Skončí kolínská automobilka TPCA? Značky se neshodnou na nástupci

42 komentářů

Mercedes
20. října • 12:00

Vzhledem k tomu, že dělají malé auta, tak benzin ani nafta nedává smysl. Takže napřed hybrid, pak elektro.

Sumo
7. listopadu • 11:30

Smysl nedává elektromobil. Jak dobiješ 50 aut u paneláku se sedmdesáti byty ? Asi prodlužovačkou z okna ? Úžasná představa ! Sni si dál. Elektromobil si může dovolit úspěšný podnikatel nebo rentiér s vilou a garáží, jako další drahou prestižní hračku. Není to volba pro špatně placené zaměstnance.

Camper
19. října • 9:37

Ještě se nemluví o jedné věci spojene s elektromobilitou. Nyní každý kalkuluje návratnost investice se současnými cenami energií. Opravdu si myslíte, že si stalty nechají líbit snížení výběru daní za míň prodaných PHM. Přijde zákonitě okamžik, kdy vlády elektřinu pro elektromobilitu zdaní! Jako je to u jiných alternativních paliv. Dvě daně podle použití (LPG, etanol, zemní plyn atd)

josephko
15. října • 19:53

Ja to vidím skôr tak, že po prevzatí Oplu nie je spoločná fabrika s Toyotou pre koncern PSA moc výhodná. Im by lepšie pasovalo, keby v tej fabrike mohli vyrábať okrem malých Peugeotov a Citroenov aj podobné Oply

zurage
16. října • 16:12

jo ale diky frantikum a cechum nemame takove platy jako kdyz nabizela toyota na zacatku ktera nerozlisuje evropske staty a nas nepovuzuji za levnou silu a odpad evropy .. ale berou evropu jako celek ... radsi budu aby to tu zustalo toyote nez posranejm frantikum kteri se snazi setrit na nas .. nedavaji nam poradnou vybavu a musime vsim strasne setrit o ani nemame. ani posrane kelimky na vodu nejsou pac fabrika setri. ano je dobre usetrit ale ne na zamestnancich kteri vydelavaji na ty nahore a ostatni v jinych zemich... protoze si potrebuju nalit do manazerskych platu ... pak je super videt kolik vydelavame prumerem... ale to ze tam jsou preplaceni manazeri atd .. kteri nam to zvedaji... je super mit vice groupleaderu a teamleaderu, supervizoru atd. nez operatoru... nemuzete pomalu na zachod, jste radi ze linka jede na par lidech kteri delaji vic procesu v jednom procesu .. pac automobilka setri a rusi pozice .. tak nam daji 2 az 3 nasobne vice prace na jeden proces za stejne penize... nikdo jim tam nechce tak tahaji lidi z ukrajiny .. lide v teto automobilce jsou hlavne z duvodu vyssi funkce a nebo ze maji rodiny a vydaje a nemuzou si jen tak dovolit jit hned jinam ..:)
:-)

bzzz
16. října • 18:43

Toyota ma hlavne nejakou budoucnost, u tech tri dalsichj nevim nevim...

Lála
15. října • 16:32

Toyota zaostávající na poli elektromobility se brání čistému elekttomobilu? Hlupáci, to už jim vlak ujede definitivně.

josephko
15. října • 19:56

U elektromobilov sa musí postupovať od väčších, a teda drahších áut k menším. Príplatok 10 000 € sa totiž ľahšie "stratí" na drahšom aute ako na aute, čo stojí 10 000 €.

Mirek
15. října • 17:41

Jak víš, že to nejsou schopni vyrobit? A co se tak zamyslet nad tím, že hybrid stojí skoro stejně jako klasický automobil, ale čisté elektro stojí podstatně více. A nevidím, že by se všichni nějak hrnuli do elektromobility. Tady máš Nissan Leaf s minimální cenou a Toyota Auris s maximální cenou
https://www.nissan.cz/vozidla/nova-vozidla/leaf... ...
https://www.toyota.cz/new-cars/auris/konfigurator...

Marek71
15. října • 17:12

K čemu jsou Toyotě teď elektromobily? Emisní normy plní díky své hybridní technologii úplně v pohodě a v situaci, kdy EV moc nejde vyrobit a prodávat za rozumnou cenu, je postoj Toyoty celkem pochopitelný.

Quebe
15. října • 11:17

Pokud vím, hlavními výhodami a důvody ke koupi miniauta jsou:
- malé rozměry
- nízká hmotnost
- dobrá dynamika s malým motorem
- nízká spotřeba
- nízká cena= ideální auto do města a dobrá volba pro druhé auto do rodiny.Opravdu nevím, kterého "génia" může napadnout, že bude lepší místo toho udělat debilní crossover, který všechny tyto výhody pošle k šípku.

