Škodovky kupují hlavně firmy. U Hyundai je to půl na půl

46 komentářů

Honza
17. května • 23:41

No jsou tu dva faktory, jeden který běžný člověk nevidí, a to že firmy mají jiné ceny, většina kupuje v rámci fleetových programů a tam se dá s cenou různě čarovat (někdy i hodně výrazně), a druhý je že třeba škodovka nabízí třeba i soukromníkům operativní leasing, jenže to pak si škoda na sebe musí koupit tyto auta, navíc je pak prodá jako rok nebo dva stará ze "lepší" ceny a oboje je oblíbené, možná ty roční auta víc ... a pak se divme

1973
15. května • 10:55

Pročpak není Hyundai ve firemních prodejích úspěšnejší? Pořídili jsme do firmy pokusně 2x i30. Teda pořídil je vrchní financ, škrt starej. Dobře mu tak, v jednom ted musí jezdit sám. Kůže z volantu se začala loupat sotva auto vyjelo z showroomu. Na navigaci přehrávali software asi 3x a blbne pořád. Levný smrdutý plasty poškrábete pohledem. Kouzelný je to v zimě když zatopíte a palubka začne žít svým vlastním životem…tolik ruzných praskavých a lupavých zvuků. Spodek auta po roce a půl orezlej jak liška. 10letá Mazda 3, která parkuje venku a sekretářka jí má na pojíždky po úřadech vypadá zespoda líp. Korunuje to servořízení, který nestíhá prudší manévry ve vyšších rychlostech. Vyhnout se na dálnici klínu, kterej spadnul z nákladáku před nim, stálo málem kolegu život. Jak řekl servisni technik u dealera. Tohle je auto tak na 50 tisic km…

Ludek_II
16. května • 10:19

Tak jo. Jak se jmenuje ta vase firma? Rad se prijedu podivat na ten lisci spodek a oloupany volant. Na sve dvoulete i30 ti taky ukazu, ze volant se neloupe. Jenze se o to taky musis starat, vis ?

anonym
17. května • 2:48

Cestne prohlasuji, ze o to, aby se mi neloupal volant, jsem se nikdy nestaral :-P A ani bych vazne nechtel.

Jenda
15. května • 21:32

Tohle jsou kecy. Mám roční i30 a nepozoruju nic z toho, co popisujete.

HAD
15. května • 14:56

No to jsou ale kecy...financ je škrt, ale škrti se obvykle v případech olupujícího se volantu domáhají záruk a náhrad. Přijde mi to jako příspěvek 15letýho klučiny, který má kámoše, který má kámoše a bratr jeho otce zná někoho v hospodě, kdo říkal že ti korejci stojej za prd. Máme dva korejce v rodině, stáří 5 a 2 roky a ani jeden nevykazuje žádné problémy. Ale uznávám, že pracuju s malým vzorkem, stejně jako ty....

1973
15. května • 16:05

Hele mně je oloupanej volant ukradenej, já v tom jezdit už nemusím. Nakonec ten volant je to poslední. 2 kusy není žádný pravidlo, prostě se jim jen nemusely povést. Netvrdím, že sis vybral špatně. Jen uvádím reálnou uživatelskou zkušenost tak si nech od cesty ty pindy o 15l klučinovi...

Wolfsteen
15. května • 19:19

Ano u Huyndaie se loupaly volanty. Ale to už dávno vyřešili a v rámci záruky je bez problémů měnili, takže v tom bych problém fakt neviděl.

Tombas
15. května • 10:50

Hlavně je potřeba si uvědomit, že i řada soukromých aut je kupována na firmu, protože je to podstatně levnější - fleet slevy prodejců, DPH atd.
Takže to se koupí jedno auto na podnikání, druhé manželce na vožení dětí, třetí bráchovi, další tchýni, jedno ještě švagrovi, jedno rodičům... od těch se pak inkasuje čistá splátka leasingu bez DPH a dalších, samozřejmě mimo účetnictví, takže do nákladu jde provoz šesti aut, ale jen jedno opravdu slouží pro podnikání.Je to pochopitelně jen zjednodušený příklad, ale takhle nějak to u nás asi funguje.
A netýká se to jen aut, ale i spousty jiných věcí.;-)

Mirek
15. května • 13:17

Předpokládáš, že berňáci jsou opravdu idioti a nebude jim podezřelé, že jako např. soukromý instalatér vlastníš 5 osobních aut na podnikání?

Tombas
15. května • 23:37

Víš co je to zjednodušený příklad?
Nejsou jen instalatéři, ale i firmy, které mají pár zaměstnanců, třeba 10-20 a tam už se těch 5-6 aut ztratí. Taky si ta firma na to musí vydělat, aby to vůbec finančně utáhla, ale to je fuk.
Jde jen o to, že ne všechna auta prodaná a registrovaná jako firemní jsou skutečně jako firemní používána.
Další spousta lidí má služebák i pro soukromé účely, ti také nepotřebují další vlastní, proto je ten poměr firemních a soukromých aut takový, jaký je.

Mirek
16. května • 11:48

I v takové firmě bys narazil. Kamarád má soukromé stavebniny, se svým švagrem, a těch zaměstnanců mají ještě o chlup více a světe div se, mají jen dvě osobní auta, každý jedno. Proč asi. Po pěti letech "prodal" své předchozí firemní auto své manželce.
Tady nejde o to, že si na to firma musí vydělat, ale že se tím krátí odvod daní, to ti evidentně nedochází.

komik
14. května • 22:18

1) to že jsou vysoké prodeje japonců FO značí, že nejsme až tak hloupý národ toužící po evropských turbomotůrcích.. FO se dle mě rozhodují racionálněji
2) jeslti ono to nebude ovlivněno i strukturou modelů.. značky které mají dodávky - jako Kangoo, Partner budou mít logicky vyšší prodeje u firem. Škoda, Hyundai, japonci atd u nás v podstatě žádné užitkáče nenabízí, tak mají podíly nižší.
3) to že se 3/4 aut prodají firmám je tak trochu dáno tím, že firmy s autama nalítají ročně desítky tisíc, FO spíše jednotky tisíc. Takže firmy koupí nové s odpočtem a fleetovou slevou a po 4-5 letech prodají se ztrátou 1/3 hodnoty FO, která auto 10 let pomalů dojíždí...

mylys
14. května • 20:14

Konečně snad reálná data o prodejích aut, palec nahoru za tento článek!

Švihák
14. května • 11:47

Jasná zpráva, čím dražší a vybavenější auto, tím větší prodeje na firmu. Jen blbec si koupí třeba Ferrari soukromě. Soukromě kupují auta sociálně slabší třídy a tudíž kupují chudobky.

jehoVista
14. května • 12:28

Jestli nebude problem v tom, ze kdyz si kupuju auto jako zamestnanec, tak na nej kvuli odvodum musim vydelat dvakrat.

rzr
14. května • 19:39

No jestli to spíš není tím, že "firemní" auta jsou i ta, která jdou na operativní leasing soukromým osobám. Registrace je na leasingovku tj.na firmu....

Adolf
14. května • 12:03

Jasně :-D Nová auta si kupují chudáci a boháči mají služební :-D:-D:-D:-D:-D:-D

Švihák
14. května • 12:22

Přesně tak, jak můžeš vidět z tabulky tak všechny Rollsy, Bentley nebo Lamba jsou koupené na firmy, ani jeden soukromě.

Robert
14. května • 12:37

A teď si vem kolik Felicií se bude muset prodat aby ekopoplatky vyrovnali třeba jednoho Rollse. Ale Babiš říkal bude líp,že jste se tou koblihou nezadávili,hovada.

Adolf
14. května • 13:14

Až bude Babiš králem,tak bude v zemi české dobře. Bezdomovci budou jezdit Sanderem,zámečníci Rollsem a běžní ředitelé,poslanci atd. Rollsem ze zlata. Nebo autem na zakázku.Kusovka:-D

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
sokar
14. května • 13:37

babiš je na jinou dlouhou diskuzi.:-D
Výhoda auta na firmu je v tom, že auto za 1000000 oddaním a tu daň vrazím zpět na splátky takže platím jen 826000Kč. A při akontaci alespoň 50% z auta splácím jen 413000Kč což na 5 let z důvodu odpisů je cca7000Kč+ dobrej úrok 1000Kč za měsíc + pojistka z důvodu fleet slevy z 80000Kč na 15000Kč za rok činí celkem 9000Kč +- pár stovek. A každej rok jelikož je auto na úvěr se sníží pojistka o tabulkovou hodnotu.
V případě problému se splátkami mám furt víc jak 50% splaceno, takže prodejem auta problém vyřeším a něco mi i tak zbude. Takže tak.:-D
A cena benzínu bez 21% není taky zas tak blbá.

Švihák
14. května • 12:25

Soukromě se kupují modely žebrák jako jsou Fabie, i20, Sandera a další chudobky.

LOL
14. května • 22:48

byl jsem se schválně ujistit v garáži a Foblije ani i20 (nebo podobná auta do 450 tisíc) mi tam fakt neparkuje - ale málem jsi mě přesvědčil ;-). Někde se musela vyskytnout chyba v Matrixu, zřejmě. :-D

Adolf
14. května • 12:05

Až uvidím nějakého blbce ve Ferári,tak se ho zeptám proč to udělal,že si ho koupil. Jestli není na hlavu

Robert
14. května • 11:57

Potom tu je něco špatně,stát obere chudáky na různých daních a milionáři nechá Ferrari vpodstatě se "slevou".

Wóša
14. května • 11:05

Tak super, to je snad první článek o prodejích, kdy je jasné jak to je, ač tedy tam chybí "vyvezené" do 3 měsíců, ale čert to vem.Ty jsou asi stejně na IČ/DIČ, kvůli DPH/VAT.

sokar
14. května • 11:33

Jistě že se nejlíp auta kupují na firmu. I ta sportovní apod. Odečtu si DPH a všechny náklady na provoz včetně servisů a phm utopím ve firmě. Auto na soukromo bych nekoupil. Jo a firemně ty firemně pracovní opravdu potvrzuji samé škodovky. Ani nevím proč, ale asi je kupuju už ze zvyku na značku.

Ramalama Dingdong
14. května • 14:59

Tak to já koupil do firmy Dacie... opravdu nechápu, proč utápět zrovna ve Škodovkách takové prachy.

Nikdo
14. května • 13:24

Mozna. A mozna je kupuji kvuli nejrozsahlejsi servisni siti. Auto aby se zaplatilo musi jezdit a ne cekat na dily z Francie ci Koree.

Ev Lo
16. května • 17:11

Tak z te koree tak mesic dva no

Mirek
14. května • 13:51

Možná by ses divil, jak rychle jsou dodávány náhradní díly ke korejským značkám. Osobně mám zkušenost "z východu" s Toyotou a to byl frkot a to bylo dodáváno z centrálního skladu z Rakouska.

John Beer
14. května • 19:21

Jestli to není tím, že Toyota není korejská B-]

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Mirek
14. května • 21:04

To jsem fakt nevěděl, že nejsou Korejci. :-D Protože se znám s prodejcem Hyundai a popisuje to podobně a zatím nemám důvod mu nevěřit.

pája
14. května • 11:02

To je žertovné čtení:-))

Hg
19. června • 23:36

Jak pro koho

Ondra
14. května • 11:27

Není to spíš k pláči? Po 25 letém budování kapitalismu se v 10,6 miliónové zemi prodá pár aut,protože zbytek si Škoda prodává sama sobě. Jsme na úrovni nějaké africké země ne li hůř.

110km/h v levém pruhu
15. května • 13:12

Až na to, že podíl firemních aut Škody dodávaných v režimu ročních aut nesahá u Hojandé ani na kotníky.

GeM
14. května • 16:20

Nesmysl. Vezměte si jakéhokoli živnostníka, to je taky IČ. Tím pádem si auto koupí pouze důchodci a ti zaměstnanci, kteří nemají služební auto. Ostatním se zkrátka na soukromou osobu nevyplatí auto registrovat. Takže to nevypovídá vůbec o ničem.

Alfik
2. června • 21:56

to není tak jednoznačné, spoustě živnostníků se auto na firmu nevyplatí, lepší je pro ně paušál a auto mít jako soukromá osoba než na firmu

lol2000
14. května • 16:35

Dyk jo,co je IČ,je ve firemni statistice,ty kecko..

Nikdo
14. května • 13:22

Jak sama sobe. Vetsina firem neni Skoda. A kde konci firemni ojetiny? No u obcanu.

Petr
14. května • 21:46

jednoduse... kazdy sef meni dvakrat rocne auto, plus dalsi tisice sluzebaku, co se meni minimalne jednou jednou za tok... to jsou tisice aut jen v automobilce
Dalsi vec, co me napadla... jak je to s autama na operativni leasing? To jsou taky firemni auta, se kteryma ale taky jezdi cim dal vic soukromniku.... a v tomhle taky jednoznacne vede Skoda, nejen pronajmem pro sve zamestnance, kteri auta meni take jednou rocne... potom je tu tolik mladych ojetin.

Ramalama Dingdong
14. května • 14:58

No tak to je pravdu nádhera... chápu, český Pepík hýká nadšením... tak mámo, konečně si můžeme za těch 150tis. to Octávku dovolit... :-)

Mrdokwas
14. května • 13:20

jo ale díky zlodějskejm havloidům 3-[

JirkaB
15. května • 10:28

Co to s tím má společného? Myslíš, že kdyby tady nebyl Havel a "havloidi", tak že bys byl bohatší? Jak??Ale jestli se tím jen utěšuješ, tak OK, nemám nic proti...

Doporučujeme

Články odjinud