Škodovky se v prvním pololetí prodávaly hůře než loni

Škodovky se v prvním pololetí prodávaly hůře než loni

Z tiskové zprávy Škoda Auto:

Za letošní první pololetí dodala Škoda Auto na 74 mezinárodních trzích a v tuzemsku zákazníkům celkem 228 386 automobilů. Proti stejnému období loni to znamená pokles o 7,4 %, tj. o 18 360 vozů. Toto snížení je způsobeno zejména přetrvávající recesí na významných trzích západní a střední Evropy. Odbyt kromě toho ovlivňuje ukončení výroby modelů Felicia a Felicia Pickup, které nebyly nahrazeny.

Pokračuje vysoký zájem zákazníků o úspěšné modely Octavia a Octavia Combi, což dokumentuje meziroční vzestup prodeje o 4,1 % na 86 734 vozů. Prakticky od jara  2002 nabíhá na klíčových trzích Superb, nejnovější model Škoda vyšší střední třídy, který si zakoupilo 5 619 zákazníků.

V západní Evropě, se v hodnoceném období prodalo 127 089 automobilů (meziročně snížení o 4,3 %). Na největším evropském automobilovém trhu v Německu se za prvních šest měsíců prodalo o 76 000 osobních vozů všech značek méně než loni, tj.  snížení o 4,3 %. Škoda Auto na tomto svém největším exportním trhu za první pololetí prodala celkem 35.141 vozů, tedy meziročně méně o 1,4 %, přičemž v červnu byl již v Německu zaznamenán vzestup prodeje vozů Škoda o 1,6 % a vzrůst tržního podílu z loňských 2,0 na 2,1 %.

S výjimkou Maďarska pokračuje recese také na automobilových trzích střední a východní Evropy. Škoda Auto v těchto regionech (s výjimkou České republiky) prodala od počátku roku 52.704 vozů, tedy meziročně o 14,6 % méně.

V České republice, kde trh poznamenal zejména tvrdý kurs koruny zvýhodňující dovoz zahraničních vozů, Škoda Auto v prvním pololetí prodala 39 887 automobilů. Meziročně jde o  pokles o 11,2 %, což znamená o 5 020 vozů méně. Ale přitom ve stejném období loni se v tuzemsku prodalo 12 848 vozů modelové řady Felicia a Felicia Pickup, která již není v nabídce. Tuto mezeru na trhu v převážné míře  vykrývá modelová řada Fabia.

Některý z modelů Fabia si tak v České republice od počátku roku zakoupilo 28 388 zákazníků (meziročně vzestup o 35,3 %). Pro modelovou řadu Octavia/Octavia Combi se rozhodlo 10 427 zákazníků a nový Superb si zakoupilo v České republice 1 072 zákazníků. Škoda Auto si tak v tuzemsku drží podíl 51,7 % na trhu nových automobilů a nadále je lídrem trhu.

bazar

Nissan Juke 1,2
Rok výroby: 2017
Stav: nový vůz
Cena: 370 000 Kč
Renault Thalia 1,4
Rok výroby: 2006
Stav: 52 888 km
Cena: 60 000 Kč
Hyundai ix20 1,6
Rok výroby: 2011
Stav: 67 361 km
Cena: 216 000 Kč
Skoda Octavia 1,9
Rok výroby: 2005
Stav: 349 860 km
Cena: 73 000 Kč
Skoda Octavia 1,9
Rok výroby: 2006
Stav: 267 318 km
Cena: 90 000 Kč
Skoda Superb 2
Rok výroby: 2010
Stav: 159 691 km
Cena: 295 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků