A co takhle dvouválec HTP, nějaké rezervy v nákladech přece ještě existují a když se dobře udělá marketing tak se to přece taky prodá.
Je zajímavé a docela zábavné si po celodenní práci počíst, jak malinká zmínka o 1,2 HTP rozproudí nekonečnou diskusi na téma vývoje motorů. Jo, ten optimální objem na 1 válec z hledista termomechaniky je zhruba 350 cm3.Z čehož neplyne, že zdvihové objemy motorů jsou násobkem tohoto čísla za každou cenu.
Takže maličká oprava:U přeplňovaných motorů je nejvýhodnější co největší objem válce, protože klesnou tepelné ztráty a hospodárnost motoru se oproti malým válcům zlepší. Dobré plnění obstará turbo bez ohledu na průřez sacího kanálu a vysoká teplota výfukových plynů je zase výhodná pro výkon turbíny. U vznětových motorů pro nákladní vozidla se naopak válce dělají co největší, protože zde nastupuje v první řadě hledisko ekonomického provozu a životnosti motoru a měrný výkon je až druhořadý. Vůbec nejlepších ekonomických ukazatelů dosahují obrovské lodní motory, kde při vrtání okolo 1 000 mm a téměř stejném zdvihu je poměr objemu k povrchu válce a spalovacímu objemu natolik velký, že motory téměř nepotřebují chlazení – všechno teplo stačí vysálat během sacího a kompresního zdvihu. Maximální otáčky těchto motorů se pohybují někde okolo 125/min a tak času pro odvedení tepla je dostatek.
To jsi našel na Skoda.panda.cz nemámliž pravdu? Jinak samozřejmě je to pravda a doufám, že si to ten tydýt Skiline přečte.
Helejte, ja jsem jen pucmidrat, ale nevypovida o efektivite motoru takovej ten udaj co se v nem vyskytuje hmotnost paliva na nejakou praci, treba g/kWh jeste lepe, nez jen volne lozenej udaj treba nejakej grafek se zavislosti na otackach?
Rad by som dodal, ze (podla mna) za predajnym uspechom HTP stoji cenova politka koncernu VW. Proste 55kw verzia je pomerne draha (aspon donedavna) na to, co poskytuje navyse a o vyssich motorizaciach ani nehovoriac.
Nechcem hovorit, ze HTP je uzasny motor. Ale urcite to nie je najhorsi motor. Povedal by som priemerny v niecom mierne nadpriemerny. Su 2 verzie 6ventilova 40kw a 12ventilova 47kw. mam dolhodobejsie skusenosti so 40kw vo fabii a 47kw v cordobe. Plus sa mi par krat podarilo jazdit s 47kw aj vo fabii. Dolezite pri hodnoteni motora je si uvedomit s akou prevodovkou je v aute dodavany, od toho zavisi vela. Min. fabia a seat su na tom dobre a pri vyuziti charekteristik motora je mozne s nim jazdit usporne, svizne a v pohode. Samo nie "rally", ale na to nie je ten motor urceny.Vyhody:1. usporny najma v meste - nezda sa to, ale na benzin do mesta su to dobre hodnoty 2. tichy - pri jazde v meste staci pouzivat otacky do 3000. a dovtedy je to velmi tichucky motor3. na svoj objem ma pomerne vysoky krutiaci moment (112 Nm pri 3000ot.) od toho sa vyvija jeho nazov4. vo fabii aj cordobe je dobre sprevodovany, takze do 60kmh ponuka dobru dynamiku, lepsi ako starsi predchodca 1,4MPI 50kw 4V.Musim povedat, ze napr. v corodbe ma ten motor prijemnejsi zvuk ako vo fabii (47kw). A tak isto 47kw verzia ma prijemnejsi zvuk ako 40kw.4. 47kw verzia v porovnani s 50kw starsim 1,4MPI je prijemnejsia a uspornejsia.5. nizka hmotnostNevyhody:1. najma 47kw verzia do 2000 ot. nema moc vykonu (avsak ide len o zvyk)2. 40kw chyba tu viacej kw a cely priebeh Mk a vykonu sa zda byt "mdly" :) hovorim o fabii v porovnani s 47kw verziou3. pri vyssich otackach spotreba uz nie je nizka, ale stale v ramci priemeru k vykonu, ktory v nich poskytuje4. mensi Mk v porovnani s 1,4 50kw (112Nm vs. 119Nm)5. samozrejme, ak auto zatazite poriadne (t.j. 5 ludi) a tazka batozina tak je to uz citit a nie je to ono. Este by som doplnil, ze 47kw varianta je lepsia, ako 40. Jednak sa da s nou ist usporne v nizsich otackach - je v nich ticha a celkom kultivovany motor to je. Aj pri volnobehu je dobre vyvazeny, a len obcas z neho citit jemne vybracie, co je vsak vyvazene takmer necujnostou. Tak isto pri120kmh pocujete viac aerodynamicky hluk, ci valenie sa pneumatik, ako motor. Proste sa sprava lepsie ako 1,4 50kw MPI. Ak clovek potrebuje vykon, musi siahnut k vyssim otackam (47kw je pri 5500ot.) a motor vytocit. Vyhodou je ze motor ide lahko do otacok. Ma v nich celkom svojsky zvuk avsak dobre sa da na neho zvyknut a casom si ho mozno aj oblubite (aspon cordoba). Pri fabii sa mi to az tak nepacilo, ale je to asi o zvyku. Nevyhodou je vyssia spotreba vo vyssich otackach. V porovnani s 50kw 1,4 je lepsie sprevodovany, co je vyhodou najma v meste.
