Škodu Kodiaq čeká facelift. Prostý zásah už teď vylepší skoro všechny motory VW

Shimi  |  27. 06. 2019 09:18

Mě by spíš zajímalo, kdy už se konečně někdo zamyslí nad managementem dobíjení baterie. Protože abych vyjel s kapacitou na 80% a vrátil se po 100 km a měl 70%, tak to není normální. To se potom nedivím, že baterie vydrží +/- 3 roky.

Odpovědět  |   | 
k22  |  27. 06. 2019 09:37

Je to tím, že škodovky jsou MILFhybridy

Odpovědět  |   | 
Joe Doe  |  27. 06. 2019 09:43

Myslis... MILD hybrid, vsak ;)

Odpovědět  |   | 
Axel  |  27. 06. 2019 12:32

Ne myslí svojí manželku - hybridní MILFku

Odpovědět  |   | 
Aladin  |  27. 06. 2019 09:47

Úřednický paskvil. Zelení chtěli něco, automobilky pravý opak, zaplacení lobisté z obou stran umlátili eurošlechtice argumenty, možná i úplatky a vzešel z toho tento paskvil. Přímé emise to nešetří, nepříme emise naopak rostou rapidně, protože se musí vyrobit možná 2-3x více baterek na životnost vozu. Podobný problém je start/stop, stejně tak je úchylné nezapočítávání nepřímých emisí u elektromobilů a mnohé jiné.

Odpovědět  |   | 
Joe Doe  |  27. 06. 2019 09:51

A) Pri hybridnych systemoch (MILD hybrid a FULL hybrid) sa bateria dobija priebezne na plnu (naprogramovanu plnu, nikdy nie fyzicku plnu) kapacitu. Od motora a rekuperacie. Kedze je kapacita baterie mensia, nie je problem ju nabit rekuperaciou.

Mozes vyjst na 20% a po 100 km zaparkovat na 80% a bateria medzitym prejde od 0 do 100% niekolkokrat.

Takto funguje aj plug-in Prius - hlavnu bateriu, ktora sa nabija zo zasuvky, motorom a rekuperaciou nenabijes. Ked vystavis hlavnu, plug-in Prius funguje ako normalny Prius.

B) Baterie v hybridnych Priusoch bez problemov funguju 10+ rokov.

Odpovědět  |   | 
Shimi  |  27. 06. 2019 10:10

Joe Doe: Já se nebavím o hybridu, ale o klasické startovací baterii, která se teď "moderně" dobíjí v nesmyslných cyklech místo kontinuálního dobíjení konstantním proudem. Mám auto z roku 2010 a je v něm stále původní baterie a točí jak zběsilá. Když si půjdu dneska koupit nové auto, tak mi díky tomuto "modernímu" nesmyslu vydrží 2 roky.

Odpovědět  |   | 
Lojza  |  27. 06. 2019 12:46

Nesmysl, mám Octavii se start-stopem a rekuperací 5 let a stále původní baterii a při zátěžovém testu je jako nová. Je pravda, že při dojetí na místo mám opravdu 80 - 90%, ale ještě se mi ani při tuhých mrazech nestalo abych nenastartoval. Je to tím, že ve voze je baterie EFB, která je na to uzpůsobená.

Odpovědět  |   | 
oh.c!  |  27. 06. 2019 19:47

Dovolím si nesouhlasit. Soudruzi akademici v USA se podívali na téma "Start and restart effects on modern vehicle starting system components" podívali trošku blíže. Ve výsledku majitel vozidla vybaveného systémy Start/Stop zaplatí více na nákladech pokrývajícího cenu (pořizovací cena, provozní náklady) za tyto systémy než za palivo které potencionálně ušetří za celou dobu životnosti vozidla. Bravo! Náklady platí vlastník vozidla a automobilka "shrábne" benefity za plnění limitu CO2 (neplatí pokutu).Co více dodat. Chápu s CO2 se musí bojovat ať to stojí co to stojí!
zdroj.:"https://publications.anl.gov/anlpubs/2015/05/115925.pdf... "

Odpovědět  |   | 
Kenny  |  27. 06. 2019 19:51

Moderní dobíjení je na pikaču. Ale to mají schválně, to nemáte chybu.

Odpovědět  |   | 
Driver  |  27. 06. 2019 21:04

Shimi: Ty jsi spadl z hrušky? VW Passat Bluemotion z roku 2010 má technologii, o které hovoříš, po 9ti letech mi aku slouží bezproblémů a je to Diesel, který je na starty náročnější než třeba benzín a Audi to má ještě déle, takže to tvé "teď" je 15let stará funkční technologie a jestli je to vnějaké low cost skořápce poddimenzováno, tak to není problém rekuperace ale toho, kdo si koupil oholenou kost.

Odpovědět  |   | 
Axel  |  27. 06. 2019 12:43

to není jen Škoda, ale většina modelních aut. Šetří spotřebu tím, že odpojují alternátor a připojují jej až za předem definovaných parametrů. Při stabilním nájezdu to nevadí, algoritmus se s tím popere, ale běda když se jezdí nepravidelně a třeba auto delší dobu stojí v mrazu. Typicky po 10 dnech dovolené na horách na sjezdovce už nenastartujete. Proto několikrát do roka nabíjím chytrou elektronickou nabíječkou bez ohledu na aktuální stav baterie - automatická diagnostika, atd.

Odpovědět  |   | 
Joe Doe  |  28. 06. 2019 08:57

Najlepsie je v aute alternator nemat ;)

Odpovědět  |   | 
petrumr  |  27. 06. 2019 14:28

tak si vyměn na altíku volnoběžku nebo jezdi jak ti řidiči, co se jim to nevybíjí.

Odpovědět  |   | 
aaabbbccc  |  27. 06. 2019 09:58

Vymena chladiacej kvapaliny sa bude tykat aj uz vyrobenych motorov (napr. zvolavacka) alebo na tie bude VW tradicne kaslat ?

Odpovědět  |   | 
Sam  |  27. 06. 2019 10:27

VW kašle na zákazníka, jde hlavně o to, aby za každou cenu prodali ty svoje výtvory, aby mohli splácet ty svoje věčné průsery.

Odpovědět  |   | 
stealth01  |  27. 06. 2019 15:35

Jj. Dosaď si místo VW jakoukoliv automobilku na světě a celá ta věta je naprosto použitelná.

Odpovědět  |   | 
Já první  |  28. 06. 2019 06:13

Pocet a rozsah svolavacich akci ostatnich znacek je dukazem, ze nemas opet pravdu.

Odpovědět  |   | 
Voša  |  27. 06. 2019 10:09

Doufám, že v Německu projde ten zákaz prodeje SUV....to už by konečně mohlo zlikvidovat ten dobytek z Boleslavi.

Odpovědět  |   | 
Lord Owl  |  27. 06. 2019 12:22

Nevím jak je to daleko se zákazem, ale extra daň za tlustý wurst na silnici, přes který nejde vidět (totéž při jeho parkování) by se hodila....

Odpovědět  |   | 
martin  |  27. 06. 2019 17:13

Osobne mi tiez obcas vadi, ze nevidim cez vysoke auto (skor dodavky, nez SUV), ale este viac mi vadia ti, ktori sa staraju do cudzich penazi. Z podobneho buzeracneho poplatku by si osobne aj tak mal velke gulove a situaciu by to nezmenilo.

Odpovědět  |   | 
Zelí  |  29. 06. 2019 11:06

Ideální by bylo, kdyby suvka měla tak velkou světlou výšku, že by bylo vidět pod nimi. Jel jsem za nějakým zemědělským postřikovačem a byl to super výhled před něj. A suvkaři by získali to, co nejvíc na suvkách oceňují, že jsou vidět v provozu, že každý z dálky vidí, že jede někdo významný.....

Odpovědět  |   | 
Axel  |  27. 06. 2019 12:53

jak to souvisí s Boleslaví? SUV dnes vyrábí (protože se kupuje) každý, včetně značek kde bychom to před pár lety nečekali - Bentley, Porsche, Jaguar, atd.

Druhá věc je proč někomu vadí SUV jako takové. Předtím byly v módě MPV a to byly větší krabice s vyšší spotřebou.

Je pravda, že absolutní velikost některých aut je už gigantická, ale to není o SUV - to platí pro mnoho jiných kategorií - všechny rostou. Tzv. SUV a Crossovery jsou jen jiné kastle na stejném základu. Mám Kodiaq diesel (DPF, AdBlue) a dlouhodobě jezdím do poctivých a reálných 7 litrů a to nejsem brzda provozu. umím i pod šest litrů, ale to už se musím hodně snažit. 6,5-7 litrů na takto velké auto (7 míst), v této váze a s tolika spotřebiči (všechny asistenti, klima, atd.) je lepší než fabia nebo polo s tříválcovým benzínem (ano ten papírově nejúspornější agregát, v praxi ale těžko jezdí pod osm litrů). O ekologii to tedy určitě není.

Odpovědět  |   | 
homer  |  27. 06. 2019 13:06

Trivalce za osm nejezdi lzes si do kapsy abys omluvil ten svuj pachnouci vibrator

Odpovědět  |   | 
Axel  |  27. 06. 2019 15:28

Záleží kde, ale reálně i za víc. Ve městě v jednom člověku jezdí za výrazně méně. To ano,. Ale na dálnici ve 130 km/h, v kopci, či při větším zatížení jde spotřeba neúměrně nahoru. Osobní zkušenost z vícero vozů.

Pakliže hovoříme o konvenčních motorech /tedy ne hybridy/, tak je spotřeba de facto jakéhokoliv vozu v běžném provozu pod 5 litrů jen marketing.

Odpovědět  |   | 
Já první  |  28. 06. 2019 06:14

Takze neumis jezdit...

Odpovědět  |   | 
Axel  |  28. 06. 2019 10:10

To je názor!

Tak jinak: spotřeba do 7 litrů je super bez ohledu na typ vozu a charakter používání. Je třeba koukat na reálné použití, nikoliv na marketingové letáky se spotřebou v teoretickém cyklu.
Dále je třeba vnímat vhodnost vozidla a pohonu. například 3,5 litr ve městě bude mít vysokou spotřebu, ale na dlouhé trasy na dálnici bude atakovat spotřebou hybridy. To proto, že hybrid nebude mít šanci na takovéto trase rekuperovat a dobít, atd.

Neboli čistě pojezdy ve městě = elektromobil (ideálně kurýři, zásobování, apod.).
Dlouhé trasy po dálnici = silnější diesel
Kombinovaná trasa = hybrid - což je asi optimální volba pro většinu lidí.

Odpovědět  |   | 
Fabi 3  |  08. 07. 2019 03:19

Fabka 3, Plzeň - Norimberg, plné auto, něco málo v kufru. Tam a zpět po dálnici 130(140 Německo) celou dobu a průměrná spotřeba 5,4......

Odpovědět  |   | 
Petr Vaněk  |  27. 06. 2019 15:21

To není o SUV ale legislativě. Koukám, že škodováci s tím poradili ještě docela dobře

Odpovědět  |   | 
Axel  |  27. 06. 2019 12:38

To je divný, že mám v ORV datum uvedení do provozu 4/2017 a přitom autor tvrdí, že byl Kodiaq představen až v 9/2017...

Ve skutečnosti byl představen o rok dříve = 2016 a facelift po třech letech si už přestavit lze. Je ale stále otázkou zda půjde o výraznější změnu v rámci modelového roku 2020 nebo menší facelift. Je pak skoro jisté, že před 2. generací (cca 2023) bude ještě jedna podobná změna/facelift.

Odpovědět  |   | 

Dobrý večer,

máte pravdu, "upsal" jsem se o jeden rok. Za chybu se omlouvám a děkuji za upozornění!

Honza

Odpovědět  |   | 
Axel  |  28. 06. 2019 10:11

děkuji za opravu v článku a reakci autora

Odpovědět  |   | 
Veka  |  27. 06. 2019 13:02

Nejvetsi koncernovy pisalek vyplodil dalsi pamflet o svoji modle...Potlesk!

Odpovědět  |   | 
Rohlík  |  27. 06. 2019 13:13

Prázdniny za rohem, takže tu děti opět budou vysedávat celý den..

Odpovědět  |   | 
Kvičalo hunter  |  27. 06. 2019 13:29

Kvičala je psychiatrcky nemocný důchodce, milovník korejských a francouzských vozů. V závislosti a momentálním duševním stavu je schopen diskutovat i normálně. Většina jeho příspěvků má charakter menší nebo vetší žumpy.

Odpovědět  |   | 
Pepe  |  27. 06. 2019 14:50

Korejci korozi poměrně hodně ale myslím podvozek není dostatečně ochraně. Loga na motoru nebudou jo ale aspoň že tam nebude () 😂

Odpovědět  |   | 
Mirek  |  27. 06. 2019 22:04

A ty jsi dyslektik, nebo dysgrafik, případně ještě něco jiného. Tak jsem se v tom tvém textu ztratil, že mám strach, aby se to na mě nepřeneslo.

Odpovědět  |   | 
P.  |  27. 06. 2019 18:33

Nebudte porad naštvaný ze jsou Němci v autech nejlepší.

Odpovědět  |   | 
Já první  |  28. 06. 2019 06:15

Nemci? Uz hodne davno ne.

Odpovědět  |   | 
Jirka.  |  28. 06. 2019 06:47

Opravdu? Co je lepší trivalcovy motor do sekačky na výdrž nebo pořádně hemi. Co je lepší evropský nebo USA automat. USA automat protože Němci si jednou koupili US převodovku a nešlo jim do hlavy proč zvládá v poho velkej kroutak, zjistili že to je kus železa co něco váží a řekli takhle těžkou automat převodovku do aut dávat nemůžem. Letos mi nevrátili noty ale až vrátí už jsem po roce našel co se mi líbí i na crash dodge ram 2500 6.4 hemi power wagon.

