Škodu Kodiaq čeká facelift. Prostý zásah už teď vylepší skoro všechny motory VW

Pokud na českých silnicích potkáte testovací Škodovku na „efkových“ značkách a bude se vám na ní zdát něco „zvláštního“, nemusí nutně jít o facelift. Jisté změny v modelových řadách ale přesto nastanou.

Nedávno se začaly na internetu objevovat snímky lehce maskované Škody Kodiaq, které podle všeho předznamenávají facelift. Vzhledem k tomu, že byl vůz oficiálně představen teprve v září 2016, je na modernizaci ještě poměrně brzy, avšak vzhledem k tomu, jak se směřování automobilek v souvislosti s nástupem elektrického věku mění, je možné očekávat i zkrácení tradičního životního cyklu součaných modelů. Třeba třetí generace Superbu dorazila na jaře 2015 a faceliftem prošla až o čtyři roky později.

Těchto 20 motorů obejděte v bazaru širokým obloukem

Těchto 20 motorů obejděte v bazaru širokým obloukem

Na dálnicích kolem Prahy, Mladé Boleslavi a Hradce Králové můžete v současné době potkávat Kodiaqy se speciálními registračními značkami, o faceliftované provedení ale nejde. Všimnout si můžete velkého nápisu Škoda na zádi namísto klasického loga, ten ale dostanou všechny modely, které jej ještě oficiálně nemají (Fabia, Karoq, Kodiaq) v rámci běžné modelové péče. Vozy modelového roku 2020 naběhnou do výroby v 28. kalendářním týdnu (druhý týden v červenci), projdou ale většími změnami, než se na první pohled zdá.

Škoda Superb v ohrožení. Přesun do Turecka znamená výrobu u jiné značky

Škoda Superb v ohrožení. Přesun do Turecka znamená výrobu u jiné značky

U SUV se bavíme například o nahrazení sledování slepého úhlu systémem Side Assist s dosahem až 70 metrů. Poznáte jej snadno: z odrazové plochy zrcátka zmizí piktogram upozorňující na vozidlo ve slepém úhlu a bude nahrazen světelnou signalizací umístěnou na vnitřní boční straně plastového krytu zrcátka. Klíče vozů s bezklíčovým odemykáním a startováním budou vybaveny senzory, které znemožní nejpodlejší trik zlodějů, a vnitřní ambientní osvětlení bude v činnosti pouze s aktivovanými potkávacími světly.

Automobilky vyzrály na nejpodlejší trik zlodějů. Brzy neuspějí ani u Škody

Automobilky vyzrály na nejpodlejší trik zlodějů. Brzy neuspějí ani u Škody

Z krytů motorů 1.5 TSI, 2.0 TSI a 1.6 TDI také zmizí logo značky, a dokonce i popis motoru, což si lze vysvětlit snahou o ušetření nákladů na výrobu krytů v rámci koncernu Volkswagen. Odlišení na míru každé značce zkrátka něco stojí, což třeba v Číně vyřešili po svém (u nás se tento postup nezdařil).

V Číně přišli na to, co se skrývá pod logy Škoda na krytech motorů

V Číně přišli na to, co se skrývá pod logy Škoda na krytech motorů

U motorů ještě zůstaneme. V produktových listech, které máme k dispozici, je totiž zmínka o nahrazení chladicí kapaliny G13 kapalinou G12evo. To může působit jako lehký zásah bez vlivu na funkci motorů, ve skutečnosti je to ale trochu jinak. Nejenom Škoda, ale celý koncern VW tím zřejmě reaguje na tvorbu kalů a usazenin v chladicích systémech motorů, které v minulosti zaslepovaly clony vypínání vodních pump a motory se mohly více hřát.

Šéf Škody prozradil plán, jak v ČR příští rok prodat 2500 elektroaut. I bez dotací

Šéf Škody prozradil plán, jak v ČR příští rok prodat 2500 elektroaut. I bez dotací

Změna se týká motorů EA288 (1.6 TDI a 2.0 TDI včetně biturba), EA211 (1.0 MPI, 1.0 TSI, 1.4 TSI a 1.5 TSI) a EA888 (2.0 TSI), tedy v podstatě kompletní palety motorů pro vozy koncernu VW s příčnou zástavbou a některé vozy s podélnou zástavbou agregátů. Chladicí kapalina v těchto motorech bude vždy bez silikátů, které mohou způsobovat zmíněné úsady zhoršující přestup tepla. Dosud byly bez silikátů pouze kapaliny pro motory EA211.

Video od Auto.cz: Škoda Kodiaq MY2020

TEST Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI: Když dva nedělají totéž

Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI

Opel Combo pochází z kvarteta rodných bratrů, kteří se s obměnami prodávají pod značkami PSA i Toyoty. Je tedy nasnadě, že v odpovídajících verzích se nebudou výrazně lišit. Což je do značné míry pravda, avšak rozdíly se najdou a užitková verze se od osobních modelů liší víc, než by se na první pohled zdálo.

včera | Petr Schnagl | 9 příspěvků
Za volantem nového Audi A4: S4 TDI má neskutečnou sílu, TDI Evo zase spotřebu

Audi A4 2.0 TDI Evo a S4 TDI (první svezení)

Nejúspěšnější model automobilky Audi, A4, slaví v letošním roce 25 let od začátku výroby. Facelift je ideálním dárkem, obzvláště když se nezaměřil pouze na změnu vzhledu.

17.  7.  2019 | Jan Mička | 69 příspěvků
TEST Mazda 3 Skyactiv-D (85 kW): Válka proti mainstreamu

Mazda 3 Skyactiv-D

Vpředu nijak zvlášť výkonný diesel, vzadu torzní příčka, mezigeneračně vyšší hmotnost a základní cena téměř 600 tisíc. Skoro se chce říct, že tohle už nezachrání ani ta hezká tvářička. Až na to, že nová trojka je něčím víc než jen neobyčejně vypadajícím hatchbackem.

16.  7.  2019 | Miro Mihálik | 59 příspěvků