Škodovka buduje testovací centrum motorů za 850 milionů

Škoda Auto dnes v Mladé Boleslavi zahájila výstavbu centra pro testování nové generace motorů a jejich komponentů. Do stavby na pozemku někdejšího lihovaru v Česaně firma investuje 34 milionů eur (přibližně 850 milionů korun).
Škodovka buduje testovací centrum motorů za 850 milionů

Centrum odstartuje provoz koncem října příštího roku. Je další etapou rozšiřování současných areálů Škodovky v mladoboleslavské Česaně. Jádrem bude 15 zkušebních stanic pro motory s výkonem 250 až 400 kilowattů, které umožní i zkoušky pohonů využívaných v motorsportu.

Dalších šest stanic bude dělat funkční a vytrvalostní testy komponent a posuzovat akustiku. Počítá se také s využitím šesti různých druhů paliv, včetně LPG, CNG či etanolu, uvedl vedoucí vývoje agregátů a podvozků Martin Hrdlička. V nové budově najde zaměstnání 40 specialistů, které automobilka již z větší části vybrala a nyní je zaškoluje.

Škoda stavbou centra posílí svou technologickou kompetenci značky pro celý koncern Volkswagen, poznamenal šéf představenstva Winfried Vahland. „S novými stanicemi pro testování motorů a komponent dále rozšiřujeme naše know-how na tomto úseku vývoje,“ dodal.

Podnik nyní v Mladé Boleslavi vyrábí motory 1,2 MPI a HTP a pro své vozy montuje další koncernové agregáty. Nové centrum přispěje k připravovanému vývoji a výrobě motoru 1,6 MPI, který má Škoda dodávat celému mateřskému koncernu.

Zástupci automobilky poukazují i na ekologickou stránku budovy. Dynamometry ve zkušebních stanicích umožní například vracení elektrické energie zpět do sítě, rekuperace tepla z chlazení motorů zase napomůže vytápění stavby.

Automobilka má v Česaně třetí největší vývojové středisko koncernu Volkswagen. Technologické centrum Škoda bylo do provozu uvedeno v roce 2008. Tým zdejších vývojářů dnes čítá na 1800 lidí. V nově vznikajícím komplexu najde své zázemí i centrála Škoda Motorsport a designéři značky.

Klepněte pro větší obrázek
Vizualizace nového centra Škody Auto pro testování motorů v Česaně.

Zdroj: E15.cz
 

Minitest Volkswagen Caddy Maxi 1.4 TGI: Spořivému plyn nesmrdí

VW Caddy Maxi 1.4 TGI (minitest)

VW láká na model Caddy poháněný zemním plynem nízkými provozními náklady. Stačí ale ceny CNG na to, aby se do německé dodávky zamilovali nejen zapřisáhlí skrblíci?

dnes | Miro Mihálik | 3 příspěvky
TEST Renault Mégane R.S.: Hraboš přetáčivý

Renault Mégane R.S.

Renault Sport si s novým Méganem vyhrál docela jinak než u předchozích generací. Kvůli tomu jej ale ještě netřeba zatracovat.

9.  8.  2018 | Milan Lažanský | 28 příspěvků
TEST Ford Focus 1.5 EcoBoost ST-Line: Konečně zase baví!

Ford Focus 1.5 EcoBoost ST-Line

Nejnovější Ford Focus přichází dvacet let po uvedení modelu jako takového. Pro první test jsme zvolili nejsilnější, nejsportovnější, ale nikoliv nejdražší provedení ST-Line. Výkon 182 koní přitom produkuje pouze tříválcový motor!

7.  8.  2018 | Jan Mička | 139 příspěvků