Skupina PSA odhalila budoucí strategii Opelu. Bude se propouštět?

Opel, nový přírůstek do rodinky PSA Group, má konečně svojí vlastní stategii, se kterou již zmiňovaná skupina vyšla před víkendem. Plán má název PACE ! a má výrazně pomoci k vytažení německé automobilky z dluhů.
Skupina PSA odhalila budoucí strategii Opelu. Bude se propouštět?

General Motors se nedávno rozhodl prodat svoji automobilku Opel skupině PSA. Hlavním důvodem byly dluhy, ve kterých se již delší dobu německý výrobce vozů koupal. Teď by však možná mohlo svitnout na lepší časy. Skupina, která má pod palcem i Citroen, Peugeot a DS, se rozhodla vytvořit strategii pro budoucí roky, které by měly zařídit, aby se Opel dostal opět do zelených čísel.

Nový plán pro Opel, neboli Vauxhall ve Velké Británii, má název PACE ! a vyžaduje návrat k ziskovosti a nejdříve dvouprocentní provozní rozpětí v roce 2020 a později i šestiprocentní v roce 2026. Opel by také měl snížit objem výroby na 800 000 kusů automobilů. Dobré zprávy zaznamenali zaměstnanci, které potěšil cíl zdržet se nuceného propouštění.

Opel ukázal na Twitteru pohled do budoucnosti. Chystá nové SUV?

Opel ukázal na Twitteru pohled do budoucnosti. Chystá nové SUV?

Dalším krokem by pak měla být integrace s ostatními značkami skupiny PSA a dosažení synergie 1,1 miliardy euro v roce 2020. Výdělek by měl postupně do roku 2026 stoupnout až na 1,7 miliard. To zahrnuje i využívání platforem a systémů od ostatních výrobců v PSA. Například by v roce 2024 měl Opel využívat jen dva typy platforem, namísto současných devíti. Pohonné jednotky by měly být k dispozici také jen dvě. V dnešní době jich má německá automobilka deset.

PSA také hodlá uvést Opel i na jiné trhy než na ten evropský, což například GM udělalo jen velmi decentně. Vozy jako Astra či Insignia by se tak měly nabízet v roce 2022 na více než dvaceti exportních trzích po celém světě. 

TEST Opel Grandland X 1.6 CDTi AT - Když dva dělají totéž...

TEST Opel Grandland X 1.6 CDTi AT - Když dva dělají totéž...

A konečně, do roku 2024 by měl Opel otevřít několik výrobních linek v Evropě a otevřít nové centrum výzkumu a vývoje v Russelsheimu, kde je globální centrála skupiny PSA. Ve vedení společnosti bude Michael Lohscheller, který tuto funkci převzal již v červnu od Karla Thomase Neumanna.

Test ojetiny BMW řady 1: Bazarový průšvihář s dokonalým podvozkem

Test ojetiny BMW řady 1

Ceny jedničkových BMW už klesly pod stotisícovou metu. Vybírejte ale pečlivě.

včera | David Rusol | 15 příspěvků
Test Kia Stonic 1.0 T-GDI: Hřebíček trefený na hlavičku

Kia Stonic 1,0 T-GDI

Značka Kia letos zažívá velkou produktovou ofenzívu, což se nakonec projevilo i v počtu nominaci do ankety Světové auto roku. Zcela nový model Stonic má ambice stát se jedním z nejdůležitějších v její nabídce.

16.  11.  2017 | Radek Pecák | 8 příspěvků
TEST Fiat 124 Spider - Miata po italsku je víc než jen víkendovka...

Fiat 124 Spider

Oproti Mazdě MX-5 je větší, těžší a chybí mu atmosférický motor. To zní jako cesta do pekel, ale jaká je "Fiata" doopravdy?

14.  11.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky