Skupina PSA Peugeot Citroën je již 8. rok po sobě největším francouzským předkladatelem patentů

Skupina PSA Peugeot Citroën, která si v roce 2014 nechala zaregistrovat 1036 patentů, potvrdila podle výsledků francouzského Úřadu průmyslového vlastnictví (INPI) za rok 2014 své první místo mezi předkladateli patentů.
Skupina PSA Peugeot Citroën je již 8. rok po sobě největším francouzským předkladatelem patentů

Strategie výzkumu a vývoje skupiny PSA Peugeot Citroën se opírá o tradice inovací, které si získaly uznání INPI již 8. rok po sobě. Prvenství odráží závazek zaměstnanců skupiny zavádět inovativní řešení, která budou utvářet automobily budoucnosti.

Ředitel pro výzkum a vývoj Gilles Le Borgne při této příležitosti prohlásil:

„Aktivní patentová strategie přináší skupině PSA Peugeot Citroën nesporné konkurenční výhody a současně nám zachovává kontrolu nad využitím našich inovací. Je také klíčovým nástrojem pro urychlení expanze skupiny ve všech regionech, kde působí.“

Tisícovka patentů se týká tří hlavních výzev výzkumu a vývoje: snížení emisí, služby mobilního připojení a vývoj automatizovaných systémů, které by měly vést k vyvinutí autonomního vozidla. Týkají se také atraktivních technologických inovací, které mají posílit identitu a diferenciaci všech tří značek skupiny.

Snížení spotřeby a emisí CO2

Skupina PSA Peugeot Citroën je v důsledku dlouhodobého inovačního procesu evropským lídrem v oblasti snižování emisí CO2, s průměrnými emisemi 110,3 g CO2/km.

Referenčním příkladem v této kategorii je tříválcový benzínový motor EB Turbo PureTech, v souvislosti s nímž bylo přihlášeno 120 patentů, a technologie BlueHDi se 100 patenty, díky níž je dnes Peugeot 208 1.6 BlueHDi nejúspornějším vozem se spalovacím motorem na světě emitujícím pouze 79 g CO2/km.

Prioritním cílem pro snížení spotřeby paliva je odlehčení vozů, a to zejména použitím kompozitních materiálů. Skupina PSA Peugeot Citroën získala s více než 60 patenty spojenými se snižováním hmotnosti cenu za inovaci na mezinárodním veletrhu kompozitních materiálů (JEC Europe) za koncept kompozitní struktury, která je schopna nahradit ocel.

Posílit atraktivitu vozů skupiny

Inovace, které vyvíjí skupina, se u jednotlivých vozů používají v souladu s příslušnými obchodními strategiemi značek Peugeot, Citroën a DS.

Peugeot 208 byl tak opatřen strukturovaným lakem reagujícím na světlo změnou odstínu a vzhledu. Pro tento speciální lak je toto uvedení světovou premiérou.

Citroën C4 Cactus je zase vybaven exkluzivním systémem ochrany proti bočnímu nárazu „Airbump®“. Citroën C4 Cactus tak i díky této inovaci získal 2. dubna 2015 na mezinárodním autosalonu v New Yorku ocenění „2015 World Car Design Of The Year“.

Značka DS nabízí u vozu DS3 světelný podpis pocházející přímo od koncepčních vozů „Divine DS“, „WILD RUBY“ nebo „numéro 9“. Ten používá systém DS LED Vision, který je ukázkou dokonalého spojení technologie a atraktivity.

bazar

Peugeot 206 1,6
Rok výroby: 2003
Stav: 84 289 km
Cena: 54 000 Kč
Peugeot 308 1,6
Rok výroby: 2009
Stav: 115 000 km
Cena: 135 000 Kč
Peugeot 308 1,6
Rok výroby: 2008
Stav: 116 246 km
Cena: 95 000 Kč
Peugeot 307 1,6
Rok výroby: 2007
Stav: 127 886 km
Cena: 101 000 Kč
Peugeot RCZ 2
Rok výroby: 2013
Stav: 146 015 km
Cena: 320 000 Kč
Peugeot 308 1,6
Rok výroby: 2010
Stav: 178 674 km
Cena: 130 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test: Ford Fiesta je stále řidičskou volbou, univerzálem bez vad ale ne

Ford Fiesta

Naší recenzí tentokrát prošla nová generace Fordu Fiesta.

20.  9.  2017 | Milan Lažanský | 22 příspěvků
Kabriolet versus kupé: O kolik se zvýší spotřeba při jízdě s otevřenou střechou?

Test spotřeby kabrioletu

Přemýšleli jste někdy nad tím, jestli se spotřeba paliva dramaticky zvýší při jízdě s otevřenou střechou? Vyzkoušeli jsme to.

18.  9.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků
Test krátkých sprintů: Je lepší motorka, elektrovůz, nebo BMW 760i?

Test krátkých sprintů

Ne vždy musí být motocykl při startu od semaforů rychlejší než auto. Při testu redaktoři Autorevue.cz proti sobě postavili dva rozdílné typy motocyklů, elektromobil a auto s výkonem přes šest stovek koní.

8.  9.  2017 | Radek Pecák | 19 příspěvků