Skutečně má Lamborghini Urus stejné kliky dveří jako Škoda Fabia?

Koncem ledna letošního roku českým mediálním prostorem proletěla zpráva, že má Lamborghini Urus stejné kliky dveří jako Škoda Fabia. V Ženevě jsme se tomu rozhodli přijít na kloub

Je jasné, že koncernové vozy nějaké ty díly vždycky budou sdílet, a je vlastně úplně jedno, jestli se jedná o Volkswagen, BMW AG nebo alianci Renault-Nissan-Mitsubishi. Vždyť třeba i taková Tesla Model S má ovladače stahování oken z Mercedesů, to ale ani zdaleka nezpůsobilo takový rozruch, jako možná podobnost Lamborghini Urus a Škody Fabia.

Autosalon Ženeva 2018, fotogalerie z prvního dne: Krása střídá příšeru!

Autosalon Ženeva 2018, fotogalerie z prvního dne: Krása střídá příšeru!

Už ani nevím, kdo to kde vyhrabal, tak či tak se koncem letošního ledna objevila na českých automobilových webech zpráva, zda náhodou Urus nesdílí kliky dveří právě s Fabií. Napadlo by vás tohle porovnávat? A kdyby to tak skutečně bylo, změnil by se vás vztah k automobilce Lamborghini, nebo by vám to vylo jedno? Na tyto otázky nechť si každý odpoví sám, když už ale stále oba zmíněné vozy na ženevském výstavišti jenom kousek od sebe, rozhodl jsem se tomu přijít na kloub.

Autosalon Ženeva 2018: Přehled očekávaných premiér. Bude toho dost!

Autosalon Ženeva 2018: Přehled očekávaných premiér. Bude toho dost!

Tak tedy Lamborghini: dovedete si představit, že by tak mastodontní auto mělo naprosto stejné kliky dveří jako mrňavá Fabia? Je to samozřejmě hloupost. Možná jsem od lamba čekal, že si s bytostně důležitým prvkem karoserie více vyhraje, třeba vymyslí podobné „přepákování“ jako v případě Audi Q5, s Fabií však nakonec koresponduje pouze ona jednoduchost. Velikosti ani tvar nesedí, ostatně podívejte se sami do přiložené fotogalerie, kde jsem se snažil všechno zdokumentovat.

Tedy jednou a provždy: Lamborghini Urus nemá stejné kliky dveří jako Škoda Fabia. Jsou si pouze podobné, a na tom přece není vůbec nic špatného, koncern nekoncern.

Speciál: Autosalon Ženeva 2018

Autosalon v Ženevě je jedna z největších událostí automobilového roku. Letošní ročník pro novináře začíná v pondělí 5. března, kdy bude vyhlášeno evropské Auto roku 2018 (COTY). Na úterý 6. a středu 7. března připadají hlavní tiskové dny, a od čtvrtka 8. do neděle 18. března je výstaviště Palexpo přístupné pro veřejnost.

Kompletní přehled očekávaných novinek

Nová Škoda Fabia • Kia CeedHyundai Santa FePeugeot 508 • Toyota AurisBMW X4 • Mercedes-Benz G • Jeep WranglerCupra • Lamborghini UrusJaguar I-PaceVolvo V60Citroën Berlingo • Porsche 911 GT3 RS VW I.D. Vizzion • Lexus UX Ferrari 488 Pista

TEST BMW M140i: Dokonalost odsouzená k záhubě

TEST BMW M140i

Pokud toužíte po nejlepším ostrém hatchbacku na trhu, zapomeňte na Civic Type-R nebo Golf R. Chtějte M140i s manuálem a samosvorem a peněz nelitujte. Tohle je poslední příležitost k nákupu.

včera | Miro Mihálik | 20 příspěvků
Minitest Volvo S90 T8: Je vrcholná motorizace skutečně nejlepší?

Volvo S90 T8 AWD Polestar (minitest)

Tentokrát jsme vyzkoušeli Volvo S90 se vším, co mu je možné nadělit. Jak funguje hybridní provedení?

18.  9.  2018 | Milan Lažanský | 26 příspěvků
Minitest Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC: Hravý asketa

Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC (minitest)

Dieselové motory jsou v kurzu především díky své efektivitě, co když chce ale auto s nízkou spotřebou třeba nadšený řidič a netouží zrovna po starší mnichovské ojetině v naftě?

16.  9.  2018 | Miro Mihálik | 44 příspěvků