Materiál zkoumá možné využití bioodpadu v automobilovém průmyslu, konkrétně oxidu vápenatého (CaO) z vaječných skořápek. Zdroj: Peugeot

Materiál zkoumá možné využití bioodpadu v automobilovém průmyslu, konkrétně oxidu vápenatého (CaO) z vaječných skořápek. | Zdroj: Peugeot

Například slepičí vejce jsou z více než 90 procent tvořeny uhličitanem vápenatým (CaCO3), z něhož se dá oxid vápenatý získat. Ten lze poté použít jako plnivo a pojivo pro výrobu pneumatik. Zdroj: USPTO

Například slepičí vejce jsou z více než 90 procent tvořeny uhličitanem vápenatým (CaCO3), z něhož se dá oxid vápenatý získat. Ten lze poté použít jako plnivo a pojivo pro výrobu pneumatik. | Zdroj: USPTO

Jednou z logických výhod je udržitelnost, skořápky se dají získat kdekoliv na světě a jsou ekologičtějším materiálem, než chemikálie. Zdroj: Peugeot

Jednou z logických výhod je udržitelnost, skořápky se dají získat kdekoliv na světě a jsou ekologičtějším materiálem, než chemikálie. | Zdroj: Peugeot

Stellantis ale ve svém patentu tvrdí, že pneumatiky s oxidem vápenatým mohou snížit spotřebu auta až o tři procenta a valivý odpor dokonce o dvacet procent. Zdroj: Peugeot

Stellantis ale ve svém patentu tvrdí, že pneumatiky s oxidem vápenatým mohou snížit spotřebu auta až o tři procenta a valivý odpor dokonce o dvacet procent. | Zdroj: Peugeot

Zároveň by měly mít lepší přilnavost na mokru. Zdroj: Peugeot

Zároveň by měly mít lepší přilnavost na mokru. | Zdroj: Peugeot

 Zdroj: Peugeot

| Zdroj: Peugeot

Například slepičí vejce jsou z více než 90 procent tvořeny uhličitanem vápenatým (CaCO3), z něhož se dá oxid vápenatý získat. Ten lze poté použít jako plnivo a pojivo pro výrobu pneumatik. Zdroj: USPTO
Jednou z logických výhod je udržitelnost, skořápky se dají získat kdekoliv na světě a jsou ekologičtějším materiálem, než chemikálie. Zdroj: Peugeot
Stellantis ale ve svém patentu tvrdí, že pneumatiky s oxidem vápenatým mohou snížit spotřebu auta až o tři procenta a valivý odpor dokonce o dvacet procent. Zdroj: Peugeot
Zároveň by měly mít lepší přilnavost na mokru. Zdroj: Peugeot
6
Fotogalerie

Skořápky do pneumatik? Nový patent může zlepšit spotřebu i bezpečí

Zajímavé využití ekologického materiálu si nechal patentovat koncern Stellantis.

Novináři z webu Carmoses si všimli jedné zajímavé novinky u amerického patentového úřadu. Jde o materiál, který zkoumá možné využití bioodpadu v automobilovém průmyslu, konkrétně oxidu vápenatého (CaO) z vaječných skořápek. Například slepičí vejce jsou z více než 90 procent tvořeny uhličitanem vápenatým (CaCO3), z něhož se dá oxid vápenatý získat. Ten lze poté použít jako plnivo a pojivo pro výrobu pneumatik.

Jednou z logických výhod je udržitelnost, skořápky se dají získat kdekoliv na světě a jsou ekologičtějším materiálem než chemikálie. Stellantis ale ve svém patentu tvrdí, že pneumatiky s oxidem vápenatým mohou snížit spotřebu auta až o tři procenta a valivý odpor dokonce o dvacet procent. Zároveň by měly mít lepší přilnavost na mokru.

Materiál se má ze skořápek dostávat jejich zahříváním na velmi vysokou teplotu, minimálně 900 stupňů celsia. Otázkou ale je, zda se tohoto nápadu samotný koncern nebo některý výrobce pneumatik chopí, protože proces získávání skořápek, jejich zpracování a následné využití nejsou zatím nikde zavedeny.

Doporučujeme

Články odjinud