Škodovky mimo hru.

Armin Schwarz havaroval na druhém kilometru druhé rychlostní zkoušky a pro vážné poškození vozu musel ze soutěže odstoupit. Druhý jezdec týmu Luis Climent na konci čtvrté erzety zůstal stát těsně před cílem vložky z důvodů poruchy uvnitř agregátu, když z motoru po proražení olejové vany o kámen vytekl olej.
Škodovky mimo hru.
Armin Schwarz havaroval na druhém kilometru druhé rychlostní zkoušky a pro vážné poškození vozu musel ze soutěže odstoupit. Druhý jezdec týmu Luis Climent na konci čtvrté erzety zůstal stát těsně před cílem vložky z důvodů poruchy uvnitř agregátu, když z motoru po proražení olejové vany o kámen vytekl olej. Třináctá účast týmu Škoda Motorsport v podniku MS FIA s vozy Škoda Octavia WRC štěstí týmu nepřinesla. Druhá generace Octavie WRC si tak na srovnání se světovou špičkou bude muset počkat do druhé poloviny října, kdy se tým zúčastní Rally Sanremo.

Armin Schwarz řekl: „První erzetu jsem začal opatrně s velkou rezervou. Octavia byla precizně připravena. Já jsem se jen snažil dostat se do rozumného tempa a postupně si zvykal na místní podmínky. Na druhém kilometru druhé vložky jsem najel do pravotočivé zatáčky příliš rychle a auto šlo dvakrát na střechu. Já i Manfred jsme vyvázli bez zranění, nicméně vůz již v soutěži dále jet nemohl. Je jasné, že jsem hodně zklamaný. Na Kypru jsem již v minulosti startoval a soutěž jsem dokonce vyhrál. I když se charakteristika letošní soutěže od té v roce 1996 změnila, věřil jsem, že vylepšená Octavia celému týmu pomůže získat další bodované umístění. Auto hned od počátku naznačilo, že je oproti první verzi o hodně lepší, ale já jsem dnes ráno udělal jezdeckou chybu. Věřím, že v Itálii bude vše v pořádku.“

Druhý jezdec mladoboleslavského týmu Luis Climent zastavil ke konci čtvrté RZ poté, co zjistil, že nemá v motoru žádný olej v důsledku proražení olejové vany o jeden z mnoha kamenů na trati první sekce. „Před koncem rychlostní zkoušky jsem zastavil, protože jsem mi z motoru vytekl olej. Do agregátu jsem nalil další litr oleje, ujel asi 100 metrů a znovu zastavil. Tentokráte šlo o poslední zastavení.“

Pavel Janeba situaci komentoval následovně: „I toto je rallyesport. Na Kypru jsme chtěli odzkoušet všechny nově homologované prvky a porovnat výkonnost Octavie s ostatními továrními vozy. Přestože dnes máme jen porovnání z první erzety, kdy Armin jel opravdu takticky, Octavia naznačila, že se oproti své původní verzi hodně zlepšila. I Luis zajel ve druhé a třetí erzetě relativně slušné časy. Jezdcům nemohu ani nechci nic vyčítat. Oba se snažili najít to správné tempo a jet takticky tak, jak jsme se včera

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

včera | Jan Mička | 2 příspěvky
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 21 příspěvků