Škodovky se v Katalánsku představí s novými motory

Po blátivé a deštivé Portugalské rallye se tým Škoda Motorsport stěhuje do Španělska, kde se od 22. do 25. března pojede Katalánská rallye...
Škodovky se v Katalánsku představí s novými motory
Po blátivé a deštivé Portugalské rallye se tým Škoda Motorsport stěhuje do Španělska, kde se od 22. do 25. března pojede Katalánská rallye. Následující dny mu mohou přinést nejenom slunečné počasí, ale také další body do celkového hodnocení seriálu mistrovství světa. Čtvrté místo Armina Schwarze z letošního Monte Carla je totiž stále výzvou, na kterou chce tento 37letý německý pilot společně s Brunem Thirym navázat.

Do poslední chvíle před odjezdem na první asfaltovou rallye letošního roku navíc Armin Schwarz v Mladé Boleslavi testoval nově vyvíjený motor pro obě Octavie WRC. „Cílem těchto zkoušek bylo zvýšit točivý moment našeho agregátu a naopak snížit rozdíl, který je na soutěži s asfaltovými rychlostními zkouškami mezi námi a konkurencí,“ vysvětluje vedoucí týmu Škoda Motorsport Pavel Janeba. „Věřím, že určité rezervy ještě v rámci současných homologačních předpisů objevíme.“

„A pokud se výsledky našich testů stoprocentně nevyužijí ve Španělsku, docela určitě je zúročíme v Argentině a na Kypru,“ dodává Armin Schwarz, který Katalánskou rallye před deseti lety vyhrál a vloni byl nejrychlejší na její rychlostní zkoušce vedoucí z Alpens do Les Llosses. Pro tovární tým to znamenalo historicky první vítězství v erzetě mistrovství světa. „Letos to bude zajímavé. Pokud ve Španělsku na některých kritických úsecích zúročím své zkušenosti a k tomu navíc přidám i vynikající ovladatelnost Octavie, můžeme si klidně dělat ambice na přední pozice,“ usmívá se Armin Schwarz.

První zkušenost s asfaltovou rallye za volantem vozu Škoda Octavia WRC čeká už tento týden také Bruna Thiryho. „Na východní část Pyrenejského poloostrova se moc těším, mimo jiné i proto, že mám rád asfaltové rychlostní zkoušky,“ tvrdí 38-letý Belgičan. „Ve Španělsku jsem před měsícem poctivě testoval, technici mi vyladili auto tak, aby plně vyhovovalo mému jezdeckému stylu, a jsem tedy přesvědčen, že nyní už mě vůz poslouchá ještě o něco lépe než v Monte Carlu, takže s ním budu moci jet bez problémů až na samé hranici možností. Skvělou práci také odvedla pneumatikářská firma Michelin. Příslibem dobrého umístění jsou i její nové pneumatiky.“

Katalánská rallye je díky svému zázemí ve španělském středomořském letovisku Lloret de Mar, ležícím východně od Barcelony, považována za jednu z nejkrásnějších soutěží celého čtrnáctidílného seriálu mistrovství světa. Třídenní svátek znamená i pro místní fanoušky, pověstné nejenom velkou dávkou nadšení pro motoristický sport, ale i nemalou znalostí všech rychlostních zkoušek. V pátek a v neděli budou jezdci zdolávat rychlá místa v Pyrenejských kopcích severně od Barcelony, ve kterých je dvakrát zahrnuta i loňská Schwarzova vítězná „erzeta“. Sobotní etapa je pak zavede na o poznání rozbitější silnice v okolí Tarragony, ležící západně od správního střediska katalánské autonomní oblasti. Během těchto tří dnů ujedou celkem 1881 km, na kterých je čeká 18 rychlostních zkoušek o délce 401 km. Vítěz Katalánské rallye bude znám v neděli 25. března v odpoledních hodinách.

Pátek 23. března – 1. etapa

1. RZ La Trona 1 (12,90 km)
2. RZ Alpens – Les Llosses 1 (21,80 km)
3. RZ Vallfogona 1 (15,80 km)
4. RZ La Trona 2 (12,90 km)
5. RZ Alpens – Les Llosses 2 (21,80 km)
6. RZ Vallfogona 2 (15,80 km)

Sobota 24. března – 2. etapa

7. RZ Pratdip 1 (31,57 km)
8. RZ Escaladei 1 (14,43 km)
9. RZ La Riba 1 (35,89 km)
10. RZ Pratdip 2 (31,57 km)
11. RZ Escaladei 2 (14,43 km)
12. RZ La Riba 2 (35,89 km)

Neděle 25. března – 3. etapa

13. RZ Col de Bracons 1 (19,66 km)
14. RZ Osor 1 (13,26 km)
15. RZ Collsesplanes 1 (11,15 km)
16. RZ Col de Bracons 2 (19,66 km)
17. RZ Osor 2 (13,26 km)
18. RZ Collsesplanes 2 (11,15 km)

Fotografie: Katalánská rallye 2000

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

21.  10.  2017 | David Rusol | 3 příspěvky
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků