Škodovky se v prvním pololetí prodávaly hůře než loni

Z tiskové zprávy Škoda Auto:

Za letošní první pololetí dodala Škoda Auto na 74 mezinárodních trzích a v tuzemsku zákazníkům celkem 228 386 automobilů. Proti stejnému období loni to znamená pokles o 7,4 %, tj. o 18 360 vozů. Toto snížení je způsobeno zejména přetrvávající recesí na významných trzích západní a střední Evropy. Odbyt kromě toho ovlivňuje ukončení výroby modelů Felicia a Felicia Pickup, které nebyly nahrazeny.

Pokračuje vysoký zájem zákazníků o úspěšné modely Octavia a Octavia Combi, což dokumentuje meziroční vzestup prodeje o 4,1 % na 86 734 vozů. Prakticky od jara  2002 nabíhá na klíčových trzích Superb, nejnovější model Škoda vyšší střední třídy, který si zakoupilo 5 619 zákazníků.

V západní Evropě, se v hodnoceném období prodalo 127 089 automobilů (meziročně snížení o 4,3 %). Na největším evropském automobilovém trhu v Německu se za prvních šest měsíců prodalo o 76 000 osobních vozů všech značek méně než loni, tj.  snížení o 4,3 %. Škoda Auto na tomto svém největším exportním trhu za první pololetí prodala celkem 35.141 vozů, tedy meziročně méně o 1,4 %, přičemž v červnu byl již v Německu zaznamenán vzestup prodeje vozů Škoda o 1,6 % a vzrůst tržního podílu z loňských 2,0 na 2,1 %.

S výjimkou Maďarska pokračuje recese také na automobilových trzích střední a východní Evropy. Škoda Auto v těchto regionech (s výjimkou České republiky) prodala od počátku roku 52.704 vozů, tedy meziročně o 14,6 % méně.

V České republice, kde trh poznamenal zejména tvrdý kurs koruny zvýhodňující dovoz zahraničních vozů, Škoda Auto v prvním pololetí prodala 39 887 automobilů. Meziročně jde o  pokles o 11,2 %, což znamená o 5 020 vozů méně. Ale přitom ve stejném období loni se v tuzemsku prodalo 12 848 vozů modelové řady Felicia a Felicia Pickup, která již není v nabídce. Tuto mezeru na trhu v převážné míře  vykrývá modelová řada Fabia.

Některý z modelů Fabia si tak v České republice od počátku roku zakoupilo 28 388 zákazníků (meziročně vzestup o 35,3 %). Pro modelovou řadu Octavia/Octavia Combi se rozhodlo 10 427 zákazníků a nový Superb si zakoupilo v České republice 1 072 zákazníků. Škoda Auto si tak v tuzemsku drží podíl 51,7 % na trhu nových automobilů a nadále je lídrem trhu.

Minitest Nissan Qashqai 1,6 DIG-T: Po faceliftu s hezčí tváří

Nissan Qashqai DIG-T 160 (minitest)

Co nabízí populární crossover po faceliftu a jaká je kombinace vbrcholné benzinové motorizace s manuální převodovkou a pohonem předních kol.

včera | Milan Lažanský
TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků