Škodu Rapid už koupíte jen s tříválci. 1.4 TSI skončilo ze dne na den

107 komentářů

Yacobbo
28. srpna • 20:26

Super článek, ale rapid se stale vyrabi 4valec 1.4 a 1.6...

Honzafi
2. března • 23:36

Skopčáci našli nevyužité bloky po Warťasech, že blbou s tříválci? :) Tak vážně. Chápu, že jako super hyper ekologický počin, co má tabulkově nijaké emise, ale současně ani nijak kloudně nejede a po záruce je vhodný akorát na díly, neb motorek nevydrží milion, ba ani půl, když dobře čtvrt mio km... To je výhra...

Martin
2. března • 6:53

Líbí se mi ta početná skupina lidí, kteří jezdí v 3l motorizacích s min. 170 kw, alespoň dle jejich komentářů. Ty maloobjemové TSI jsou výborné do města, např. já s nájezdem cca 15-17tkm/rok, ale většinu ve městě a kolem si nemůžu 1.2tsi 81kw vynachválit. S olejem 0W-40 od Mobilu se ten motor krásně zahřeje i na krátké vzdálenosti, turboefekt je o zvyku, ale dobře se s ním na 3 předjíždí. A to že to není dálniční polykač kilometrů snad netvrdí ani výrobce, takže to nemá cenu srovnávat s Passaty apod.Moje předchozí motory byly 2,5l atmosféra, 1.8tsi a 1.8 atmosféra. Teď jsem spokojený s 1.2tsi, protože sedí na moje aktuální jízdní potřeby. A tady ten hojně haněný tříválec si např. pro manželku dovedu představit. Kdežto třeba 3.6 fsi vůbec a znamená to, že je to špatný motor? Nehodící se pro mě přece neznamená špatné :-P

Honzafi
2. března • 23:33

Je to věcí každého, co mu stačí, nicméně ten objemový sestup mi přijde jako dobrovolný masochismus.:) Jinak nevím, jak osatní diskutující, ale já třílitr boxer o 180 kW mám a nemůžu si to vynachválit. Je to benzín, takže rychle zahřátý, jezdí jak cukačky po městě, tak odtahy, tak po cestách nezpevněných, potažmo cestách neexistujících... A lituji každého, kdo skákadlo s pidimotorkem vyfasuje jako služebák a musí před každým předjetím náležitě podřazovat, aby dostal motorek do oblasti, kde bude mít náznak tahu a nemusel se řidič dalších 10 km vléct za kamionem...

Honza
1. března • 13:27

Napráškované pseoudo motory s životností blížící se nule.....

ja
28. února • 17:50

Myslím, že motor 1,0 TSi je dobrý motor:
1)má nízkou spotřebu. V pohodě se v dlouhodobém průměru teď v zimě vejdu do 5,5l na 100km. Dálky po okreskách při průměru 65km/h jezdím za 5,0l. Když bylo teď -17°C tak jsem jel za 5,4l, ale to je docela extrém. Dloho trvalo než jsem oškrábal.
2)oproti verzi 1,4 TSi 96 kw má nižší spotřebu o 2l/100km na testovaném okruhu, který jsem zkoušel při výběru auta a lepší dynamiku.
Mám nově Golfa a vybíral jsem mezi těmi motory a vybral si právě 1,0 a cenový rozdíl mezi těmito motory byl minimální. Za 1,5 chtěli 1500 měsičně navíc a za to můžu jezdit skoro 2týdny, tak jsem se uskromnil.
Neřeším servis a těžko říct jak to dopadne až auto vrátím z leasingu :-)
Nebudeme si nalhávat a porovnávat jablíčka s melounama.
Mě by se taky líbil 2,0 TSi. 1,4 TSi je sice kultivovanější motor a 1,0TSi je prostě hlučnější v nižších otáčkách do 1,5 tis. a můžou tomu říkat klidně dravý zvuk, ale dravý zvuk mělo moje mondeo 6V při 5tis. otáčkách. :) Od 2t. kde se pohybuji většinu času a víc je hlučnost stejná s 1,4TSi, akorát to zní jinak. Je to prostě tříválec, ale odhlučnění v Golfu je slušné, takže motor neotravuje.
Jede rozumně od 1800-3500 ot. pak umírá, ale rozhodně to není louda. Na předjíždění v plně naloženém autě do kopce to není, ale rychlost pohodlně udrží a předjíždění na okreskách je v pohodě. Tady řadím častěji kvůli nižšímu efektivnějšímu využití otáček a chovám se k němu jak k dieslu z tohoto pohledu. U atmosféry jsem musel podřadit, protože prostě nemá výkon, ale za to si nechá atm. motor víc líbit nižší otáčky při průjezdu městem. Můj 6V v pohodě proploužil na 1200 ot. městem a nedusil se. Tohle tady s takovou páradou nejde.
Celkově vzato dobrý motor, když mu člověk řadí jak potřebuje. Spolehlivost ukáže čas, ale ta mě aktuálně netrápí.

