Škodu Fabia 1.0 TSI DSG už nekoupíte. Jednoduše došla

Z českého konfigurátoru Škody Fabia zmizel litrový tříválec kombinovaný s převodovkou DSG. Důvod souvisí s náběhem modernizovaného provedení představeného letos v Ženevě.

V poslední době se k nám z různých zdrojů dostávají informace o omezování nabídek agregátů vozidel prodávaných nejenom v České republice. V drtivé většině případů souvisejí se zářijovým přechodem na přísnější emisní normy, přičemž třeba v případě Dacie Duster to „odnesly“ agregáty 1.2 TCe a 1.6 SCe LPG. Nyní už došlo také na Škodu Fabia, podle oficiálního vyjádření automobilky je však hlavní důvod vězí někde jinde.

Naftové motory se do Fabie a Rapidu nevrátí. Víme, v čem je budoucnost

Naftové motory se do Fabie a Rapidu nevrátí. Víme, v čem je budoucnost

Pokud se podíváte do konfigurátoru a ceníku malé Škodovky, všimnete si, že zmizela možnost výběru motoru 1.0 TSI kombinovaného s převodovkou DSG. Například výbavy Style to znamená, že můžete vybírat mezi litrovým tříválci se 70 a 81 kilowatty, avšak pouze v kombinaci s manuální skříní. Stejné je to i u sportovněji laděného Monte Carla.

Jedním z důvodů je fakt, že současná Škoda Fabia třetí generace brzy skončí a v druhé polovině roku naběhne výroba faceliftu, kde už budou motory 1.0 TSI vybaveny filtrem pevných částic. Litrové TSI s automatem už ale nyní neobjednáte, protože jednoduše „došlo“. To ovšem neznamená, že se nevrátí.

Novou Škodu Fabia zhodnotil tvůrce jejího designu. Toto o ní prozradil

Novou Škodu Fabia zhodnotil tvůrce jejího designu. Toto o ní prozradil

„Mohu potvrdit, že došlo k dočasnému pozastavení objednávání modelu Fabia 1,0 TSI v kombinaci s převodovkou DSG z důvodu vyčerpání alokovaných výrobních kvót dostupných pro tuzemský trh. Důvodem je postupné ukončení výroby stávajícího provedení modelu Fabia před přechodem na modernizovanou verzi. Obnovení dostupnosti modelu Fabia s agregátem 1,0 TSI v kombinaci s převodovkou DSG očekáváme v 38. kalendářním týdnu, tedy s náběhem výroby modernizovaného provedení vozu,“ sdělil pro Autorevue Vítězslav Pelc, tiskový mluvčí českého zastoupení Škody Auto.

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG: Opravdu má spotřebu dieselu?

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG

Volkswagen dopřál motoru 1.5 TSI Evo Bluemotion řadu systémů, které dnes stále nejsou úplně běžné. Výsledkem má být zážehový agregát se spotřebou vznětového. Platí to i mimo laboratoře?

včera | Jan Mička | 32 příspěvků
Minitest Renault Twingo GT: Rošťák svázaný svou vlastní koncepcí

Renault Twingo GT (minitest)

Renault Sport si tentokrát v rámci své kúry GT posvítil na toho nejmenšího. Co přináší oproti standardní verzi?

14.  6.  2018 | Milan Lažanský | 9 příspěvků
TEST Toyota Yaris GRMN: Tryskomyš ze staré školy

Toyota Yaris GRMN

Co se stane, když do Yarisu namontujete kompresorovou osmnáctistovku Toyoty dodávanou pro Lotus Elise? Když je za tím Gazoo Racing, který staví auta pro Le Mans i WRC, tak možná tušíte.

12.  6.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků