Škodu Karoq podle vlastních představ si už nekoupíte. Důvody nehledejte daleko

Dostupnost jen skladových vozů zřejmě nemá důvod pouze v čekání na modernizaci Karoqu.

Čekání na facelift Škody Karoq se nepochybně krátí, i když česká automobilka dosud ani nezapočala vlnu upoutávek na modernizovaný model. Odhalení novinky bychom se mohli dočkat ještě do konce letoška, oficiální stanovisko ze strany Škodovky ale zatím nepadlo. Kdo by ovšem chtěl využít poslední chvíle pro objednání dosavadní verze oblíbeného SUV do výroby, má už bohužel smůlu.

Možnost konfigurace nového Karoqu ze stránek českého výrobce totiž zmizela. SUV je dostupné pouze ve formě skladových vozů. Omezení dostupnosti tak následuje odstranění akční výbavy modelového ročníku 2021, která z nabídky zmizela už v září – tato úroveň již nyní skončila také u menšího Kamiqu a hatchbacku Scala.

Nová Škoda Fabia si vás chce získat za 60 sekund. Budou ale tyto trumfy stačit?

Nová Škoda Fabia si vás chce získat za 60 sekund. Budou ale tyto trumfy stačit?

Absence Karoqu v konfigurátoru však nemusí souviset jen s přípravou automobilky na modernizovaný model, který na poli obecného zvyšování cen nových automobilů nepochybně zase zdraží. Roli zde hrají i další souvislosti – pravděpodobně současné omezení výroby kvůli nedostatku čipů a záměr dokončit desetitisíce odložených aut, které se automobilce hromadí na odstavných parkovištích a dalších plochách.

Situace okolo celosvětového nedostatku čipů není ani pro mladoboleslavskou Škodu vůbec jednoduchá. Ostatně minulý týden značka oznámila, že od pondělí 18. října výhledově do konce tohoto roku omezí či úplně zastaví výrobu ve všech třech českých závodech. Nedokončené vozy čekající na díly začala Škodovka letos na jaře skladovat i na letišti v Hradci Králové.

Škoda Auto omezuje do konce roku výrobu. Nejsou čipy, problémy mají i dodavatelé

Škoda Auto omezuje do konce roku výrobu. Nejsou čipy, problémy mají i dodavatelé

Odstavených nedokončených vozů napříč všemi modelovými řadami má nyní Škoda údajně přes 45 tisíc. Od předsedy odborů Jaroslava Povšíka tak nedávno zaznělo, že tento stav bude chtít automobilka snížit na maximálně 25 tisíc s menšími nedodělky. Vozy se často dodělávají operativně na základě dostupných dodávek čipů automobilce.

Priority mladoboleslavského výrobce jsou tedy jasné. Možnost konfigurace odchozího Karoqu, navíc před uvedením modernizace, kterou bude Škoda tlačit v prodejích dopředu s vyšší poptávkou jakožto po novém produktu, tak není v této krizové situaci zrovna vítaná.

Škoda

Škoda Auto je největší česká automobilka. Vychází ze společnosti Laurin & Klement založené v roce 1895, od roku 1990 je součástí skupiny Volkswagen Group.

Škoda Fabia • Škoda ScalaŠkoda Rapid • Škoda Octavia  Škoda Superb • Škoda Yeti • Škoda Kodiaq • Škoda Citigo • Škoda Kamiq • Škoda Karoq • Škoda Enyaq iV

TEST VW Caddy Maxi California 2.0 TDI: Boží chatka na kolech za super peníze

VW Caddy Maxi California 2.0 TDI DSG

Základními lidskými potřebami je mít kde se vyspat, zůstat v teple a najíst se. S Californií to jde snadno a každý den jinde.

24.  10.  2021 | Richard Herbich | 16 příspěvků
Za volantem Chevrolet Corvette C1: Je to kousavá mrcha, nebo pohodlné GT?

Chevrolet Corvette C1

Chevrolet Corvette 1. generace je skutečná kráska. Po nastartování ale vymění něžnost za získání respektu širokého okolí. Je třeba se této nespoutané elegance bát?

23.  10.  2021 | Vladimír Kadera
TEST Mercedes-Benz EQA 250: Zlatíčko do zásuvky jen pro holky? Tak to pozor!

Mercedes-Benz EQA 250

Nejlevnější model rodiny EQ automobilky Mercedes-Benz působí spíše jako auto pro holky. Byla by ale škoda ho takhle povrchně škatulkovat. Obzvláště, když jeho vlastnosti ocení i chlapáci.

22.  10.  2021 | Jan Mička | 6 příspěvků