Skončí kolínská automobilka TPCA? Značky se neshodnou na nástupci

Quebe  |  15. 10. 2018 11:17

Pokud vím, hlavními výhodami a důvody ke koupi miniauta jsou:
- malé rozměry
- nízká hmotnost
- dobrá dynamika s malým motorem
- nízká spotřeba
- nízká cena

= ideální auto do města a dobrá volba pro druhé auto do rodiny.

Opravdu nevím, kterého "génia" může napadnout, že bude lepší místo toho udělat debilní crossover, který všechny tyto výhody pošle k šípku.

Odpovědět  |   | 
pegas64  |  15. 10. 2018 11:40

Mini crossover je dobra myslienka:
1. crossover/SUV neustale rastie
2. mini auto sa bude zdat opticky vacsie
3. cena zostane nizka, na rozdiel od maleho elektromobilu
A cena pri mini autach rozhoduje. Inymi slovami, Toyota nie je tak zavisla od politikov ako europske automobilky a moze si dovolit rozumne riesenia

Odpovědět  |   | 
Quebe  |  15. 10. 2018 12:15

1. Že roste v jiných segmentech neznamená, že je moudré je tahat i sem. Segment mini aut je poměrně specifický.
2. Nejen opticky. Navíc, to je nějaká výhoda, když auto vypadá opticky větší? Zvláště v segmentu, jehož hlavní devízou jsou cíleně malé rozměry?
3. Crossover bude vždy dražší, než klasická varianta. Správně říkáte, že cena rozhoduje.

Odpovědět  |   | 
pegas64  |  15. 10. 2018 12:38

Predaje mini aut klesaju. Su male. Mini elektromobily su drahe.
Lacny mini crossover s vacsim kufrom ako Aygo by jednoznacne mohol zaujat.
Napr. mini crossover Renault Kwid sa vyborne predava na trhoch, kde ludia nemaju peniaze nazvys. Dlzka Kwida (3.68m) je medzi Aygo (3.47m) a Yaris (3.95).
https://www.renault.co.in/vehicles/personal-cars/kw... ...

Odpovědět  |   | 
Quebe  |  15. 10. 2018 12:49

Pokud trh naznačuje, že by se měl zvětšit kufr, dobrá. Ale proč by musel být ve formě crossoveru? To ten kufr nejde dát do klasické karoserie?

Nevidím důvod, proč si ten větší kufr vézt ve zbytečně velkém a těžkém autě se zbytečně vysokou spotřebou, horší dynamikou a jízdními vlastnostmi. A jako bonus, s vyšší cenovkou.

Odpovědět  |   | 
pegas64  |  15. 10. 2018 14:20

Dovod je iracionalny, skor emocionalny. Ludia chcu mohutnejsie "cross" auto. Ale automobilky to maju zvladnute, zvysia karoseriu a oplastuju
Tazisko zostava nizko, jazdne vlastnosti porovnatelne s hatchbackmi a spotreba o 2-3 deci vyssia (ak neratam dialnicu). Cenovka by v tomto pripade musela zostat nizko.

Odpovědět  |   | 
E15  |  15. 10. 2018 12:47

elektrický mini crossover a už se nehádejte .

Teď vážně - přizvednuté oplastované auto se do města hodí a ne že ne. Pokud elektromobilita ještě alespoň trochu zlevní, nemá už miniauto se spalovacím motorem smyl. Výhoda parkování zdarma (a dalších chystaných legislativních benefitů) vyváží menší dojezd (který u miniaut většinou stačí).

Odpovědět  |   | 
Quebe  |  15. 10. 2018 12:52

"ještě alespoň trochu" je nějaký marketingový výraz pro "několikanásobně"?

Odpovědět  |   | 
Marek71  |  15. 10. 2018 13:32

Bohužel, elektro zatím nedokáže konkurovat spalováku a v miniautech, kde je cena důležitá, už vůbec. Stačí se kouknout, kolik tady jezdí VW eUp a srovnat to se spalováky podobné velikosti.

Jinak ano, v této kategorii by byl EV ideální, jezdí se s ním kolem baráku a dojezd 150-200 by stačil v pohodě. No ale cena...

Odpovědět  |   | 
Quebe  |  15. 10. 2018 14:38

Dalším problémem elektrického miniauta je nabíjení. Je typické, že lidé ve městech obvykle nemají vlastní garáž se zásuvkou, kde by ho na noc připojili, nýbrž stojí před panelákem.

Odpovědět  |   | 
mpolan  |  16. 10. 2018 09:41

Neznám mnoho městských lidí s malým autem. Ale znám plno těch, kteří malým autem do města dojíždí. Je paradoxní, že čím více měšťák, tím větší krávou musí po tom městě jezdit.

Odpovědět  |   | 
Marek71  |  16. 10. 2018 15:07

A to si má mestak koupit malé auto jenom proto, že bydlí ve městě? Možná to velké auto je jeho jediné, používá jej hlavně na jízdy mimo a když potřebuje, tak i ve městě.

Odpovědět  |   | 
Cronos  |  15. 11. 2018 09:19

Nabíjení KAŽDÉHO elektroauta je ve městě problém. Já bydlím v jedenáctipatrovém paneláku. Každé patro má pět rodin. To znamená 60 rodin, 60 aut kolem jednoho jediného paneláku. Myslíte, že je kolem prostor na 60 dobíjecích míst přes noc? A takový panelák je samozřejmě součástí velkého sídliště, není jediný osamocený.Takové paneláky jsou nalepené jeden na druhém. Na současných sídlištích máte po určité hodině problém vůbec najít místo k parkování, natož pak nějaké dobíjení. Elektroauta jsou pouze pro baráčníky.

Odpovědět  |   | 
Mirek  |  15. 10. 2018 11:44

To mám spíše pocit, že změnou pohonu na elektromobil se stane malé auto neprodejné kvůli ceně.

Odpovědět  |   | 
Quebe  |  15. 10. 2018 12:19

Jo, tuhle volovinu asi ani nemá cenu rozebírat...

Odpovědět  |   | 
Mirek  |  15. 10. 2018 17:50

Víš, co je na tobě srandovní? No, že nízkou cenu jsi uvedl ve svém prvním příspěvku jako jeden z důvodů pro koupi miniauta, ale tady napíšeš, že je volovina když lidé nebudou chtít kupovat předražené minielektroauto. Doufám, že nejsi naivka a nebudeš tady tvrdit, že bude stát skoro stejně, jako se spalovacím motorem. To bych asi smíchy praskl.
https://www.renault.cz/content/dam/Renault/CZ/pd... ...
Není to úplné mini (delší o 0.6 m), ale jako představa stačí.

Odpovědět  |   | 
E15  |  15. 10. 2018 12:51

pokud bude za cca 400tis, bude se v západní Evropě prodávat jako housky na krámě. Češi jsou v tomto holt pár (desítek) let pozadu (neskutečný smrad v ulicích je toho zářným dokladem)... Příští rok prodávané CitiGo má stát do 500tis a dojezd má být ke 300 km. To už docela jde...

Odpovědět  |   | 
Aladin  |  15. 10. 2018 13:21

Jsi moc velký fanda. To si raději koupím Citigo za 230tis (nebo kolik stojí), připlatím si za benzín, parkovné a ještě ušetřím. A kde se to bude nabíjet? Elektrika bude ještě 20let pouze alternativou. Za dva roky uvede Audi elektromobil, který se nabije za 12min. Jenže bude potřeba pumpa, která bude přes noc nabíjet svojí super baterku a pak přes den bleskově načerpáš. Takže ne 20, ale spíše 30let. Navíc se zjistí naprosto nečekaný problém a to bude nedostatek a prudké zdražení lithia a kobaltu.

Odpovědět  |   | 
E15  |  15. 10. 2018 15:01

Pokud platí firma za parkovné 36000 Kč ročně, pak se ten elektromobil zaplatí pomalu jen v tom parkování...

Odpovědět  |   | 
Marek71  |  15. 10. 2018 15:31

Ne v každém městě je ten modrý mor parkovacích zón. A kde je, tak nemusí být tak drahý jako v Praze. A jinak to parkovné za stovku platí i pro hybrid, pokud má možnost jet čistě na EV a má výkon spalováku tuším do 135 kW. Takže takový Yaris hybrid?

Odpovědět  |   | 
E15  |  15. 10. 2018 17:29

OK, jen je obava, že pro hybridy (letošní novinka) to dlouho nevydrží... uvidíme...

Odpovědět  |   | 
pegas64  |  15. 10. 2018 13:34

Jasne, jasne, vytazime cele zasoby lithia/kobaltu/grafitu pre 1-2 miliardy aut na planete (so zivotnostou 15-20 rokov) a nasledujuca generacia zisti tzv. "nevratne procesy" podobne ako to nasa generacia zistila ohladom sklennikoveho efektu a fosilnych paliv.
Dakujem. Neprosim.

Odpovědět  |   | 
Marek71  |  15. 10. 2018 13:37

I těch slibovaných 500 tisíc (kdo ví, kolik to nakonec bude) je cca. dvojnásobná cena oproti spalovacímu autu. Jasně, el. verze bude automat a možná i lépe vybavená, otázka je, kolik lidí volí lepší výbavu a automat u spalovací verze...

Za 400 by nějaké mini s dojezdem 250-300 km, s 5 dveřmi a kufrem kolem 250l už stálo za úvahu. Ideálně ale jako ojetina 3-5 let stará

Odpovědět  |   | 
Quebe  |  15. 10. 2018 14:40

To víš, až nebudou rovněž pár desítek let pozadu platy, možná budou lidé ochotnější, dát za nákupní tašku s omezenou užitností půl mega.

Odpovědět  |   | 
E15  |  15. 10. 2018 17:31

to já nerozporuju, jen upozorňuju, že kolínská automobilka, která 95% produkce vyváží, se nebude řídit českým pohledem na svět (kombinace chudoby a ignorace).

Odpovědět  |   | 
bzzz  |  15. 10. 2018 15:07

Az si Cesi budou moci poridit vlastni bydleni za podobnou dobu jako jejich zapadni sousede (11,3 ceskych rocnich platu VS 3,7 belgickych az 7,5 polskych - a rada zemi mezi), tak se treba zacnou divat jinak na ceny novych mensich aut. Pul mega za CitiGo jako rodinne auto

Odpovědět  |   | 
Sumo  |  07. 11. 2018 10:53

Neskutečně pohodlnější a praktičtější Mondeo MK3, mne stálo 60 000. Jak dlouho můžu jezdit se spotřebou 8l/100 km za uspořených 360 000 ? Odpovím si sám: 18 let !!! To je při mém věku pravděpodobně do smrti ...

Odpovědět  |   | 
Niemand  |  15. 10. 2018 16:48

A čo si pán predstavuje pod pojmom Crossover? Lebo väčšina pridá par plastov a zvýši svetlosť o 2cm. Rozdiel hmotnosti zanedbateľný a priestor do výšky v meste nič nestojí viď Keicars v Japonsku. Hmotnosť rásť nemusí, par cm výšky pri nízkych rýchlostiach na spotrebe nezbadáš a na okruh to nik brať nebude, aby ho trápilo vyššie ťažisko.

Odpovědět  |   | 
Osel z Jetele  |  15. 10. 2018 19:01

a každýmu jednotlyvýmu člověkovy brání v tom, abi vidělával dvakrát nebo i třikrát tolyk neš je průmněr?

Odpovědět  |   | 
Osel z Jetele  |  15. 10. 2018 19:01

co?

Odpovědět  |   | 
Osel z Jetele  |  15. 10. 2018 19:02

a co... sem chtěl řýct!

Odpovědět  |   | 
Marek71  |  15. 10. 2018 21:51

Tak ty jsi opravdu slušný osel

Odpovědět  |   | 
Lála  |  15. 10. 2018 16:32

Toyota zaostávající na poli elektromobility se brání čistému elekttomobilu? Hlupáci, to už jim vlak ujede definitivně.

Odpovědět  |   | 
Marek71  |  15. 10. 2018 17:12

K čemu jsou Toyotě teď elektromobily? Emisní normy plní díky své hybridní technologii úplně v pohodě a v situaci, kdy EV moc nejde vyrobit a prodávat za rozumnou cenu, je postoj Toyoty celkem pochopitelný.

Odpovědět  |   | 
Mirek  |  15. 10. 2018 17:41

Jak víš, že to nejsou schopni vyrobit? A co se tak zamyslet nad tím, že hybrid stojí skoro stejně jako klasický automobil, ale čisté elektro stojí podstatně více. A nevidím, že by se všichni nějak hrnuli do elektromobility. Tady máš Nissan Leaf s minimální cenou a Toyota Auris s maximální cenou
https://www.nissan.cz/vozidla/nova-vozidla/leaf... ...
https://www.toyota.cz/new-cars/auris/konfigurator...

Odpovědět  |   | 
josephko  |  15. 10. 2018 19:56

U elektromobilov sa musí postupovať od väčších, a teda drahších áut k menším. Príplatok 10 000 € sa totiž ľahšie "stratí" na drahšom aute ako na aute, čo stojí 10 000 €.

Odpovědět  |   | 
josephko  |  15. 10. 2018 19:53

Ja to vidím skôr tak, že po prevzatí Oplu nie je spoločná fabrika s Toyotou pre koncern PSA moc výhodná. Im by lepšie pasovalo, keby v tej fabrike mohli vyrábať okrem malých Peugeotov a Citroenov aj podobné Oply

Odpovědět  |   | 
zurage  |  16. 10. 2018 16:12

jo ale diky frantikum a cechum nemame takove platy jako kdyz nabizela toyota na zacatku ktera nerozlisuje evropske staty a nas nepovuzuji za levnou silu a odpad evropy .. ale berou evropu jako celek ... radsi budu aby to tu zustalo toyote nez posranejm frantikum kteri se snazi setrit na nas .. nedavaji nam poradnou vybavu a musime vsim strasne setrit o ani nemame. ani posrane kelimky na vodu nejsou pac fabrika setri. ano je dobre usetrit ale ne na zamestnancich kteri vydelavaji na ty nahore a ostatni v jinych zemich... protoze si potrebuju nalit do manazerskych platu ... pak je super videt kolik vydelavame prumerem... ale to ze tam jsou preplaceni manazeri atd .. kteri nam to zvedaji... je super mit vice groupleaderu a teamleaderu, supervizoru atd. nez operatoru... nemuzete pomalu na zachod, jste radi ze linka jede na par lidech kteri delaji vic procesu v jednom procesu .. pac automobilka setri a rusi pozice .. tak nam daji 2 az 3 nasobne vice prace na jeden proces za stejne penize... nikdo jim tam nechce tak tahaji lidi z ukrajiny .. lide v teto automobilce jsou hlavne z duvodu vyssi funkce a nebo ze maji rodiny a vydaje a nemuzou si jen tak dovolit jit hned jinam ..:)

Odpovědět  |   | 
bzzz  |  16. 10. 2018 18:43

Toyota ma hlavne nejakou budoucnost, u tech tri dalsichj nevim nevim...

Odpovědět  |   | 
Camper  |  19. 10. 2018 09:37

Ještě se nemluví o jedné věci spojene s elektromobilitou. Nyní každý kalkuluje návratnost investice se současnými cenami energií. Opravdu si myslíte, že si stalty nechají líbit snížení výběru daní za míň prodaných PHM. Přijde zákonitě okamžik, kdy vlády elektřinu pro elektromobilitu zdaní! Jako je to u jiných alternativních paliv. Dvě daně podle použití (LPG, etanol, zemní plyn atd)

Odpovědět  |   | 
Mercedes  |  20. 10. 2018 12:00

Vzhledem k tomu, že dělají malé auta, tak benzin ani nafta nedává smysl. Takže napřed hybrid, pak elektro.

Odpovědět  |   | 
Sumo  |  07. 11. 2018 11:30

Smysl nedává elektromobil. Jak dobiješ 50 aut u paneláku se sedmdesáti byty ? Asi prodlužovačkou z okna ? Úžasná představa ! Sni si dál. Elektromobil si může dovolit úspěšný podnikatel nebo rentiér s vilou a garáží, jako další drahou prestižní hračku. Není to volba pro špatně placené zaměstnance.

Odpovědět  |   | 


Přihlásit k odběru
Posílat příspěvky na adresu:

První jízda se Škodou Kamiq 1.0 TSI: Revoluci nečekejte, poctivý kus auta ano

Škoda Kamiq 1.0 TSI DSG (první svezení)

Už se těším, až si dnes večer sednu s šálkem horké kávy k počítači a zabořím se do diskuze pod tímto článkem. Na první dojem je totiž Škoda Kamiq opravdu dobrá.

včera | Vladimír Kadera | 114 příspěvků
TEST Subaru BRZ Spec. S: BRZy, jazyk, nazývat… věci pravými jmény

Subaru BRZ Spec. S

Pokud máme věci nazývat pravými jmény, je nutno poznamenat, že zlí jazykové tvrdí, že BRZ „nejede“. A je fér přiznat, že jakkoli pro modelový rok 2019 a speciálně v limitované edici Spec. S prodělalo řadu změn, včetně například jiného naladění řídící jednotky, je na tomto tvrzení kus pravdy. To však ani náhodou neznamená, že by BRZ nebylo skvělé auto.

19.  8.  2019 | Petr Schnagl | 12 příspěvků
Minitest Toyota RAV4 2.5 Hybrid: Konečně něco, co si stojí za svým

Toyota RAV4 2.5 Hybrid (minitest)

Nová Toyota RAV4 nás už dříve překvapila extravagantním vzhledem, ale měli jsme k ní pár výhrad, které se pokusí smazat hybridní verze. Podaří se jí to?

16.  8.  2019 | Vladimír Kadera | 77 příspěvků

Nejčtenější články

V Česku byla spatřena téměř neznámá Škoda Scala. Může jezdit skoro zadarmo

V Česku byla spatřena téměř neznámá Škoda S…

Se Scalou na zemní plyn se počítalo již od samotného počátku uvedení nové škodovky. Jeden kousek byl nyní spatřen v provozu.

13.  8.  2019 | | 31 N/A
Levná Škoda Octavia Tour už tak levná není. Zato ale dostala o dost více výkonu

Levná Škoda Octavia Tour už tak levná není.…

Škoda upravuje ceník výhodné Octavie Tour. Akční výbava sice zdražuje, nyní už je ale dostupná rovněž jako liftback a dostává pod kapotu výkonnější základní motor.

3.  8.  2019 | | 39 N/A
Češi se zbláznili do pistáciové Fabie. Existuje ale něco mnohem raritnějšího

Češi se zbláznili do pistáciové Fabie. Exis…

Zatímco tisíce lidí v Česku šílí z pistáciových fábií, americký dealer BMW z Manhattanu se vytahuje něčím mnohem exkluzivnějším.

26.  7.  2019 | | 28 N/A
Nadšenec si nechal postavit speciální kempingový Ford Transit. Na cenu nehleděl

Nadšenec si nechal postavit speciální kempi…

Někdo se rozhodne přestavět svou dodávku na obytný vůz svépomocí a někdo zase nechá práci na profesionálech bez starosti o výslednou cenu.

24.  7.  2019 | | 4 N/A
T-Kat je jediné české auto, kterým můžete bez obav na D1. A také do války

T-Kat je jediné české auto, kterým můžete b…

Útvar rychlého nasazení, konkrétně protiteroristické oddělení, si převzala vozidlo T-Kat. Je tak skvělé, že se jí musíme chvilku věnovat.

8.  8.  2019 | | 29 N/A