Škodovka slaví jubileum: Výroba Superbu odstartovala před 15 lety

V roce 2001 navázala automobilka Škoda na svou limuzínu z 30. let a představila světu model Superb. Do dnešního dne se jej prodalo okolo 900.000 kusů.

První Škoda Superb sjela z výrobní linky před 15 lety a za tu dobu se stala etablovanou součástí střední automobilové třídy. Od roku 2001 bylo napříč všemi novodobými generacemi vyrobeno zhruba 900.000 exemplářů, přičemž více než 100.000 vozů tvoří třetí generace, která se vyrábí od března 2015.

Novodobý Superb navazoval na počin české automobilky z třicátých let, kdy byl uveden vůbec první model s tímto označením. Počátky reprezentativních limuzín od Škodovky však sahají až do raných let dvacátého století...

Ideální auto pro české manažery? Černá Škoda Superb…

Ideální auto pro české manažery? Černá Škoda Superb…

V roce 1907 výrobce vybavil vůz Laurin & Klement FF prvním osmiválcovým motorem ve střední Evropě. Hispano-Suiza z dvacátých let zase používal i první československý prezident Tomáš Garrigue Masaryk. Roku 1934 se pak objevil první Superb, který překvapil celou řadou pokrokových technických řešení. Superb 640 byl vybaven šestiválcem o objemu 2,5 litru s výkonem 55 koňských sil. Vůz byl postaven na platformě modelu Popular a byl ho vyroben pouze omezený počet 200 kusů.

Unikát z Belgie: Upravený Superb 2.0 TSI má 353 koní a umí 270 km/h!

Unikát z Belgie: Upravený Superb 2.0 TSI má 353 koní a umí 270 km/h!

Škoda nástup Superbu z roku 2001 bere jako vstup do nové éry. Automobil nabídl expresivní design, inovativní technologie, řadu asistenčních systémů a zejména obrovský vnitřní prostor v podélném směru. Nedílnou součástí jsou také silné, ale zároveň hospodárné motory. Za své kvality byl Superb odměněn cenou Red Dot Award za vynikající produktový design, pak následoval titul Auto roku v řadě evropských zemí. Aktuální generace se honosí titulem Auto roku 2016 v České republice, a dokonce se dostala do výběru vozů aspirujících na titul světového Auta roku 2016.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Minitest Fiat Tipo kombi 1.6 Multijet DDCT: Přepísknutý budget

Fiat Tipo kombi 1.6 Multijet DDCT (minitest)

Pokud potřebujete levný kombík, důvod vynechat z výběru Tipo vážně nemáte. Fiat ho prodává za slušné peníze. Co když ale chcete diesel, automat a lepší výbavu? Bude Ital pořád ještě takové terno?

21.  10.  2018 | Miro Mihálik | 33 příspěvků
TEST BMW M5: Supersport ve smokingu. Může tohle fungovat?

BMW M5

Ano, nová M5 je čtyřkolka, s přepňovaným motorem a masážními sedačkami. Je nejtěžší a nejvýkonnější z modelů M. A takové parametry já osobně neupřednostňuji. Jenže nic není tak, jak se zdá.

18.  10.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
Minitest Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line: Potěšení s vůní nafty

Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line (minitest)

Z nafty se stalo politické téma a zdá se, že její dny jsou sečteny. To je ideální moment dát si špetku nekorektnosti v podobě úsporného dieselu, který navíc hrabe těmi správnými koly a… je z Koreje.

16.  10.  2018 | Miro Mihálik | 28 příspěvků