Škodovka má na kontě už milion Fabií

Z výrobní linky  závodu společnosti Škoda Auto v Mladé Boleslavi sjel dnes (8. dubna 2004) v 10:00 hod. již milióntý vůz modelové řady Fabia. Jubilejní vůz – stříbrnou Fabii RS, vyrobenou za základě přímé objednávky, převzal osobně během slavnostního aktu zákazník z Velké Británie.

Škoda Fabia získala během svého působení na trhu hned několik významných ocenění: Již v listopadu 1999 obdržela prestižní cenu „Zlatý volant“ a dostala se do finále celoevropské soutěže „Auto roku 2000“. Stala se nejlepším automobilem nejen v České republice, ale i v Dánsku, ve Velké Británii, v Chorvatsku, na Slovensku, v Litvě a na Ukrajině. K prestižním cenám patří i celkové třetí místo v soutěži Auto 1 v roce 2000, kterou pořádá skupina časopisů Auto Europe; Fabia se přitom stala vítězem národních anket Auto 1 v České republice a Rakousku. Německý odborný časopis „Autoflotte“ zase ocenil Škodu Fabia titulem „Nejhospodárnější vůz“. Ve Velké Británií získala Fabia uznání i jako nejbezpečnější auto své třídy (magazín Which?) a v létech 2000, 2001 a 2002 v anketě časopisu „What Car?“ třikrát po sobě titul „Best supermini“. Bezpečnost Fabie potvrdil také crash test nezávislého sdružení EuroNCAP, v němž vůz vybaven pouze jedním airbagem získal čtyři hvězdičky.

Předseda představenstva Škoda Auto a.s. Vratislav Kulhánek při této příležitosti mimo jiné řekl: „Jsem potěšen, že právě náš milióntý vůz Fabia byl vyroben pro zákazníka ve Velké Británii, a to nejen proto, že tato země patří k našim největším trhům. Velká Británie je příkladem země, kde se naplno projevila transformace značky Škoda – zatímco před rokem 1991 jsme byli značkou, na kterou se v Anglii s oblibou dělávaly vtipy – dnes jsou vozy Škoda na tomto náročném trhu zákazníky plně respektovány a s úspěchem srovnávány s produkty nejznámějších a nejvýznamnějších světových automobilových výrobců.“

Jeden z nejúspěšnějších automobilů značky Škoda v její dosavadní historii, model Fabia, byl poprvé představen na mezinárodní automobilové výstavě ve Frankfurtu 14. září 1999. O rok později, na autosalónu v Paříži, pak následoval model Fabia Combi. Na ženevském autosalónu v únoru 2001 představila automobilka karosářskou verzi Fabia Sedan.

Karl-Günter Büsching, člen představenstva Škody Auto a.s. zodpovědný za oblast výroby a logistiky přítomné novináře a hosty informoval: „Fabia má již více než čtyři roky pevné místo v našem výrobním programu. Svou kvalitou a solidností definitivně přesvědčila zákazníky, že značka Škoda patří právem do rodiny koncernu Volkswagen. Již náběh její výroby v září 1999 byl přesvědčivý a po 11 měsících od začátku sériové produkce se zmontovalo prvních 100.000 vozů Fabia. Tento úspěch považujeme doposud za měřítko pro všechny následující náběhy a taky například pro právě zahajovanou výrobu vozu Octavia nové generace.“

Jubilejní automobil Škoda Fabia RS pohání vznětový motor o výkonu 96 kW v kombinaci s mechanickou šestistupňovou převodovkou. K výbavě tohoto vozu patří mimo jiné xenonové světlomety, boční a čelní airbagy, elektronický stabilizující systém ESP, speciální sportovní sedačky a řada optických interiérových
a karosářských prvků.

Z celkového počtu jeden milión vyrobených vozů řady Fabia připadlo přibližně 622 000 na verzi hatchback, 300 000 na provedení kombi a 76 000 vozů na model sedan. Kromě toho bylo vyrobeno více jak 2000 užitkových vozů Fabia Praktik. Podíl modelové řady Fabia na celkové produkci společnosti Škoda Auto dosahuje téměř 60%. Kromě mateřského závodu Škoda Auto v Mladé Boleslavi se vozy Fabia montují i v ukrajinském závodu Eurocar v Solomonovu a v bosenském Sarajevu.

Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

21.  10.  2017 | David Rusol | 3 příspěvky
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků