Škodovky se v prvním pololetí prodávaly hůře než loni

Z tiskové zprávy Škoda Auto:

Za letošní první pololetí dodala Škoda Auto na 74 mezinárodních trzích a v tuzemsku zákazníkům celkem 228 386 automobilů. Proti stejnému období loni to znamená pokles o 7,4 %, tj. o 18 360 vozů. Toto snížení je způsobeno zejména přetrvávající recesí na významných trzích západní a střední Evropy. Odbyt kromě toho ovlivňuje ukončení výroby modelů Felicia a Felicia Pickup, které nebyly nahrazeny.

Pokračuje vysoký zájem zákazníků o úspěšné modely Octavia a Octavia Combi, což dokumentuje meziroční vzestup prodeje o 4,1 % na 86 734 vozů. Prakticky od jara  2002 nabíhá na klíčových trzích Superb, nejnovější model Škoda vyšší střední třídy, který si zakoupilo 5 619 zákazníků.

V západní Evropě, se v hodnoceném období prodalo 127 089 automobilů (meziročně snížení o 4,3 %). Na největším evropském automobilovém trhu v Německu se za prvních šest měsíců prodalo o 76 000 osobních vozů všech značek méně než loni, tj.  snížení o 4,3 %. Škoda Auto na tomto svém největším exportním trhu za první pololetí prodala celkem 35.141 vozů, tedy meziročně méně o 1,4 %, přičemž v červnu byl již v Německu zaznamenán vzestup prodeje vozů Škoda o 1,6 % a vzrůst tržního podílu z loňských 2,0 na 2,1 %.

S výjimkou Maďarska pokračuje recese také na automobilových trzích střední a východní Evropy. Škoda Auto v těchto regionech (s výjimkou České republiky) prodala od počátku roku 52.704 vozů, tedy meziročně o 14,6 % méně.

V České republice, kde trh poznamenal zejména tvrdý kurs koruny zvýhodňující dovoz zahraničních vozů, Škoda Auto v prvním pololetí prodala 39 887 automobilů. Meziročně jde o  pokles o 11,2 %, což znamená o 5 020 vozů méně. Ale přitom ve stejném období loni se v tuzemsku prodalo 12 848 vozů modelové řady Felicia a Felicia Pickup, která již není v nabídce. Tuto mezeru na trhu v převážné míře  vykrývá modelová řada Fabia.

Některý z modelů Fabia si tak v České republice od počátku roku zakoupilo 28 388 zákazníků (meziročně vzestup o 35,3 %). Pro modelovou řadu Octavia/Octavia Combi se rozhodlo 10 427 zákazníků a nový Superb si zakoupilo v České republice 1 072 zákazníků. Škoda Auto si tak v tuzemsku drží podíl 51,7 % na trhu nových automobilů a nadále je lídrem trhu.

TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

včera | Miro Mihálik | 17 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 21 příspěvků
TEST Lada Vesta SW Cross: Mnohem lepší, než by měla být!

Lada Vesta SW Cross

Přestože jsou vozy Lada na českých silnicích jako doma už celá desetiletí, potkat, nebo ještě lépe řídit nejnovější modely, není zase tak snadné. A víte co? Je to velká škoda…

10.  7.  2018 | Jan Mička | 207 příspěvků