Skončí kolínská automobilka TPCA? Značky se neshodnou na nástupci

Budoucnost kolínské automobilky, jednoho z největších automotive projektů v České republice, na které jsou navázány provozy několika dalších společností, závisí na třetí generaci trojčat.

Trojčata segmentu A se v českém Kolíně vyrábí už od roku 2005. Společný projekt Toyoty, Citroënu a Peugeotu žije nyní ve své druhé generaci. Ta již také vyhlíží nástupce. Ovšem na tom se, zdá se, obě strany úplně neshodnou.

Právě na příští Citroën C1 byla na pařížském autosalonu od několika novinářů dotázána Linda Jacksonová, šéfka značky. „Tento segment se stává menším a menší, takže se musí nějakým směrem vyvíjet," popsala Jacksonová s tím, že tento směr bude „pravděpodobně elektrický".

Příští Citroën C4 bude i elektromobil. Využije přitom zcela nový základ

Příští Citroën C4 bude i elektromobil. Využije přitom zcela nový základ

Francouzi tedy ve společném podniku zřejmě tlačí na elektromobilitu. Ovšem Toyota ještě není rozhodnutá. Vždyť elektromobily obecně neprosazují, věří hybridům. „Pokud ohledně dalšího modelu najdeme společnou strategii, můžeme pokračovat. Pokud ale bude rozdílná, může to být důvod k ukončení celého projektu," říká šéf evropské Toyoty Didier Leroy pro Carscoops.

Ani jedna automobilka se však svého miniauta vzdát nechce, což je vzhledem ke společné budoucnosti přeci jen vstřícné. Zástupci značky na pařížském autosalonu se nechali slyšet, že Aygo je pro Toyotu v Evropě důležité, protože přitahuje ke značce nové, mladší zákazníky.

TEST Toyota Aygo 1.0 VVT-i: Můj růžový plecháček

TEST Toyota Aygo 1.0 VVT-i: Můj růžový plecháček

Toyota si navíc pohrává i s myšlenkou mikro crossoveru. „Co když nabídneme méně tradiční typ karoserie, crossover jako v segmentech B a C? Taková možnost tu je," doplnil Matt Harrison, šéf evropských prodejů Toyoty. Tak co z toho bude? Separátní programy a „boj" o kolínských závod, nebo společný... elektrický mikro crossover?

TEST Lexus ES 300h Luxury: Jiný pohled na svět. Změní ten váš?

Lexus ES 300h

Přicházím k pětimetrové japonské limuzíně za necelé dva miliony korun. V nabídce má pouze jeden motor a jednu převodovku. Má Lexus ES 300h ve své třídě co nabídnout?

dnes | Vladimír Kadera | 43 příspěvků
Minitest VW Amarok 3.0 TDI V6 4Motion Aventura: Všech pick-upů král

VW Amarok 3.0 TDI/190 kW 4M (minitest)

Volkswagen, nikoli bez souvislosti s novým emisním měřícím cyklem WLPT, pozměnil motorovou nabídku svého již deset let sloužícího pick-upu Amarok, který nyní nabízí v podstatě jediný motor. Nebojte se, jsou to dobré zprávy.

21.  3.  2019 | Petr Schnagl | 47 příspěvků
Minitest Renault Kadjar 1.3 TCe: Malé srdce, velké odhodlání

Renault Kadjar 1.3 TCe (minitest)

Kadjar se v přívalu nových crossoverů možná poněkud ztrácí. O to více ale zaujme, když začnete zkoumat, co je za tou nenápadnou fasádu. A to i malé třináctistovce navzdory, protože funguje pozoruhodně dobře.

19.  3.  2019 | Miro Mihálik | 13 příspěvků