Skupina PSA Peugeot Citroën se v roce 2014 stala v Evropě lídrem z hlediska snižování emisí CO2

Skupina PSA Peugeot Citroën se s průměrnými emisemi 110,3 g CO2/km* (zdroj: AAA DATA) dostala na konci roku 2014 v Evropě opět na první místo – průměr evropského trhu byl 123,7 g. Skupina emise CO2 u svých automobilů postupně stále snižuje, od roku 2008 jde o cca 30 g.
Skupina PSA Peugeot Citroën se v roce 2014 stala v Evropě lídrem z hlediska snižování emisí CO2

Tento rekordní výsledek ilustruje závazek skupiny přinášet konkrétní odpovědi na environmentální výzvy dneška. Skupina PSA Peugeot Citroën věnuje více než 50 % svého R&D rozpočtu vývoji technologií určených ke zlepšení environmentální účinnosti a výkonnosti svých automobilů.

Za tímto výsledkem skupiny stojí především strategie downsizingu benzínových motorů, kdy skupina stále více používá nové benzínové tříválcové motory PureTech, a využití nové generace dieselových motorů BlueHDi. V roce 2014 vykazovalo téměř 30 % prodaných vozů skupiny emise nižší než 100 g CO2/km.

Mnoho vozů skupiny se díky těmto efektivním benzínovým a naftovým motorům stalo ve své kategorii z hlediska emisí CO2 lídry evropského trhu. Vzhledem k tomu, že tyto modely představují výrazný podíl na prodejích v Evropě, přispívají tak k celkovému snížení emisí.

Například:

- Citroën C4 Cactus 1.6  BlueHDi, 100 k: 82 g CO2

- DS 3 1.6 BlueHDi, 100 k:. 79 g CO2

- Peugeot 308 1.2 PureTech, 130 k:. 107 g CO2. Tato benzínová verze překonala rekord ve spotřebě, když s plnou nádrží o objemu 51 litrů vůz ujel celkem 1810 km (spotřeba 2,85 l/100 km).

U nejnovějších modelů Peugeot 308 a Citroën C4 Picasso postavených na nové platformě EMP2 a modelu Citroën C4 Cactus, který se na trh dostal v roce 2014, došlo k výraznému odlehčení hmotnosti o 140, resp. 200 kg, což představuje klíčový faktor při snižování spotřeby.

„Tento obdivuhodný pokles CO2 je výsledkem technologického pokroku, kterého skupina PSA Peugeot Citroën dosáhla u benzínových i dieselových motorů, ale také výsledkem trvalého výzkumu zaměřeného na odlehčení vozů a jejich aerodynamiku. Skupina dál výrazně investuje do výzkumu a inovací, zejména do hybridních dobíjecích technologií a budoucích generací elektromobilů,“ potvrzuje Gilles Le Borgne, ředitel pro výzkum a vývoj skupiny PSA Peugeot Citroën.

bazar

Peugeot 307 1,6
Rok výroby: 2006
Stav: 98 876 km
Cena: 84 000 Kč
Peugeot 308 1,6
Rok výroby: 2008
Stav: 116 246 km
Cena: 99 000 Kč
Peugeot 307 1,6
Rok výroby: 2007
Stav: 127 886 km
Cena: 108 000 Kč
Peugeot RCZ 2
Rok výroby: 2013
Stav: 146 015 km
Cena: 360 000 Kč
Peugeot 308 1,6
Rok výroby: 2010
Stav: 178 674 km
Cena: 133 000 Kč
Peugeot 308 1,6
Rok výroby: 2015
Stav: 30 020 km
Cena: 350 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků