Skupina právníků chce dostat autonomní vozy na české silnice

Trevor  |  31. 05. 2018 17:26

...a jako ilustracni foto ciste nahodou koncern!Premie budou opet tucne!

Odpovědět  |   | 
jogurt  |  01. 06. 2018 14:34

no jestli to nebude tím, že dali obrázek zatím jediného existujícího auta, které skutečně autonomně jezdit dokáže, a nezpůsobilo žádný malér....

Odpovědět  |   | 
bzzz  |  01. 06. 2018 14:42

AFAIK autonomni system od Google/Alphabet uz najezdil mraky mil a zadnou dopravni nehodu jeste nezavinil.

Odpovědět  |   | 
jogurt  |  01. 06. 2018 18:12

--- akorát je to prototyp a má nahony daleko do sériového vozu. Kdežto autonomní ásedmička projela USA v podobě jako sériové auto..

Odpovědět  |   | 
VeIkopřevor  |  31. 05. 2018 18:07

koncernrevue.cz se dnes činí, jen tak dál vstříc k vyšším prémiím!

Odpovědět  |   | 
Josef  |  31. 05. 2018 19:34

Mám úplně opačný názor. Udělat novelu a zakázat autonomní vozy.
To na silnice nepatří. Jelikož pak je to zbraň. Kterou může použít každý bez vědomí
uživatele.

Odpovědět  |   | 
Luky  |  31. 05. 2018 20:04

Není to pravda. Autonomní vozy a ještě k tomu v kombinaci s elektromobilitou jsou tou pravou budoucností Evropského společenství uhlí a oceli!
Tato auta budou sama popojíždět od zásuvky k zásuvce, za frenetického potlesku eurokomisařů, migrantů a paní Merkelové. Velice se těším na tuto blízkou budoucnost a věřím, že nastane brzy - co nejdřív!

Odpovědět  |   | 
Ludek_II  |  01. 06. 2018 06:50

Cmoudy teda nemusím, ale myslím, že těm jsou nějaký elektrostatické u zádele. Naopak - pokud se to bude dotovat, budou mít obto nižší dávky.

Odpovědět  |   | 
Saman  |  31. 05. 2018 20:59

zakazeme v letadlech autopilota, protoze ma nasvedomi jiz nekolik teroristickych utoku letadlem a co takhle zakazat diskuze, v nich se nekteri radikalizuji, v Ceskych diskuzich jsem radikalizovani temer vsichni a nejen to

Odpovědět  |   | 
Josef  |  01. 06. 2018 06:49

Souhlas Samane. Jen pro informaci, ten příspěvek, na který jsi reagoval, psal jiný Josef. Takový "kuriozní" názor bych rozhodně nenapsal.
Ještě drobná poznámka - evoluce je nezastavitelná a jakékoliv direktivní "nařízení" a "zákazy" proces evoluce jen zbrzdí, ale nezastaví. Autonomní auta a související umělá inteligence (robotizace, automatizace...) je prostě realita a je jen otázkou času (dlouhého...), kdy se na silnice do "veřejného" prostoru dostanou jen zmiňovaná auta a řidičská "zábava" řízení normálních aut v dnešní podobě se bude realizovat jen na uzavřených závodních okruzích.

Odpovědět  |   | 
Net  |  01. 06. 2018 10:19

Autopilot v letadle jde vypnout, a je to podle letadla cokoli od pokročilého tempomatu (který kromě rychlosti udržuje výšku) po "autopilota" z Tesly, který drží pruhy a v podstatě jede podle GPS kudy a kam uživatel zadal.

Podstatné je, že v případě poruchy (nebo hacku u pokročilé verze) jde vypnout, alespoň částečně a pilot má kontrolu nad letadlem. Ostatně chyba v autopilotu (v kombinaci s jinými problémy) je zodpovědná za některé letecké havárie, naopak některým haváriím autopilot dokázal předejít (nebo zmírnit následky, například když letadlo samo "přistálo" na poli, zatímco pilot byl v bezvědomí kvůli otravě CO a došlo mu palivo.

Dokud bude řidič moci autopilota vypnout, je to pomůcka usnadňující řízení, pokud vypnout nepůjde, je to dost velký problém. Který tu je mimochodem už dnes u řady pokročilých asistentů, které jdou hacknout, ale ne vypnout.

Odpovědět  |   | 
lojza  |  31. 05. 2018 19:48

Ať jdou do p...ele!

Odpovědět  |   | 
runner42  |  01. 06. 2018 06:11

Děkuji za upozornění, ještě dnes nechám vypracovat rozklad tohoto návrhu.