Odpovědět  |   | 
pacho  |  27. 06. 2019 19:58

tu sa nejedná o žiadný facelift, ale rýchle zahladenie veľkého prúseru s kvapalinou G13 a silkátmi. Ono to nieje vôbec sranda, a majitelia sa majú na čo tešiť, je to proste ďalšia časovaná bomba, len sa čaká, aby skončili záruky an autá, aby to nemusel riešiť, a hlavne platiť VAG.

Odpovědět  |   | 
Robosek  |  29. 06. 2019 10:14

Přesně to se stalo u mě, 4 měsíce po konci záruky mi u 2.0 tdi zamávala vodní pumpa, dle servisu nic neobvyklého...

Odpovědět  |   | 


Přihlásit k odběru
Posílat příspěvky na adresu:

TEST Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI: Když dva nedělají totéž

Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI

Opel Combo pochází z kvarteta rodných bratrů, kteří se s obměnami prodávají pod značkami PSA i Toyoty. Je tedy nasnadě, že v odpovídajících verzích se nebudou výrazně lišit. Což je do značné míry pravda, avšak rozdíly se najdou a užitková verze se od osobních modelů liší víc, než by se na první pohled zdálo.

dnes | Petr Schnagl | 4 příspěvky
Za volantem nového Audi A4: S4 TDI má neskutečnou sílu, TDI Evo zase spotřebu

Audi A4 2.0 TDI Evo a S4 TDI (první svezení)

Nejúspěšnější model automobilky Audi, A4, slaví v letošním roce 25 let od začátku výroby. Facelift je ideálním dárkem, obzvláště když se nezaměřil pouze na změnu vzhledu.

včera | Jan Mička | 68 příspěvků
TEST Mazda 3 Skyactiv-D (85 kW): Válka proti mainstreamu

Mazda 3 Skyactiv-D

Vpředu nijak zvlášť výkonný diesel, vzadu torzní příčka, mezigeneračně vyšší hmotnost a základní cena téměř 600 tisíc. Skoro se chce říct, že tohle už nezachrání ani ta hezká tvářička. Až na to, že nová trojka je něčím víc než jen neobyčejně vypadajícím hatchbackem.

16.  7.  2019 | Miro Mihálik | 56 příspěvků

Nejčtenější články

Zákaz jízdy kamionů o prázdninách: Ministerstvo vydalo jasné stanovisko

Zákaz jízdy kamionů o prázdninách: Minister…

Ministerstvo dopravy zveřejňuje přesné stanovisko upřesňující zákaz jízdy kamionů na českých silnicích během letních prázdnin.

6.  7.  2019 | | 203 N/A
Škoda 130 RS typ 739 vypadala šeredně. Přineslo jí to však zajímavé výhody

Škoda 130 RS typ 739 vypadala šeredně. Přin…

V AZNP mu důvěrně říkali Skokan zelený kvůli „výrazu“ přídě i odstínu laku inspirovaného koncepty Bertoneho. Svérázně pojaté kupé mělo nahradit krásnou 130 RS, ostrého nasazení se však nikdy nedočkalo.

7.  7.  2019 | | 45 N/A
Škoda Superb v ohrožení. Přesun do Turecka znamená výrobu u jiné značky

Škoda Superb v ohrožení. Přesun do Turecka …

Škodovácký závod v Kvasinách je tradičním místem výroby vlajkové lodi Superb. Teď se ale znova objevují zprávy, že by se produkce nové generace mohla přesunout do zahraničí.

20.  6.  2019 | | 134 N/A
Do nabídky Fabie se vrací nejlepší motor TSI. Přestože to šéf Škody dříve vyvracel

Do nabídky Fabie se vrací nejlepší motor TS…

Jsou tomu tři týdny, co jsme naposledy psali o úbytku pohonných jednotek u Škody Fabia. Mělo to být definitivní, nakonec ale Škoda obrací a paletu agregátů rozšiřuje.

28.  6.  2019 | | 171 N/A
Mladí lidé v Česku už nechtějí řídit. Zájem o řidičák skupiny B razantně opadá

Mladí lidé v Česku už nechtějí řídit. Zájem…

Doby, kdy bylo získání řidičáku jedním z prvořadých cílů dospělých jedinců, podle všeho pomalu končí. Mladí lidé ztrácejí o řidičák zájem a dopravu řeší jinak.

2.  7.  2019 | | 97 N/A