Skupina PSA Peugeot Citroën je již 8. rok po sobě největším francouzským předkladatelem patentů

Skupina PSA Peugeot Citroën, která si v roce 2014 nechala zaregistrovat 1036 patentů, potvrdila podle výsledků francouzského Úřadu průmyslového vlastnictví (INPI) za rok 2014 své první místo mezi předkladateli patentů.
Skupina PSA Peugeot Citroën je již 8. rok po sobě největším francouzským předkladatelem patentů

Strategie výzkumu a vývoje skupiny PSA Peugeot Citroën se opírá o tradice inovací, které si získaly uznání INPI již 8. rok po sobě. Prvenství odráží závazek zaměstnanců skupiny zavádět inovativní řešení, která budou utvářet automobily budoucnosti.

Ředitel pro výzkum a vývoj Gilles Le Borgne při této příležitosti prohlásil:

„Aktivní patentová strategie přináší skupině PSA Peugeot Citroën nesporné konkurenční výhody a současně nám zachovává kontrolu nad využitím našich inovací. Je také klíčovým nástrojem pro urychlení expanze skupiny ve všech regionech, kde působí.“

Tisícovka patentů se týká tří hlavních výzev výzkumu a vývoje: snížení emisí, služby mobilního připojení a vývoj automatizovaných systémů, které by měly vést k vyvinutí autonomního vozidla. Týkají se také atraktivních technologických inovací, které mají posílit identitu a diferenciaci všech tří značek skupiny.

Snížení spotřeby a emisí CO2

Skupina PSA Peugeot Citroën je v důsledku dlouhodobého inovačního procesu evropským lídrem v oblasti snižování emisí CO2, s průměrnými emisemi 110,3 g CO2/km.

Referenčním příkladem v této kategorii je tříválcový benzínový motor EB Turbo PureTech, v souvislosti s nímž bylo přihlášeno 120 patentů, a technologie BlueHDi se 100 patenty, díky níž je dnes Peugeot 208 1.6 BlueHDi nejúspornějším vozem se spalovacím motorem na světě emitujícím pouze 79 g CO2/km.

Prioritním cílem pro snížení spotřeby paliva je odlehčení vozů, a to zejména použitím kompozitních materiálů. Skupina PSA Peugeot Citroën získala s více než 60 patenty spojenými se snižováním hmotnosti cenu za inovaci na mezinárodním veletrhu kompozitních materiálů (JEC Europe) za koncept kompozitní struktury, která je schopna nahradit ocel.

Posílit atraktivitu vozů skupiny

Inovace, které vyvíjí skupina, se u jednotlivých vozů používají v souladu s příslušnými obchodními strategiemi značek Peugeot, Citroën a DS.

Peugeot 208 byl tak opatřen strukturovaným lakem reagujícím na světlo změnou odstínu a vzhledu. Pro tento speciální lak je toto uvedení světovou premiérou.

Citroën C4 Cactus je zase vybaven exkluzivním systémem ochrany proti bočnímu nárazu „Airbump®“. Citroën C4 Cactus tak i díky této inovaci získal 2. dubna 2015 na mezinárodním autosalonu v New Yorku ocenění „2015 World Car Design Of The Year“.

Značka DS nabízí u vozu DS3 světelný podpis pocházející přímo od koncepčních vozů „Divine DS“, „WILD RUBY“ nebo „numéro 9“. Ten používá systém DS LED Vision, který je ukázkou dokonalého spojení technologie a atraktivity.

Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

včera | David Rusol | 27 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Minitest Renault Espace 1.8 TCe

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 10 příspěvků
TEST Volkswagen Polo 1.0 TSI Highline – Golfův revír

Volkswagen Polo 1.0 TSI

Segment malých vozů pomalu dorůstá modely nižší střední třídy. Nový Volkswagen Polo je toho důkazem, z vyšších tříd si navíc půjčil i několik užitečných technologií.

7.  12.  2017 | Jan Mička | 30 příspěvků