1) odstranit "trumpetky" sání - jsou umístěny pod sacím víkem - zlepšení sání a trochu výkonu navíc ( a sníží se hluk motoru )2) odstranit trubku sání - je vsunuta do trubky ve víku nad vzduchovým filtrem ( délka cca 20 cm - má kuželovitý tvar - při ústí sání je zůžená asi na 4 cm ) - jednoduše se vysune3) vyřezat otvor pod filtrem vzduchu sání - je tam zaslepená roura - zaslepení vyříznout, průměr je asi 5 cm ( možnost napojit předehřev vzduchu )4) dále jednoduchou úpravou - levnou - je snížení hmotnosti setrvačníku o cca 1 ( až 2 max.!!! ) kg ... výsledkem je dynamičtější nárůst otáček při sešlápnutí plynu - sportovnější jízda5) přidání turba ... je asi nejefektivnější ale dosti náročné a cenově nákladné6) odstranění zpětného potrubí z výfuku do sání ... na výfuku odšroubovat a zaslepit, na straně sání odšroubovat a připevnit malý filtr sání ( nejlépe ) :)7) odpojit hadičku regulátoru množství paliva ovládanou tlakovým spínačem - je umístěná na čerpadle - hadička je připojena k černé kruhovité části ovládání množství paliva - hned u ovládání plynu8) na hlavě vyfrézováním zvětšit otvory sání9) sportovní vačka ... ( nákladné )10) nahuštění pnematik: přední na cca 3,3 a zadní na 3,5 atmosvéry ( pozor !!! snížená přilnavost !!!! zvlášť na mokru ) 11) přidání 98% lihu ( min. 5 % max. 24 % ) nebo benzínu natural do nádrže (min. 5% max. 30 % ) pro spotrovní jízdu12) laděný výfuk ( viditelně neprojde na technické ... )13) olej 5W - 40, 0W - 40 ( až 60 )14 ) předehřev paliva - tubky před tryskou se proženou kolem výfukového potrubí ( pozor ne před čerpadlem - mohlo by se přehřát a zadřít )
octavie je rodine auto nee zavodak melete tu vsichni same hovna je mi z vas ale Alfa neni auto :D
souhlasim alfa neni auto to je aby mel majitel co spravovat ne na jezdeni:-)
Tak nevim k cemu se driv vyjadrit. Sam jezdim nekolika ruznymi auty a kdyz prislapnete plyn zakouri si vsechny. Jinak precipovat neco je dost dobre. jezdim s golfemIV 90Hp a ted jsem jel s kolegovým 110hp. Je to fakt dost poznat. Proste si jedete tak klasika a najednou je na tachometru mnohem vice. Je to lepsi hlavne na predjizdeni a taky mam pocit ze kdyz to clovek nezene tak sla spotreba dolu. Jinak alfistovi: sice totrva nez se rozjedu ale 200 to jede.Presto se nehonim. Minule me na dalnici predjela felicie. na pul shnila ale on to prasil porad tak 190. Nevim co to mel ale byl to debil. Takovy nazor mam na ty co musi predjet jen proto ze je nekdo predjel!!!!!
Například zmiňovaný řidič alfy romeo si myslí, že může jezdit jako závodník formule 1 všude a neuvědomuje si, že ostatní řidiči se snaží být ohleduplní, nebo prostě nemají tak rychlé auto. Ono totiž, myslím si, je mnohem těžší se ovládnout a jezdit na spotřebu a pohodlnou jízdou, než mít pořád spolujezdce přilepenýho na předním skle. Ano, když někdo spěchá domu o půlnoci z práce a má volnou dálnici, proč ne.. Vím to z vlastní zkušenosti, vlastním saaba 9-3 aero, a moje noční cesty ze Švédska se podobají dálkovým letům. Ale vozím také rodinu, takže si sportovní jízdy moc neužiju, ale "tomu alfistovi chci jen vzkázat ať si nemyslí že má to nejlepší stroj na světě, že se na dálnici může objevit i někdo , kdo má i výkonnější auto, ale přitom si jede s rodinou těch svých 130 pořád..
No hlavně si myslím že tý jeho Alfičce která má výkon jako moje ořezávátko s turbem ujede jak tvůj saab(což je neskutečný letadlo) tak i ta Octavia nebo co jsem pochopil od začátku diskuse protože řidič který si myslí že Octavia TDi nerozseká Alfu tak neni řidič :-) sice taky nejsem rád když mi někdo začoudí na auto tak přece jenom NO SMOKE NO FUN :-)
Tak tyhle cipi nebo cotoje,stojej fakt za ho...,SVATEJ ZIGUL!!!Ten jede i bez cipu. Zdarec,Necht se dari!
ChipTuning
OCTAVIA serie Uprava
1.8 20v…………92KW, 170Nm……………….100KW, 185Nm
1.8 Turbo…….110KW, 210Nm………………126KW, 285Nm
1.8 Turbo…….132KW, 235Nm………………154KW, 310Nm
1.8 Turbo…….165KW, 280Nm………………191KW, 340Nm
1,9 TDI...…….66KW, 210Nm……………….85KW, 275Nm
1.9 TDI 4X4.74 KW, 240Nm………………96KW, 310Nm
1.9 TDI....……81KW, 235Nm……………….103KW, 300Nm
1.9 TDI....……96 KW, 310Nm……………..120KW, 410Nm
1.9 TDI....……110 KW, 320Nm……………135KW, 430Nm
2.0………………..85kw, 175Nm……………….97KW, 185Nm
FABIA:
1.4 MPI....…..44KW, 118Nm……………….50KW, 126Nm
1.4 MPI…......50KW, 120Nm……………….55KW, 130Nm
1.4 16V.….....55KW, 126Nm……………….64KW, 128Nm
1.4 16V...…….74KW, 126Nm……………….84KW, 128Nm
1.4 TDI…………55KW, 195Nm…….…………73KW, 245Nm
1.9 TDI....……74KW, 240Nm………….…….96KW, 310Nm
1.9 TDI…………96KW, 310Nm……….……..120KW, 410Nm
SUPERB
1.8 Turbo……..110KW, 210Nm………………126KW, 285Nm
1.9 TDI...…….74KW, 240Nm………….…….96KW, 310Nm
1.9 TDI...…….96KW, 285Nm………………..120KW, 370Nm
2.0…………………85KW, 175Nm………….…….97KW, 185Nm
2.5 TDI…………120KW, 350Nm …………….143KW, 405Nm2.8 30V.………142KW, 280Nm……………….154KW, 300Nm
Svojí Octávku jsem si nechal načipovat u Profi-chiptuning.cz. Výkon motoru mi změřili před chiptuningu i po něm a z původních 77 kW mám teď 105 kW. Za mě super.
Mám oktávku TDI 66 kW dva a půl roku (60000 km) a jsem s ní velmi spokojen. Nedávno mi kamarádi nabídli v rámci barteru za notebook udělat zvýšení výkonu od firmy BitPower. Projel jsem se jejich upravenou oktávkou s najetými 220000 km a rozdíl byl znát. Zjistil jsem si spoustu informací o dostupných způsobech přečipování a nakonec jsem kývl. Měl jsem samozřejmě trochu obavy, protože jsem nezaznamenal, že by moje auto někdy zakouřilo a nechtěl jsem na tom nic měnit. O poškození motoru ani nemluvím. V autorizovaném servisu jsem se nakonec dozvěděl, že nejvíc jsou ohrožené brzdy a spojka, ale jinak by se s motorem nemělo nic dít.Tak jednoho dne přijeli, stáhli přes konektor datovou mapu a přes mobil odeslali do Pupusoftu. Za nějakou dobu jim přišla mailem moje datová mapa s upravenou křivkou výkonu. Nahráli ji tam a bylo to. Rozdíl je znatelný, hlavně kolem 2500-3000 otáček. A navíc auto opravdu ani nezakouří a jede mnohem dynamičtěji.Tím, že jsem nechal zvýšit výkon u svého vozu si ale nemyslím, že mám závodní auto a taky s ním tak zacházím. Když jsem jel s oktávkou kamarádů, tak jsem na vlastné oči viděl dlouhodobou spotřebu 4,4 l za posledních 4600 km. Hmm... Já mám dlouhodobou 6,2 l, ale poslední dobou pořád jen spěchám jak po městě, tak po dálnici. Když jsem zkoušel spotřebu, tak při cestě do Prahy ukazovala asi 5,8 l při 150 - 170 km/h. Když jsem jem s naloženým autem z Chorvatska, tak jela přes celé Chorvatsko za 4,8 l (kousky dálnic 160, jinak silnice tak 70-100), pak spotřeba stoupla na 5,5 na dálnici v Rakousku. Řekl bych, že spotřeba je asi stejná, ale jízda mnohem dynamičtější a hlavně při předjíždění bezpečnější. Neměříl jsem, jestli se výkon zvedl na proklamovyých 96kW, ale subjektuvní pocity jsou skvělé. Znovu říkám, že to není závodní auto a musí pár let vydržet, takže žádné šup na dánici, plný plyn a 200 a ž do Prahy. Vlastně jsem jednou zkoušel maximálku a přes 195 to nejelo, ale při 180 jen brumlá a žere 7,8 l.Přeberte si to jak chcete Petr
PS:vidím že diskuze o zvýšení výkonu škodovek je zde opravdu konstruktivní, o ničem
Když chce škodovka tak hodně za lepší motor, který je u jiných značek standart, není východiska, zkuste naložit Fabii 1,4l 44kW čtyřma lidma a uvidíte tu skvělou jízdu, takovou totiž mám a je to děs, což si při koupi ani většina lidí neuvědomí, prodejci jsou skvělí přesvědčovači a cena je cena, že , hlavně, když už je i tak vysoká . Rád bych aspoň 55kW lépe 73kW. Tím mi tuning ovšem nepomůže. Takže kdo je blbej....je blbej už při koupi , a vyplatí se připlatit, pokud na to máte.......................................
Zdar
síce je to trochu od veci, ale včera som sa previezol v 1,2 HPI 47 kW a napriek očakávaniu som bol veľmi príjemne prekvapený. S 1,4 44 kW, ktorá mi pripadá ako olovené sane sa to nedá porovnať. Zvuk tohoto malého motorčeka (1,2) je síce ako kosačka, ale po meste to ťahá dobre. Diaľnica je už o inom, ale aj tak.
všiml jste si že tato diskuze hlavně je o motorech TDI ? asi ne
Jak si tak ctu ty jednotlivé kecy od vás vsech, premyslim, nebude-li mnohem jednodussi nedavat tem nasi milackum nove cipy a nechat vsechno tak, jak to vymyslel vyrobce? Sam mam sice jen Octavii 66kW, ale jsem s ni spokojeny.
jeden příklad: mám motor VW 2.0 16V 100kW, stejný motor s jiným označením má 110kW, parametry naprosto shodné až na ŘJ, moje je KE-Motronic a 110kW má Digifant. Takže nějaký prostor na úpravy tam určitě je.
Ahoj. Koupil jsem jety Peugeot 406 HDi Break 80kW a uvazuji o chipu. Jsem laik a dost me hrozi kdyz ctu o tech udelatkach ktere zkresluji merene veliciny motoru a vydavaj se za chip. Na netu jsem si nasel firmu Diesel-Technik MB Tuning, ktera mi 406 precipuje za 13.300,- To uz je pro mne akceptovatelna castka a proto bych se chtel znalcu zeptat, jestli o te firme nemaji nejake info. Nerad bych naletel a znicil si motor. Dekuji.
P.S. Web te firmy: www.diesel-technik.cz
Zkus www.chiptuning.cz Mám od nich úpravu na BMW 330D a jsem velmi spokojen. Na nějaké slevě se určitě domluvíte :)
ad SHARAN ..Ake mas s tym zrychlenie? a spotrebu pri 160 ? prip. max rychlost aspon po dobu 5 min?
alex
HUF superhuf už nemůže dál jen číst, i když si slíbil, že anonymovi tu radost neudělá a své samolibé kidy sem tentokrát tahat nebude...
1. "superčip" jeví se mi jako pojem poněkud zavádějící a překvapuje mě, že jej použil profesionál. Já bych jej nazval "přídavnou jednotkou" (dále jen PJ). Její výrobce ji pak samozřejmě prodává pod rozličným a nápaditým obchodním označením. U nás je dost rozšířený název "kompakt".
2. Pro motor je aplikace PJ prasárna a samotný výkon téhož motoru je s novou EEPROM vždy lepší a lépe položený (MK), než pokud je vybaven touto "PJ". Sám jsem jezdil s Octavií TDI 66kW s PJ a byl to celkem podivný zážitek. Motor se začal probouzet až od 2.000otáček a znatelně kouřil a to i při brždění motorem nebo při lehce sešlápnutém plynu.
3. Princip, jak tu již popsal pan Vaculík, je slušně řečeno, buranský až ruský. Měnit jen amplitudu řídícího signálu pro čerpadlo je prostě humus.
4. Ceny zdaleka nehovoří pro PJ. Ta totiž na TDI stojí cca 14.000Kč, zatímco nový čip na TDI 66kW je k mání za 15.000Kč a na TDI 81kW za 17.000Kč (včetně roční záruky na motor a pohon při montáži do nového vozu v tovární záruce)
5. Laicky řečeno: Co asi funguje líp? PJ, která mění jednu veličinu nebo čip, který obsahuje cca 23 modifikovaných 3D datových map?
6. Měnit plnicí tlak turbodmychadla je nad možnosti jakékoliv PJ, neboť samotné turbo regulovat nelze. Tlakový ventil u TDI 66kW je na PJ nezávislý a u TDI 81kW ho nahrazuje VTG, které je regulované podtlakem a tudíž rovněž mimo pole působnosti 3 potenciometrů, z nichž navíc ne každý je pro regulaci PJ přimo důležitý. Regulovat plnící tlak turbodmychadla jde u VTG turbodmychadel pouze nepřímo a to zvýšením objemu spalin = větší dávkování paliva.
anonym> Promiň za intervenci, snad nebyla až tolik samolibá.
skl> Já jsem v pohodě. Nosní přepážka zatím drží , spíš bych se být Tebou zaměřil na konstruktivitu Tvých příspěvků
spirit> Je to čas za ideálních podmínek za minimálního provozu o víkendu. Nechci se obhajovat, protože kálím na Tvůj názor, ale jedno vím jistě, že jsem za celou tuto cestu nikoho neohrozil a asi ani neomezil.
Ja mam Octavii TDI66 taky precipovanou (EEPROM), ale neda se hovorit o tom, ze by necadila. Pri prislapnuti plynu pres 3/4 kouri, ale delala to i pred precipovanim a delaji to i Passaty TDI PD bez cipu, takze si nejsem jisty, jestli to jde z urcitosti poznat, zda-li je precipovana nebo ne a jestli jde o mezikus nebo o upravu jednotky.
Radek
Radku, neznám turbodiesel, kterej by při plným plynu při zátěži nezakouřil, alespoň ne při přechodových stavech. To, že občas zakouří i nový auto znamená, že jednotka lehce nezvládla nějakou kombinaci plnícího tlaku a teploty z toho vyplývajícího množství vzduchu, které se dostalo do válců a přidala té nafty prostě moc. Zvlášť patrné je to u aut, co mají velký objem, jedno velké turbodmychadlo a intercooler (tím pádem i velký turboefekt).Tyto stavy se dají minimalizovat použitím VTG turbodmychadel, více turbodmychadel menších rozměrů.Taky mám chip, shodou okolností od stejného výrobce jako Huf a ačkoliv auto při plné zátěži a plném tlaku nezakouří a emise mám 0.000, tak když chci udělat blbůstku, stačí mi rozjet se z křižovatky lehounce na 1000-1500 a po rozjetí naplno přidat plyn... chvilku se nic neděje, pak najednou vylétnou otáčky nahoru až někam k 5000, obě zadní kola se protočí a za mnou zůstane desetimetrová černá čára na silnici (od výfuku).
Tohle přesně funguje, jak je popsáno...mám Sharan TDI PD (originál 85kW/310Nm) s datovou mapou UR-tuning (Německo, 114kW, 415Nm, testováno na zkušebně) a při normálním provozu kouří znatelně méně než sériový Passat nebo Superb 96kW. Pokud ale udělám to co je popsáno, t.j. "naložím" podtočenému motoru, pak za mnou zůstane černý mrak. Je to logické a není důvod se nad tím pozastavovat, nechal jsem zkontrolovat emise a vše OK.
1. Je kouření a Kouření. Věř mi, že kdybych Ti ukázal, jak kouří auto s PJ, tak se chytíš za hlavu. Jasně, i 66kW s čipem si trochu zakouří, ale tato kouřivost nedosahuje ani 20% te s PJ. Auta, které mají PJ a sportovní výfuk vedoucí rovně za auto, mají brutálně očazený zadní nárazník. To bys asi Ty neměl.
2. I Passaty s PD kouří, a to ve verzi 96kW, neboť mají stejný motor (včetně turba), jako 74kW a dávají pouze víc paliva.
3. I mezi čipy (EEPROM) jsou rozdíly. Můžeš prozradit, od koho ten čip máš?
Je to od Cimbu z MB.
Jo, a výrobce SW náhodou neznáš? Není asi žádným tajemstvím, že Cimbu jím rozhodně není...
V každém případě já mám německý SW Kerscher a je naprosto pohodový. Ani čmoudík. (Mám Fabii TDI PD)
CIMBU používá MTM. Také jsem slyšel pomluvy. Kerscher je v Německu málo známý, spíše je znám v oblasti spoilerů - dělá toho více (podle toho to také ...), v testu dieselů Kerscher není zastoupen, nelze tedy přímo komparovat, jak na tom je technicky (divné) www.autobild.de/tuning/testberichte/artikel.ph?artikel_id=1689
spávný link je www.autobild.de/tuning/testberichte/artikel.php?artikel_id=1689
to já vyvinu rychlost max. 100km/h a stejně jezdim furt v levym pruhu, envite nějakej fígl jak zvýšit výkon tak aspoŇ o 150%
Tato diskuze nechť je v očekávání HUFových samolibých kidů ...
Huf má na trochu samolibosti právo, protože jeho auto nepustí ani obláček. To jiní by se nad sebou měli zamyslet...
Majitelé superčipovaných octavií mi pijou krev už hodně dlouho. S názorem, že z pomalého auta se udělá rychlé přidáním nějakého "Power-Comanderu" a následným seřízením několika na něm umístěných "hejblátek" se pojí celkem konkrétní mentalita řidiče za volantem. Jedním z rysů takového jednice jsou komplexy přerůstající v chorobnou soutěživost realizovanou v podmínkách siličního provozu. Jak si takový člověk vůbec může dovolit blokovat levý pruh dálnice, když se za ním objeví třeba moje Alfa Romeo a přoč si myslí, že mám čichat oblaka sazí z jeho výfuku. Skutečně předpokládá, že Alfě (či Subaru, BMW, Hondě - je to jedno) díky přídání prapodivného vehementu za 2000 Kč ujede?
Zavbedněnci, tupci, blbci. Tak jednoduchá řešení neexistují. Rychlé auto vzniká daleko složitějšími způsoby.
Poslyšte, co si to vůbec dovolujete? Vy jste asi jeden u těch co si myslí, že mu patří silnice. Když chcete jezdit závody, jezděte si je na závodní dráze a ne v provozu na silnici. Silnice jsou pro všechny, pro AR i třeba pro Trabanty.
Take vozy nemají na silnicach co robit, protože tvoří kolony, jsou nebezpečné pro řidiče i pro jejich okolí. Jen zvyšujou počet mrtvych na silnicích. Kvůli nim tu platí předpisy 100 roku za opicema. JSOU TO POJZDNÉ RAKVE. V živote bych do takeho auta nesed.
Fakt? Já myslel, že silnice jsou jen pro mou Fabii TDI...
To chce klid.
"Jak si takový člověk vůbec může dovolit blokovat levý pruh dálnice, když se za ním objeví třeba moje Alfa Romeo..."...takych mam najradsej, co maju napr. Alfu a myslia si, ze cesty patria iba im.co znamena podla Vas "blokovat levy pruh dalnice"?ked predbieham 130-ou auta, ktore idu v pravom pruhu 110?
urcite taky mam nejradsi takovy namysleny typky s alfou jako co ze ma alfu. Vzdyt sou maximalne poruchovy auta co nikdo nechce. tak ma pan asi komlpex ze nema taky precipovanou octavku. ja mam precipovanou (benzinovou octavku) a me zas brzdej alfy co se snazej z poslednich sil
Nikdy bych nedal najevo člověku, který jede předpisovou rychlostí, že mne zdržuje. Klidně počkám, sž předjíždění dokončí, protože dodržuje-li rychlost, tak většinou dodržuje i pravidlo, že jezdíme vpravo, takže se posléze zařadí. Na poli rychlostí omezených legislativou jsme si všichni rovni, ať máme třeba starou škovodku či BMW M3. Kdo však vědomě překračuje rychlostní limity, pouští se na ilegální bojiště, na kterém rozhodují kvality automobilu. Je však potřeba rozlišovat, jestli onen jedinec pouze spěchá, či závodí. S přečipovaným TDI se většinou po silnicích pohybují jedinci, kteří cítí potřebu závodit. Rozhodně jsem proti tomu, aby se ze slinic stávala závodní dráha, takže sám nikdy nezávodím. Nebudu však pokrytecky tvrdit, že nepřekračuji maximální rychlosti. Dělám to nerad, ale někdy prostě velmi těžce nestíhám a potřebuji jet rychleji. Umíte si pak představit, jak mne rozzlobí taková superčipovaná oktávie, která soutěží, takže mne zdržuje, přičemž já chci opravdu jen někam rychle dojet, a né si léčit komplexy. Zatímco řidič blokujícího vozu zažívá emoce z jízdy na hranici možností a hlavně nutí mne čichat oblaka sazí, tak já zuřím, protože on mne záměrně zdržuje a jakoukoliv ohleduplnost, kterou k těm všem čepičářům, trabantíkům a postarším škodovkám jinak chovám, si prostě nezaslouží.
