Škodu Rapid už koupíte jen s tříválci. 1.4 TSI skončilo ze dne na den

O seškrtání nabídky motorů Škody Rapid jsme informovali již předminulý týden. Situace ohledně 1.4 TSI/92 kW však nabrala rychlejší spád, než se předpokládalo.

„Trend“ s ukončením prodeje vznětových agregátů v rámci modelů Škody Auto odstartovala modernizovaná Fabia. V rámci faceliftu přišla o tříválec 1.4 TDI, který v nabídce doplňoval litrové agregáty MPI a TSI. Už předminulý týden jsme informovali také o ukončení prodeje jednotek 1.4 TDI a 1.6 TDI v Rapidu, přičemž temná mračna se stahovala i nad čtyřválecem 1.4 TSI.

Potvrzeno: Další Škodovka přišla o naftové motory. „Za pár“ to má i 1.4 TSI

Potvrzeno: Další Škodovka přišla o naftové motory. „Za pár“ to má i 1.4 TSI

Dobře informovaný zdroj nám tehdy potvrdil, že se s agregátem 1.4 TSI počítá nanejvýš do letní celozávodní dovolené a následně naběhne prodej agregátu 1.5 TSI. Avšak nikoliv ve stávajícím Rapidu. Jeho nástupce, který zřejmě ponese název Spaceback, totiž bude poprvé odhalen ještě koncem letošního roku a současný Rapid tak dožije pouze s tříválcovými motory.

Původně se dalo očekávat, že nejpozději od konce července bude současný Rapid nabízen výhradně s litrovým tříválcem TSI o výkonech 70 a 81 kW. Zredukování motorů ale nabralo mnohem rychlejší spád.

Škoda chystá revoluci v motorech. Víme, které motory skončí a jaké je nahradí

Škoda chystá revoluci v motorech. Víme, které motory skončí a jaké je nahradí

Podle informací, které zveřejnil prodejce Škoda Automechanika a.s. z Prostějova, skončila možnost objednání motoru 1.4 TSI/92 kW už 20. února, tedy nedlouho poté, co jsme v souvislosti s Rapidem psali o ukončení objednávek agregátů 1.4 TDI a 1.6 TDI. Pomalu tím končí éra jednoho z motorů, které musely ustoupit tvrdším emisním normám.

TEST Audi Q8 50 TDI quattro: Mohlo být dokonalé, ale přišlo WLTP

Audi Q8 50 TDI quattro

Své velké SUV-kupé uvedlo Audi jako poslední z trojice luxusních německých značek. Dalo mu to, co konkurence nemá a vyladilo jej téměř k dokonalosti.

11.  10.  2018 | Jan Mička | 21 příspěvků
TEST Volvo V60 D4 Polestar: Zpomalí vám tep, vyžehlí děravé okresky!

Volvo V60 D4 Polestar

Nová generace Volva V60 těží z moderní platformy a bere si to podstatné z větších modelů. Možná je to také poslední dieselová generace. Což je škoda.

9.  10.  2018 | Milan Lažanský | 24 příspěvků
Minitest Ford Focus 1.5 EcoBlue: Jízdně extra třída. Ale co uvnitř?

Ford Focus 1.5 EcoBlue (minitest)

Focus s přibývajícími generacemi postupně ztratil své postavení řidičsky výjimečného vozu, ve svém nejnovějším provedení však opět dostal prvotřídní podvozek. Jak do toho zapadá diesel a automat?

7.  10.  2018 | Miro Mihálik | 32 příspěvků