích podle maximální rychlosti. Na první pohled poznáte, odkud vítr vane, v základu však vychází o skoro 100.000 Kč dráž než padesátka Primavera (77.900 Kč). Stále ale není nejdražším modelem nabídky. Tím je Vespa 946, jejíž koupí podpoříte programy boje proti AIDS, tuberkulóze a malárii (269.900 Kč).

Ducati vstupuje do světa elektrických skútrů. Prohlédli jsme si první vlaštovku

Ducati vstupuje do světa elektrických skútrů. Prohlédli jsme si první vlaštovku

Za základní Vespu Electtrica u prodejce necháte 175.900 Kč, za rychlejší provedení dáte o 4000 Kč více. Je to dost peněz, vzpomeňte si ale, kam se umí vyšplhat cena neméně stylového Fiatu 500. Stroj můžete řídit s řidičákem pro skupinu B, stejně jako klasické skútry s motorem do 125 kubíků a výkonem do 11 kW. Elektrická Vespa se však svými parametry řadí spíše k padesátkám.

Má výkon 4 kW, točivý moment 200 N.m a lithium-iontový akumulátor o kapacitě 4,2kWh vystačí až na 100 km jízdy. Je to pořádná baterka, hlavně co se hmotnosti týče. Váží totiž 25 kg, tedy o 15 kg více než u konkurenčního a o 100.000 Kč levnějšího čínského skútru Super Soco CUx. Ani zbytek není jako pírko. Vespa Electtrica váží 130 kg (skoro dvakrát více než CUx), nabíjení z domácí sítě zabere 4 hodiny a výrobce slibuje životnost zhruba 1000 nabíjecích cyklů. O 400 více než konkurenti z Číny.

Projděte s námi nové muzeum Ducati. Je to fascinující podívaná

Projděte s námi nové muzeum Ducati. Je to fascinující podívaná

Základní cena 175.900 Kč se vztahuje k verzi s maximální rychlostí 45 km/h, odtud tedy podobnost s malými skútry možnými řídit s oprávněním pro skupinu AM (maximálně 50 ccm). O 4000 Kč dražší verze má maximálku 52 km/h a kombinovaný brzdový systém CBS. A protože se dnes snad všichni výrobci snaží skloubit mobilitu a chytrá zařízení, vězte, že si elektrickou Vespu můžete spárovat s mobilním telefonem a hlasově pak ovládat jeho funkce, vyřizovat telefonní hovory a tak dále.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI: Když dva nedělají totéž

Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI

Opel Combo pochází z kvarteta rodných bratrů, kteří se s obměnami prodávají pod značkami PSA i Toyoty. Je tedy nasnadě, že v odpovídajících verzích se nebudou výrazně lišit. Což je do značné míry pravda, avšak rozdíly se najdou a užitková verze se od osobních modelů liší víc, než by se na první pohled zdálo.

18.  7.  2019 | Petr Schnagl | 10 příspěvků
Za volantem nového Audi A4: S4 TDI má neskutečnou sílu, TDI Evo zase spotřebu

Audi A4 2.0 TDI Evo a S4 TDI (první svezení)

Nejúspěšnější model automobilky Audi, A4, slaví v letošním roce 25 let od začátku výroby. Facelift je ideálním dárkem, obzvláště když se nezaměřil pouze na změnu vzhledu.

17.  7.  2019 | Jan Mička | 69 příspěvků
TEST Mazda 3 Skyactiv-D (85 kW): Válka proti mainstreamu

Mazda 3 Skyactiv-D

Vpředu nijak zvlášť výkonný diesel, vzadu torzní příčka, mezigeneračně vyšší hmotnost a základní cena téměř 600 tisíc. Skoro se chce říct, že tohle už nezachrání ani ta hezká tvářička. Až na to, že nová trojka je něčím víc než jen neobyčejně vypadajícím hatchbackem.

16.  7.  2019 | Miro Mihálik | 62 příspěvků