Vím, jak velká věda je postavit skutečně rychlé auto, a tak při pohledu na podivný vehement zvaný "powercomander" prostě zuřím. To je rouhání se náročnému ladičskému řemeslu.
Té hrstce majitelů octavií, kteří supečip zakoupili jen pro nouzové využití v krizových situacích se omlouvám, protože chápu, že odborné přečipování je drahé.
někdy prostě velmi těžce nestíhám a potřebuji jet rychleji. Umíte si pak představit, jak mne rozzlobí taková superčipovaná oktávie, která soutěží, takže mne zdržuje, přičemž já chci opravdu jen někam rychle dojet, a né si léčit komplexy. Zatímco řidič blokujícího vozu zažívá emoce z jízdy na hranici možností a hlavně nutí mne čichat oblaka sazí, tak já zuřím, protože on mne záměrně zdržuje a jakoukoliv ohleduplnost, kterou k těm všem čepičářům, trabantíkům a postarším škodovkám jinak chovám, si prostě nezaslouží.
Hmm, jedno lepsi nez druhe. Na nasich silnicich porad chybi klidni a tolerantni ridici, kdo jezdil napr. v Nemecku, vi co myslim. Co vam je platne rozcilovani a zureni - to vas nijak nezrychli a zbytecne si nicite nervy a zvysujete riziko nejake kolize. Je prece uplne jedno, jestli vas zdrzi pomalejsi auto, nebo treba snezeni - v obou pripadech proste prijedete pozde. A co ma byt, zbori se svet? Pokud nejste cirou nahodou James Bond, tak asi sotva. Pokud vas nekdo bude chtit zamerne zdrzovat, tak to proste udela, ale jestli jste opravdu vyrazne rychlejsi, tak ho stejne drive ci pozdeji predjedete - pokud nemate na predjizdeni, tak to zdrzeni je zanedbatelne a uz vubec nestoji za ty nervy.
to HUF: Kalet si muzes na co chces, ale mel by sis davat bacha na kalhoty a tkanicky u bot.
Rozdil mezi ceskym a nemeckym ridicem je v tom, ze nemecti maji srovnatelna auta (v pravem pruhu se neplazi 120tky), je-li nekdo rychlejsi, tak uhnou a nejedou za kazdou cenu vlevo. Neplati to ale jen o Nemcich, stejni jsou prekvapive i Italove a Francouzi. Jenom Cesi, Polaci, Slovaci a Madari jezdit dobre neumeji.
P.S.: U sveho TDI si necham upravit eepromku ne proto, abych zavodil, ale abych ty brzdice mohl bezpecne podjizdet zprava.
ach, naozaj vystizny popis, ktory vobec, ale vobec na hufika nesedi..
ha ha direct zásah... jak říkáš...
to se nám pan redaktor nějak rozohnil...
No, myslim ze neni problem ve zvysovani vykonu, ale v jeho vyuzivani, nebo spise zneuzivani. Nekteri jedinci (vcetne zminovaneho tunera) tady hazi casy z Otrokovic do Brna okolo 37 minut, coz je bratru 80 km a tedy prumerna rychlost 130 km/h - z prevazne casti mimo dalnici a skrz spoustu obci. Vy s tou vasi Alfou jste brzden precipovanou Octavii na dalnici v levem pruhu, to asi 130 nejedete, co? Mozna byste mohl napsat clanek o vsech tech mrtvych, kteri umreli uplne zbytene vinou nejake stupidni hry na zavodniky.
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.