Skupina právníků chce dostat autonomní vozy na české silnice

34 komentářů

E15
5. června • 18:28

cokoliv mezi úrovní 1 a úrovní 5 by mělo být v reálném provozu zakázáno. Auto není letadlo, aby ho mohli řídit dva řidiči a nebo kombinace řidič a značně nedokonalý autopilot. V letadle má pilot na převzetí řízení minimálně sekundy. V autě nemůže být o sekundách řeč a ve zlomcích sekund žádný člověk řízení převzít nedokáže.
Takové poloautonomní řízení nikdo zodpovědný nemůže používat (v podstatě to z řidiče dělá vystresovaného učitele autoškoly), může ho používat leda nezodpovědný mimoň, který jezdí na náhodu... (však ono se skoro nikdy nic nestane)

kkk
5. června • 20:20

P.S ty asitenty 1-x jsou už v provozu a třeba atonomní brzdění určitě pomohlo dost řidičům

kkk
5. června • 20:16

Tady na to mají trochu jiný názor ,asi nevědí co s prachama http://www.hybrid.cz/zacina-doba-robotickych-a... ...

Freddka
4. června • 9:15

"musí být schopen automaticky zvládnout podélnou i příčnou jízdu"Tak ja jsem treba vubec netusil, ze umim jezdit podelne i pricne :-)
Si nejak neumim predstavit co to je "podelna jizda" a uz vubec ne co je "pricna jizda" :-)

Oťan
1. června • 12:24

Strašně by mě konkrétně zajímala ta skupina právníků a hlavně nadšenců do aut, kteří tak strašně miluji auta, tak že je ani nemusí řídit a nebo snad nebudou moci řídit. To je jako koukat na sex v TV a mít přítulkyni vedle sebe. Pes bude zakopaný asi jinde, co...?

bzzz
1. června • 12:45

Jeden debil (a ze jich vsude je) za volantem dokaze v danou chvili omezit/ohrozit stovky slusnych ridicu (nemluve o sekundarnich skodach). Jeste nejaky argument proti autonomnim vozum?

Jig
1. června • 12:53

Tohle přeci autonomni auta nevyřeší

bzzz
1. června • 14:47

Autonomni auta budou delat mysky, vybrzdovat, litat 100+ na mistech s jizdou cik-cak 80, predjizdet zprava, cist na semaforech sms a reagovat na zelenou se zpozdenim, lepit se na naraznik, jezdit za zmrsenych povetrnostnich podminek jako by se nechumelilo protoze suv za 3 mega, ignorovat zip atd atd atd ?

Josef
1. června • 17:34

Dobrá reakce a argumentace bzzz. Poněkud zjednodušeně mohu doplnit tvůj postřeh vyjádřením zemřelého herce Třísky, který v rozhovoru o autech řekl: "V Americe(USA) se jezdí pomalu po širokých silnicích velkými auty. V Česku se jezdí rychle po úzkých (a rozbitých) silnicích malými auty."
Až jednou (za dlouho) bude vyřešena problematika autonomních vozů v celém kontextu, mobilem se podle potřeby zavolá auto, které samo přijede a samo odveze cestující(zákazníky) do cíle a přejede k dalšímu zákazníkovi. Přitom auto vyhodnotí stupeň znečištění interieru a zastaví se v robotizované myčce, kde ho roboti vyčistí a připraví k dalšímu použití. Vše se samozřejmě naúčtuje zákazníkovi, který auto použil. Podobně to bude i s údržbou a technickými závadami. Auta se budou pohybovat asi pomaleji a určitě plynuleji a budou mezi sebou "komunikovat" a usměrňovat pohyb z hlediska zajištění bezpečnosti a efektivity cesty (délka cesty, čas,...). Samozřejmě v té době už na silnicích nebudou smět jezdit jiné než autonomní (robotické s umělou inteligencí...) auta. Vlastnictví auta ztratí smysl a řízení normálního auta v dnešní podobě bude jen sportem provozovaným na uzavřených tratích. To, že to bude ale ještě za dlouhou dobu, to je jasné.
Jako argument o bezpečnosti autonomních aut lze použít i skutečnost z dnešních moderních továren, kde se samostatně pohybují různé robotické vozíky a přepravníky a nikoho nezajedou a ani se nesrazí. Princip je jasný. Na silnicích to bude složitější, ale všechno se vyvíjí a zdokonaluje a určitě to jednou (za dlouho) bude fungovat.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
tom
2. června • 16:00

Zrovna argument s tovarnou me pobavil. Kde ze to, prosim, takhle funguje?

runner42
1. června • 6:11

Děkuji za upozornění, ještě dnes nechám vypracovat rozklad tohoto návrhu.Pro německé výrobce je určitě lepší, když budou při testování jejich technologií umírat lidé v České republice než v Německu. Pro mě a moji rodinu ne.To co lobby prosazuje je nejvíce nebezpečný model fungování autonomního řízení a budu proti tomu bojovat.

kkk
1. června • 7:46

Zatím je jednoznačně nejvíc nebezpečným prvkem v dopravě člověk ,ročně na světě zemře přes milion lidí a další miliony jsou těžce zranění (kam se hrabou války)takže by asi bylo lepší zaměřit boj tímto směrem ,ale to by bylo značně složitější ,než tady vykřikovat jednoduchá hesla

Stats
1. června • 8:36

Každý den je čistý přírůstek populace téměř 1/4 milionu, navíc tempo díky Africe zrychluje. Do padesáti let tu bude obrovský problém s pitnou vodou - zejména v těch nejchudších koutech světa, a tak se obrovské masy lidí dají do pohybu.
Nehody na silnicích: 1mil zemře za rok na světě. Z toho evropě cca. 26.000 a v USA cca. 46.000 ... což je cca. 7% tedy 93% připadá na výrazně chudší části světa. Kde penetrace trhu technologickými novinkami v automobilové branži je výrazně pomalejší.Tedy autonomie v autech toho moc nevyřeší - bráno čistě statisticky bez emocí. Ale chápu, že je to teď "jakože" módní trend, živený zájmovými skupinami

kkk
1. června • 9:54

Na problém s vodou nemusíme čekat padesát let ,ten už je dnes i v naší zemi a budoucí konflikty asi budou o vodu.Na vývoj autonomních systémů se dává hodně peněz a kdo to první uvede na trh vydělá velký prachy ,armády všech zemí se na to vrhnou a kdo ví co už mají tajně vyvinutý.Pro mnoho skupin(staří lidé,tělesně postižení nebo lidi co nemají na auto nebo ho nechtějí¨)bude autonomní vozidlo přínos ,a mohla by se snížit potřeba parkovišť a možná i provoz

lojza
1. června • 11:09

Za ty skupiny důchodců a handicapovaných ti tleskám. Tedy až docílíš, že budou mít příjmy peněz, za které si koupí autonomě řízené auto. Zatim kolikrát nemají ani na člověkem řízené taxi. To, co píšeš, jsou šílené vize sociálních inženýrů. Tak bohatá naše společnost v dohledném horizontu nebude. :-)

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
kkk
1. června • 11:51

A proč by ho měli kupovat ,nahradí to taxi a je předpoklad ,žeto bude levnější

jcb
1. června • 20:15

Je mi po tom nic, ale zcela evidentně jsi to tak napsal. Kdybys nepoužil spojku ,,nebo" a nechal tam spojku ,,a", tak by autonomní auto ta prvně jmenovaná skupina opravdu kupovat nemusela. Ale takhle jsi ji k tomu odsoudil. :-)

lojza
1. června • 8:28

To je tak hrubá bagatelizace, až to hraničí s demagogií. První riziko pochází od lidí, kteři nemaji dostatečnou soudnost, sebeovládání a v neposlední řadě představu o fyzikálních principech projevujících se při provozu vozidla. Je samozřejmě jednodušší alibisticky vše svalit na individuální dopravu, než dělat přiměřený výběr a nedat řidičák alkoholikům, feťákům, zamindrákovaným jedincům a lidem přirozeně hloupým. Druhé riziko je infrastruktura, na mnoha místech neodpovídající velikosti provozu. Dokud se budou o jednu vozovku dělit chodci, cyklisté, motocyklisté, různá auta včetně nákladnich, tramvaje a vlaky, tak jak si představujete, že autonomě řizené auto ovlivní střet chodce s tramvaji? Uvital bych, kdyby se v prvnim kole zavedl pro řidiče monitor s výstupem informaci, se kterými pracuje autonomni řízení. Na rozdílech mezi informací z monitoru a skutečným jednánim řidiče, pak hodnotit přinos autonomniho řizení. Ono totiž, podle dostupných informací, bouralo i tam, kde by to zkušený řidič vyřešil určitě lépe

kkk
1. června • 8:47

Ty počty a kdo je hlavní viník jsou fakta ,a to ,že se bohužel dává řidičák každýmu na tom nic nemění,autonomní provoz je zatím sci-fi takže nemáme žadné ůdaje jak to bude nebo nebude bezpečné takže bude lepší počkat ,až to někdo uvede do provozu a pak vyhodnotit

Michal
2. června • 8:19

To je stejne demagogicke prirovnani, jako ze za rozvody muze stoprocentne svatba. Proste zakazeme svatby a nebudou tim padem zadne rozvody...

