Škodu Octavia RS230 už neobjednáte. Uvolňuje místo faceliftu

Modernizovanou Škodu Octavia uvidíme už v Ženevě, což znamená, že stávající verze musejí pomalu vyklízet pole. Začalo to právě dnes derivátem RS230.

Škoda Octavia na začátku září oslavila dvacet let od spuštění výroby první generace, tím ale její příběh samozřejmě nekončí. Vůz pokračuje dál a už na březnovém autosalonu v Ženevě uvidíme jeho modernizovanou verzi, přičemž samotný facelift bude hlubší, než by se na první pohled mohlo zdát.

Dojde k totální změně designu přední části, která dostane dva páry vertikálně dělených světlometů ve stylu Mercedesu E minulé generace. Podle neoficiálních informací se vůz začne vyrábět v šestém kalendářním týdnu příštího roku, tedy nedlouho před ženevskou premiérou.

Škoda Octavia Combi RS230 na brzdě: Opravdu má vyšší výkon než RS?

Škoda Octavia Combi RS230 na brzdě: Opravdu má vyšší výkon než RS?

Je jasné, že jednou bude muset aktuálně prodávané provedení uvolnit místo faceliftu, přičemž všechno začalo zastavením objednávek derivátu RS230. Podle informací, které má redakce AutoRevue.cz k dispozici od dealerů Škodovky, k tomu došlo právě dnes, přičemž na „vině“ má být i naplnění kvót samotné verze a její náročnější výroba. Kompletní informace o výběhu současné Octavie budou známy v nejbližších dnech, RS230 se dle všeho znova vrátí až v modernizovaném provedení.

Deriváty modelu Octavia a Octavia Combi v provedení RS230 byly k dnešnímu dni v České republice zcela vyprodány. V současnou chvíli máme objednávkami plně pokrytu celkovou výrobní kapacitu pro tuzemský trh," řekl Vítězslav Pelc, tiskový mluvčí Škody Auto. Začátek výroby modernizované Octavie v polovině února příštího roku Pelc nepotvrdil.

Verze RS230 se začal prodávat loni a jde o vůbec nejrychlejší sériovou Octavii, jakou kdy Škodovka vyrobila. Stejně jako standardní „ereso“ má pod kapotou dvoulitrový čtyřválec TSI, ovšem posílený ze 162 na 169 kilowattů. To nejdůležitější se však nachází na přední nápravě – RS230 totiž dostalo elektronicky řízený diferenciál VAQ, který se v zatáčkách chová přibližně stejně jako mechanický samosvor a výrazně zlepšuje jízdní vlastnosti vozu.

Škoda Octavia Combi RS230: Jak zrychluje a jak brzdí?

Škoda Octavia Combi RS230: Jak zrychluje a jak brzdí?

Ceník derivátů platný od 18. dubna byl v době vydání článku stále na stránkách Škodovky, přičemž RS230 začínalo na částce 734.900 Kč, respektive 769.900 korunách za kombi (automat za příplatek 45.000 Kč). Standardní RS, které je dle všeho stále možné objednávat, stojí 659.900, přičemž cenový rozdíl ve srovnání s RS230 z části maže rozsáhlejší výbava silnějšího derivátu.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

TEST Lexus UX 250h F Sport Top: Pro nejdůležitější lidi na světě

Lexus UX 250h F Sport Top

O tom, že Lexus navrhuje a vyrábí opravdu krásná auta, není pochyb. A já se k řízení jednoho takového krasavce dostala. Nový Lexus UX 250h je první auto s hybridním pohonem, které jsem měla možnost vyzkoušet, a byla jsem z něj nadšená. Samozřejmě hlavně z holčičího pohledu, jak jinak.

22.  5.  2019 | AutoRevue.cz | 49 příspěvků
Minitest Lexus LS 500 AWD: Pro ty, kteří vědí, co chtějí

Lexus LS 500 AWD (minitest)

Vrchol motorové nabídky vlajkové lodi Lexusu se musí spokojit s šesti válci. Bude mu to stačit?

19.  5.  2019 | Vladimír Kadera | 20 příspěvků
Řídili jsme nový Ford Ranger Raptor: Je perfektní! To nejdůležitější však schází

Ford Ranger Raptor (první svezení)

Ford Ranger Raptor dokazuje, že práce může být i zábava. Umí dřít, vypadá u toho skvěle a těžkým terénem jezdí jako pánbůh.

17.  5.  2019 | Jiří Baborský | 22 příspěvků