Super článek, ale rapid se stale vyrabi 4valec 1.4 a 1.6...
Skopčáci našli nevyužité bloky po Warťasech, že blbou s tříválci? :) Tak vážně. Chápu, že jako super hyper ekologický počin, co má tabulkově nijaké emise, ale současně ani nijak kloudně nejede a po záruce je vhodný akorát na díly, neb motorek nevydrží milion, ba ani půl, když dobře čtvrt mio km... To je výhra...
Líbí se mi ta početná skupina lidí, kteří jezdí v 3l motorizacích s min. 170 kw, alespoň dle jejich komentářů. Ty maloobjemové TSI jsou výborné do města, např. já s nájezdem cca 15-17tkm/rok, ale většinu ve městě a kolem si nemůžu 1.2tsi 81kw vynachválit. S olejem 0W-40 od Mobilu se ten motor krásně zahřeje i na krátké vzdálenosti, turboefekt je o zvyku, ale dobře se s ním na 3 předjíždí. A to že to není dálniční polykač kilometrů snad netvrdí ani výrobce, takže to nemá cenu srovnávat s Passaty apod.Moje předchozí motory byly 2,5l atmosféra, 1.8tsi a 1.8 atmosféra. Teď jsem spokojený s 1.2tsi, protože sedí na moje aktuální jízdní potřeby. A tady ten hojně haněný tříválec si např. pro manželku dovedu představit. Kdežto třeba 3.6 fsi vůbec a znamená to, že je to špatný motor? Nehodící se pro mě přece neznamená špatné :-P
Je to věcí každého, co mu stačí, nicméně ten objemový sestup mi přijde jako dobrovolný masochismus.:) Jinak nevím, jak osatní diskutující, ale já třílitr boxer o 180 kW mám a nemůžu si to vynachválit. Je to benzín, takže rychle zahřátý, jezdí jak cukačky po městě, tak odtahy, tak po cestách nezpevněných, potažmo cestách neexistujících... A lituji každého, kdo skákadlo s pidimotorkem vyfasuje jako služebák a musí před každým předjetím náležitě podřazovat, aby dostal motorek do oblasti, kde bude mít náznak tahu a nemusel se řidič dalších 10 km vléct za kamionem...
Napráškované pseoudo motory s životností blížící se nule.....
Myslím, že motor 1,0 TSi je dobrý motor:1)má nízkou spotřebu. V pohodě se v dlouhodobém průměru teď v zimě vejdu do 5,5l na 100km. Dálky po okreskách při průměru 65km/h jezdím za 5,0l. Když bylo teď -17°C tak jsem jel za 5,4l, ale to je docela extrém. Dloho trvalo než jsem oškrábal.2)oproti verzi 1,4 TSi 96 kw má nižší spotřebu o 2l/100km na testovaném okruhu, který jsem zkoušel při výběru auta a lepší dynamiku.Mám nově Golfa a vybíral jsem mezi těmi motory a vybral si právě 1,0 a cenový rozdíl mezi těmito motory byl minimální. Za 1,5 chtěli 1500 měsičně navíc a za to můžu jezdit skoro 2týdny, tak jsem se uskromnil.Neřeším servis a těžko říct jak to dopadne až auto vrátím z leasingu :-)Nebudeme si nalhávat a porovnávat jablíčka s melounama.Mě by se taky líbil 2,0 TSi. 1,4 TSi je sice kultivovanější motor a 1,0TSi je prostě hlučnější v nižších otáčkách do 1,5 tis. a můžou tomu říkat klidně dravý zvuk, ale dravý zvuk mělo moje mondeo 6V při 5tis. otáčkách. :) Od 2t. kde se pohybuji většinu času a víc je hlučnost stejná s 1,4TSi, akorát to zní jinak. Je to prostě tříválec, ale odhlučnění v Golfu je slušné, takže motor neotravuje.Jede rozumně od 1800-3500 ot. pak umírá, ale rozhodně to není louda. Na předjíždění v plně naloženém autě do kopce to není, ale rychlost pohodlně udrží a předjíždění na okreskách je v pohodě. Tady řadím častěji kvůli nižšímu efektivnějšímu využití otáček a chovám se k němu jak k dieslu z tohoto pohledu. U atmosféry jsem musel podřadit, protože prostě nemá výkon, ale za to si nechá atm. motor víc líbit nižší otáčky při průjezdu městem. Můj 6V v pohodě proploužil na 1200 ot. městem a nedusil se. Tohle tady s takovou páradou nejde.Celkově vzato dobrý motor, když mu člověk řadí jak potřebuje. Spolehlivost ukáže čas, ale ta mě aktuálně netrápí.
Mám Peugeot 2008 1,2 60kw 3hrnek a jede to docela slušně,koktavky 1,6 mi čumí na prdel.
Osobně si myslím, že půlválec/čtvrtválec je dle metodiky Evropské komise až až! Nejdéle v roce 2019 se toho konečně dočkáme, a to teprve uvidíte ty neskutečně dlouhé fronty zájemců s fanatickým leskem v očích před showroomy nejlepší automobilky světa...
No legraci bych si z toho nedělal, dvouválce už Fiat zkoušel... :-D a podle metodiky EU budeme jezdit v elektromobilech. Kde se na to vezme elektrika a peníze na koupi nikdo neví, ale nařízení je nařízení...
Ja jsem dostal v praci 70kw trihrnek v liftu a jsem prekvapen... hlavne co se utlumeni tyka. V porovneni s Fabii Combi je motor temer neslysitelny a to ma zena 1.2Tsi 66kW ve Style... tam ten ctyrval zni jak trihrnek.Motor je syrovy, ale pekne se vytaci. Do 120kmh to docela ujde.Co je na Rapidu horsi, je jednoznacne podvozek, pze v zatackach, ktere s Fobkou jedu pod plynem utika a poskakuje Rapidu zadek... tlumeni nerovnosti je podobne.
Tak to vypadá, že škodovka bude vyrábět varťasy. Není nad tříáválec.....další chyba soudruhů z NDR:-D
Víte, co je suverénně nejhorší na tom, mít doma už druhý tříválec? Poslouchat ty hospodské kecy všech okolo, protože českým národním sportem je kafrat do všeho, čemu nerozumím a s čím nemám zkušenost. Takže zatímco vám někdo hustí do hlavy moudra o nespolehlivém šrotu, vy jste na skoro desetiletém HTP neměnili nic než svíčky, olej a filtry. A takoví, kteří tvrdí, že vaše TSI s 200 Nm vydechne v prvním kopci, po svezení přiznávají, že jede parádně a jejich čtyřválcový zázrak má poloviční dynamiku.Někdy je opravdu lepší držet pysk, když k tématu nemám co říct.
Tak ano, pro běžného smrtelníka který si pomalu ale jistě zabíjí motor nízkými otáčkami a srovnává to s foukaným motorem je ta dynamika parádní. Ale ono když se ta atmosféra vytočí tak je kouzlo pryč, jen už lidi zapoměli jak s tím jezdit ;)
Pokud to někdo koupí ať tam dají jednoválec.
Za ty prachy je to úlet a ještě s tříhrnkem. Opět ale škodochujové, které tato značka straší ze spaní a potřebují se z toho někde vypsat zapomínají, že tyhle třiválcové plechovky koupí i u jiných super automobilek...
Zdravím vše je to kosočtvercem ke zdi.Stačilo vidět autosalon a první autosalon v Detroitu,tam si nedělají hlavu,jen podělaná EU ,ať jdou do pekla.Volvo se taky zbláznilo už
Ve statech si vubec ze spousty veci nedelaji hlavu. Kazdopadne mas moznost se z podelane EU odstehovat treba do USA. Akorat na to, co bys tam mohl delat, maji levnejsi mexikance a portorikance ;-)
S těma tříhrnečkama 1,0 a hodně písmen si Škoda podřezává plodnou větev, škoda, zájem se přesune na jiné automobilky, které tomuto trendu ještě odolávají. :-(
Ono dôvod sťahovania 1,4Tsi z Rapidu je prozaickejší ako sa na prvý pohľad zdá. Je v príliš širokej škále modelov koncernu a motoráreň (motorárne) jednoducho nestíha (nestíhajú). Z toho dôvodu povedzme napríklad na Karoq 1,4Tsi či Atecu 1,4Tsi je čakačka v závislosti od ďalšej špecifikácie rok až rok a pol. 1.4 je v audi, vw, škoda aj seat - presne v takom poradí sa aj uspokojujú požiadavky jednotlivých značiek na dodaný počet kusov motorov.S 1,4 motorom už v podstate niesu technické problémy, 1.5 bol vyvíjaný a prechádza sa na neho kvôli emisiám.
Není to spíš tím, že 1.4 TSI už ve výrobě končí?
V poslední variantě 110kW se jedná o dost povedený a technicky spolehlivý motor
A jede to alespoň podobně jako 1.8T?
Proč se ptám, ono když mechanik vracel falešnou RS (stavěná na dlouhé cesty, takže chipnutá 1.8T, standartní podvozek a RS paket) tak z toho vylez s úsměvem od ucha k uchu a pravil "jo to byli povedený motory"...nějak sem nikdy neslyšel nic takového o 1.4TSi
Dobrý den ,rapida mám v 1.6 tdi už ani to nejede jak 1.9 tdi takže si ho už nikdy nekoupím ..proč ostatní automobilky nevyrábí ty 1.0 sračky ?
Somarina.Mal som aj 1.6 tdi a išla velmi dobre - v porovnani s 1.9 tdi, co som mal tiez aj v golfe aj v Octavii.Mal som aj 2.5 atmo benzín a išiel horšie ako 1.2 tsi .A spotreba?1.6 tdi do 5 litrov1.9 tdi okolo 5.5 litra1.2 tsi 6.5 litra2.5 atmo 8.5 litraA este jeden 1.6 atmo okolo 7 litrov.Vsetko rovnaké trasy a najmenej 40000 km na kazdom motore.Tsi 1.0 nepoznám, ale nemal by som problem ho kupit
To je informace nanic, co to je za 2.5L? Co to bylo za 1.9TDi a co za 1.6TDi.....
Té prdel jak ty spalováky kriplej a jak jsou z toho lidi nešťastný. Ten pohřeb spalováků je ještě dojemnější než jsem čekal B-]
však oni si naserou do hnízda i s tou zdrbanou únijou hajzlovskou.diktatura levičáků v evropě nabírá na intenzitě:-/
a je to tady rusáci nám zakazovali taky vyrábět silnější vozy aby nebyla konkurence jejich super vozidlům. To by asi byla velká konkurence pro jejich plechovky a přestali by se prodávat i W,A,O, B a jiné jejich sračky.
Ať si to nechají je mi to jedno co tam dají. Já osobně pod 6 válců nejdu :-D
ze dne na den ja si vezmu život měl by být den státního smutkutaková tragediesvět už nikdy nebude jaký býval... a škoda rapid - tak užasně auto - to si nezaslouží - takovou ránu osudu.. nemam slov .. jdu břečet do peřin-- možná by do interiéru mohli na oplátu přidat alespoň 1 cm2 měkčeného plastu a ne jako před 20 lety ..
Mám pracovního Rapida 1,2 TSI, když jedu sám tak to celkem jede slušně a dost úsporně. Při garančce mi dali náhradního s 1,0 TSI a moc mě nepřesvědčil. Výrazně vyšší hlučnost a vibrace motoru byly docela obtěžující a použitelné otáčky se dost zúžily. I spotřeba se zdála vyšší ale měl jsem relativně malý nájezd jen tisíc kilometrů. Obecně se mi projevil čtyřválec živější a ochotnější než tříválec.
motory budou na nic nemají krouták at si je nechá E U
Já jsem s tříválcem hodně spokojený... mám ho v Yamaze mt 09!:-D
Mám 1.4Tsi z unora 2017...kupovano jako predvadecka v cervenvi s najetymi 150km ted je tam nejakejch 13k a s autem jsem maximalne spokojenej;-) jen ten automat by mohl radit trosku lip, nebo by mohl nechavat volnejsi ruku kdyz uz si clovek radi sam...kazdopadne jsem spokonejej
7 st DSG řadí špatně pomalu a zbrkle , měl jsem RS a nebylo to OK, teď mam něco jako CVT a jde rychle a zcela hladce a na volantu jze řadit doslova briskně ( Mazda 6 2,5 benzin)
Motory a fadnost interieru je to, proc jsme si Skodovku zatim jeste nedokazali koupit :-/ Za komancu jsme proto meli radeji Ladu 1600, pak Tipo 1.6, jednickove Mondeo 2.0 a nyni E-klasse s sestivalcem :-)
Srovnávat Rapida a Éčko... ty budeš génius, hádám.
To je super.....a doufám že nezapomenou vyříznout do podlahy díry , při jízdě do kopce aby bylo možno se odrážet od silnice.To už je vážně přes čáru.....debilivé
Něco mi to připomnělo. Kdysi dávno se říkalo, že do prodeje jde nový model Trabanta s dvěma dírama ve střeše nad hlavou řidiče. To je prý pro toho vola, co to koupí, ať má kam dát rohy.
Rapidaci na FB si nove trihrnky pochvaluji.
Pomerne vzacna motorizacia je Rapid 1.2 MPi. Moja skusenost je nanajvys pozitivna. Pozor, toto nema s HTP nic spolocne. Koncern vyvinul motor len preto aby ho hodil cez palubu. A navyse uzivatelsky velmi dobry motor. Ak toto uvidite, berte kym je.
Nemáš pravdu, 1.2 MPI je úplně obyčejné HTP naladěné na vyšší výkon.
Je to v podstatě modernizované a většiny chyb zbavené HTP. K dokonalosti chybí jen chladič oleje.
Je to extremně poruchový motor.
Zajímavé jak nadávaj všichni co na to nemaj a ani s tím nikdy nejeli :DD
To skor prevodovka.
Když jsem dostal 1.0 TSI 85 kW jako náhradní auto za 1.8 TSI, ohrnul jsem nos a modlil se, že nebudu muset nikam daleko. No a musel jsem jet daleko. A motůrek překvapil. V Octavii nedrnčí (studený volnoběh drží nad 1000 otáček), nehlučí a překvapivě jede. Dálniční sprint Mnichov => Praha se spotřebou pod 7 litrů na 100. Za mě dobrý. Jako důstojný základ jsem ho vzal na milost, zejména, když jsem si vzpoměl na dýchavičnou 1.4 MPI v předchozí Octavii.
Tak ono rozjet se na 130 na dálnici a udržet to, na to stačí i HTP. To pro mně není nic obdivuhodného...A 1.4MPI si do oktávie dal jen blázen, to není měřítko.
85KW ma maximalku nad 190km/h
Chtěli jsem s ženou koupit k rodičům před vánoci nový auto. Ačkoli nejsem škofkář, tak jsem si řekl, že tchánovi by to udělalo radost. Ale když mně řekli, že jediný motor je 3válec, tak bylo po škodofce..Asi o takový zhýralce , kteří touží po luxusu v podobě 4válce a obsahu aspoň 1,5 litru, nestojí..Nakonec jsem kupil ojetinu s normálním motorem(rozuměj dvoulitrem)
...na to preklenutie obdobia, kym sa vec otestuje na zakaznikoch, moze byt. No a ked ojazdeny srot dosluzi, mozete kupit novu vybehovku. U nas to takto striedame od nepamati.
tříválec HTP máme v rodině a už nikdy! Ať si to strčí do (_!_) otec musel dělat generálku motoru po 19 000 km. Tohle konstruovalo nějaké pako.
A nenalil do motoru kapalinu určenou do ostřikovačů, že si dělal generálku sám a nenechal to dělat na záruku?
to opravdu nenalil, jezdil každý rok do značkového servisu na prohlídky, tato situace se stala samozřejmě jak je zvykem po záruce. Přiskákal na dva válce z nákupu, kde mu následně servis změřil tlaky ve válcích a kde se prokázalo, že na jednom z válců není tlak a motor skáče do nouze. Upozorňuji, že vůz byl zakoupen nový a tolik kopanců co musel řešit je do nebe volající! Třeba do nájezdu 15tis musel měnit dvě zapalovací cívky a v záruce mu odešel po 350 km katalyzátor u nového vozu, kde automobilka 14 dní zkoumala, zda vůbec uzná záruku! Technik mu sám narovinu řekl, že dělají tři motory do měsíce díky špatnému umístění katalyzátoru ze kterého létají špony rovnou do válců a celé se to vydře. Jo a už slyším ty komentáře, že neumí jezdit, jak je tu zvykem :D
Jo máš pravdu. Ve Světě motoru snad také někdo psal o těch šponách co lítají zpět do motoru. A ještě tam někdo doporučoval, na dotaz čtenáře, u prvních motoru zavčas vyměnit komplet rozvody s novými rozvodovými koly a silnějším řetězem, místo původního tenkého řetězu vhodného spíše na kolo než do rozvodů.Karel
V tom pripade Ste mali konzultovat obciansky zakonnik. A ak by bol velky problem, potom znalecky posudok - fakturu za vyhotovenie, ako aj s cenou ku dnu podpisania kupnopredajnej zlmuvy (ano, tu, ktoru ma vyrobca uhradit na prislusny ucet), najdu v kastliku spolujazdca v aute, ktore si vyzdvihnu na tej a onej adrese.Dalsie otazky?
A ty si kokot alebo áno?
Ano HRDLIČKA !
Myslíš toho od Plíškové? To by potom sedělo. :-D
Jestli tam ty tříválce budou dávat vždy po párech tak proč ne ? :-)
Tak ty bys chtěl mít pseudo dvoulitrový šestiválec. Stejně by ti tenhle slepenec jel jako tříválec, vždy dva válce pospolu. :-D
To je omyl, jako tříválec by určitě nejel. Vždy dva písty pospolu jdou přece i u řadového šestiválce, podstatné ale je že se střídají v zážehu.
Předně to byl vtip, jestli jsis nevšimnul. A když to vezmu jen trochu vážně, tak kdyby ti tam dali dva stejné motory a nic jiného by s tím neudělali, tak to máš dva písty spolu. Ale byl to vtip.
Pardon vtipu jsem si nevšiml. :-) Ale když to rozebereme víc, tak by samozřejmě záleželo jak by ty motory spojili. A není určitě problém spojit klikovky (ať napřímo, nebo přes ozubená kola 1:1) tak, aby zapalování válců mělo pořadí jako v řadovém šestiválci, tj. aby se stejně běžící válce střídaly v zážehu. Tj i výsledný projev by byl blíže R6. Co se týká vyvážení a vibrací, ideálně by měly být motory v řadě pevně spojené k sobě a bylo by to asi o.k.
Tak samozřejmě, proto jsem psal bez úprav.
Je to škoda, protože se tímto rapid stává značkou pro důchodce, kteří jezdí autem 2x za rok na návštěvu a 1x týdně na nákupy. Normální člověk si 3válec nekoupí, pokud tedy nejezdí jen po okreskách do 90km/h nebo po městě, při vyšších rychlostech motor ztrácí výkon i dech a spotřeba jde přes 8l. Také mám velmi špatné zkušenosti s HTP, i když toto má být trochu lepší, myslím si, že životnost motoru je okolo 150tkm. Jsem zvědavý na prodeje Rapidu, asi půjdou prudce dolů aspoň u nás. Firmy si jej určitě kupovat nebudou.
kecy v kleci.
1,2 HTP od roku 2007-2008 byl už vyladěný, spolehlivý. A poslední generace 1,2MPI je vůbec dobrá. HTP v silnější verzi jede na okreskách líp než 1,4 16V.
Mám Fabia, 1.2HTP, 47kw, rv. 2004, aktuálně 169tis a stále jezdí, po celou dobu bez problémů. Pravdou je ale, že dobře jede na okreskách a plynulou jízdu po dálnicích ideálně do 120km/h, v kopci pak ztrácí dech :-)
Držím palce ať Vám ještě dlouho 1,2HTP vydrzi. První motor se mi potkal po 120 tis., druhý dokonce po 80tis. a s novým třetím jsem 8 let starý vůz raději hned prodal. Snad ještě novému majiteli slouzi.
Slabsia verzia HTP bola lepsia co sa tyka spolahlivosti. Pokial sa jedna o r.v.2oo4, potom zasa a stale a dokola plati to, co som naznacil: ak kupujete nove auto, NIKDY nie z prvych rokov vyroby. Pre koncern, ktoreho strategia je zalozena na masivnom zahlteni trhu co najviac vyrobenymi seriami, toto plati trojnasobne! No a toto nie je nic ine len prirodzeny dosledok. Ten HTP, ak sa k nemu bude majitel slusne spravat, natoci aj pol miliona. Teda, ak mu to fasoEU nezakaze.
Slabší verze byla vždy horší. Až do roku tuším 2009, kdy se přestala vyrábět a nahradila ji podladěná silnější verze.
HTP a půl milionu kilometrů??? :-))
No a co? Autoškoly jsou takových plné. Také ve firemních fleetech je takových spousta a ne, u těch novějších se motor každých 100 tis. km nemění.
Možná by ses divil ale ano to 40 kW HTP v autoškole u dědy nalitalo na LPG 450 tis a furt jelo.
priemerkou 25km/h max 50km pri nízkych otážkach
U táty ve firmě s tím pár nešťastníků také jezdí a kupodivu mají 300k+. Jen se tomu nesmí šlapat, to pak odejde hlava kvůli hloupě navrženému chlazení, jak je zde zmíněno (což je u 40kW auta problém protože to jinak nic nepředjede ani z kopce)
HULÍŠ POŘÁDNY MATROŠ. CO?
Pokial by Ste si pozreli zoznam technickych zmien na tom motore, potom by to na ten matros bolo
169000km za 14 let, to by mi asi auto s motorem z křovinořezu možná taky stačilo. Ale kolik je takových? Do 5%?
Kolik je takových nevím... Mám ještě služební a tohle je rodinné, nájezd máme 8-15tisíc za rok. Ale za těch 13,5 roku nebyla žádná závada, pouze běžné roční servisy, výfuk,gumy, kotouče a desky a možná 30-40 prasklých žárovek... splnilo to co jsem od něj čekal.
ziarovky su problem pri tomto aute. Ja mam Nighbreakery H4 v O1 druhym rokom a vymenim ich len kvoli prevencii. Kazde dva roky a je to praca casovo na jedno pivo a poldeci (vlastne dve, to druhe je na pokec u suseda). Doteraz mi ani jedna nezhasla. Mam za to ze pricina je prehrievanie. Na druhej strane, F1, co sa tyka svetlometov, je (aspon ja mam tuto skusenost) lepsia ako F2 s projektormi.
Doufám, že díky tomuto opatření, nepodraži ojetiny s osvědčenými 4 válcovými motory. Nový vůz si nikdy totiž nekupuji. Po zkušenosti s 1,2HTP, taky tehdy vychvalovanyý tříválcový motor samotným výrobcem, kdy jsem musel 2x kupovat nový motor z důvodu přeskočení rozvodového řeteězu, mne již žádný tříválec koncernu VW nesmí do domu.
HTP je bohapuste premarnena sanca. Ak mate tuto skusenost, potom vedzte ze chyba nie je usporiadanie R3. Chyba je inde. Pozrite si chladenie (napoveda) a dojde Vam ze toto navrhoval niekto, kto v hlave mal nasr.ne. Doj.bali by rovnako hocico ine. Ostatne pri prvej generacii TSi sa to potvrdilo este raz a to bol R4.Skratka a dobre, rada je stale ta ista: prve roky vyroby (a idealne az po fejslift), toto nechajte otestovat Ahmeda a Helmuta. Posledne HTP su spolahlive a dobre motory. Preco platit vyvoj z vlastnej penazenky? ;-) Tam na zapad od nas na to maju lepsie moznosti. Nech si ich teda uziju.
Už neví jak se tříválců zbavit tak nebude jiná volba asi tříhrnek neletí.
Tak to by mě zajímalo, proč se na ten litrovej tříhrnek 81 kW čeká 18-20 týdnů? (Údaj ze začátku ledna 2018
Real 13 týdnů .....mám to do práce je to v plný palbě a co se motoru týče tak je to 81 kw a jede to jak čert a kolik ten motor vydrží mě nezajímá protože je to na operativní leasing takže plný servis v ceně.....teda původně jsem šel pro fabii ale spaceback si mi prostě líbí víc.
Protože je napr*aný do každého modelu a tím pádem jich není dost.
Protoze je nas vic a vic a taky jsme bohatejsi. Ja bych to nekoupil ale spouste lidi je to upne jedno!
videl by som to na zuzenie zakaznickeho portfolia.
1.0 EB 92kW vo Focuse tu smelo mozem prehlasit ako vodicsky a jazdne vynikajuci motor. Skusil som a nemam s nim najmensi problem. Inak, ako optimum pre R3 by som dal objem nieco okolo 1.2-1.6. Ano, az po 1.6: dlhozdvih a nizkotlakove preplnanie plus moznosti vyvazenia ake ponuka dnesna technologia by z toho spravili desiaty div sveta. A uvidite, dockame sa aj toho. A co ze ma iny zvuk? (casty to tzv.argument). Preco by nemal mat? On musi mat iny zvuk. A ked sme uz pri tom, moj Bandit R4 mal zdravy zvuk a vedel zaujat. Ale taky Triumph R3, to je parada na osemnastu. Kto by tej masine vycital toto? Zbavme sa predsudkov!
V starej služobnej O. Vectre 1.8 sa mi spotreba pohybovala okolo 7L -7.5 L. Možno trojvalec má podobnú dynamiku, ale aj spotrebu. Ako 1.8 R4. Pri testoch tomu dávajú dosť primitívne označenie. " Spotreba zodpovedá dynamike" Známy sa nechal nachytať predajcom kúpil 1.6 Turbo 1500 Kg. Pri pohodovej jazde má spotrebu okolo 10L.Test Megane RS spotreba 16L. (Time 8:05 - 8:30)https://www.youtube.com/watch... Ono samozrejme záleži od viacerých faktorov. Ako je hmotnosť auta a pomer výkon - obsah.
No nevím, moje stará Laguna 2 s 1.8 16V ani nejela ani nebyla úsporná, jezdila tak za 8.7L a předjíždění to rádo nemělo (zase to byl takovej malej tank, když už se rozjela tak to udržela). Ale kamarád jezdil s Rapidem za 5.7L a já za 7.8L. Nikdy se to nedá takhle říct. A 16L spotřeba u RS je nesmysl.
O Lagunu 2 som sa tiež zaujímal chcel som kúpiť V6. Nakoniec s toho nič nebolo. A pamätám si, že sa hovorilo sa, že 1.8 je spotreba na úrovni 2.0. Aj pri starých BMW 2.0 R6 sa sprotreba pohybovala na rovnakej úrovni ako 2.5 R6.Vectra B 1.8 som si vyskúšal dve a v oboch bola spotreba veľmi dobrá.Pár týždňov dozadu som požeral na (nemenovanom) forum jeden konkrétny motor. A majitelia toho istého auta s tou istou motorizáciou sa nedokázali zhodnuť na spotrebe. Jedna skupina tvrdila, že ma priemer do 7L max 7.5. Druhá, že 8.5L -9L pri Eko jazde 7.5 a že k 7L sa nedokážu dostať.Pri tom Rapide ste nespomenul či mate tú istu motorizáciu. Ak ano a chcel ste naznačiť, že ten istý motor v tom istom aute dokáže byť užratejší, čiže z vyžšou spotrebou, tak s tým súhlasim.Ale taktiež v prvom rade sa spolieham na vlastne skúsenosti a čo som skúsil R3 tak mi vôbec nesedeli. Nie som ochotný vyhadzovať za to svoje peniaze.
bohužel měl jsem možnost s tříválem jezdit a v práci je máme taky a je to užasná sračka ....hlavně ve čtyřech lidech a v kopci s prázdným kufrem to zapomeňte na levý pruh a zvykněte si že zajezdový autobus uvidíte nejčasteji ze zadu ..... jezdím skoro třicet let vždy jsem něl vetšinou škodovky a tohle ani zadarmo domů a nemluvě po tom co to bude dělat až to bude mít najeto 80 000 km ..... to je zas motor postavený a počítači a musíme dostat zpět náklady na vývoj ..... a poučení že 81 kw není vždy 81 kw i když se to tak tváří.
to se mi jeví jako naprostý nesmysl. Ten tříválec neznám, ale znám 1.2TSI 77kW (EA111), čili údajně to nejhorší, co kdy z koncernu VW vzešlo a tam není reálná cestovní rychlost cca 150 km/h dle GPS žádný problém kopec nekopec. Motor přitom točí nepatrně nad 3000ot/min, takže pohoda. Ten tříválec by měl jet ještě o něco lépe.Tím se toho tříválce nechci zastávat a v životě bych si ho do auta většího než CitiGo nekoupil, zase ale všeho s mírou, zájezdový autobuse...
Ze své zkušenosti dobře vím, že píšeš nesmysly a 1.0 TSI v Rapidu na svůj výkon jede i do kopce a částečně naložené (jak jede s plným kufrem cementu je mi jedno, na to bych tříválec nepořizoval). Výkon i krouťák tam je, fyziku neokecáš.
asi tak. problem je u menej inteligentnych ludi, ktori su lahko zmanipulovani pivnymi recami ze ked to ma liter a 3 valce, tak to stoji za... aj ked to ma v skutocnosti dobry vykon.
Socikovske zajazdove Karosy Turbo (ktore to vedeli dotiahnut az na 14o kmh) tu uz nejazdia. Na vsetko nad 3.5t, teda aspon mne, s prehladom stacila nasa 1.6 felda a to bez ohladu na to ako bola nalozena a kam mala vyliezt. Jedine, co jej v tejto kategorii dokazalo ukazat prdel, bolo nase firemne Maxi s trojlitrom - ale to je masina, ktora ukaze v stupani prdel mnohym SUV zvucnych mien. Samozrejme suhlas s tym, ako to bude vyzerat po 80.ooo+ : spomenuta 1.6 natocila 63kW+ a to mala na hrbe 3oo.oookm. Bol to necakane neprijemny super (prevodovka sla ako gulomet a ziadne ospale eko-reakcie, radil som tom ako na Bandite600). Na margo tohoto, mozem smelo tvrdit ze u skuseneho vodica prave ospale reakcie motora vedia byt velkou prekazkou. A viem o com hovorim, mame v rodine aj 1.6BFQ 1ook. A mozem smelo potvrdit ze takto eko-skurv.ny motor je tragedia. Musel som to dat jemne upravit. Odvtedy sa ani nezasiera a leti ako besny. Aj ked, dam ruku do ohna na to ze ta felda mala pruzne zrychlenie (vo velmi uzkom spektre otacok), urcite lepsie. Ruku na srdce: ak mate 81kW fukany trojvalec a mate problem s nejakym rozbehnutym Irizarom, potom....na com sme jazdili tych 3o rokov? Pochopim ak Vas nas.rie nejaka spomenuta felda (so skusenym vodicom a dobre zabehnuta je to k.rva neprijemny objekt), ale zlty student agency autobus? Nie je problem skor v danom exemplari, alebo....no, ved vieme kde?
Žádný rozumně myslící človek si tříválec nemůže koupit. Je ale fakt, že znám lidi, kteří vlastní auto a neví jaký motor mají pod kapotou.
Mam Rapida s 1.0 70kW ... a ten motor sice pravda neni zadna slava ale taky zadna hruza. Je fakt usporny (i na dalnici) ale v zatezi hlucny a nic moc silny.Ale vice nez ten motor me v tom Rapidu sere podvozek. Ve meste pohoda ale na dalnici to auto skace jak blecha a jezdi od krajnice ke krajnici jako by byl silny bocni vitr. Uklidni se az nekde okolo tachometrove 150km/h a to je mi na h***no.
Ale toto nie je kniha dzungle, toto je realita. A ta hovori jasne: pre mensi motor v litrovej kategorii je vyhodnejsi dlhsi zdvih a tri valce. Ak sa navyse jemne prefukne, nema dovod (za predpokladu zohladnenia konstrukcneho riesenia v samotnom rieseni, kvalite a hlavne - dostatocnej dimenzii suciastok: a tu je problem), byt horsi. Bude skratka iny. Necakajte od neho ze Vam auto vytiahne z parkoviska len s pouzitim spojky (ako napriklad ten moj atmo velky R4), co sa okrem ineho eliminuje coraz vacsim rozsirenim mnohostupnovych automatov (a sem taky jednoznacne patri!). Tu marketing podvedome klame a podvadza. Napriklad 1.0 TSi sa tu podvedome snazi vsunut ako nahradu za povedzme 1.6, ktora sa predava napr.v Rusku (rapid hockey edition, velmi pekny). A to je chyba. Tento motor je INY. Jeho fungovanie je INE. Motor sa bude spravat INAK. Jeho naroky, hlavne v spojeni s manualom, su INE a hlavne urcene pre skusenych vodicov, ktori nemarnia cas h.vadinami, ale hned vedia kam ten motor poslat, ako ho poslat a plyn, otacky a vsetko ostatne maju v ruke tak, ze spojku po rozjazde vlastne ani nepotrebuju (pozor, ono to ide a este ako dobre). Staci si uvedomit ze zijeme v inej dobe, dat tomu motoru co potrebuje a poleti ako baron Prasil. Vlastna skusenost.
Tuhle plastovou pikslu nekoupím ani se čtyřválcem, natož pak s motůrkem do zahradního traktoru.
Pamatuji na den kdy ho kamarád přivezl ze salonu hned jak šel do prodeje jako novinka. Přišlo mi to jako bych si sedl zpět do starého fáčka, vše tvrdý a plastový, to by ani nevadilo ale ten pocit žebráka z toho tak divně sršel. Za 350 tis tenkrát :-D to si může koupit jen 100% fanboj. Kdyby ten střep byl levnější tak bych se tomu nebránil, na to ježdění s děckem do školky a k obchoďáku to je dostačující.
Vynikajici sugestivni nadpis!Web PR MB jede na plne obratky.
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.