Pro německé výrobce je určitě lepší, když budou při testování jejich technologií umírat lidé v České republice než v Německu. Pro mě a moji rodinu ne.

To co lobby prosazuje je nejvíce nebezpečný model fungování autonomního řízení a budu proti tomu bojovat.

Odpovědět  |   | 
kkk  |  01. 06. 2018 07:46

Zatím je jednoznačně nejvíc nebezpečným prvkem v dopravě člověk ,ročně na světě zemře přes milion lidí a další miliony jsou těžce zranění (kam se hrabou války)takže by asi bylo lepší zaměřit boj tímto směrem ,ale to by bylo značně složitější ,než tady vykřikovat jednoduchá hesla

Odpovědět  |   | 
lojza  |  01. 06. 2018 08:28

To je tak hrubá bagatelizace, až to hraničí s demagogií. První riziko pochází od lidí, kteři nemaji dostatečnou soudnost, sebeovládání a v neposlední řadě představu o fyzikálních principech projevujících se při provozu vozidla. Je samozřejmě jednodušší alibisticky vše svalit na individuální dopravu, než dělat přiměřený výběr a nedat řidičák alkoholikům, feťákům, zamindrákovaným jedincům a lidem přirozeně hloupým. Druhé riziko je infrastruktura, na mnoha místech neodpovídající velikosti provozu. Dokud se budou o jednu vozovku dělit chodci, cyklisté, motocyklisté, různá auta včetně nákladnich, tramvaje a vlaky, tak jak si představujete, že autonomě řizené auto ovlivní střet chodce s tramvaji? Uvital bych, kdyby se v prvnim kole zavedl pro řidiče monitor s výstupem informaci, se kterými pracuje autonomni řízení. Na rozdílech mezi informací z monitoru a skutečným jednánim řidiče, pak hodnotit přinos autonomniho řizení. Ono totiž, podle dostupných informací, bouralo i tam, kde by to zkušený řidič vyřešil určitě lépe

Odpovědět  |   | 
kkk  |  01. 06. 2018 08:47

Ty počty a kdo je hlavní viník jsou fakta ,a to ,že se bohužel dává řidičák každýmu na tom nic nemění,autonomní provoz je zatím sci-fi takže nemáme žadné ůdaje jak to bude nebo nebude bezpečné takže bude lepší počkat ,až to někdo uvede do provozu a pak vyhodnotit

Odpovědět  |   | 
Michal  |  02. 06. 2018 08:19

To je stejne demagogicke prirovnani, jako ze za rozvody muze stoprocentne svatba. Proste zakazeme svatby a nebudou tim padem zadne rozvody...

Odpovědět  |   | 
kkk  |  06. 06. 2018 20:42
Stats  |  01. 06. 2018 08:36

Každý den je čistý přírůstek populace téměř 1/4 milionu, navíc tempo díky Africe zrychluje. Do padesáti let tu bude obrovský problém s pitnou vodou - zejména v těch nejchudších koutech světa, a tak se obrovské masy lidí dají do pohybu.
Nehody na silnicích: 1mil zemře za rok na světě. Z toho evropě cca. 26.000 a v USA cca. 46.000 ... což je cca. 7% tedy 93% připadá na výrazně chudší části světa. Kde penetrace trhu technologickými novinkami v automobilové branži je výrazně pomalejší.

Tedy autonomie v autech toho moc nevyřeší - bráno čistě statisticky bez emocí. Ale chápu, že je to teď "jakože" módní trend, živený zájmovými skupinami

Odpovědět  |   | 
kkk  |  01. 06. 2018 09:54

Na problém s vodou nemusíme čekat padesát let ,ten už je dnes i v naší zemi a budoucí konflikty asi budou o vodu.Na vývoj autonomních systémů se dává hodně peněz a kdo to první uvede na trh vydělá velký prachy ,armády všech zemí se na to vrhnou a kdo ví co už mají tajně vyvinutý.Pro mnoho skupin(staří lidé,tělesně postižení nebo lidi co nemají na auto nebo ho nechtějí¨)bude autonomní vozidlo přínos ,a mohla by se snížit potřeba parkovišť a možná i provoz

Odpovědět  |   | 
lojza  |  01. 06. 2018 11:09

Za ty skupiny důchodců a handicapovaných ti tleskám. Tedy až docílíš, že budou mít příjmy peněz, za které si koupí autonomě řízené auto. Zatim kolikrát nemají ani na člověkem řízené taxi. To, co píšeš, jsou šílené vize sociálních inženýrů. Tak bohatá naše společnost v dohledném horizontu nebude.

Odpovědět  |   | 
kkk  |  01. 06. 2018 11:51

A proč by ho měli kupovat ,nahradí to taxi a je předpoklad ,žeto bude levnější

Odpovědět  |   | 
jcb  |  01. 06. 2018 20:15

Je mi po tom nic, ale zcela evidentně jsi to tak napsal. Kdybys nepoužil spojku ,,nebo" a nechal tam spojku ,,a", tak by autonomní auto ta prvně jmenovaná skupina opravdu kupovat nemusela. Ale takhle jsi ji k tomu odsoudil.

Odpovědět  |   | 
Oťan  |  01. 06. 2018 12:24

Strašně by mě konkrétně zajímala ta skupina právníků a hlavně nadšenců do aut, kteří tak strašně miluji auta, tak že je ani nemusí řídit a nebo snad nebudou moci řídit. To je jako koukat na sex v TV a mít přítulkyni vedle sebe. Pes bude zakopaný asi jinde, co...?

Odpovědět  |   | 
bzzz  |  01. 06. 2018 12:45

Jeden debil (a ze jich vsude je) za volantem dokaze v danou chvili omezit/ohrozit stovky slusnych ridicu (nemluve o sekundarnich skodach). Jeste nejaky argument proti autonomnim vozum?

Odpovědět  |   | 
Jig  |  01. 06. 2018 12:53

Tohle přeci autonomni auta nevyřeší

Odpovědět  |   | 
bzzz  |  01. 06. 2018 14:47

Autonomni auta budou delat mysky, vybrzdovat, litat 100+ na mistech s jizdou cik-cak 80, predjizdet zprava, cist na semaforech sms a reagovat na zelenou se zpozdenim, lepit se na naraznik, jezdit za zmrsenych povetrnostnich podminek jako by se nechumelilo protoze suv za 3 mega, ignorovat zip atd atd atd ?

Odpovědět  |   | 
Josef  |  01. 06. 2018 17:34

Dobrá reakce a argumentace bzzz. Poněkud zjednodušeně mohu doplnit tvůj postřeh vyjádřením zemřelého herce Třísky, který v rozhovoru o autech řekl: "V Americe(USA) se jezdí pomalu po širokých silnicích velkými auty. V Česku se jezdí rychle po úzkých (a rozbitých) silnicích malými auty."
Až jednou (za dlouho) bude vyřešena problematika autonomních vozů v celém kontextu, mobilem se podle potřeby zavolá auto, které samo přijede a samo odveze cestující(zákazníky) do cíle a přejede k dalšímu zákazníkovi. Přitom auto vyhodnotí stupeň znečištění interieru a zastaví se v robotizované myčce, kde ho roboti vyčistí a připraví k dalšímu použití. Vše se samozřejmě naúčtuje zákazníkovi, který auto použil. Podobně to bude i s údržbou a technickými závadami. Auta se budou pohybovat asi pomaleji a určitě plynuleji a budou mezi sebou "komunikovat" a usměrňovat pohyb z hlediska zajištění bezpečnosti a efektivity cesty (délka cesty, čas,...). Samozřejmě v té době už na silnicích nebudou smět jezdit jiné než autonomní (robotické s umělou inteligencí...) auta. Vlastnictví auta ztratí smysl a řízení normálního auta v dnešní podobě bude jen sportem provozovaným na uzavřených tratích. To, že to bude ale ještě za dlouhou dobu, to je jasné.
Jako argument o bezpečnosti autonomních aut lze použít i skutečnost z dnešních moderních továren, kde se samostatně pohybují různé robotické vozíky a přepravníky a nikoho nezajedou a ani se nesrazí. Princip je jasný. Na silnicích to bude složitější, ale všechno se vyvíjí a zdokonaluje a určitě to jednou (za dlouho) bude fungovat.

Odpovědět  |   | 
tom  |  02. 06. 2018 16:00

Zrovna argument s tovarnou me pobavil. Kde ze to, prosim, takhle funguje?

