Škodě Superb nejvíce konkuruje VW Passat

34 komentářů

impact
19. září • 13:56

Z dalších zpráv vybíráme ještě:

"Nebe je modré. "

"Tráva je zelená. "

"Země je kulatá. "

No to je teda nářez! S čím asi přijdou příště? To se dozvíte... po reklamách!


 

 

 

 

trip3
14. listopadu • 0:13

:-D jj, presne tak, po reklamach se dozvime, ze ohen pali a voda je tekuta :-D

juro
16. září • 10:41

Za milion ceskych sa da kupit nova Impreza WRX, ak nepotrebujete vozit nikoho na dlhe cesty na zadnych sedadlach, tak je to absolutna volba. Mozno v meste trosku papka, ale model 2003 sa da dostat mimo mesta tesne pod 10, a to si sem tam pri predbiehani mozte uzit skutocnu forsaz. Dolezite je nenehat sa strhnut a nechodit cez 150-160, potom na 10l zabudnite. Kazdy, kto sa nielen vozit musi, ale vozi sa rad, po par minutach pochopi, ze taku davku radosti z jazdy, presnosti podvozku, riadenia, zvuk a tah motora... no proste vykasle sa na passaty, superby a pod..

krTEKK
16. září • 17:11

jo Subaru - ja bych za ten milion sel do Forestera XT Turbo

Z
18. září • 19:50

Ja do Outbacku.

off topic
16. září • 17:10

Jo, to jo, ale po měsíci každodenního ježdění si nech vyšetřit uši a hledej na zahradě ropu...

To srovnání je dost mimo - to jsou auta z úplně jinejch kategorií. O provozních nákladach ani nemluvě. 

anonym
17. září • 13:13

A co tak třeba jaguar x-type,

celkem solidni zalezitost dnes jen za 995000

Celkem slusna vybava.

http://www.jaguar-moravia.cz/xtype.php?page=4

 

LK
17. září • 16:00

To mi přijde jako hodně špatný vtip. Pominu to, že X-type je více méně Mondeo (ano, je to jako u VW, stejné ovladače oken apod. v té nejlevnější Fabii i v nabušeném Passatu), tak v autě bezmála za milion nemít automatickou klimačku, ovládání na volantu, tempomat a motor pouze 2.1, to mi přijde smutné (a to neřeším věci jako aut. převodovka, el. ovládání sedaček a další pamlsky, je pravda, že ty už se do mega často nevejdou ani u jiných značek). Vypadá to jako "dostat se za každou na cenu pod milion".

ace2
17. září • 16:19

No Jaguar... jenže narozdíl od konkurence je X-type s V6 v základu, protože i ta 2.1 je V6 a tak má motor zcela jinou charakteristiku než normální dvoulitr. Jaguar má v základu to co má v základu konkurence (C-klasse, BMW 3xx,) ba i něco navíc, jakožto všechny okna v elektrice což je sice smutné ale bohužel konkurence ani to nemá, hlíniková kola jsou též v základu, ale co je velmi postatdné je to, že zcela všechny bezpečnostní prvky aktivní i pasivní bezpečnosti Jaguar nabízí již od toho nej nej základnějšího modelu a nic z bezpečnosti se nedá připlatit. S tím autem v této motorizaci jsem jel a můžu řící ze ze všech jmenovaných je X-type zcela bezkonkurenční, má nejlepší podvozek, je nejkomfornější a je též nejtišší. No a při platbě v hotovosti dostaneš na auto slevu 50.000 kč a za to si už nějakou výbavu pořídíš. No a ke všemu je to auto zcela nejhezčí v této kategorii. X-type je velmi povedený auto, které je ovšem zatíženo předsudky. Proti plasťákům s chcíplím motorem jako je BMW 3xx je to auto o dvě úrovně výše.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
LK
17. září • 17:58

O BMW se nezajímám a koukám, že jsem udělal chybu. Teď jsem se díval na ten jejich ceník a musím říct, že nemám slov Potom musím dát plně za pravdu té Tvojí poslední větě.

Petrxyz
16. září • 9:10

Po přečtení všech příspěvku jsem nabyl dojmu, že je tu kritika Superbu jako "luxusního auta". Jenže Superb je "pouhým" autem střední třídy byť se snaží tvářit dospěleji.

Potom je třeba  srovnávat s  konkurenty jako je Mondeo, Vectra, Mazda 6, Avensis a samo také Passat.

Sám jsem již v Superbu najel přes 20 tis km, moje zážitky a zkušenosti by vydaly více než jenom na příspěvěk do fóra, ale pokud bych chtěl vše shrnout do pár slov, tak by to znělo : "Pohodlné auto na dlouhé cesty s přívětivým interiérem".

 A proč jsem si nevybral místo Superbu Passat.

1. Protože nepotřebuji kombíka

2. Na dálnici je mnohem tišší než Passat a lépe se ovládá

3. Se stejnou výbavou je levnější

2. Kvalita je stejná jako u Passatu

 

A volil bych znovu stejně.....

Jouda
16. září • 14:38

No pokud Škoda všude tvrdí, že je Superb vyšší střední třída, proč máte lidem za zlé, že ho porovnávají se skutečnou vyšší střední?

Petrxyz
16. září • 16:41

Škodovka ať si tvrdí, že je to třeba letadlo....

Každopádně :

pro střední třídu hovoří : šířka ( na vyšší střední příliš malá ), některé chybějící prvky v základní výbavě jako hlavový airbag, radio (!!!), vícezónová klimatizace ani za příplatek.

pro vyšší střední hovoří : rozvor a z toho vyplývající velky podélný prostor

Design ať posoudí každý sám, podle mého gusta by limuzína měla být trochu více elegantnější.  

Takže babo raď, kam to auto vlastně patří 

Baba
16. září • 18:53

Takže babo raď, kam to auto vlastně patří?

Do šrotu, chlapče! Do šrotu!

Petr Broža
16. září • 15:41

Superb je na pomezí tříd; má velký rozvor a slušný vnitřní prostor, ani základní výbava není k zahození. Záleží na tom, jak se na dělení do tříd díváte - zda je dělíte dle základní výbavy, rozvoru, délky apod. Škoda třídy dělí zcela jistě podle délky.

petous
16. září • 8:42

No kdyby se zeptali mne co bych si vybral do 1Mega tak:

1.Honda Accord 

2. Mazda 6 

3. Toyota Avensis

pak dlouho nic

pak

4. Laguna

5. Mondeo

Jaroslav
16. září • 17:47

Ano, Honda Accord ! Právě si ji půjdu zítra vyzvednout. Je to 2.4 kombík, ve vrcholové výbavě. A co se týká ceny, tak podle základního ceníku stojí 949.000,- ale já ji mám za 941.000,- včetně navíc výbavy v hodnotě cca 200.000,- ! Navíc odečtu DPH, takže auto v ceně cca 1.140.000,- budu mít za cca 771.300,- kč. No nekupte to ! Auto s výkonem 190 koní, 6 st. manuál, xenony, 17" kola, dvouzónová klima, obrovský kufr, 3 roky záruka .....

Abdul
16. září • 14:34

Dovezl bych si citroena ds 21 pallas a důkladně bych ho zrenovoval.

Milan
16. září • 15:38

Koupil bych si jetou Octavii 1.8T Elegence nebo SLX a upravil na RS

taky názor
16. září • 10:12

Zajímavý, ale...

1. H accord - moc příjmený sportovní svezení, ale pokud aspoň trochu koukáš na naáklady a najezdíš víc, spláčeš nad výdělkem - chybí jim slušnej dýzl. (a překvapuje mě systém vybavy -třeba až do comfortu za 780T si není možný objednat tempomat, nebo dešťovej senzor (zdroj: www.honda.cz)

2. M6 - ta se mi taky líbí - ale je to accord v "bledě modrým" - lepší dýzly, horší sportovní svezení.

3. tady neplati ani jedna vyseuvedena vytka, ale ten design - brrr. A to musim říct, že dřív jsem považoval avensis za jedno z nejelegantnějších aut (taková střízlivá a nenápadná elegance jako starší volva). Teď mě přijde podobně divnej jako novej opel vectra..

petous
19. září • 6:55

Honda Accord bude mít diesel v cca polovině listopadu, výkon 103kW, 340N.m, spotřeba 5.5l kombinovaná, takže další bod pro Hondu, každopádně politika výbav mi u některých dovozců, obzvlášť japonských značek, není úplně jasná. To je asi jedna z mála výhod domácí značky.

Petr
16. září • 10:05

1. Jaguar X-Type
2. BMW 3
3. Mercedes C
4. Mazda 6

Asi tak

Drrrak.2
16. září • 6:45

První modely aut, které škodovka vyrábí, mají fakt otřesný design. Všechno je blbě, vypadá blbě, lícuje blbě atd. Kdo si však počká a vyzkouší novou modelovou řadu (něco jako Second Edition), tak to už je jiná káva. Třeba první vyráběné octavie bych si nekoupil už kvůli otřesnému vnitřnímu designu. Ovšem teď už je to jiná kávička (např. provedení palubní desky u modelu Collection) a je to už něco úplně jiného.

Já osobně si myslím, že je vždy lepší počkat na druhé vydání daného modelu a máte téměř vychytané všechny mouchy první řady. Měl jsem Felicii 2000, verzi Mystery (taková nádherná zelená) - no ve srovnání s předešlým modelem to bylo razantní "zkrášlení". Ovšem, z pohledu na Felicie. Abych pravdu řekl, co teď jezdím v Oktávce tak nechápu, jak jsem mohl jezdit v takovém prdítku...

 

Zdrrraví Drrrak.2

Johan
15. září • 22:19

Vazena redakce,

priblizne tusim, co znamena slovicko fokus. Horsi je to se slovickem omnibus. V jedne historicke knizce se tak mluvi o predchudci autobusu, ale ve spojeni s vasim clanek si nedokazi toto slovicko nijak vysvetlit. A uplne nejvic mi neni jasne slovo fleet, ve slovniku jako "lodstvo". Predstavuji si tedy, ze se jedna o automobil pro vrcholovy management, ale proc tedy chybi combi? Nemam pocit, ze by vrcholovy management, ci vlada, musela potrebovat zrovna vuz combi.. Anebo to ma znamenat neco jineho?

Pavel
16. září • 12:30

Omnibus je z asi z latiny a co mi pamet saha, tak to znamena zhruba "vsezahrnujici".

rmira
16. září • 7:32

"fleet" znamená vozový park firem (tj. více vozidel), omnibus bude nějakej marketinkovej termínus technikus, hádám, že to znamená něco jako 'větší skupina lidí'. tzn hezky česky - ptali se většího počtu lidí (zákazníků).

btw. musím pochválit redakci za korektní citaci (uvedli autory i zdroj).

Anndy
15. září • 12:34

bolo by zaujimave zistit (ja si ale neviem predstavit ako), medzi cim sa rozhodovali a preco sa tak rozhodli, ako sa rozhodli sucasni majitelia bud passat-u, alebo superb-u.

Ale v principe je to jedno, spravne je z clanku vidiet, ze Skoda, resp. koncern nevie, co s nou. Akurat jedna vec sa neda upriet Skodovke, a to, ze uz davno nie je lacnym autom. Co by az tak nevadilo, ale Skoda sa na to lacne auto stale "hra" (vid skoda fabia EASY - brr ved v tom aute nie je nic a ostatni vyrobcovia si ani nedovolia ponukat nieco podobne) - az na par vynimiek (Fabia RS) je Skodovka drahe auto. No ale to je koniec koncov cely koncern VW :)

Superb-podla mna dobre vozitko, s blbym (vonkajsim) designom. Nie je skarede, ale pomerne lahko si ju je mozne pomylit s octaviou (az zo vzdialenosti par metrov je jasne, ze je to superb) a zase, ked este nie je vidiet, ze je to skoda, kazdeho hned napadne, ze je to passat :(. Co mne by osobne vadilo a preto by som si to auto nekupil (ak by nerozhodovali napr. ekonomicke dovody).

Michal
15. září • 13:13

Já si Superb pletu spíš s Passatem, je to fakt úplně stejný auto až na zadní světla a předek. A novej Passat bude úplně stejnej, délkou i rozvorem.

Anndy
15. září • 16:21

No ja tiez si ho mylim najcastejsie s passatom. Ale napr. zozadu zo vzdialenosti, ked uz viem, ze to je skoda, a nie VW, tak mam problemy chvilu rozoznat, ci je to octavka, alebo superb. Tak isto zpredu, ked je jasne, ze to je uz skoda - tak rozmyslam ktora. Ale to len v pripade, ze akurat ho v tej vzdialenosti zahliadnem. Ked napr. vidim nieco daleko, ze aha passat (najma z boku), a potom vidim, ze je to skoda, je jasne, ze to je superb a octavia ma uz nenapadne, ale nie vzdy ho vidim tak z dialky :).

ace2
15. září • 16:02

no v Číně se dělá Passat na prodloužený ptatforně = SuperB, takže vývoj byl u SuperBu asi hodně složitý... ale to je jedno. Dnes jsem zkoušel SuperBa 2.5 TDi, motoricky v pohodě, ale velmi tragické tovární zpracování. Nesedící plasty (airbag spolujezdce (proč není v palubce), rámečky na středové konsole, popelní, rámeček kolem ofuků) a v interuéru působí velmi lacině. Displeje rádia (original s CD) a klimatizace jsou černobílé, eventuálně zeleně podsvícené na monohromatický mobil (to byl hit na začátku 90. let), volant stejného designu jako u prvních Octávek... to auto mělo vypadat v interieru mnohem bohatěji. Když jsem v tom seděl, tak jsemsi myslel, že sedím v Octávce s dřeveným packetem. Rozhodně jsem neměl pocit, že sedím v autě přes milion. Motoricky dobrý, ale to co je vidět, je špatný :(

Jinak má podobný pocit, že ještě nikoho nanapadlo udělat překryt zadní lampy do kruhů, pak by to bylo od Passata k nerozeznání... nebo poměrně složitě.

krTEKK
15. září • 19:17

"proč není v palubce"

a kde jako je, kdyz ne v palubce ?

X12345678
15. září • 20:52

Pisatel měl na mysli proč není integrován pod krycí fólii přístrojové desky jako například u octavie.

Z důvodu snížení výrobních a servisních nákladů, ostatně je to řešení ještě stále četnější než opak, u korejských, francouzských a japonských vozů se nad tím celkem nikdo nepozastavuje. A to ani v případech kdy je airbag spolujezdce naroubován ne do přístrojové desky ale na ni, t.j. že nelícuje. I takové případu ještě stále existují.

Znamená to že přispěvatelé mají vyšší nároky na vozy Škoda než na ostatní značky? Pokud ano, je to určitě OK. :)

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
ace2
15. září • 22:37

jo jo přesně tak. Pozastavoval jsem se nad tím, proč není airbag v palubce, ale v "domečku" což je věc, která se již přestává dělat od roku cca 1995 a dnes je v této třídě tento způsob zapovězen. Například srovnatelná třída (jenom papírově) je 607, kde ne že je všechno slícováno tak jak má, ale airbag je samozřejmě v palubní desce skryt a jeho přítomnost signalizuje jen decetní prolis s nápisem o uložení airbagu. Udivilo mě to o to víc, že ano v Octávce je normálně skryt v palubce a svůj domeček již také nemá. A u Octávky bych to pochopil spíš, než u SuperBa, kde by mělo být všechno superb, zvláště když se jedná o první model s určením prorazit na exkluzivní trh. No ale není to jen airbag, který je tedy asi ze všeho nejhorší, respektivě jeho neslícování s okolní palubkou (vystouplé rohy). I na středové konsoli je spousta nerovnoměrností a nesouměrností. Škoda, že jsem neměl u sebe foťak. Opravdu mám alergii na hodnocení v článcích kde se píše o dobrém dovárním zpracování, když dnešní Francouzi jsou o notný kus dál.. No prostě SuperB je jen zvětšená Octávka a žádný jiný pocit z toho člověk nemá. Když si sednete do 406 u Peugeota a pak do 607 víte že jste stále v Peugeotu, ale ve zcela jiné třídě. Rozdíl mezi Octávkou a SuperBem je jen v jiném obložení dřeva a trochu jiné budíky to je vše. Opravdu velmi smutné. Podle mě byl SuperB šit rychlou jehlou a příliš si nikdo hlavu s dobrým a důstojným designem hlavu nelámal, nebo to měl zakázaný. I já člověk amatér bych našel spousty vylepšení. Tohle je vskutku odfláknutá práce a to jsem neřídil zdaleka základní model... Škoda že žurnalisti pod tíhou financí z reklamy a příslubů zapůjčení dalších aut se neodváží auto popsat tak jak v reálu je.

insider
16. září • 9:55

Copak to zapůjčení.... ALe když se koukneš na profily  inzerentů v jednotlivejch oborech, je jasný že jen sebevrah by ryl do škodovky. A to i za stiuace, kdy se poměr v zisku časopisů přesouvá z původních 60:40 (reklama:prodeje) mění na 30:70... Ono i těch 30% je setsakra znát při objemu 1-3 mio/číslo. A při poměrně rovnoměrném rozložení sil autočasopisů si nikdo nedovolí "udělat chybu".

Je fakt, že v některejch časácích člověk najde co potřebuje, ale musí umět číst mezi řádkama...

Někdy mám pocit jako za komančů, kdy člověk přemejšlel co si má za textem představit.

 

Doporučujeme

Články odjinud