Škodu Fabia 1.0 TSI DSG už nekoupíte. Jednoduše došla

Z českého konfigurátoru Škody Fabia zmizel litrový tříválec kombinovaný s převodovkou DSG. Důvod souvisí s náběhem modernizovaného provedení představeného letos v Ženevě.

V poslední době se k nám z různých zdrojů dostávají informace o omezování nabídek agregátů vozidel prodávaných nejenom v České republice. V drtivé většině případů souvisejí se zářijovým přechodem na přísnější emisní normy, přičemž třeba v případě Dacie Duster to „odnesly“ agregáty 1.2 TCe a 1.6 SCe LPG. Nyní už došlo také na Škodu Fabia, podle oficiálního vyjádření automobilky je však hlavní důvod vězí někde jinde.

Naftové motory se do Fabie a Rapidu nevrátí. Víme, v čem je budoucnost

Naftové motory se do Fabie a Rapidu nevrátí. Víme, v čem je budoucnost

Pokud se podíváte do konfigurátoru a ceníku malé Škodovky, všimnete si, že zmizela možnost výběru motoru 1.0 TSI kombinovaného s převodovkou DSG. Například výbavy Style to znamená, že můžete vybírat mezi litrovým tříválci se 70 a 81 kilowatty, avšak pouze v kombinaci s manuální skříní. Stejné je to i u sportovněji laděného Monte Carla.

Jedním z důvodů je fakt, že současná Škoda Fabia třetí generace brzy skončí a v druhé polovině roku naběhne výroba faceliftu, kde už budou motory 1.0 TSI vybaveny filtrem pevných částic. Litrové TSI s automatem už ale nyní neobjednáte, protože jednoduše „došlo“. To ovšem neznamená, že se nevrátí.

Novou Škodu Fabia zhodnotil tvůrce jejího designu. Toto o ní prozradil

Novou Škodu Fabia zhodnotil tvůrce jejího designu. Toto o ní prozradil

„Mohu potvrdit, že došlo k dočasnému pozastavení objednávání modelu Fabia 1,0 TSI v kombinaci s převodovkou DSG z důvodu vyčerpání alokovaných výrobních kvót dostupných pro tuzemský trh. Důvodem je postupné ukončení výroby stávajícího provedení modelu Fabia před přechodem na modernizovanou verzi. Obnovení dostupnosti modelu Fabia s agregátem 1,0 TSI v kombinaci s převodovkou DSG očekáváme v 38. kalendářním týdnu, tedy s náběhem výroby modernizovaného provedení vozu,“ sdělil pro Autorevue Vítězslav Pelc, tiskový mluvčí českého zastoupení Škody Auto.

Minitest Toyota Hilux 2.4 D4-D: I ta už se umí vyšňořit!

Toyota Hilux 2.4 D4-D (minitest)

Hilux osmé generace už má nový čumák. V rámci výroční edice se snaží zaujmout i tu klientelu kolem tunových pick-upů, která touží po co nejosobnějším vzezření a chování svého pracanta.

včera | AutoRevue.cz | 7 příspěvků
Minitest Mercedes-Benz Vito Tourer Family 114 CDI: Na míru k vašim službám

Mercedes-Benz Vito Tourer Family (minitest)

Mít větší než běžnou rodinu znamená kromě jiného i obtížnější výběr auta. Především pak dnes, když jsou minivany na ústupu. Stojí za to dát přednost osobní dodávce od Mercedesu před čímkoli jiným?

17.  1.  2019 | Miro Mihálik | 3 příspěvky
TEST Cupra Ateca 2.0 TSI DSG 4Drive: To nejlepší z Česka?

Cupra Ateca 2.0 TSI DSG 4Drive

Sportovní Seaty mají nesmírně dlouhou tradici. Teprve loni se je ale Španělé rozhodli seskupit je pod jednu značku a dát jim novou identitu. A protože SUV v dnešní době táhnou, stal se průkopníkem model Ateca.

15.  1.  2019 | Jan Mička | 28 příspěvků