Škodovka buduje testovací centrum motorů za 850 milionů

Škoda Auto dnes v Mladé Boleslavi zahájila výstavbu centra pro testování nové generace motorů a jejich komponentů. Do stavby na pozemku někdejšího lihovaru v Česaně firma investuje 34 milionů eur (přibližně 850 milionů korun).
Škodovka buduje testovací centrum motorů za 850 milionů

Centrum odstartuje provoz koncem října příštího roku. Je další etapou rozšiřování současných areálů Škodovky v mladoboleslavské Česaně. Jádrem bude 15 zkušebních stanic pro motory s výkonem 250 až 400 kilowattů, které umožní i zkoušky pohonů využívaných v motorsportu.

Dalších šest stanic bude dělat funkční a vytrvalostní testy komponent a posuzovat akustiku. Počítá se také s využitím šesti různých druhů paliv, včetně LPG, CNG či etanolu, uvedl vedoucí vývoje agregátů a podvozků Martin Hrdlička. V nové budově najde zaměstnání 40 specialistů, které automobilka již z větší části vybrala a nyní je zaškoluje.

Škoda stavbou centra posílí svou technologickou kompetenci značky pro celý koncern Volkswagen, poznamenal šéf představenstva Winfried Vahland. „S novými stanicemi pro testování motorů a komponent dále rozšiřujeme naše know-how na tomto úseku vývoje,“ dodal.

Podnik nyní v Mladé Boleslavi vyrábí motory 1,2 MPI a HTP a pro své vozy montuje další koncernové agregáty. Nové centrum přispěje k připravovanému vývoji a výrobě motoru 1,6 MPI, který má Škoda dodávat celému mateřskému koncernu.

Zástupci automobilky poukazují i na ekologickou stránku budovy. Dynamometry ve zkušebních stanicích umožní například vracení elektrické energie zpět do sítě, rekuperace tepla z chlazení motorů zase napomůže vytápění stavby.

Automobilka má v Česaně třetí největší vývojové středisko koncernu Volkswagen. Technologické centrum Škoda bylo do provozu uvedeno v roce 2008. Tým zdejších vývojářů dnes čítá na 1800 lidí. V nově vznikajícím komplexu najde své zázemí i centrála Škoda Motorsport a designéři značky.

Klepněte pro větší obrázek
Vizualizace nového centra Škody Auto pro testování motorů v Česaně.

Zdroj: E15.cz
 

TEST Audi Q8 50 TDI quattro: Mohlo být dokonalé, ale přišlo WLTP

Audi Q8 50 TDI quattro

Své velké SUV-kupé uvedlo Audi jako poslední z trojice luxusních německých značek. Dalo mu to, co konkurence nemá a vyladilo jej téměř k dokonalosti.

11.  10.  2018 | Jan Mička | 21 příspěvků
TEST Volvo V60 D4 Polestar: Zpomalí vám tep, vyžehlí děravé okresky!

Volvo V60 D4 Polestar

Nová generace Volva V60 těží z moderní platformy a bere si to podstatné z větších modelů. Možná je to také poslední dieselová generace. Což je škoda.

9.  10.  2018 | Milan Lažanský | 24 příspěvků
Minitest Ford Focus 1.5 EcoBlue: Jízdně extra třída. Ale co uvnitř?

Ford Focus 1.5 EcoBlue (minitest)

Focus s přibývajícími generacemi postupně ztratil své postavení řidičsky výjimečného vozu, ve svém nejnovějším provedení však opět dostal prvotřídní podvozek. Jak do toho zapadá diesel a automat?

7.  10.  2018 | Miro Mihálik | 32 příspěvků