Škodu Rapid už koupíte jen s tříválci. 1.4 TSI skončilo ze dne na den

O seškrtání nabídky motorů Škody Rapid jsme informovali již předminulý týden. Situace ohledně 1.4 TSI/92 kW však nabrala rychlejší spád, než se předpokládalo.

„Trend“ s ukončením prodeje vznětových agregátů v rámci modelů Škody Auto odstartovala modernizovaná Fabia. V rámci faceliftu přišla o tříválec 1.4 TDI, který v nabídce doplňoval litrové agregáty MPI a TSI. Už předminulý týden jsme informovali také o ukončení prodeje jednotek 1.4 TDI a 1.6 TDI v Rapidu, přičemž temná mračna se stahovala i nad čtyřválecem 1.4 TSI.

Potvrzeno: Další Škodovka přišla o naftové motory. „Za pár“ to má i 1.4 TSI

Potvrzeno: Další Škodovka přišla o naftové motory. „Za pár“ to má i 1.4 TSI

Dobře informovaný zdroj nám tehdy potvrdil, že se s agregátem 1.4 TSI počítá nanejvýš do letní celozávodní dovolené a následně naběhne prodej agregátu 1.5 TSI. Avšak nikoliv ve stávajícím Rapidu. Jeho nástupce, který zřejmě ponese název Spaceback, totiž bude poprvé odhalen ještě koncem letošního roku a současný Rapid tak dožije pouze s tříválcovými motory.

Původně se dalo očekávat, že nejpozději od konce července bude současný Rapid nabízen výhradně s litrovým tříválcem TSI o výkonech 70 a 81 kW. Zredukování motorů ale nabralo mnohem rychlejší spád.

Škoda chystá revoluci v motorech. Víme, které motory skončí a jaké je nahradí

Škoda chystá revoluci v motorech. Víme, které motory skončí a jaké je nahradí

Podle informací, které zveřejnil prodejce Škoda Automechanika a.s. z Prostějova, skončila možnost objednání motoru 1.4 TSI/92 kW už 20. února, tedy nedlouho poté, co jsme v souvislosti s Rapidem psali o ukončení objednávek agregátů 1.4 TDI a 1.6 TDI. Pomalu tím končí éra jednoho z motorů, které musely ustoupit tvrdším emisním normám.

TEST Mercedes-Benz A 180 d: Opravdu potřebujete naftu?

Mercedes-Benz A 180 d

Nová generace Mercedesu třídy A dostala svěží vnější tvary a doslova revoluční interiér. Otestovali jsme jedinou vznětovou verzi nabídky a příjemně překvapila nejenom reálnou spotřebou.

včera | Jan Mička | 16 příspěvků
Minitest Suzuki Vitara 1.4 BoosterJet 4×4: Pořád jako pírko!

Suzuki Vitara 1.4 BoosterJet 4×4 (minitest)

Aktuální Vitara už nějakou dobu spoléhá výlučně na benzínové turbomotory a nedávno k nim nově přibylo i více bezpečnostních systémů. Jak jezdí se čtrnáctistovkou, manuálem a pohonem všech kol?

13.  12.  2018 | Miro Mihálik | 21 příspěvků
Minitest Nissan Altima 2.5 CVT SV: Mnohem lepší, než se může zdát

Nissan Altima 2.5 CVT SV (minitest)

Větší japonské sedany Evropa téměř ignoruje, z vlastní zkušenosti z amerických cest vám ale můžeme říci, že je to docela škoda. Třeba Nissan Altima je skvělý vůz s neskutečnou spotřebou!

11.  12.  2018 | Miro Mihálik | 67 příspěvků