Škodovka slaví jubileum: Výroba Superbu odstartovala před 15 lety

V roce 2001 navázala automobilka Škoda na svou limuzínu z 30. let a představila světu model Superb. Do dnešního dne se jej prodalo okolo 900.000 kusů.

První Škoda Superb sjela z výrobní linky před 15 lety a za tu dobu se stala etablovanou součástí střední automobilové třídy. Od roku 2001 bylo napříč všemi novodobými generacemi vyrobeno zhruba 900.000 exemplářů, přičemž více než 100.000 vozů tvoří třetí generace, která se vyrábí od března 2015.

Novodobý Superb navazoval na počin české automobilky z třicátých let, kdy byl uveden vůbec první model s tímto označením. Počátky reprezentativních limuzín od Škodovky však sahají až do raných let dvacátého století...

Škoda | Zajímavosti | Škoda Superb

Ideální auto pro české manažery? Černá Škoda Superb…

V roce 1907 výrobce vybavil vůz Laurin & Klement FF prvním osmiválcovým motorem ve střední Evropě. Hispano-Suiza z dvacátých let zase používal i první československý prezident Tomáš Garrigue Masaryk. Roku 1934 se pak objevil první Superb, který překvapil celou řadou pokrokových technických řešení. Superb 640 byl vybaven šestiválcem o objemu 2,5 litru s výkonem 55 koňských sil. Vůz byl postaven na platformě modelu Popular a byl ho vyroben pouze omezený počet 200 kusů.

Škoda | Tuning | Zajímavosti | Škoda Superb

Unikát z Belgie: Upravený Superb 2.0 TSI má 353 koní a umí 270 km/h!

Škoda nástup Superbu z roku 2001 bere jako vstup do nové éry. Automobil nabídl expresivní design, inovativní technologie, řadu asistenčních systémů a zejména obrovský vnitřní prostor v podélném směru. Nedílnou součástí jsou také silné, ale zároveň hospodárné motory. Za své kvality byl Superb odměněn cenou Red Dot Award za vynikající produktový design, pak následoval titul Auto roku v řadě evropských zemí. Aktuální generace se honosí titulem Auto roku 2016 v České republice, a dokonce se dostala do výběru vozů aspirujících na titul světového Auta roku 2016.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity je v podstatě běžný městský skútr, který ale díky své koncepci nabízí řadu výhod. Můžete ho řídit i s běžným béčkem nebo řidičákem A1, nabízí extra porci stability navíc a může ho tak řídit i naprostý začátečník. Navíc, ze semaforů odjedete vždy jako první a ve finále nabízí i nejnižší cenu ze všech tříkolových skútrů.

dnes | Michal Žďárský | 1 příspěvek
Kia je podruhé vítězem testu počáteční kvality

Kia je podruhé vítězem testu počáteční kvality

J.D. Power každoročně pořádá anketu o kvalitě vozů na trhu v USA. Už druhý rok z něho nejlépe vyšla Kia se svým výsledkem 72 PP100.

včera | Daniel Havlina | 16 příspěvků
Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Na dovolenou si velká část motoristů bere i své bicykly. Pokud je nechcete převážet na střešním nosiči, zbývá řešení v podobě upevnění nosiče na víko zavazadelníku či na tažné zařízení. Švýcarský autoklub otestoval obě varianty na různých modelech.

18.  6.  2017 | Milan Lažanský | 32 příspěvků