Opel, nový přírůstek do rodinky PSA Group, má konečně svojí vlastní stategii, se kterou již zmiňovaná skupina vyšla před víkendem. Plán má název PACE ! a má výrazně pomoci k vytažení německé automobilky z dluhů.
General Motors se nedávno rozhodl prodat svoji automobilku Opel skupině PSA. Hlavním důvodem byly dluhy, ve kterých se již delší dobu německý výrobce vozů koupal. Teď by však možná mohlo svitnout na lepší časy. Skupina, která má pod palcem i Citroen, Peugeot a DS, se rozhodla vytvořit strategii pro budoucí roky, které by měly zařídit, aby se Opel dostal opět do zelených čísel.
Nový plán pro Opel, neboli Vauxhall ve Velké Británii, má název PACE ! a vyžaduje návrat k ziskovosti a nejdříve dvouprocentní provozní rozpětí v roce 2020 a později i šestiprocentní v roce 2026. Opel by také měl snížit objem výroby na 800 000 kusů automobilů. Dobré zprávy zaznamenali zaměstnanci, které potěšil cíl zdržet se nuceného propouštění.
Dalším krokem by pak měla být integrace s ostatními značkami skupiny PSA a dosažení synergie 1,1 miliardy euro v roce 2020. Výdělek by měl postupně do roku 2026 stoupnout až na 1,7 miliard. To zahrnuje i využívání platforem a systémů od ostatních výrobců v PSA. Například by v roce 2024 měl Opel využívat jen dva typy platforem, namísto současných devíti. Pohonné jednotky by měly být k dispozici také jen dvě. V dnešní době jich má německá automobilka deset.
PSA také hodlá uvést Opel i na jiné trhy než na ten evropský, což například GM udělalo jen velmi decentně. Vozy jako Astra či Insignia by se tak měly nabízet v roce 2022 na více než dvaceti exportních trzích po celém světě.
A konečně, do roku 2024 by měl Opel otevřít několik výrobních linek v Evropě a otevřít nové centrum výzkumu a vývoje v Russelsheimu, kde je globální centrála skupiny PSA. Ve vedení společnosti bude Michael Lohscheller, který tuto funkci převzal již v červnu od Karla Thomase Neumanna.