28. února • 16:35

Mám Peugeot 2008 1,2 60kw 3hrnek a jede to docela slušně,koktavky 1,6 mi čumí na prdel.

Kvicala
27. února • 20:51

Osobně si myslím, že půlválec/čtvrtválec je dle metodiky Evropské komise až až! Nejdéle v roce 2019 se toho konečně dočkáme, a to teprve uvidíte ty neskutečně dlouhé fronty zájemců s fanatickým leskem v očích před showroomy nejlepší automobilky světa...

Twan
27. února • 22:37

No legraci bych si z toho nedělal, dvouválce už Fiat zkoušel... :-D a podle metodiky EU budeme jezdit v elektromobilech. Kde se na to vezme elektrika a peníze na koupi nikdo neví, ale nařízení je nařízení...

KALIMERO
27. února • 19:01

Ja jsem dostal v praci 70kw trihrnek v liftu a jsem prekvapen... hlavne co se utlumeni tyka. V porovneni s Fabii Combi je motor temer neslysitelny a to ma zena 1.2Tsi 66kW ve Style... tam ten ctyrval zni jak trihrnek.Motor je syrovy, ale pekne se vytaci. Do 120kmh to docela ujde.Co je na Rapidu horsi, je jednoznacne podvozek, pze v zatackach, ktere s Fobkou jedu pod plynem utika a poskakuje Rapidu zadek... tlumeni nerovnosti je podobne.

Mildas1
27. února • 16:51

Tak to vypadá, že škodovka bude vyrábět varťasy. Není nad tříáválec.....další chyba soudruhů z NDR:-D

Nyte
27. února • 16:45

Víte, co je suverénně nejhorší na tom, mít doma už druhý tříválec? Poslouchat ty hospodské kecy všech okolo, protože českým národním sportem je kafrat do všeho, čemu nerozumím a s čím nemám zkušenost. Takže zatímco vám někdo hustí do hlavy moudra o nespolehlivém šrotu, vy jste na skoro desetiletém HTP neměnili nic než svíčky, olej a filtry. A takoví, kteří tvrdí, že vaše TSI s 200 Nm vydechne v prvním kopci, po svezení přiznávají, že jede parádně a jejich čtyřválcový zázrak má poloviční dynamiku.Někdy je opravdu lepší držet pysk, když k tématu nemám co říct.

Twan
27. února • 21:21

Tak ano, pro běžného smrtelníka který si pomalu ale jistě zabíjí motor nízkými otáčkami a srovnává to s foukaným motorem je ta dynamika parádní. Ale ono když se ta atmosféra vytočí tak je kouzlo pryč, jen už lidi zapoměli jak s tím jezdit ;)

Lumír Březovský
27. února • 15:46

Pokud to někdo koupí ať tam dají jednoválec.

Stan
27. února • 9:54

Za ty prachy je to úlet a ještě s tříhrnkem. Opět ale škodochujové, které tato značka straší ze spaní a potřebují se z toho někde vypsat zapomínají, že tyhle třiválcové plechovky koupí i u jiných super automobilek...

yettík
27. února • 9:24

Zdravím vše je to kosočtvercem ke zdi.Stačilo vidět autosalon a první autosalon v Detroitu,tam si nedělají hlavu,jen podělaná EU ,ať jdou do pekla.Volvo se taky zbláznilo už

bzzz
27. února • 19:21

Ve statech si vubec ze spousty veci nedelaji hlavu. Kazdopadne mas moznost se z podelane EU odstehovat treba do USA. Akorat na to, co bys tam mohl delat, maji levnejsi mexikance a portorikance ;-)

Stáležasnu
27. února • 8:54

S těma tříhrnečkama 1,0 a hodně písmen si Škoda podřezává plodnou větev, škoda, zájem se přesune na jiné automobilky, které tomuto trendu ještě odolávají. :-(

Toky
27. února • 9:18

Ono dôvod sťahovania 1,4Tsi z Rapidu je prozaickejší ako sa na prvý pohľad zdá. Je v príliš širokej škále modelov koncernu a motoráreň (motorárne) jednoducho nestíha (nestíhajú). Z toho dôvodu povedzme napríklad na Karoq 1,4Tsi či Atecu 1,4Tsi je čakačka v závislosti od ďalšej špecifikácie rok až rok a pol.
1.4 je v audi, vw, škoda aj seat - presne v takom poradí sa aj uspokojujú požiadavky jednotlivých značiek na dodaný počet kusov motorov.
S 1,4 motorom už v podstate niesu technické problémy, 1.5 bol vyvíjaný a prechádza sa na neho kvôli emisiám.

Já první
27. února • 17:03

Není to spíš tím, že 1.4 TSI už ve výrobě končí?