Niemand
15. října • 16:48

A čo si pán predstavuje pod pojmom Crossover? Lebo väčšina pridá par plastov a zvýši svetlosť o 2cm. Rozdiel hmotnosti zanedbateľný a priestor do výšky v meste nič nestojí viď Keicars v Japonsku. Hmotnosť rásť nemusí, par cm výšky pri nízkych rýchlostiach na spotrebe nezbadáš a na okruh to nik brať nebude, aby ho trápilo vyššie ťažisko.

Osel z Jetele
15. října • 19:01

a každýmu jednotlyvýmu člověkovy brání v tom, abi vidělával dvakrát nebo i třikrát tolyk neš je průmněr?

Osel z Jetele
15. října • 19:01

co?

Osel z Jetele
15. října • 19:02

a co... sem chtěl řýct!

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Marek71
15. října • 21:51

Tak ty jsi opravdu slušný osel :-D

Mirek
15. října • 11:44

To mám spíše pocit, že změnou pohonu na elektromobil se stane malé auto neprodejné kvůli ceně.

E15
15. října • 12:51

pokud bude za cca 400tis, bude se v západní Evropě prodávat jako housky na krámě. Češi jsou v tomto holt pár (desítek) let pozadu (neskutečný smrad v ulicích je toho zářným dokladem)... Příští rok prodávané CitiGo má stát do 500tis a dojezd má být ke 300 km. To už docela jde...

Sumo
7. listopadu • 10:53

Neskutečně pohodlnější a praktičtější Mondeo MK3, mne stálo 60 000. Jak dlouho můžu jezdit se spotřebou 8l/100 km za uspořených 360 000 ? Odpovím si sám: 18 let !!! To je při mém věku pravděpodobně do smrti ...

bzzz
15. října • 15:07

Az si Cesi budou moci poridit vlastni bydleni za podobnou dobu jako jejich zapadni sousede (11,3 ceskych rocnich platu VS 3,7 belgickych az 7,5 polskych - a rada zemi mezi), tak se treba zacnou divat jinak na ceny novych mensich aut. Pul mega za CitiGo jako rodinne auto ;-)

Quebe
15. října • 14:40

To víš, až nebudou rovněž pár desítek let pozadu platy, možná budou lidé ochotnější, dát za nákupní tašku s omezenou užitností půl mega.

E15
15. října • 17:31

to já nerozporuju, jen upozorňuju, že kolínská automobilka, která 95% produkce vyváží, se nebude řídit českým pohledem na svět (kombinace chudoby a ignorace).

Marek71
15. října • 13:37

I těch slibovaných 500 tisíc (kdo ví, kolik to nakonec bude) je cca. dvojnásobná cena oproti spalovacímu autu. Jasně, el. verze bude automat a možná i lépe vybavená, otázka je, kolik lidí volí lepší výbavu a automat u spalovací verze...Za 400 by nějaké mini s dojezdem 250-300 km, s 5 dveřmi a kufrem kolem 250l už stálo za úvahu. Ideálně ale jako ojetina 3-5 let stará :-)

pegas64
15. října • 13:34

Jasne, jasne, vytazime cele zasoby lithia/kobaltu/grafitu pre 1-2 miliardy aut na planete (so zivotnostou 15-20 rokov) a nasledujuca generacia zisti tzv. "nevratne procesy" podobne ako to nasa generacia zistila ohladom sklennikoveho efektu a fosilnych paliv.
Dakujem. Neprosim.

Aladin
15. října • 13:21

Jsi moc velký fanda. To si raději koupím Citigo za 230tis (nebo kolik stojí), připlatím si za benzín, parkovné a ještě ušetřím. :-) A kde se to bude nabíjet? Elektrika bude ještě 20let pouze alternativou. Za dva roky uvede Audi elektromobil, který se nabije za 12min. Jenže bude potřeba pumpa, která bude přes noc nabíjet svojí super baterku a pak přes den bleskově načerpáš. Takže ne 20, ale spíše 30let. :-) Navíc se zjistí naprosto nečekaný problém a to bude nedostatek a prudké zdražení lithia a kobaltu.

E15
15. října • 15:01

Pokud platí firma za parkovné 36000 Kč ročně, pak se ten elektromobil zaplatí pomalu jen v tom parkování... ;-)

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Marek71
15. října • 15:31

Ne v každém městě je ten modrý mor parkovacích zón. A kde je, tak nemusí být tak drahý jako v Praze. A jinak to parkovné za stovku platí i pro hybrid, pokud má možnost jet čistě na EV a má výkon spalováku tuším do 135 kW. Takže takový Yaris hybrid? :-)

E15
15. října • 17:29

OK, jen je obava, že pro hybridy (letošní novinka) to dlouho nevydrží... uvidíme...

Quebe
15. října • 12:19

Jo, tuhle volovinu asi ani nemá cenu rozebírat...

