Skutečně má Lamborghini Urus stejné kliky dveří jako Škoda Fabia?

Koncem ledna letošního roku českým mediálním prostorem proletěla zpráva, že má Lamborghini Urus stejné kliky dveří jako Škoda Fabia. V Ženevě jsme se tomu rozhodli přijít na kloub

Je jasné, že koncernové vozy nějaké ty díly vždycky budou sdílet, a je vlastně úplně jedno, jestli se jedná o Volkswagen, BMW AG nebo alianci Renault-Nissan-Mitsubishi. Vždyť třeba i taková Tesla Model S má ovladače stahování oken z Mercedesů, to ale ani zdaleka nezpůsobilo takový rozruch, jako možná podobnost Lamborghini Urus a Škody Fabia.

Autosalon Ženeva 2018, fotogalerie z prvního dne: Krása střídá příšeru!

Autosalon Ženeva 2018, fotogalerie z prvního dne: Krása střídá příšeru!

Už ani nevím, kdo to kde vyhrabal, tak či tak se koncem letošního ledna objevila na českých automobilových webech zpráva, zda náhodou Urus nesdílí kliky dveří právě s Fabií. Napadlo by vás tohle porovnávat? A kdyby to tak skutečně bylo, změnil by se vás vztah k automobilce Lamborghini, nebo by vám to vylo jedno? Na tyto otázky nechť si každý odpoví sám, když už ale stále oba zmíněné vozy na ženevském výstavišti jenom kousek od sebe, rozhodl jsem se tomu přijít na kloub.

Autosalon Ženeva 2018: Přehled očekávaných premiér. Bude toho dost!

Autosalon Ženeva 2018: Přehled očekávaných premiér. Bude toho dost!

Tak tedy Lamborghini: dovedete si představit, že by tak mastodontní auto mělo naprosto stejné kliky dveří jako mrňavá Fabia? Je to samozřejmě hloupost. Možná jsem od lamba čekal, že si s bytostně důležitým prvkem karoserie více vyhraje, třeba vymyslí podobné „přepákování“ jako v případě Audi Q5, s Fabií však nakonec koresponduje pouze ona jednoduchost. Velikosti ani tvar nesedí, ostatně podívejte se sami do přiložené fotogalerie, kde jsem se snažil všechno zdokumentovat.

Tedy jednou a provždy: Lamborghini Urus nemá stejné kliky dveří jako Škoda Fabia. Jsou si pouze podobné, a na tom přece není vůbec nic špatného, koncern nekoncern.

Speciál: Autosalon Ženeva 2018

Autosalon v Ženevě je jedna z největších událostí automobilového roku. Letošní ročník pro novináře začíná v pondělí 5. března, kdy bude vyhlášeno evropské Auto roku 2018 (COTY). Na úterý 6. a středu 7. března připadají hlavní tiskové dny, a od čtvrtka 8. do neděle 18. března je výstaviště Palexpo přístupné pro veřejnost.

Kompletní přehled očekávaných novinek

Nová Škoda Fabia • Kia CeedHyundai Santa FePeugeot 508 • Toyota AurisBMW X4 • Mercedes-Benz G • Jeep WranglerCupra • Lamborghini UrusJaguar I-PaceVolvo V60Citroën Berlingo • Porsche 911 GT3 RS VW I.D. Vizzion • Lexus UX Ferrari 488 Pista

Minitest Suzuki Vitara 1.0 BoosterJet 4x4: Jediné svého druhu?

Suzuki Vitara 1.0 BoosterJet 4x4 (minitest)

Na kombinaci litrového tříválce a pohonu všech kol jenom tak nenarazíte. Suzuki Vitara se takto nabízí výhradně ve výbavě Premium za 490.900 Kč a jde o vůz, který byste rozhodně neměli přehlížet.

19.  2.  2019 | Vladimír Kadera | 45 příspěvků
TEST BMW X4 M40d/240 kW: Začnu mít konečně rád crossovery?

BMW X4 M40d

Projet se v nejvýkonnější naftové X4 někde na riviéře, prskali bychom nad jejím podivným designem. Když ale máte na silnicích kalamitu a objevíte její zábavně naladěnou čtyřkolku, máte Vánoce i v únoru.

17.  2.  2019 | Miro Mihálik | 23 příspěvků
Minitest Škoda Superb 1.5 TSI ACT DSG: Je to o úhlu pohledu

Škoda Superb 1.5 TSI ACT (minitest)

Nový motor, stejný výkon. Změnila se nějak základní Škoda Superb s jednotkou 1.5 TSI?

15.  2.  2019 | Vladimír Kadera | 94 příspěvků