MMX
27. února • 19:36

V poslední variantě 110kW se jedná o dost povedený a technicky spolehlivý motor

Twan
27. února • 21:18

A jede to alespoň podobně jako 1.8T?

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Twan
27. února • 21:59

Proč se ptám, ono když mechanik vracel falešnou RS (stavěná na dlouhé cesty, takže chipnutá 1.8T, standartní podvozek a RS paket) tak z toho vylez s úsměvem od ucha k uchu a pravil "jo to byli povedený motory"...nějak sem nikdy neslyšel nic takového o 1.4TSi

Rapid
27. února • 4:49

Dobrý den ,rapida mám v 1.6 tdi už ani to nejede jak 1.9 tdi takže si ho už nikdy nekoupím ..proč ostatní automobilky nevyrábí ty 1.0 sračky ?

Znalec
27. února • 17:25

Somarina.Mal som aj 1.6 tdi a išla velmi dobre - v porovnani s 1.9 tdi, co som mal tiez aj v golfe aj v Octavii.Mal som aj 2.5 atmo benzín a išiel horšie ako 1.2 tsi .A spotreba?
1.6 tdi do 5 litrov
1.9 tdi okolo 5.5 litra
1.2 tsi 6.5 litra
2.5 atmo 8.5 litra
A este jeden 1.6 atmo okolo 7 litrov.Vsetko rovnaké trasy a najmenej 40000 km na kazdom motore.Tsi 1.0 nepoznám, ale nemal by som problem ho kupit

Twan
27. února • 20:53

To je informace nanic, co to je za 2.5L? Co to bylo za 1.9TDi a co za 1.6TDi.....

Kuk Vykuk
27. února • 1:01

Té prdel jak ty spalováky kriplej a jak jsou z toho lidi nešťastný. Ten pohřeb spalováků je ještě dojemnější než jsem čekal B-]

s
26. února • 23:24

však oni si naserou do hnízda i s tou zdrbanou únijou hajzlovskou.diktatura levičáků v evropě nabírá na intenzitě:-/

baltazar
26. února • 22:58

a je to tady rusáci nám zakazovali taky vyrábět silnější vozy aby nebyla konkurence jejich super vozidlům. To by asi byla velká konkurence pro jejich plechovky a přestali by se prodávat i W,A,O, B a jiné jejich sračky.

Michal
26. února • 22:24

Ať si to nechají je mi to jedno co tam dají. Já osobně pod 6 válců nejdu :-D

sunang
26. února • 21:44

ze dne na den
ja si vezmu život
měl by být den státního smutku
taková tragedie
svět už nikdy nebude jaký býval... a škoda rapid - tak užasně auto - to si nezaslouží - takovou ránu osudu.. nemam slov .. jdu břečet do peřin-- možná by do interiéru mohli na oplátu přidat alespoň 1 cm2 měkčeného plastu a ne jako před 20 lety ..

pierre
26. února • 21:31

Mám pracovního Rapida 1,2 TSI, když jedu sám tak to celkem jede slušně a dost úsporně. Při garančce mi dali náhradního s 1,0 TSI a moc mě nepřesvědčil. Výrazně vyšší hlučnost a vibrace motoru byly docela obtěžující a použitelné otáčky se dost zúžily. I spotřeba se zdála vyšší ale měl jsem relativně malý nájezd jen tisíc kilometrů. Obecně se mi projevil čtyřválec živější a ochotnější než tříválec.

salám
26. února • 21:09

motory budou na nic nemají krouták at si je nechá E U

Ivon
26. února • 21:06

Já jsem s tříválcem hodně spokojený... mám ho v Yamaze mt 09!:-D

Tomáš
26. února • 20:36

Mám 1.4Tsi z unora 2017...kupovano jako predvadecka v cervenvi s najetymi 150km ted je tam nejakejch 13k a s autem jsem maximalne spokojenej;-) jen ten automat by mohl radit trosku lip, nebo by mohl nechavat volnejsi ruku kdyz uz si clovek radi sam...kazdopadne jsem spokonejej

sunang
26. února • 21:48

7 st DSG řadí špatně pomalu a zbrkle , měl jsem RS a nebylo to OK, teď mam něco jako CVT a jde rychle a zcela hladce a na volantu jze řadit doslova briskně ( Mazda 6 2,5 benzin)

Pavel
26. února • 20:22

Motory a fadnost interieru je to, proc jsme si Skodovku zatim jeste nedokazali koupit :-/ Za komancu jsme proto meli radeji Ladu 1600, pak Tipo 1.6, jednickove Mondeo 2.0 a nyni E-klasse s sestivalcem :-)

Já první
27. února • 17:01

Srovnávat Rapida a Éčko... ty budeš génius, hádám.

Daniel
26. února • 20:18

To je super.....a doufám že nezapomenou vyříznout do podlahy díry , při jízdě do kopce aby bylo možno se odrážet od silnice.To už je vážně přes čáru.....debilivé

Mirek
26. února • 20:44

Něco mi to připomnělo. Kdysi dávno se říkalo, že do prodeje jde nový model Trabanta s dvěma dírama ve střeše nad hlavou řidiče. To je prý pro toho vola, co to koupí, ať má kam dát rohy.

jiri
26. února • 19:39

Rapidaci na FB si nove trihrnky pochvaluji.

Antiautomat
26. února • 20:14

Pomerne vzacna motorizacia je Rapid 1.2 MPi. Moja skusenost je nanajvys pozitivna. Pozor, toto nema s HTP nic spolocne. Koncern vyvinul motor len preto aby ho hodil cez palubu. A navyse uzivatelsky velmi dobry motor. Ak toto uvidite, berte kym je.

Nyte
27. února • 16:31

Nemáš pravdu, 1.2 MPI je úplně obyčejné HTP naladěné na vyšší výkon.

Q
26. února • 21:38

Je to v podstatě modernizované a většiny chyb zbavené HTP. K dokonalosti chybí jen chladič oleje.

JIRKA
26. února • 19:16

Je to extremně poruchový motor.

Magnum.357
27. února • 7:20

Zajímavé jak nadávaj všichni co na to nemaj a ani s tím nikdy nejeli :DD

Antiautomat
26. února • 20:12

To skor prevodovka.

Pete
26. února • 19:13

Když jsem dostal 1.0 TSI 85 kW jako náhradní auto za 1.8 TSI, ohrnul jsem nos a modlil se, že nebudu muset nikam daleko. No a musel jsem jet daleko. A motůrek překvapil. V Octavii nedrnčí (studený volnoběh drží nad 1000 otáček), nehlučí a překvapivě jede. Dálniční sprint Mnichov => Praha se spotřebou pod 7 litrů na 100. Za mě dobrý. Jako důstojný základ jsem ho vzal na milost, zejména, když jsem si vzpoměl na dýchavičnou 1.4 MPI v předchozí Octavii.

Twan
27. února • 17:43

Tak ono rozjet se na 130 na dálnici a udržet to, na to stačí i HTP. To pro mně není nic obdivuhodného...A 1.4MPI si do oktávie dal jen blázen, to není měřítko.

dpcstb
28. února • 14:14

85KW ma maximalku nad 190km/h

Ef
26. února • 18:41

Chtěli jsem s ženou koupit k rodičům před vánoci nový auto. Ačkoli nejsem škofkář, tak jsem si řekl, že tchánovi by to udělalo radost. Ale když mně řekli, že jediný motor je 3válec, tak bylo po škodofce..Asi o takový zhýralce , kteří touží po luxusu v podobě 4válce a obsahu aspoň 1,5 litru, nestojí..Nakonec jsem kupil ojetinu s normálním motorem(rozuměj dvoulitrem)

Antiautomat
26. února • 20:09

...na to preklenutie obdobia, kym sa vec otestuje na zakaznikoch, moze byt. No a ked ojazdeny srot dosluzi, mozete kupit novu vybehovku. U nas to takto striedame od nepamati.

Adolfa néééé
26. února • 18:41

tříválec HTP máme v rodině a už nikdy! Ať si to strčí do (_!_) otec musel dělat generálku motoru po 19 000 km. Tohle konstruovalo nějaké pako.

petr r. (petrumr)
26. února • 19:01

A nenalil do motoru kapalinu určenou do ostřikovačů, že si dělal generálku sám a nenechal to dělat na záruku?

Adolfa néééé
26. února • 19:50

to opravdu nenalil, jezdil každý rok do značkového servisu na prohlídky, tato situace se stala samozřejmě jak je zvykem po záruce. Přiskákal na dva válce z nákupu, kde mu následně servis změřil tlaky ve válcích a kde se prokázalo, že na jednom z válců není tlak a motor skáče do nouze. Upozorňuji, že vůz byl zakoupen nový a tolik kopanců co musel řešit je do nebe volající! Třeba do nájezdu 15tis musel měnit dvě zapalovací cívky a v záruce mu odešel po 350 km katalyzátor u nového vozu, kde automobilka 14 dní zkoumala, zda vůbec uzná záruku! Technik mu sám narovinu řekl, že dělají tři motory do měsíce díky špatnému umístění katalyzátoru ze kterého létají špony rovnou do válců a celé se to vydře. Jo a už slyším ty komentáře, že neumí jezdit, jak je tu zvykem :D

Karel
2. března • 17:58

Jo máš pravdu. Ve Světě motoru snad také někdo psal o těch šponách co lítají zpět do motoru. A ještě tam někdo doporučoval, na dotaz čtenáře, u prvních motoru zavčas vyměnit komplet rozvody s novými rozvodovými koly a silnějším řetězem, místo původního tenkého řetězu vhodného spíše na kolo než do rozvodů.
Karel

Antiautomat
26. února • 20:07

V tom pripade Ste mali konzultovat obciansky zakonnik. A ak by bol velky problem, potom znalecky posudok - fakturu za vyhotovenie, ako aj s cenou ku dnu podpisania kupnopredajnej zlmuvy (ano, tu, ktoru ma vyrobca uhradit na prislusny ucet), najdu v kastliku spolujazdca v aute, ktore si vyzdvihnu na tej a onej adrese.
Dalsie otazky?

Lousie
23. května • 11:05

A ty si kokot alebo áno?

kocka
26. února • 18:52

Ano HRDLIČKA !

Mirek
26. února • 19:02

Myslíš toho od Plíškové? To by potom sedělo. :-D

vana
26. února • 18:41

Jestli tam ty tříválce budou dávat vždy po párech tak proč ne ? :-)

Mirek
26. února • 19:00

Tak ty bys chtěl mít pseudo dvoulitrový šestiválec. Stejně by ti tenhle slepenec jel jako tříválec, vždy dva válce pospolu. :-D

vana
26. února • 21:22

To je omyl, jako tříválec by určitě nejel. Vždy dva písty pospolu jdou přece i u řadového šestiválce, podstatné ale je že se střídají v zážehu.

Mirek
26. února • 22:01

Předně to byl vtip, jestli jsis nevšimnul. A když to vezmu jen trochu vážně, tak kdyby ti tam dali dva stejné motory a nic jiného by s tím neudělali, tak to máš dva písty spolu. Ale byl to vtip.

vana
27. února • 7:10

Pardon vtipu jsem si nevšiml. :-) Ale když to rozebereme víc, tak by samozřejmě záleželo jak by ty motory spojili. A není určitě problém spojit klikovky (ať napřímo, nebo přes ozubená kola 1:1) tak, aby zapalování válců mělo pořadí jako v řadovém šestiválci, tj. aby se stejně běžící válce střídaly v zážehu. Tj i výsledný projev by byl blíže R6. Co se týká vyvážení a vibrací, ideálně by měly být motory v řadě pevně spojené k sobě a bylo by to asi o.k.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Mirek
27. února • 11:05

Tak samozřejmě, proto jsem psal bez úprav.

Slam75
26. února • 18:32

Je to škoda, protože se tímto rapid stává značkou pro důchodce, kteří jezdí autem 2x za rok na návštěvu a 1x týdně na nákupy. Normální člověk si 3válec nekoupí, pokud tedy nejezdí jen po okreskách do 90km/h nebo po městě, při vyšších rychlostech motor ztrácí výkon i dech a spotřeba jde přes 8l. Také mám velmi špatné zkušenosti s HTP, i když toto má být trochu lepší, myslím si, že životnost motoru je okolo 150tkm. Jsem zvědavý na prodeje Rapidu, asi půjdou prudce dolů aspoň u nás. Firmy si jej určitě kupovat nebudou.

piErcE
27. února • 13:02

kecy v kleci.

JJ
27. února • 8:26

1,2 HTP od roku 2007-2008 byl už vyladěný, spolehlivý. A poslední generace 1,2MPI je vůbec dobrá. HTP v silnější verzi jede na okreskách líp než 1,4 16V.

TOMAS
26. února • 18:55

Mám Fabia, 1.2HTP, 47kw, rv. 2004, aktuálně 169tis a stále jezdí, po celou dobu bez problémů. Pravdou je ale, že dobře jede na okreskách a plynulou jízdu po dálnicích ideálně do 120km/h, v kopci pak ztrácí dech :-)

Jed
26. února • 19:23

Držím palce ať Vám ještě dlouho 1,2HTP vydrzi. První motor se mi potkal po 120 tis., druhý dokonce po 80tis. a s novým třetím jsem 8 let starý vůz raději hned prodal. Snad ještě novému majiteli slouzi.

Antiautomat
26. února • 19:44

Slabsia verzia HTP bola lepsia co sa tyka spolahlivosti. Pokial sa jedna o r.v.2oo4, potom zasa a stale a dokola plati to, co som naznacil: ak kupujete nove auto, NIKDY nie z prvych rokov vyroby. Pre koncern, ktoreho strategia je zalozena na masivnom zahlteni trhu co najviac vyrobenymi seriami, toto plati trojnasobne!
No a toto nie je nic ine len prirodzeny dosledok. Ten HTP, ak sa k nemu bude majitel slusne spravat, natoci aj pol miliona. Teda, ak mu to fasoEU nezakaze.

Nyte
27. února • 16:27

Slabší verze byla vždy horší. Až do roku tuším 2009, kdy se přestala vyrábět a nahradila ji podladěná silnější verze.

simson33
27. února • 7:50

HTP a půl milionu kilometrů??? :-))

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Nyte
27. února • 16:29

No a co? Autoškoly jsou takových plné. Také ve firemních fleetech je takových spousta a ne, u těch novějších se motor každých 100 tis. km nemění.

Milhaus
27. února • 8:49

Možná by ses divil ale ano to 40 kW HTP v autoškole u dědy nalitalo na LPG 450 tis a furt jelo.

