Škodu čeká zásadní změna. Končí se Simply clever, tady je výsledek

Škoda se s modelem Scala chystá na další krok v evoluci svého designového jazyka. Nápis na zadních dveřích, plynulejší křivky či další inspirace křišťálem. To vše v rámci nového sloganu.

U všech automobilek může pozorné oko vnímat posuny v designovém jazyku. Často se jedná o vlny spojené s technickými převraty. A nejinak tomu bude u modelu Scala. Právě ten bude coby první Škodovka na platformě MQB A0 nositelem nového přístupu k designu ze strany mladoboleslavské automobilky.

Auto roku 2019 v ČR podle čtenářů Autorevue.cz: Hlasujte zde!

Auto roku 2019 v ČR podle čtenářů Autorevue.cz: Hlasujte zde!

Škoda navíc nově v souvislosti s designem nehovoří o Simply Clever, ale Simply Surprising. Tedy Jednoduše překvapující. Prý to propojuje "již známé jednoduché ovládání a ergonomicky optimalizované funkce s krystalickým designem a umocněnou emocionalitou".

Dominantou maska, na zádi nápis

Škoda nechává poodhalit nové směřování v designu jako celek. Mělo by jít o podobnou evoluci, jako když poslední Superb přišel s výrazně lomenými křivkami. „Náš nový designový jazyk je plynulejší, dynamičtější a především emocionálnější. Chceme oslovit oslovit více lidí. Naším cílem je, aby se zákazníci pro vůz Škoda rozhodli nejen kvůli tomu, protože je praktický, nabízí hodně prostoru a má výjimečný poměr ceny/výkonu. Měli by ale také milovat jeho design a vytvořit si ke svému vozu speciální emocionální vztah,“ prozrazuje šéfdesignér Oliver Stefani.

Řídili jsme Škodu Scala. Všechno je jinak! Nástupce Rapidu vás překvapí

Řídili jsme Škodu Scala. Všechno je jinak! Nástupce Rapidu vás překvapí

Zdá se, že koncept Vision RS bude mít svými detaily o poznání větší dopad na budoucí Škodovky, než se původně očekávalo. Inspirovat by se nejen Scala měla například tvarem masky chladiče či bočními liniemi.

Bude vždy mít výraznou, vzpřímenou šestihrannou formu. Charakteristická prý bude také takzvaná tornádo linie, kopírující boky vozu, vizuálně prodlužuje karoserii a zvýrazňuje sportovnost a dynamiku. Krystalické prvky se objeví na plochách předních světlometů z čirého skla a na koncových ostře tvarovaných světlech ve tvaru L. Škoda také potvrzuje, že novým symbolem bude stylizovaný nápis uprostřed zadních dveří.

Uvnitř jako Vision

Koncepty Vision RS a Vision X, které předznamenávají Scalu a malý crossover se v budoucnu projeví i v oblasti interiéru. Norbert Weber, šéf designu interiéru, vysvětluje: „Interiéry těchto našich koncepčních studií ukazují realisticky budoucnost nového designového jazyka interiérů našich vozů - s novými barvami a materiály. Nová koncepce demokratického interiéru, která v modelu Scala slaví svou premiéru, je zároveň startem nové emoční a funkční identity značky."

Škoda poprvé ukázala interiér nové Scaly. Tohle tady ještě nebylo!

Škoda poprvé ukázala interiér nové Scaly. Tohle tady ještě nebylo!

Nová koncepce řešení interiérů, která bude u modelu Scala jako u první sériové Škodovky, se vyznačuje především přepracovanou a odlišně pojatou palubní deskou. Je symetrická a opět kopíruje linku mřížky chladiče a kapoty s centrálním krytem motoru a logem. Uprostřed palubní desky je volně umístěný velký displej v zorném poli řidiče. Charakteristická linie formuje pod displejem ergonomickou podpěrku pro ruku, která tak může pohodlně ovládat dotykovou obrazovku.

Nápady vznikají ve vile

Automobilka má několik oddělených pracovních skupin, ovšem právě ta designérská odnož si žádá co možná nejhezčí, nejkreativnější prostředí. Mezinárodní složení 150 lidí z 28 zemí má domov ve vile postavené v roce 1890 na břehu řeky Jizery v areálu Česany v Mladé Boleslavi. Je součástí technologického centra, které bylo v roce 2008 přemístěno do Česany a v roce 2015 ještě více rozšířeno.

Vila byla kdysi domovem textilního podnikatele Franze Hillera. V areálu vznikly nejprve v 19. století textilní továrny a v polovině 20. století se zde poprvé začaly vyrábět díly pro vozy Škoda.

Škoda chystá modelovou smršť. Víme, jaká auta čekat v roce 2019

Škoda chystá modelovou smršť. Víme, jaká auta čekat v roce 2019

Druhou lokalitou designu je centrum české metropole nedaleko Pražského hradu, Karlova mostu, Tančícího domu a paláce na Žofíně. V atmosféře pražské secesní budovy na Masarykově nábřeží též vznikají první návrhy budoucích modelů. Pobočku oddělení designu Škodovky najdete také v Číně, nejdůležitějším jednotlivém trhu značky.

Minitest Nissan Altima 2.5 CVT SV: Mnohem lepší, než se může zdát

Nissan Altima 2.5 CVT SV (minitest)

Větší japonské sedany Evropa téměř ignoruje, z vlastní zkušenosti z amerických cest vám ale můžeme říci, že je to docela škoda. Třeba Nissan Altima je skvělý vůz s neskutečnou spotřebou!

dnes | Miro Mihálik | 48 příspěvků
Minitest Mini Cooper S E Countryman All4: Nabíjejte, jinak smysl nedává

Mini Cooper S E Countryman All4 (minitest)

Bruselští byrokraté nám připravili podmínky, které už brzy spustí lavinu hybridů. Pojďte se s námi skrze benzin-elektrický Countryman podívat, jak bude vypadat všední realita příštích let.

8.  12.  2018 | Miro Mihálik | 12 příspěvků
TEST Audi A6 50 TDI quattro: Maximálně efektivní manažerský balíček?

Audi A6 50 TDI quattro

Audi přispěchala s novou A6 v nejisté emisní době, stojí na úplně nových základech a spolu s A8 reprezentuje nové pojetí interiéru. A postavit se má aktuální velmi povedené pětkové řadě od BMW. To je hodně úkolů na jeden sedan vyšší střední třídy!

6.  12.  2018 | Milan Lažanský | 38 příspěvků