Skutečně má Lamborghini Urus stejné kliky dveří jako Škoda Fabia?

Koncem ledna letošního roku českým mediálním prostorem proletěla zpráva, že má Lamborghini Urus stejné kliky dveří jako Škoda Fabia. V Ženevě jsme se tomu rozhodli přijít na kloub

Je jasné, že koncernové vozy nějaké ty díly vždycky budou sdílet, a je vlastně úplně jedno, jestli se jedná o Volkswagen, BMW AG nebo alianci Renault-Nissan-Mitsubishi. Vždyť třeba i taková Tesla Model S má ovladače stahování oken z Mercedesů, to ale ani zdaleka nezpůsobilo takový rozruch, jako možná podobnost Lamborghini Urus a Škody Fabia.

Autosalon Ženeva 2018, fotogalerie z prvního dne: Krása střídá příšeru!

Autosalon Ženeva 2018, fotogalerie z prvního dne: Krása střídá příšeru!

Už ani nevím, kdo to kde vyhrabal, tak či tak se koncem letošního ledna objevila na českých automobilových webech zpráva, zda náhodou Urus nesdílí kliky dveří právě s Fabií. Napadlo by vás tohle porovnávat? A kdyby to tak skutečně bylo, změnil by se vás vztah k automobilce Lamborghini, nebo by vám to vylo jedno? Na tyto otázky nechť si každý odpoví sám, když už ale stále oba zmíněné vozy na ženevském výstavišti jenom kousek od sebe, rozhodl jsem se tomu přijít na kloub.

Autosalon Ženeva 2018: Přehled očekávaných premiér. Bude toho dost!

Autosalon Ženeva 2018: Přehled očekávaných premiér. Bude toho dost!

Tak tedy Lamborghini: dovedete si představit, že by tak mastodontní auto mělo naprosto stejné kliky dveří jako mrňavá Fabia? Je to samozřejmě hloupost. Možná jsem od lamba čekal, že si s bytostně důležitým prvkem karoserie více vyhraje, třeba vymyslí podobné „přepákování“ jako v případě Audi Q5, s Fabií však nakonec koresponduje pouze ona jednoduchost. Velikosti ani tvar nesedí, ostatně podívejte se sami do přiložené fotogalerie, kde jsem se snažil všechno zdokumentovat.

Tedy jednou a provždy: Lamborghini Urus nemá stejné kliky dveří jako Škoda Fabia. Jsou si pouze podobné, a na tom přece není vůbec nic špatného, koncern nekoncern.

Speciál: Autosalon Ženeva 2018

Autosalon v Ženevě je jedna z největších událostí automobilového roku. Letošní ročník pro novináře začíná v pondělí 5. března, kdy bude vyhlášeno evropské Auto roku 2018 (COTY). Na úterý 6. a středu 7. března připadají hlavní tiskové dny, a od čtvrtka 8. do neděle 18. března je výstaviště Palexpo přístupné pro veřejnost.

Kompletní přehled očekávaných novinek

Nová Škoda Fabia • Kia CeedHyundai Santa FePeugeot 508 • Toyota AurisBMW X4 • Mercedes-Benz G • Jeep WranglerCupra • Lamborghini UrusJaguar I-PaceVolvo V60Citroën Berlingo • Porsche 911 GT3 RS VW I.D. Vizzion • Lexus UX Ferrari 488 Pista

Minitest Volkswagen Golf Sportsvan 1.5 TSI DSG: Lepší než originál

VW Golf Sportsvan (minitest)

Ač se označení „sportující van“ může zdát hodně přitažené za vlasy, minimálně ve srovnání se stejně velkými crossovery a ve spojení s motorem o výkonu 150 koní to zase není takový nesmysl.

dnes | Miro Mihálik
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků