Škodu Rapid už koupíte jen s tříválci. 1.4 TSI skončilo ze dne na den

O seškrtání nabídky motorů Škody Rapid jsme informovali již předminulý týden. Situace ohledně 1.4 TSI/92 kW však nabrala rychlejší spád, než se předpokládalo.

„Trend“ s ukončením prodeje vznětových agregátů v rámci modelů Škody Auto odstartovala modernizovaná Fabia. V rámci faceliftu přišla o tříválec 1.4 TDI, který v nabídce doplňoval litrové agregáty MPI a TSI. Už předminulý týden jsme informovali také o ukončení prodeje jednotek 1.4 TDI a 1.6 TDI v Rapidu, přičemž temná mračna se stahovala i nad čtyřválecem 1.4 TSI.

Potvrzeno: Další Škodovka přišla o naftové motory. „Za pár“ to má i 1.4 TSI

Potvrzeno: Další Škodovka přišla o naftové motory. „Za pár“ to má i 1.4 TSI

Dobře informovaný zdroj nám tehdy potvrdil, že se s agregátem 1.4 TSI počítá nanejvýš do letní celozávodní dovolené a následně naběhne prodej agregátu 1.5 TSI. Avšak nikoliv ve stávajícím Rapidu. Jeho nástupce, který zřejmě ponese název Spaceback, totiž bude poprvé odhalen ještě koncem letošního roku a současný Rapid tak dožije pouze s tříválcovými motory.

Původně se dalo očekávat, že nejpozději od konce července bude současný Rapid nabízen výhradně s litrovým tříválcem TSI o výkonech 70 a 81 kW. Zredukování motorů ale nabralo mnohem rychlejší spád.

Škoda chystá revoluci v motorech. Víme, které motory skončí a jaké je nahradí

Škoda chystá revoluci v motorech. Víme, které motory skončí a jaké je nahradí

Podle informací, které zveřejnil prodejce Škoda Automechanika a.s. z Prostějova, skončila možnost objednání motoru 1.4 TSI/92 kW už 20. února, tedy nedlouho poté, co jsme v souvislosti s Rapidem psali o ukončení objednávek agregátů 1.4 TDI a 1.6 TDI. Pomalu tím končí éra jednoho z motorů, které musely ustoupit tvrdším emisním normám.

Minitest VW Polo GTI s manuálem: Jednou se o něj ještě porveme!

VW Polo GTI (minitest)

Polo je díky dvoulitru zjevem mezi malými ostrými hatchbacky. Ke štěstí nám chyběla akorát maličkost. Manuál. Rádi bychom jásali, ale jediné, co můžeme nyní říci, je, že byl a už není. Po pár měsících ve výrobě GTI se spojkovým pedálem a řadicí pákou skončilo. Hádejte, komu můžete děkovat.

25.  6.  2019 | Miro Mihálik | 12 příspěvků
TEST Royal Enfield Interceptor 650 Twin: Jednou zkusíš a už musíš!

Royal Enfield Interceptor 650 Twin

Nové twiny od indického Enfieldu jsou pro svoji značku bez diskuse revolucí a po zásluze vzbudily enormní globální zájem. Efektní retro design, legendární znáček, zbrusu nový motor a více než dobrá cena jsou pádné argumenty. Dá se ale věřit radikální průlom značce, která až donedávna sveřepě bušila jediný model, vyráběný s drobnými změnami od poloviny padesátých let?

23.  6.  2019 | Petr Schnagl | 12 příspěvků
TEST Toyota Corolla TS 2.0 Hybrid: Dost dobrá i pro Lexus

Toyota Corolla TS 2.0 Hybrid

Nová Toyota Corolla se přiřítila na český trh hned ve třech karosářských verzích. Pro první test jsme zvolili tu nejpraktičtější, navíc s nejvýkonnějším hybridním pohonem. Dokáže opodstatnit vyšší cenu? A bavíme se vůbec ještě o mainstreamovém modelu?

19.  6.  2019 | Jan Mička | 154 příspěvků