Odpovědět  |   | 
Freddka  |  04. 06. 2018 09:15

"musí být schopen automaticky zvládnout podélnou i příčnou jízdu"

Tak ja jsem treba vubec netusil, ze umim jezdit podelne i pricne
Si nejak neumim predstavit co to je "podelna jizda" a uz vubec ne co je "pricna jizda"

Odpovědět  |   | 
E15  |  05. 06. 2018 18:28

cokoliv mezi úrovní 1 a úrovní 5 by mělo být v reálném provozu zakázáno. Auto není letadlo, aby ho mohli řídit dva řidiči a nebo kombinace řidič a značně nedokonalý autopilot. V letadle má pilot na převzetí řízení minimálně sekundy. V autě nemůže být o sekundách řeč a ve zlomcích sekund žádný člověk řízení převzít nedokáže.
Takové poloautonomní řízení nikdo zodpovědný nemůže používat (v podstatě to z řidiče dělá vystresovaného učitele autoškoly), může ho používat leda nezodpovědný mimoň, který jezdí na náhodu... (však ono se skoro nikdy nic nestane)

Odpovědět  |   | 
kkk  |  05. 06. 2018 20:16

Tady na to mají trochu jiný názor ,asi nevědí co s prachama http://www.hybrid.cz/zacina-doba-robotickych-a... ...

Odpovědět  |   | 
kkk  |  05. 06. 2018 20:20

P.S ty asitenty 1-x jsou už v provozu a třeba atonomní brzdění určitě pomohlo dost řidičům

Odpovědět  |   | 


Přihlásit k odběru
Posílat příspěvky na adresu:

První jízda se Škodou Kamiq 1.0 TSI: Revoluci nečekejte, poctivý kus auta ano

Škoda Kamiq 1.0 TSI DSG (první svezení)

Už se těším, až si dnes večer sednu s šálkem horké kávy k počítači a zabořím se do diskuze pod tímto článkem. Na první dojem je totiž Škoda Kamiq opravdu dobrá.

21.  8.  2019 | Vladimír Kadera | 189 příspěvků
TEST Subaru BRZ Spec. S: BRZy, jazyk, nazývat… věci pravými jmény

Subaru BRZ Spec. S

Pokud máme věci nazývat pravými jmény, je nutno poznamenat, že zlí jazykové tvrdí, že BRZ „nejede“. A je fér přiznat, že jakkoli pro modelový rok 2019 a speciálně v limitované edici Spec. S prodělalo řadu změn, včetně například jiného naladění řídící jednotky, je na tomto tvrzení kus pravdy. To však ani náhodou neznamená, že by BRZ nebylo skvělé auto.

19.  8.  2019 | Petr Schnagl | 13 příspěvků
Minitest Toyota RAV4 2.5 Hybrid: Konečně něco, co si stojí za svým

Toyota RAV4 2.5 Hybrid (minitest)

Nová Toyota RAV4 nás už dříve překvapila extravagantním vzhledem, ale měli jsme k ní pár výhrad, které se pokusí smazat hybridní verze. Podaří se jí to?

16.  8.  2019 | Vladimír Kadera | 78 příspěvků

Nejčtenější články

V Česku byla spatřena téměř neznámá Škoda Scala. Může jezdit skoro zadarmo

V Česku byla spatřena téměř neznámá Škoda S…

Se Scalou na zemní plyn se počítalo již od samotného počátku uvedení nové škodovky. Jeden kousek byl nyní spatřen v provozu.

13.  8.  2019 | | 31 N/A
Levná Škoda Octavia Tour už tak levná není. Zato ale dostala o dost více výkonu

Levná Škoda Octavia Tour už tak levná není.…

Škoda upravuje ceník výhodné Octavie Tour. Akční výbava sice zdražuje, nyní už je ale dostupná rovněž jako liftback a dostává pod kapotu výkonnější základní motor.

3.  8.  2019 | | 39 N/A
Češi se zbláznili do pistáciové Fabie. Existuje ale něco mnohem raritnějšího

Češi se zbláznili do pistáciové Fabie. Exis…

Zatímco tisíce lidí v Česku šílí z pistáciových fábií, americký dealer BMW z Manhattanu se vytahuje něčím mnohem exkluzivnějším.

26.  7.  2019 | | 28 N/A
T-Kat je jediné české auto, kterým můžete bez obav na D1. A také do války

T-Kat je jediné české auto, kterým můžete b…

Útvar rychlého nasazení, konkrétně protiteroristické oddělení, si převzala vozidlo T-Kat. Je tak skvělé, že se jí musíme chvilku věnovat.

8.  8.  2019 | | 29 N/A
Slavný návrhář rozzuřil Ferrari. Stačila jedna nevinná fotografie se supersportem

Slavný návrhář rozzuřil Ferrari. Stačila je…

Koupením Ferrari vstupujete do elitního klubu, musíte akceptovat filozofii a pravidla značky a stvrdit je podpisem. Že jste milionáři a sledují vás na Instagramu skoro dva miliony lidí na tom nic nemění.

31.  7.  2019 | | 6 N/A