Škodu Kodiaq čeká facelift. Prostý zásah už teď vylepší skoro všechny motory VW

45 komentářů

pacho
27. června • 19:58

tu sa nejedná o žiadný facelift, ale rýchle zahladenie veľkého prúseru s kvapalinou G13 a silkátmi. Ono to nieje vôbec sranda, a majitelia sa majú na čo tešiť, je to proste ďalšia časovaná bomba, len sa čaká, aby skončili záruky an autá, aby to nemusel riešiť, a hlavne platiť VAG.

Robosek
29. června • 10:14

Přesně to se stalo u mě, 4 měsíce po konci záruky mi u 2.0 tdi zamávala vodní pumpa, dle servisu nic neobvyklého...

P.
27. června • 18:33

Nebudte porad naštvaný ze jsou Němci v autech nejlepší.

Jirka.
28. června • 6:47

Opravdu? Co je lepší trivalcovy motor do sekačky na výdrž nebo pořádně hemi. Co je lepší evropský nebo USA automat. USA automat protože Němci si jednou koupili US převodovku a nešlo jim do hlavy proč zvládá v poho velkej kroutak, zjistili že to je kus železa co něco váží a řekli takhle těžkou automat převodovku do aut dávat nemůžem. Letos mi nevrátili noty ale až vrátí už jsem po roce našel co se mi líbí i na crash dodge ram 2500 6.4 hemi power wagon.

Já první
28. června • 6:15

Nemci? Uz hodne davno ne.

Veka
27. června • 13:02

Nejvetsi koncernovy pisalek vyplodil dalsi pamflet o svoji modle...Potlesk!

Rohlík
27. června • 13:13

Prázdniny za rohem, takže tu děti opět budou vysedávat celý den..

Kvičalo hunter
27. června • 13:29

Kvičala je psychiatrcky nemocný důchodce, milovník korejských a francouzských vozů. V závislosti a momentálním duševním stavu je schopen diskutovat i normálně. Většina jeho příspěvků má charakter menší nebo vetší žumpy.

Pepe
27. června • 14:50

Korejci korozi poměrně hodně ale myslím podvozek není dostatečně ochraně. Loga na motoru nebudou jo ale aspoň že tam nebude () 😂

Mirek
27. června • 22:04

A ty jsi dyslektik, nebo dysgrafik, případně ještě něco jiného. Tak jsem se v tom tvém textu ztratil, že mám strach, aby se to na mě nepřeneslo.

Axel
27. června • 12:38

To je divný, že mám v ORV datum uvedení do provozu 4/2017 a přitom autor tvrdí, že byl Kodiaq představen až v 9/2017...Ve skutečnosti byl představen o rok dříve = 2016 a facelift po třech letech si už přestavit lze. Je ale stále otázkou zda půjde o výraznější změnu v rámci modelového roku 2020 nebo menší facelift. Je pak skoro jisté, že před 2. generací (cca 2023) bude ještě jedna podobná změna/facelift.

Jan Mička
27. června • 19:17 • šéfredaktor AutoRevue.cz

Dobrý večer,máte pravdu, "upsal" jsem se o jeden rok. Za chybu se omlouvám a děkuji za upozornění!Honza

Axel
28. června • 10:11

děkuji za opravu v článku a reakci autora :-)

Voša
27. června • 10:09

Doufám, že v Německu projde ten zákaz prodeje SUV....to už by konečně mohlo zlikvidovat ten dobytek z Boleslavi.

Petr Vaněk
27. června • 15:21

To není o SUV ale legislativě. Koukám, že škodováci s tím poradili ještě docela dobře :-)

Axel
27. června • 12:53

jak to souvisí s Boleslaví? SUV dnes vyrábí (protože se kupuje) každý, včetně značek kde bychom to před pár lety nečekali - Bentley, Porsche, Jaguar, atd.Druhá věc je proč někomu vadí SUV jako takové. Předtím byly v módě MPV a to byly větší krabice s vyšší spotřebou.Je pravda, že absolutní velikost některých aut je už gigantická, ale to není o SUV - to platí pro mnoho jiných kategorií - všechny rostou. Tzv. SUV a Crossovery jsou jen jiné kastle na stejném základu. Mám Kodiaq diesel (DPF, AdBlue) a dlouhodobě jezdím do poctivých a reálných 7 litrů a to nejsem brzda provozu. umím i pod šest litrů, ale to už se musím hodně snažit. 6,5-7 litrů na takto velké auto (7 míst), v této váze a s tolika spotřebiči (všechny asistenti, klima, atd.) je lepší než fabia nebo polo s tříválcovým benzínem (ano ten papírově nejúspornější agregát, v praxi ale těžko jezdí pod osm litrů). O ekologii to tedy určitě není.

homer
27. června • 13:06

Trivalce za osm nejezdi lzes si do kapsy abys omluvil ten svuj pachnouci vibrator

Fabi 3
8. července • 3:19

Fabka 3, Plzeň - Norimberg, plné auto, něco málo v kufru. Tam a zpět po dálnici 130(140 Německo) celou dobu a průměrná spotřeba 5,4......

Dusan
22. července • 14:49

Vo vlhkom sne jedine !

Axel
27. června • 15:28

Záleží kde, ale reálně i za víc. Ve městě v jednom člověku jezdí za výrazně méně. To ano,. Ale na dálnici ve 130 km/h, v kopci, či při větším zatížení jde spotřeba neúměrně nahoru. Osobní zkušenost z vícero vozů.Pakliže hovoříme o konvenčních motorech /tedy ne hybridy/, tak je spotřeba de facto jakéhokoliv vozu v běžném provozu pod 5 litrů jen marketing.

Já první
28. června • 6:14

Takze neumis jezdit...

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Axel
28. června • 10:10

To je názor!Tak jinak: spotřeba do 7 litrů je super bez ohledu na typ vozu a charakter používání. Je třeba koukat na reálné použití, nikoliv na marketingové letáky se spotřebou v teoretickém cyklu.
Dále je třeba vnímat vhodnost vozidla a pohonu. například 3,5 litr ve městě bude mít vysokou spotřebu, ale na dlouhé trasy na dálnici bude atakovat spotřebou hybridy. To proto, že hybrid nebude mít šanci na takovéto trase rekuperovat a dobít, atd.Neboli čistě pojezdy ve městě = elektromobil (ideálně kurýři, zásobování, apod.).
Dlouhé trasy po dálnici = silnější diesel
Kombinovaná trasa = hybrid - což je asi optimální volba pro většinu lidí.

Lord Owl
27. června • 12:22

Nevím jak je to daleko se zákazem, ale extra daň za tlustý wurst na silnici, přes který nejde vidět (totéž při jeho parkování) by se hodila....

dpcstb
17. srpna • 13:58

ak cez auto nevidis, nechaj si vacsie vzdialenost. nechapem ludi co nevidia ani kokot, ale lepsia sa na nakladak na 3 metre v 90ke. jebnutost par excellence

Zelí
29. června • 11:06

Ideální by bylo, kdyby suvka měla tak velkou světlou výšku, že by bylo vidět pod nimi. Jel jsem za nějakým zemědělským postřikovačem a byl to super výhled před něj. A suvkaři by získali to, co nejvíc na suvkách oceňují, že jsou vidět v provozu, že každý z dálky vidí, že jede někdo významný.....:-D

bazarnik
17. srpna • 19:26

Proč si ho nepodjel?

martin
27. června • 17:13

Osobne mi tiez obcas vadi, ze nevidim cez vysoke auto (skor dodavky, nez SUV), ale este viac mi vadia ti, ktori sa staraju do cudzich penazi. Z podobneho buzeracneho poplatku by si osobne aj tak mal velke gulove a situaciu by to nezmenilo.

aaabbbccc
27. června • 9:58

Vymena chladiacej kvapaliny sa bude tykat aj uz vyrobenych motorov (napr. zvolavacka) alebo na tie bude VW tradicne kaslat ?

Sam
27. června • 10:27

VW kašle na zákazníka, jde hlavně o to, aby za každou cenu prodali ty svoje výtvory, aby mohli splácet ty svoje věčné průsery.

stealth01
27. června • 15:35

Jj. Dosaď si místo VW jakoukoliv automobilku na světě a celá ta věta je naprosto použitelná.

Já první
28. června • 6:13

Pocet a rozsah svolavacich akci ostatnich znacek je dukazem, ze nemas opet pravdu.

Shimi
27. června • 9:18

Mě by spíš zajímalo, kdy už se konečně někdo zamyslí nad managementem dobíjení baterie. Protože abych vyjel s kapacitou na 80% a vrátil se po 100 km a měl 70%, tak to není normální. To se potom nedivím, že baterie vydrží +/- 3 roky.

petr r. (petrumr)
27. června • 14:28

tak si vyměn na altíku volnoběžku nebo jezdi jak ti řidiči, co se jim to nevybíjí.

Axel
27. června • 12:43

to není jen Škoda, ale většina modelních aut. Šetří spotřebu tím, že odpojují alternátor a připojují jej až za předem definovaných parametrů. Při stabilním nájezdu to nevadí, algoritmus se s tím popere, ale běda když se jezdí nepravidelně a třeba auto delší dobu stojí v mrazu. Typicky po 10 dnech dovolené na horách na sjezdovce už nenastartujete. Proto několikrát do roka nabíjím chytrou elektronickou nabíječkou bez ohledu na aktuální stav baterie - automatická diagnostika, atd.

Joe Doe
28. června • 8:57

Najlepsie je v aute alternator nemat ;)

Joe Doe
27. června • 9:51

A) Pri hybridnych systemoch (MILD hybrid a FULL hybrid) sa bateria dobija priebezne na plnu (naprogramovanu plnu, nikdy nie fyzicku plnu) kapacitu. Od motora a rekuperacie. Kedze je kapacita baterie mensia, nie je problem ju nabit rekuperaciou.Mozes vyjst na 20% a po 100 km zaparkovat na 80% a bateria medzitym prejde od 0 do 100% niekolkokrat.Takto funguje aj plug-in Prius - hlavnu bateriu, ktora sa nabija zo zasuvky, motorom a rekuperaciou nenabijes. Ked vystavis hlavnu, plug-in Prius funguje ako normalny Prius.B) Baterie v hybridnych Priusoch bez problemov funguju 10+ rokov.

Shimi
27. června • 10:10

Joe Doe: Já se nebavím o hybridu, ale o klasické startovací baterii, která se teď "moderně" dobíjí v nesmyslných cyklech místo kontinuálního dobíjení konstantním proudem. Mám auto z roku 2010 a je v něm stále původní baterie a točí jak zběsilá. Když si půjdu dneska koupit nové auto, tak mi díky tomuto "modernímu" nesmyslu vydrží 2 roky.

Driver
27. června • 21:04

Shimi: Ty jsi spadl z hrušky? VW Passat Bluemotion z roku 2010 má technologii, o které hovoříš, po 9ti letech mi aku slouží bezproblémů a je to Diesel, který je na starty náročnější než třeba benzín a Audi to má ještě déle, takže to tvé "teď" je 15let stará funkční technologie a jestli je to vnějaké low cost skořápce poddimenzováno, tak to není problém rekuperace ale toho, kdo si koupil oholenou kost.

Kenny
27. června • 19:51

Moderní dobíjení je na pikaču. Ale to mají schválně, to nemáte chybu.

Lojza
27. června • 12:46

Nesmysl, mám Octavii se start-stopem a rekuperací 5 let a stále původní baterii a při zátěžovém testu je jako nová. Je pravda, že při dojetí na místo mám opravdu 80 - 90%, ale ještě se mi ani při tuhých mrazech nestalo abych nenastartoval. Je to tím, že ve voze je baterie EFB, která je na to uzpůsobená.

oh.c!
27. června • 19:47

Dovolím si nesouhlasit. Soudruzi akademici v USA se podívali na téma "Start and restart effects on modern vehicle starting system components" podívali trošku blíže. Ve výsledku majitel vozidla vybaveného systémy Start/Stop zaplatí více na nákladech pokrývajícího cenu (pořizovací cena, provozní náklady) za tyto systémy než za palivo které potencionálně ušetří za celou dobu životnosti vozidla. Bravo! Náklady platí vlastník vozidla a automobilka "shrábne" benefity za plnění limitu CO2 (neplatí pokutu).Co více dodat. Chápu s CO2 se musí bojovat ať to stojí co to stojí!
zdroj.:"https://publications.anl.gov/anlpubs/2015/05/115925.pdf... "

Aladin
27. června • 9:47

Úřednický paskvil. Zelení chtěli něco, automobilky pravý opak, zaplacení lobisté z obou stran umlátili eurošlechtice argumenty, možná i úplatky a vzešel z toho tento paskvil. Přímé emise to nešetří, nepříme emise naopak rostou rapidně, protože se musí vyrobit možná 2-3x více baterek na životnost vozu. Podobný problém je start/stop, stejně tak je úchylné nezapočítávání nepřímých emisí u elektromobilů a mnohé jiné.

k22
27. června • 9:37

Je to tím, že škodovky jsou MILFhybridy

Joe Doe
27. června • 9:43

Myslis... MILD hybrid, vsak ;)

Axel
27. června • 12:32

Ne myslí svojí manželku - hybridní MILFku

Doporučujeme

Články odjinud