Budoucnost kolínské automobilky, jednoho z největších automotive projektů v České republice, na které jsou navázány provozy několika dalších společností, závisí na třetí generaci trojčat.
Trojčata segmentu A se v českém Kolíně vyrábí už od roku 2005. Společný projekt Toyoty, Citroënu a Peugeotu žije nyní ve své druhé generaci. Ta již také vyhlíží nástupce. Ovšem na tom se, zdá se, obě strany úplně neshodnou.
Právě na příští Citroën C1 byla na pařížském autosalonu od několika novinářů dotázána Linda Jacksonová, šéfka značky. „Tento segment se stává menším a menší, takže se musí nějakým směrem vyvíjet," popsala Jacksonová s tím, že tento směr bude „pravděpodobně elektrický".
Francouzi tedy ve společném podniku zřejmě tlačí na elektromobilitu. Ovšem Toyota ještě není rozhodnutá. Vždyť elektromobily obecně neprosazují, věří hybridům. „Pokud ohledně dalšího modelu najdeme společnou strategii, můžeme pokračovat. Pokud ale bude rozdílná, může to být důvod k ukončení celého projektu," říká šéf evropské Toyoty Didier Leroy pro Carscoops.
Ani jedna automobilka se však svého miniauta vzdát nechce, což je vzhledem ke společné budoucnosti přeci jen vstřícné. Zástupci značky na pařížském autosalonu se nechali slyšet, že Aygo je pro Toyotu v Evropě důležité, protože přitahuje ke značce nové, mladší zákazníky.
Toyota si navíc pohrává i s myšlenkou mikro crossoveru. „Co když nabídneme méně tradiční typ karoserie, crossover jako v segmentech B a C? Taková možnost tu je," doplnil Matt Harrison, šéf evropských prodejů Toyoty. Tak co z toho bude? Separátní programy a „boj" o kolínských závod, nebo společný... elektrický mikro crossover?