Škodovka buduje testovací centrum motorů za 850 milionů

Škoda Auto dnes v Mladé Boleslavi zahájila výstavbu centra pro testování nové generace motorů a jejich komponentů. Do stavby na pozemku někdejšího lihovaru v Česaně firma investuje 34 milionů eur (přibližně 850 milionů korun).
Škodovka buduje testovací centrum motorů za 850 milionů

Centrum odstartuje provoz koncem října příštího roku. Je další etapou rozšiřování současných areálů Škodovky v mladoboleslavské Česaně. Jádrem bude 15 zkušebních stanic pro motory s výkonem 250 až 400 kilowattů, které umožní i zkoušky pohonů využívaných v motorsportu.

Dalších šest stanic bude dělat funkční a vytrvalostní testy komponent a posuzovat akustiku. Počítá se také s využitím šesti různých druhů paliv, včetně LPG, CNG či etanolu, uvedl vedoucí vývoje agregátů a podvozků Martin Hrdlička. V nové budově najde zaměstnání 40 specialistů, které automobilka již z větší části vybrala a nyní je zaškoluje.

Škoda stavbou centra posílí svou technologickou kompetenci značky pro celý koncern Volkswagen, poznamenal šéf představenstva Winfried Vahland. „S novými stanicemi pro testování motorů a komponent dále rozšiřujeme naše know-how na tomto úseku vývoje,“ dodal.

Podnik nyní v Mladé Boleslavi vyrábí motory 1,2 MPI a HTP a pro své vozy montuje další koncernové agregáty. Nové centrum přispěje k připravovanému vývoji a výrobě motoru 1,6 MPI, který má Škoda dodávat celému mateřskému koncernu.

Zástupci automobilky poukazují i na ekologickou stránku budovy. Dynamometry ve zkušebních stanicích umožní například vracení elektrické energie zpět do sítě, rekuperace tepla z chlazení motorů zase napomůže vytápění stavby.

Automobilka má v Česaně třetí největší vývojové středisko koncernu Volkswagen. Technologické centrum Škoda bylo do provozu uvedeno v roce 2008. Tým zdejších vývojářů dnes čítá na 1800 lidí. V nově vznikajícím komplexu najde své zázemí i centrála Škoda Motorsport a designéři značky.

Klepněte pro větší obrázek
Vizualizace nového centra Škody Auto pro testování motorů v Česaně.

Zdroj: E15.cz
 

Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity je v podstatě běžný městský skútr, který ale díky své koncepci nabízí řadu výhod. Můžete ho řídit i s běžným béčkem nebo řidičákem A1, nabízí extra porci stability navíc a může ho tak řídit i naprostý začátečník. Navíc, ze semaforů odjedete vždy jako první a ve finále nabízí i nejnižší cenu ze všech tříkolových skútrů.

25.  6.  2017 | Michal Žďárský | 9 příspěvků
Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Na dovolenou si velká část motoristů bere i své bicykly. Pokud je nechcete převážet na střešním nosiči, zbývá řešení v podobě upevnění nosiče na víko zavazadelníku či na tažné zařízení. Švýcarský autoklub otestoval obě varianty na různých modelech.

18.  6.  2017 | Milan Lažanský | 33 příspěvků
Test: VW Golf GTI je i po faceliftu nejlepším hot-hatchem všedních dnů...

Volkswagen Golf GTI (2017)

Nedávný facelift Volkswagenu Golf se dotkl i verze GTI. Vyzkoušeli jsme základní variantu s manuální převodovkou.

15.  6.  2017 | Milan Lažanský | 44 příspěvků