Skupina PSA Peugeot Citroën se v roce 2014 stala v Evropě lídrem z hlediska snižování emisí CO2

Skupina PSA Peugeot Citroën se s průměrnými emisemi 110,3 g CO2/km* (zdroj: AAA DATA) dostala na konci roku 2014 v Evropě opět na první místo – průměr evropského trhu byl 123,7 g. Skupina emise CO2 u svých automobilů postupně stále snižuje, od roku 2008 jde o cca 30 g.
Skupina PSA Peugeot Citroën se v roce 2014 stala v Evropě lídrem z hlediska snižování emisí CO2

Tento rekordní výsledek ilustruje závazek skupiny přinášet konkrétní odpovědi na environmentální výzvy dneška. Skupina PSA Peugeot Citroën věnuje více než 50 % svého R&D rozpočtu vývoji technologií určených ke zlepšení environmentální účinnosti a výkonnosti svých automobilů.

Za tímto výsledkem skupiny stojí především strategie downsizingu benzínových motorů, kdy skupina stále více používá nové benzínové tříválcové motory PureTech, a využití nové generace dieselových motorů BlueHDi. V roce 2014 vykazovalo téměř 30 % prodaných vozů skupiny emise nižší než 100 g CO2/km.

Mnoho vozů skupiny se díky těmto efektivním benzínovým a naftovým motorům stalo ve své kategorii z hlediska emisí CO2 lídry evropského trhu. Vzhledem k tomu, že tyto modely představují výrazný podíl na prodejích v Evropě, přispívají tak k celkovému snížení emisí.

Například:

- Citroën C4 Cactus 1.6  BlueHDi, 100 k: 82 g CO2

- DS 3 1.6 BlueHDi, 100 k:. 79 g CO2

- Peugeot 308 1.2 PureTech, 130 k:. 107 g CO2. Tato benzínová verze překonala rekord ve spotřebě, když s plnou nádrží o objemu 51 litrů vůz ujel celkem 1810 km (spotřeba 2,85 l/100 km).

U nejnovějších modelů Peugeot 308 a Citroën C4 Picasso postavených na nové platformě EMP2 a modelu Citroën C4 Cactus, který se na trh dostal v roce 2014, došlo k výraznému odlehčení hmotnosti o 140, resp. 200 kg, což představuje klíčový faktor při snižování spotřeby.

„Tento obdivuhodný pokles CO2 je výsledkem technologického pokroku, kterého skupina PSA Peugeot Citroën dosáhla u benzínových i dieselových motorů, ale také výsledkem trvalého výzkumu zaměřeného na odlehčení vozů a jejich aerodynamiku. Skupina dál výrazně investuje do výzkumu a inovací, zejména do hybridních dobíjecích technologií a budoucích generací elektromobilů,“ potvrzuje Gilles Le Borgne, ředitel pro výzkum a vývoj skupiny PSA Peugeot Citroën.

Kia je podruhé vítězem testu počáteční kvality

Kia je podruhé vítězem testu počáteční kvality

J.D. Power každoročně pořádá anketu o kvalitě vozů na trhu v USA. Už druhý rok z něho nejlépe vyšla Kia se svým výsledkem 72 PP100.

dnes | Daniel Havlina
Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Na dovolenou si velká část motoristů bere i své bicykly. Pokud je nechcete převážet na střešním nosiči, zbývá řešení v podobě upevnění nosiče na víko zavazadelníku či na tažné zařízení. Švýcarský autoklub otestoval obě varianty na různých modelech.

18.  6.  2017 | Milan Lažanský | 32 příspěvků
Test: VW Golf GTI je i po faceliftu nejlepším hot-hatchem všedních dnů...

Volkswagen Golf GTI (2017)

Nedávný facelift Volkswagenu Golf se dotkl i verze GTI. Vyzkoušeli jsme základní variantu s manuální převodovkou.

15.  6.  2017 | Milan Lažanský | 44 příspěvků