Skutečně má Lamborghini Urus stejné kliky dveří jako Škoda Fabia?

Koncem ledna letošního roku českým mediálním prostorem proletěla zpráva, že má Lamborghini Urus stejné kliky dveří jako Škoda Fabia. V Ženevě jsme se tomu rozhodli přijít na kloub

Je jasné, že koncernové vozy nějaké ty díly vždycky budou sdílet, a je vlastně úplně jedno, jestli se jedná o Volkswagen, BMW AG nebo alianci Renault-Nissan-Mitsubishi. Vždyť třeba i taková Tesla Model S má ovladače stahování oken z Mercedesů, to ale ani zdaleka nezpůsobilo takový rozruch, jako možná podobnost Lamborghini Urus a Škody Fabia.

Autosalon Ženeva 2018, fotogalerie z prvního dne: Krása střídá příšeru!

Autosalon Ženeva 2018, fotogalerie z prvního dne: Krása střídá příšeru!

Už ani nevím, kdo to kde vyhrabal, tak či tak se koncem letošního ledna objevila na českých automobilových webech zpráva, zda náhodou Urus nesdílí kliky dveří právě s Fabií. Napadlo by vás tohle porovnávat? A kdyby to tak skutečně bylo, změnil by se vás vztah k automobilce Lamborghini, nebo by vám to vylo jedno? Na tyto otázky nechť si každý odpoví sám, když už ale stále oba zmíněné vozy na ženevském výstavišti jenom kousek od sebe, rozhodl jsem se tomu přijít na kloub.

Autosalon Ženeva 2018: Přehled očekávaných premiér. Bude toho dost!

Autosalon Ženeva 2018: Přehled očekávaných premiér. Bude toho dost!

Tak tedy Lamborghini: dovedete si představit, že by tak mastodontní auto mělo naprosto stejné kliky dveří jako mrňavá Fabia? Je to samozřejmě hloupost. Možná jsem od lamba čekal, že si s bytostně důležitým prvkem karoserie více vyhraje, třeba vymyslí podobné „přepákování“ jako v případě Audi Q5, s Fabií však nakonec koresponduje pouze ona jednoduchost. Velikosti ani tvar nesedí, ostatně podívejte se sami do přiložené fotogalerie, kde jsem se snažil všechno zdokumentovat.

Tedy jednou a provždy: Lamborghini Urus nemá stejné kliky dveří jako Škoda Fabia. Jsou si pouze podobné, a na tom přece není vůbec nic špatného, koncern nekoncern.

Speciál: Autosalon Ženeva 2018

Autosalon v Ženevě je jedna z největších událostí automobilového roku. Letošní ročník pro novináře začíná v pondělí 5. března, kdy bude vyhlášeno evropské Auto roku 2018 (COTY). Na úterý 6. a středu 7. března připadají hlavní tiskové dny, a od čtvrtka 8. do neděle 18. března je výstaviště Palexpo přístupné pro veřejnost.

Kompletní přehled očekávaných novinek

Nová Škoda Fabia • Kia CeedHyundai Santa FePeugeot 508 • Toyota AurisBMW X4 • Mercedes-Benz G • Jeep WranglerCupra • Lamborghini UrusJaguar I-PaceVolvo V60Citroën Berlingo • Porsche 911 GT3 RS VW I.D. Vizzion • Lexus UX Ferrari 488 Pista

TEST Honda GL1800 Gold Wing DCT: Motorka za mega! Skoro...

Honda GL1800 Gold Wing DCT

Šestiválcový cestovní křižník s unikátní podvozkovou konstrukcí je to nejrozmařilejší, co Honda v jedné stopě nabízí. Gold Wing je ale zároveň také s velkou rezervou tou nejdražší dvoukolovou Hondou. Má vrcholné provedení šesté generace zlatokřídlé legendy čím opodstatnit cenovku zvící bezmála 900.000 Kč?

včera | Petr Schnagl | 8 příspěvků
TEST Volkswagen T-Cross 1.0 TSI DSG R-Line: Důležitá módní záležitost

VW T-Cross 1.0 TSI DSG

Volkswagen rozštěpil Polo na dva samostatné modely. Oplastované CrossPolo je minulostí a jeho pozici zastoupila novinka jménem T-Cross. Nabízí kromě zvýšené stavby karoserie ještě něco?

15.  6.  2019 | Miro Mihálik | 54 příspěvků
První svezení se Seatem Leon TGI 1.5 TSI. Pod 1 Kč/km i s větším motorem?

Seat Leon TGI (první svezení)

České ceny Seatu Leon TGI po modernizaci pohonného ústrojí známe už od ledna letošního roku. Nyní došlo i na první kilometry za volantem a zdá se, že na dosavadních výhodách se vůbec nic nezměnilo.

11.  6.  2019 | Jan Mička | 15 příspěvků