Škodu Fabia 1.0 TSI DSG už nekoupíte. Jednoduše došla

Z českého konfigurátoru Škody Fabia zmizel litrový tříválec kombinovaný s převodovkou DSG. Důvod souvisí s náběhem modernizovaného provedení představeného letos v Ženevě.

V poslední době se k nám z různých zdrojů dostávají informace o omezování nabídek agregátů vozidel prodávaných nejenom v České republice. V drtivé většině případů souvisejí se zářijovým přechodem na přísnější emisní normy, přičemž třeba v případě Dacie Duster to „odnesly“ agregáty 1.2 TCe a 1.6 SCe LPG. Nyní už došlo také na Škodu Fabia, podle oficiálního vyjádření automobilky je však hlavní důvod vězí někde jinde.

Naftové motory se do Fabie a Rapidu nevrátí. Víme, v čem je budoucnost

Naftové motory se do Fabie a Rapidu nevrátí. Víme, v čem je budoucnost

Pokud se podíváte do konfigurátoru a ceníku malé Škodovky, všimnete si, že zmizela možnost výběru motoru 1.0 TSI kombinovaného s převodovkou DSG. Například výbavy Style to znamená, že můžete vybírat mezi litrovým tříválci se 70 a 81 kilowatty, avšak pouze v kombinaci s manuální skříní. Stejné je to i u sportovněji laděného Monte Carla.

Jedním z důvodů je fakt, že současná Škoda Fabia třetí generace brzy skončí a v druhé polovině roku naběhne výroba faceliftu, kde už budou motory 1.0 TSI vybaveny filtrem pevných částic. Litrové TSI s automatem už ale nyní neobjednáte, protože jednoduše „došlo“. To ovšem neznamená, že se nevrátí.

Novou Škodu Fabia zhodnotil tvůrce jejího designu. Toto o ní prozradil

Novou Škodu Fabia zhodnotil tvůrce jejího designu. Toto o ní prozradil

„Mohu potvrdit, že došlo k dočasnému pozastavení objednávání modelu Fabia 1,0 TSI v kombinaci s převodovkou DSG z důvodu vyčerpání alokovaných výrobních kvót dostupných pro tuzemský trh. Důvodem je postupné ukončení výroby stávajícího provedení modelu Fabia před přechodem na modernizovanou verzi. Obnovení dostupnosti modelu Fabia s agregátem 1,0 TSI v kombinaci s převodovkou DSG očekáváme v 38. kalendářním týdnu, tedy s náběhem výroby modernizovaného provedení vozu,“ sdělil pro Autorevue Vítězslav Pelc, tiskový mluvčí českého zastoupení Škody Auto.

Minitest Audi Q5 3.0 TDI quattro: Náskok díky šesti válcům?

Audi Q5 3.0 TDI quattro (minitest)

Obligátní třílitrový turbodiesel obohatil nabídku Audi Q5 na českém trhu teprve nedávno. Jde o druhý nejdražší a zároveň druhý nejsilnější agregát nabídky, otázkou ale zůstává, jestli je ho vůbec potřeba.

dnes | Jan Mička | 11 příspěvků
TEST Mercedes-Benz X 250d 4Matic: Hvězda dělnické třídy?

Mercedes X 250d 4Matic

Někdy je snaha konkurovat soupeřům tak velká, že neváháte sáhnout po snadném a levném řešení, což se ale nemusí vyplatit. Může se Navara s hvězdou na přídi postavit Amaroku?

24.  4.  2018 | Miro Mihálik | 19 příspěvků
TEST VW Arteon 2.0 TSI DSG 4Motion: Poslední funkční období

VW Arteon 2.0 TSI DSG 4Motion

Nebude trvat dlouho a Arteon přenechá „funkci“ vlajkové lodi Volkswagenu nové generaci SUV Touareg. Než se tak stane, pojďme si něco říci o nejvýkonnějším provedení nabídky.

19.  4.  2018 | Jan Mička | 44 příspěvků