Pokud mají ostatní automobilky něco závidět české Škodě, jsou to prodejní úspěchy. Přes stagnující trh s novými automobily dokázala Škoda meziročně zvýšit prodeje o více než 10,5 procenta. Zásluhou na tom má hlavně řada Octavia, která se na mnoha trzích rychle zabydlela a stala se oblíbeným vozem. Za prvních devět měsíců se prodalo tohoto modelu 171 610 kusů, což je nárůst proti loňskému období o více než 30%. Výrobce bohužel nerozlišuje mezi první a druhou generací vozu, a tak nevím, zda za nárůstem stojí nečekaně vysoké prodeje Octavie Tour nebo nové generace vozu. Ať tak či onak, po loňském roce stagnace tak Škoda dokázala odvrátit hrozbu recese a výrazně si polepšila.
Celkově se za devět měsíců letošního roku prodalo 370 000 nový vozů všech modelů. Z toho do EU putovalo přes 211 000 vozů. Škoda posílila také na všech svých nejvýznamějších trzích. V Německu je nárůst těměř 5%, ve Velké Británii 12,2% a ve Španělsku dokonce 43%. Škoda také posílila na menších, ale pro budoucnost významných trzích v Rumunsku, Maďarsku a na Ukrajině. Mimo tradiční trhy se nyní začne nově prodávat Škoda také na Taiwanu, kam budou směřovat modely Octavia a Superb. V příštím roce se plánuje odbyt okolo 2 000 vozů a v dalších letech se očekává značný růst i na tomto trhu.
V Česku to již s nárusty prodejů značky zřejmě nebude tak horké. Ve své tiskové zprávě odbýjí škodovka český trh jedinou větou, a to že se jí zde daří držet dominantní pozici...