Mirek
15. října • 17:50

Víš, co je na tobě srandovní? No, že nízkou cenu jsi uvedl ve svém prvním příspěvku jako jeden z důvodů pro koupi miniauta, ale tady napíšeš, že je volovina když lidé nebudou chtít kupovat předražené minielektroauto. Doufám, že nejsi naivka a nebudeš tady tvrdit, že bude stát skoro stejně, jako se spalovacím motorem. To bych asi smíchy praskl.
https://www.renault.cz/content/dam/Renault/CZ/pd... ...
Není to úplné mini (delší o 0.6 m), ale jako představa stačí.

pegas64
15. října • 11:40

Mini crossover je dobra myslienka:
1. crossover/SUV neustale rastie
2. mini auto sa bude zdat opticky vacsie
3. cena zostane nizka, na rozdiel od maleho elektromobilu
A cena pri mini autach rozhoduje. Inymi slovami, Toyota nie je tak zavisla od politikov ako europske automobilky a moze si dovolit rozumne riesenia B-]

E15
15. října • 12:47

elektrický mini crossover a už se nehádejte :-D.Teď vážně - přizvednuté oplastované auto se do města hodí a ne že ne. Pokud elektromobilita ještě alespoň trochu zlevní, nemá už miniauto se spalovacím motorem smyl. Výhoda parkování zdarma (a dalších chystaných legislativních benefitů) vyváží menší dojezd (který u miniaut většinou stačí).

Marek71
15. října • 13:32

Bohužel, elektro zatím nedokáže konkurovat spalováku a v miniautech, kde je cena důležitá, už vůbec. Stačí se kouknout, kolik tady jezdí VW eUp a srovnat to se spalováky podobné velikosti.Jinak ano, v této kategorii by byl EV ideální, jezdí se s ním kolem baráku a dojezd 150-200 by stačil v pohodě. No ale cena... :-(

Quebe
15. října • 14:38

Dalším problémem elektrického miniauta je nabíjení. Je typické, že lidé ve městech obvykle nemají vlastní garáž se zásuvkou, kde by ho na noc připojili, nýbrž stojí před panelákem.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Cronos
15. listopadu • 9:19

Nabíjení KAŽDÉHO elektroauta je ve městě problém. Já bydlím v jedenáctipatrovém paneláku. Každé patro má pět rodin. To znamená 60 rodin, 60 aut kolem jednoho jediného paneláku. Myslíte, že je kolem prostor na 60 dobíjecích míst přes noc? A takový panelák je samozřejmě součástí velkého sídliště, není jediný osamocený.Takové paneláky jsou nalepené jeden na druhém. Na současných sídlištích máte po určité hodině problém vůbec najít místo k parkování, natož pak nějaké dobíjení. Elektroauta jsou pouze pro baráčníky.

mpolan
16. října • 9:41

Neznám mnoho městských lidí s malým autem. Ale znám plno těch, kteří malým autem do města dojíždí. Je paradoxní, že čím více měšťák, tím větší krávou musí po tom městě jezdit.

Marek71
16. října • 15:07

A to si má mestak koupit malé auto jenom proto, že bydlí ve městě? Možná to velké auto je jeho jediné, používá jej hlavně na jízdy mimo a když potřebuje, tak i ve městě.

Quebe
15. října • 12:52

"ještě alespoň trochu" je nějaký marketingový výraz pro "několikanásobně"? :-D

Quebe
15. října • 12:15

1. Že roste v jiných segmentech neznamená, že je moudré je tahat i sem. Segment mini aut je poměrně specifický.
2. Nejen opticky. Navíc, to je nějaká výhoda, když auto vypadá opticky větší? Zvláště v segmentu, jehož hlavní devízou jsou cíleně malé rozměry?
3. Crossover bude vždy dražší, než klasická varianta. Správně říkáte, že cena rozhoduje.

pegas64
15. října • 12:38

Predaje mini aut klesaju. Su male. Mini elektromobily su drahe.
Lacny mini crossover s vacsim kufrom ako Aygo by jednoznacne mohol zaujat.
Napr. mini crossover Renault Kwid sa vyborne predava na trhoch, kde ludia nemaju peniaze nazvys. Dlzka Kwida (3.68m) je medzi Aygo (3.47m) a Yaris (3.95).
https://www.renault.co.in/vehicles/personal-cars/kw... ...

Quebe
15. října • 12:49

Pokud trh naznačuje, že by se měl zvětšit kufr, dobrá. Ale proč by musel být ve formě crossoveru? To ten kufr nejde dát do klasické karoserie?Nevidím důvod, proč si ten větší kufr vézt ve zbytečně velkém a těžkém autě se zbytečně vysokou spotřebou, horší dynamikou a jízdními vlastnostmi. A jako bonus, s vyšší cenovkou.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
pegas64
15. října • 14:20

Dovod je iracionalny, skor emocionalny. Ludia chcu mohutnejsie "cross" auto. Ale automobilky to maju zvladnute, zvysia karoseriu a oplastuju :-D
Tazisko zostava nizko, jazdne vlastnosti porovnatelne s hatchbackmi a spotreba o 2-3 deci vyssia (ak neratam dialnicu). Cenovka by v tomto pripade musela zostat nizko.

Doporučujeme

Články odjinud