Luooo
27. února • 18:39

priemerkou 25km/h max 50km pri nízkych otážkach

Twan
27. února • 13:37

U táty ve firmě s tím pár nešťastníků také jezdí a kupodivu mají 300k+. Jen se tomu nesmí šlapat, to pak odejde hlava kvůli hloupě navrženému chlazení, jak je zde zmíněno (což je u 40kW auta problém protože to jinak nic nepředjede ani z kopce)

????
26. února • 23:49

HULÍŠ POŘÁDNY MATROŠ. CO?

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Antiautomat
27. února • 9:22

Pokial by Ste si pozreli zoznam technickych zmien na tom motore, potom by to na ten matros bolo

jogurt
26. února • 19:09

169000km za 14 let, to by mi asi auto s motorem z křovinořezu možná taky stačilo. Ale kolik je takových? Do 5%?

TOMAS
26. února • 19:29

Kolik je takových nevím... Mám ještě služební a tohle je rodinné, nájezd máme 8-15tisíc za rok. Ale za těch 13,5 roku nebyla žádná závada, pouze běžné roční servisy, výfuk,gumy, kotouče a desky a možná 30-40 prasklých žárovek... splnilo to co jsem od něj čekal.

Antiautomat
26. února • 19:49

ziarovky su problem pri tomto aute. Ja mam Nighbreakery H4 v O1 druhym rokom a vymenim ich len kvoli prevencii. Kazde dva roky a je to praca casovo na jedno pivo a poldeci (vlastne dve, to druhe je na pokec u suseda). Doteraz mi ani jedna nezhasla.
Mam za to ze pricina je prehrievanie. Na druhej strane, F1, co sa tyka svetlometov, je (aspon ja mam tuto skusenost) lepsia ako F2 s projektormi.

Jed
26. února • 18:13

Doufám, že díky tomuto opatření, nepodraži ojetiny s osvědčenými 4 válcovými motory. Nový vůz si nikdy totiž nekupuji. Po zkušenosti s 1,2HTP, taky tehdy vychvalovanyý tříválcový motor samotným výrobcem, kdy jsem musel 2x kupovat nový motor z důvodu přeskočení rozvodového řeteězu, mne již žádný tříválec koncernu VW nesmí do domu.

Antiautomat
26. února • 19:26

HTP je bohapuste premarnena sanca. Ak mate tuto skusenost, potom vedzte ze chyba nie je usporiadanie R3. Chyba je inde. Pozrite si chladenie (napoveda) a dojde Vam ze toto navrhoval niekto, kto v hlave mal nasr.ne. Doj.bali by rovnako hocico ine. Ostatne pri prvej generacii TSi sa to potvrdilo este raz a to bol R4.
Skratka a dobre, rada je stale ta ista: prve roky vyroby (a idealne az po fejslift), toto nechajte otestovat Ahmeda a Helmuta. Posledne HTP su spolahlive a dobre motory. Preco platit vyvoj z vlastnej penazenky? ;-) Tam na zapad od nas na to maju lepsie moznosti. Nech si ich teda uziju.

Martin
26. února • 17:53

Už neví jak se tříválců zbavit tak nebude jiná volba asi tříhrnek neletí.

Libor
26. února • 19:29

Tak to by mě zajímalo, proč se na ten litrovej tříhrnek 81 kW čeká 18-20 týdnů? (Údaj ze začátku ledna 2018

Ládík
13. března • 4:13

Real 13 týdnů .....mám to do práce je to v plný palbě a co se motoru týče tak je to 81 kw a jede to jak čert a kolik ten motor vydrží mě nezajímá protože je to na operativní leasing takže plný servis v ceně.....teda původně jsem šel pro fabii ale spaceback si mi prostě líbí víc.

Já první
27. února • 16:57

Protože je napr*aný do každého modelu a tím pádem jich není dost.

Josef
26. února • 20:41

Protoze je nas vic a vic a taky jsme bohatejsi. Ja bych to nekoupil ale spouste lidi je to upne jedno!

Josef
26. února • 20:19

Protoze je nas vic a vic a taky jsme bohatejsi. Ja bych to nekoupil ale spouste lidi je to upne jedno!

Antiautomat
26. února • 20:16

videl by som to na zuzenie zakaznickeho portfolia.

Antiautomat
26. února • 19:20

1.0 EB 92kW vo Focuse tu smelo mozem prehlasit ako vodicsky a jazdne vynikajuci motor. Skusil som a nemam s nim najmensi problem. Inak, ako optimum pre R3 by som dal objem nieco okolo 1.2-1.6. Ano, az po 1.6: dlhozdvih a nizkotlakove preplnanie plus moznosti vyvazenia ake ponuka dnesna technologia by z toho spravili desiaty div sveta.
A uvidite, dockame sa aj toho.
A co ze ma iny zvuk? (casty to tzv.argument). Preco by nemal mat? On musi mat iny zvuk. A ked sme uz pri tom, moj Bandit R4 mal zdravy zvuk a vedel zaujat. Ale taky Triumph R3, to je parada na osemnastu. Kto by tej masine vycital toto? Zbavme sa predsudkov!

Petoo55
26. února • 23:12

V starej služobnej O. Vectre 1.8 sa mi spotreba pohybovala okolo 7L -7.5 L. Možno trojvalec má podobnú dynamiku, ale aj spotrebu. Ako 1.8 R4. Pri testoch tomu dávajú dosť primitívne označenie. " Spotreba zodpovedá dynamike"
Známy sa nechal nachytať predajcom kúpil 1.6 Turbo 1500 Kg. Pri pohodovej jazde má spotrebu okolo 10L.
Test Megane RS spotreba 16L. (Time 8:05 - 8:30)
https://www.youtube.com/watch...
Ono samozrejme záleži od viacerých faktorov. Ako je hmotnosť auta a pomer výkon - obsah.

Twan
26. února • 23:24

No nevím, moje stará Laguna 2 s 1.8 16V ani nejela ani nebyla úsporná, jezdila tak za 8.7L a předjíždění to rádo nemělo (zase to byl takovej malej tank, když už se rozjela tak to udržela). Ale kamarád jezdil s Rapidem za 5.7L a já za 7.8L. Nikdy se to nedá takhle říct. A 16L spotřeba u RS je nesmysl.

Petoo55
27. února • 14:41

O Lagunu 2 som sa tiež zaujímal chcel som kúpiť V6. Nakoniec s toho nič nebolo. A pamätám si, že sa hovorilo sa, že 1.8 je spotreba na úrovni 2.0. Aj pri starých BMW 2.0 R6 sa sprotreba pohybovala na rovnakej úrovni ako 2.5 R6.
Vectra B 1.8 som si vyskúšal dve a v oboch bola spotreba veľmi dobrá.
Pár týždňov dozadu som požeral na (nemenovanom) forum jeden konkrétny motor. A majitelia toho istého auta s tou istou motorizáciou sa nedokázali zhodnuť na spotrebe. Jedna skupina tvrdila, že ma priemer do 7L max 7.5. Druhá, že 8.5L -9L pri Eko jazde 7.5 a že k 7L sa nedokážu dostať.
Pri tom Rapide ste nespomenul či mate tú istu motorizáciu. Ak ano a chcel ste naznačiť, že ten istý motor v tom istom aute dokáže byť užratejší, čiže z vyžšou spotrebou, tak s tým súhlasim.
Ale taktiež v prvom rade sa spolieham na vlastne skúsenosti a čo som skúsil R3 tak mi vôbec nesedeli. Nie som ochotný vyhadzovať za to svoje peniaze.

pext
26. února • 17:52

bohužel měl jsem možnost s tříválem jezdit a v práci je máme taky a je to užasná sračka ....
hlavně ve čtyřech lidech a v kopci s prázdným kufrem to zapomeňte na levý pruh a zvykněte si že zajezdový autobus uvidíte nejčasteji ze zadu ..... jezdím skoro třicet let vždy jsem něl vetšinou škodovky a tohle ani zadarmo domů a nemluvě po tom co to bude dělat až to bude mít najeto 80 000 km ..... to je zas motor postavený a počítači a musíme dostat zpět náklady na vývoj ..... a poučení že 81 kw není vždy 81 kw i když se to tak tváří.

E15
28. února • 17:59

to se mi jeví jako naprostý nesmysl. Ten tříválec neznám, ale znám 1.2TSI 77kW (EA111), čili údajně to nejhorší, co kdy z koncernu VW vzešlo a tam není reálná cestovní rychlost cca 150 km/h dle GPS žádný problém kopec nekopec. Motor přitom točí nepatrně nad 3000ot/min, takže pohoda. Ten tříválec by měl jet ještě o něco lépe.
Tím se toho tříválce nechci zastávat a v životě bych si ho do auta většího než CitiGo nekoupil, zase ale všeho s mírou, zájezdový autobuse...

Nyte
27. února • 16:24

Ze své zkušenosti dobře vím, že píšeš nesmysly a 1.0 TSI v Rapidu na svůj výkon jede i do kopce a částečně naložené (jak jede s plným kufrem cementu je mi jedno, na to bych tříválec nepořizoval). Výkon i krouťák tam je, fyziku neokecáš.

dpcstb
28. února • 14:04

asi tak. problem je u menej inteligentnych ludi, ktori su lahko zmanipulovani pivnymi recami ze ked to ma liter a 3 valce, tak to stoji za... aj ked to ma v skutocnosti dobry vykon.

Antiautomat
26. února • 19:03

Socikovske zajazdove Karosy Turbo (ktore to vedeli dotiahnut az na 14o kmh) tu uz nejazdia. Na vsetko nad 3.5t, teda aspon mne, s prehladom stacila nasa 1.6 felda a to bez ohladu na to ako bola nalozena a kam mala vyliezt. Jedine, co jej v tejto kategorii dokazalo ukazat prdel, bolo nase firemne Maxi s trojlitrom - ale to je masina, ktora ukaze v stupani prdel mnohym SUV zvucnych mien. Samozrejme suhlas s tym, ako to bude vyzerat po 80.ooo+ : spomenuta 1.6 natocila 63kW+ a to mala na hrbe 3oo.oookm. Bol to necakane neprijemny super (prevodovka sla ako gulomet a ziadne ospale eko-reakcie, radil som tom ako na Bandite600). Na margo tohoto, mozem smelo tvrdit ze u skuseneho vodica prave ospale reakcie motora vedia byt velkou prekazkou. A viem o com hovorim, mame v rodine aj 1.6BFQ 1ook. A mozem smelo potvrdit ze takto eko-skurv.ny motor je tragedia. Musel som to dat jemne upravit. Odvtedy sa ani nezasiera a leti ako besny. Aj ked, dam ruku do ohna na to ze ta felda mala pruzne zrychlenie (vo velmi uzkom spektre otacok), urcite lepsie.
Ruku na srdce: ak mate 81kW fukany trojvalec a mate problem s nejakym rozbehnutym Irizarom, potom....na com sme jazdili tych 3o rokov? Pochopim ak Vas nas.rie nejaka spomenuta felda (so skusenym vodicom a dobre zabehnuta je to k.rva neprijemny objekt), ale zlty student agency autobus? Nie je problem skor v danom exemplari, alebo....no, ved vieme kde?

Kaa
26. února • 18:56

Žádný rozumně myslící človek si tříválec nemůže koupit. Je ale fakt, že znám lidi, kteří vlastní auto a neví jaký motor mají pod kapotou.

Franta
28. února • 20:48

Mam Rapida s 1.0 70kW ... a ten motor sice pravda neni zadna slava ale taky zadna hruza. Je fakt usporny (i na dalnici) ale v zatezi hlucny a nic moc silny.Ale vice nez ten motor me v tom Rapidu sere podvozek. Ve meste pohoda ale na dalnici to auto skace jak blecha a jezdi od krajnice ke krajnici jako by byl silny bocni vitr. Uklidni se az nekde okolo tachometrove 150km/h a to je mi na h***no.

Antiautomat
26. února • 19:13

Ale toto nie je kniha dzungle, toto je realita.
A ta hovori jasne: pre mensi motor v litrovej kategorii je vyhodnejsi dlhsi zdvih a tri valce. Ak sa navyse jemne prefukne, nema dovod (za predpokladu zohladnenia konstrukcneho riesenia v samotnom rieseni, kvalite a hlavne - dostatocnej dimenzii suciastok: a tu je problem), byt horsi. Bude skratka iny.
Necakajte od neho ze Vam auto vytiahne z parkoviska len s pouzitim spojky (ako napriklad ten moj atmo velky R4), co sa okrem ineho eliminuje coraz vacsim rozsirenim mnohostupnovych automatov (a sem taky jednoznacne patri!).
Tu marketing podvedome klame a podvadza. Napriklad 1.0 TSi sa tu podvedome snazi vsunut ako nahradu za povedzme 1.6, ktora sa predava napr.v Rusku (rapid hockey edition, velmi pekny). A to je chyba. Tento motor je INY. Jeho fungovanie je INE. Motor sa bude spravat INAK. Jeho naroky, hlavne v spojeni s manualom, su INE a hlavne urcene pre skusenych vodicov, ktori nemarnia cas h.vadinami, ale hned vedia kam ten motor poslat, ako ho poslat a plyn, otacky a vsetko ostatne maju v ruke tak, ze spojku po rozjazde vlastne ani nepotrebuju (pozor, ono to ide a este ako dobre). Staci si uvedomit ze zijeme v inej dobe, dat tomu motoru co potrebuje a poleti ako baron Prasil. Vlastna skusenost.

Jim
26. února • 17:41

Tuhle plastovou pikslu nekoupím ani se čtyřválcem, natož pak s motůrkem do zahradního traktoru.

Milhaus
27. února • 5:12

Pamatuji na den kdy ho kamarád přivezl ze salonu hned jak šel do prodeje jako novinka. Přišlo mi to jako bych si sedl zpět do starého fáčka, vše tvrdý a plastový, to by ani nevadilo ale ten pocit žebráka z toho tak divně sršel. Za 350 tis tenkrát :-D to si může koupit jen 100% fanboj. Kdyby ten střep byl levnější tak bych se tomu nebránil, na to ježdění s děckem do školky a k obchoďáku to je dostačující.

Kvicala
26. února • 17:14

Vynikajici sugestivni nadpis!Web PR MB jede na plne obratky.

Doporučujeme

Články odjinud