Škodu Octavia RS230 už neobjednáte. Uvolňuje místo faceliftu

Modernizovanou Škodu Octavia uvidíme už v Ženevě, což znamená, že stávající verze musejí pomalu vyklízet pole. Začalo to právě dnes derivátem RS230.

Škoda Octavia na začátku září oslavila dvacet let od spuštění výroby první generace, tím ale její příběh samozřejmě nekončí. Vůz pokračuje dál a už na březnovém autosalonu v Ženevě uvidíme jeho modernizovanou verzi, přičemž samotný facelift bude hlubší, než by se na první pohled mohlo zdát.

Dojde k totální změně designu přední části, která dostane dva páry vertikálně dělených světlometů ve stylu Mercedesu E minulé generace. Podle neoficiálních informací se vůz začne vyrábět v šestém kalendářním týdnu příštího roku, tedy nedlouho před ženevskou premiérou.

Škoda Octavia Combi RS230 na brzdě: Opravdu má vyšší výkon než RS?

Škoda Octavia Combi RS230 na brzdě: Opravdu má vyšší výkon než RS?

Je jasné, že jednou bude muset aktuálně prodávané provedení uvolnit místo faceliftu, přičemž všechno začalo zastavením objednávek derivátu RS230. Podle informací, které má redakce AutoRevue.cz k dispozici od dealerů Škodovky, k tomu došlo právě dnes, přičemž na „vině“ má být i naplnění kvót samotné verze a její náročnější výroba. Kompletní informace o výběhu současné Octavie budou známy v nejbližších dnech, RS230 se dle všeho znova vrátí až v modernizovaném provedení.

Deriváty modelu Octavia a Octavia Combi v provedení RS230 byly k dnešnímu dni v České republice zcela vyprodány. V současnou chvíli máme objednávkami plně pokrytu celkovou výrobní kapacitu pro tuzemský trh," řekl Vítězslav Pelc, tiskový mluvčí Škody Auto. Začátek výroby modernizované Octavie v polovině února příštího roku Pelc nepotvrdil.

Verze RS230 se začal prodávat loni a jde o vůbec nejrychlejší sériovou Octavii, jakou kdy Škodovka vyrobila. Stejně jako standardní „ereso“ má pod kapotou dvoulitrový čtyřválec TSI, ovšem posílený ze 162 na 169 kilowattů. To nejdůležitější se však nachází na přední nápravě – RS230 totiž dostalo elektronicky řízený diferenciál VAQ, který se v zatáčkách chová přibližně stejně jako mechanický samosvor a výrazně zlepšuje jízdní vlastnosti vozu.

Škoda Octavia Combi RS230: Jak zrychluje a jak brzdí?

Škoda Octavia Combi RS230: Jak zrychluje a jak brzdí?

Ceník derivátů platný od 18. dubna byl v době vydání článku stále na stránkách Škodovky, přičemž RS230 začínalo na částce 734.900 Kč, respektive 769.900 korunách za kombi (automat za příplatek 45.000 Kč). Standardní RS, které je dle všeho stále možné objednávat, stojí 659.900, přičemž cenový rozdíl ve srovnání s RS230 z části maže rozsáhlejší výbava silnějšího derivátu.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 17 příspěvků