Škodovka vyrobila už 750 tisíc Octavií

Škodovka vyrobila už 750 tisíc Octavií

Z tiskové zprávy: Slavnostní událost se konala v pátek 30. srpna dopoledne v montážní hale M13 v hlavním závodě v Mladé Boleslavi. Za přítomnosti předsedy představenstva Škoda Auto Vratislava Kulhánka a člena představenstva zodpovědného za oblast výroby K.-G. Büschinga, sjela z montážního pásu již třičtvrtěmiliontá octavia od zahájení sériové výroby v září 1996. Jubilejní automobil je určen pro tuzemský trh.

Kapacita nové moderní továrny, kterou 3. září 1996 slavnostně otevřel prezident Havel proto byla zpočátku navržena pouze na 70 tisíc limuzín a 20 tisíc provedení kombi za rok. Poptávka po octaviích doma i ve světě však rostla takovým tempem, že dnes se místo původně plánovaných 90 tisíc automobilů vyrábí v Ml. Boleslavi a ve Vrchlabí 170 tisíc octavií (limuzín i kombi) ročně.

Pro uspokojení poptávky to vedle dalších investic znamenalo i vytvoření speciálních modelů pracovní doby. Díky růstu celosvětové poptávky přidala letos na jaře automobilka v  závodech v Mladé Boleslavi a Vrchlabí jednu směnu týdně navíc; výroba octavií tak vzroste o dalších 15 000 automobilů.

Oblíbenost octavií v ČR i na 74 trzích světa je dána vynikajícími jízdními vlastnostmi, kvalitou provedení i úspornou spotřebou a provozními náklady. Modelová řada Octavia získala řadu prestižních ocenění doma i v zahraničí. Reklamní slogan „nová tvář Škody“ platí jak pro Octavii s jejím nadčasovým designem, tak i pro průčelí výrobní haly, která nadále patří k nejmodernějším v Evropě.

Vedle tří základních výbav, nabídky 11 motorů s výkonem od 55 kW do 132 kW a 13 barevných variant, vyrábí Škoda Auto v  závodě ve Vrchlabí další tři nadstandardní a zákaznicky oblíbené verze Octavie a Octavie Combi; luxusní provedení Laurin a Klement, vozy s pohonem 4x4 a sportovní provedení RS (limuzina i Combi).

Hned po svém uvedení na trh získala Octavia řadu ocenění. Dostala se do finále soutěže „Car of the Year“ v roce 1997, získala titul „Bestseller 1999 na Slovensku“, verze Octavia Combi byla oceněna „Národní cenou pro design 1999 v ČR“ a titulem „Nejlepší auto roku 2000“ v kategorii Combi v anketě anglického magazínu Auto Express. Bezpečnost Octavie potvrdil na podzim 2001 také crash test nezávislého sdružení EuroNCAP, v němž vůz Škoda Octavia, vybaven pouze jedním airbagem získal čtyři hvězdičky – maximum ve své třídě.

Karl-Günter Büsching, člen představenstva Škoda Auto zodpovědný za oblast výroby a logistiky přítomné novináře informoval, že z dosud vyrobených 750 000 automobilů řady Škoda Octavia připadlo 500 000 vozů na limuzíny a 250 000 na provedení Combi. Zákazníkům na celém světě bylo dodáno na 51 000 automobilů ve speciálních provedeních; luxusní Škoda Octavia a Octavia Combi Laurin & Klement, sportovně laděná Octavia RS, Octavia Combi RS a vozy s pohonem všech kol Octavia 4x4 a Octavia Combi 4x4. 

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

včera | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků