Škody Kodiaq a Karoq mohou zůstat na trhu. Malíř, který se soudil o jejich design, prohrál

Středočeský krajský soud dnes neuznal žalobu malíře Vlada Vovkaniče ve sporu s automobilkou Škoda Auto.

Malíř a designér Vlado Vovkanič kontaktoval automobilku Škoda Auto v roce 2009 a o rok později jí předal designové návrhy vozů typu SUV. Návrhy mu však byly vráceny s tím, že česká značka takové vozy neplánuje. Podle Vovkaniče to však bylo naopak a Škoda se v tu samou dobu rozhodla pro nové modely v segmentu vyvýšených vozů, jejichž potenciál nastínil již v roce 2009 Yeti.

Kodiaq, druhé SUV z Mladé Boleslavi, se představilo o šest let později. Jeho příchod předznamenal v témže roce koncept Vision S v Ženevě, který měl nastínit budoucí vzhled SUV modelů značky. V roce 2017 Kodiaq následoval menší model Karoq. V té době byl za kormidlem designu značky Jozef Kabaň.

BSR ukazuje, jak vylepšit Kodiaq RS TDI. Teď má skoro 300 koní a nový podvozek

BSR ukazuje, jak vylepšit Kodiaq RS TDI. Teď má skoro 300 koní a nový podvozek

Vovkanič na automobilku podal žalobu s tvrzením, že se při návrhu vozů inspirovala jeho odmítnutými návrhy. Konkrétně jde o celkové proporce i výraznou boční linku pod okny. Žalobu později rozšířil i na modely litých kol Triglav a Vega. Kola Vega s broušenou povrchovou úpravou najdete například i na nové Octavii.

Škoda slaví další produkční milník. Už vyrobila 250.000 modelů Karoq

Škoda slaví další produkční milník. Už vyrobila 250.000 modelů Karoq

Podle informací ČTK Vlado Vovkanič soudní spor prohrál. Podle výrobce jsou návrhy malíře kompilátem dřívějších modelů značky a nepřinášejí nic inovátorského. Za pravdu dal automobilce i znalecký posudek. Vovkanič cítí zklamání, nicméně verdikt ještě není pravomocný. Škoda nyní nemusí stahovat z trhu vozy Kodiaq a Karoq a modely litých kol Vega a Triglav.

V galerii SUV koncepty značky Škoda a Škoda Kodiaq RS.

TEST Audi A3 Sportback 30 TDI S line: Náročné ho získat, snadné s ním žít

Audi A3 30 TDI S line

Čtvrtá generace Audi A3 oficiálně dorazila na český trh. Do testu jsme si vzali zajímavou verzi - kombinaci sportovní výbavy S Line a základního vznětového motoru 30 TDI (85 kW).

10.  7.  2020 | Vladimír Kadera | 82 příspěvků
TEST Ford Kuga 2.5 PHEV: Velmi dobrý plug-in hybrid, jen šitý horkou jehlou

Ford Kuga 2.5 PHEV

Ford oddaloval vývoj nové generace hybridů pro evropské trhy jako ošetření bolavého zubu a na jednom z jeho nejnovějších přírůstků je chvatná práce bohužel tak trochu znát. Stojí ale kvůli tomu vrcholná benzín-elektrická verze nové Kugy nutně za starou belu? Pojďte se podívat.

7.  7.  2020 | Miro Mihálik | 34 příspěvků
Minitest Piaggio MP3 300 HPE Sport: Tak trochu auto, tak trochu skútr, 100% cool

Piaggio MP3 300 HPE Sport

Rádi byste požívali výhod skútru, ale na jednu stopu nemáte řidičák nebo odvahu? Pak doporučujeme tříkolové Piaggio MP3, omlazené a s posíleným motorem.

5.  7.  2020 | Jiří Baborský | 10 příspěvků