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
kkk
6. června • 20:42
lojza
31. května • 19:48

Ať jdou do p...ele!

Josef
31. května • 19:34

Mám úplně opačný názor. Udělat novelu a zakázat autonomní vozy.
To na silnice nepatří. Jelikož pak je to zbraň. Kterou může použít každý bez vědomí
uživatele.

Saman
31. května • 20:59

zakazeme v letadlech autopilota, protoze ma nasvedomi jiz nekolik teroristickych utoku letadlem ;-) a co takhle zakazat diskuze, v nich se nekteri radikalizuji, v Ceskych diskuzich jsem radikalizovani temer vsichni :-D a nejen to

Net
1. června • 10:19

Autopilot v letadle jde vypnout, a je to podle letadla cokoli od pokročilého tempomatu (který kromě rychlosti udržuje výšku) po "autopilota" z Tesly, který drží pruhy a v podstatě jede podle GPS kudy a kam uživatel zadal.Podstatné je, že v případě poruchy (nebo hacku u pokročilé verze) jde vypnout, alespoň částečně a pilot má kontrolu nad letadlem. Ostatně chyba v autopilotu (v kombinaci s jinými problémy) je zodpovědná za některé letecké havárie, naopak některým haváriím autopilot dokázal předejít (nebo zmírnit následky, například když letadlo samo "přistálo" na poli, zatímco pilot byl v bezvědomí kvůli otravě CO a došlo mu palivo.Dokud bude řidič moci autopilota vypnout, je to pomůcka usnadňující řízení, pokud vypnout nepůjde, je to dost velký problém. Který tu je mimochodem už dnes u řady pokročilých asistentů, které jdou hacknout, ale ne vypnout.

Josef
1. června • 6:49

Souhlas Samane. Jen pro informaci, ten příspěvek, na který jsi reagoval, psal jiný Josef. Takový "kuriozní" názor bych rozhodně nenapsal.
Ještě drobná poznámka - evoluce je nezastavitelná a jakékoliv direktivní "nařízení" a "zákazy" proces evoluce jen zbrzdí, ale nezastaví. Autonomní auta a související umělá inteligence (robotizace, automatizace...) je prostě realita a je jen otázkou času (dlouhého...), kdy se na silnice do "veřejného" prostoru dostanou jen zmiňovaná auta a řidičská "zábava" řízení normálních aut v dnešní podobě se bude realizovat jen na uzavřených závodních okruzích.

Luky
31. května • 20:04

Není to pravda. Autonomní vozy a ještě k tomu v kombinaci s elektromobilitou jsou tou pravou budoucností Evropského společenství uhlí a oceli!
Tato auta budou sama popojíždět od zásuvky k zásuvce, za frenetického potlesku eurokomisařů, migrantů a paní Merkelové. Velice se těším na tuto blízkou budoucnost a věřím, že nastane brzy - co nejdřív!

Ludek_II
1. června • 6:50

Cmoudy teda nemusím, ale myslím, že těm jsou nějaký elektrostatické u zádele. Naopak - pokud se to bude dotovat, budou mít obto nižší dávky.

VeIkopřevor
31. května • 18:07

koncernrevue.cz se dnes činí, jen tak dál vstříc k vyšším prémiím!

Trevor
31. května • 17:26

...a jako ilustracni foto ciste nahodou koncern!Premie budou opet tucne!

jogurt
1. června • 14:34

no jestli to nebude tím, že dali obrázek zatím jediného existujícího auta, které skutečně autonomně jezdit dokáže, a nezpůsobilo žádný malér....

bzzz
1. června • 14:42

AFAIK autonomni system od Google/Alphabet uz najezdil mraky mil a zadnou dopravni nehodu jeste nezavinil.

jogurt
1. června • 18:12

--- akorát je to prototyp a má nahony daleko do sériového vozu. Kdežto autonomní ásedmička projela USA v podobě jako sériové auto..

Doporučujeme

Články odjinud