Ja by som len bol zvedavý, u ktorého motora s výkonom tak do 55 kW nebude cítiť, že je auto plne zaťažené?
Konecne nekdo bez komplexů a blbejch keců, myslim, ze to co pises vychazi z praxe...
Tohle jsou podobné dohady jako kdysi o motoru 2,0 / 85 kW do Superbu. Každý tady do něj šil, jak je ten motor slabej a na houby, a nikomu nevadí třeba motor 1,6 / 66 kW který se dával (a možná ještě dává) do Fordu Mondeo, nebo 1,6 /74 kW v Passatu. Prostě to je ten nejlevnější a nejobyčejnější základ, a kdo chce silnější motor můůže si připlatit. Tříválec má skutečně výhodu ve větší mechanické účinnosti, protože tři větší válce mají menší povrch než čtyři menší (kdo tomu nevěří klidně si to může spočítat). Tím se omezí jednak ztráty přestupem tepla do stěn válce, jednak ztráty třením - plus úspora energie na pohon rozvodů pro čtvrtý válec. Nevýhodou je menší kultivovanost motoru. Jde o stejný rozdíl jako čtyřválec - šestiválec, kde šestiválec bude mít krásný zvuk, ale o litr větší spotřebu než srovnatelný čtyřválec. Problém škodovky je v tom, že nemá lepší motory, než 1,4 stokrát jinak. Tomuhle autu zoufale chybí motory 1,6 a 1,8 litru, a konkurence nespí.
Pridej si vyvazovaci hridel + vsechno jeho prislusenstvi a zas tak dobre na tom oproti 4 valci nebudes.
Přidám tedy něco i Já. Doma má manželka Nissana Micru 1.0 16 V, VVTI, 50 Kw. Tohle autíčko je cca o 180 kg lehčí než Fabia. V práci máme Classica Fabiu 1.2 HTP 40 Kw. Dám hlavu za to, že HTP je úspornější ale hlavně je silnější a mnohem lépe táhne. Nissanek táhne jen ve velmi vysokých otáčkách kolem 5 tis. jinak je to slabota a tohle auto je děláno vyloženě na město.Tady je jen jeden z mnoha příkladů, že to co je na papíře není vždy pravda ve skutečnosti. Já jezdím O II 2.0 TDI chip 128 Kw a musím říct že s HTP se mi jezdí velmi dobře. Ve své třídě rozhodně slušný motor, doporučuji. Docela mě baví někteří zdejší mudrlanti. Škodovka a VW se namjí co se týče tohoto motoru za co stydět.
Zajimave:1) co za rok je ta Micra? Soucasna 1.0 ma 48 kW, ne 50. Minula generace mela 1.0 40 kW. 2) pokud je to soucasna Micra, pak rozdil v hmotnosti oproti Fabii Classic HTP 40 kW v zadnem pripade nemuze byt 180 kg. Podle vybavy je to 45-115 kg.3) co te vede k srovnavani jablek s hruskama, tj. litru s dvanactistovkou? Proc nam predhazujes, jak je 1.0 horsi nez 1.2? To je 20% objemu navic! Podle stejne logiky muzu k HTP prirovnavat motor o objemu 1.44 litru. Proc nam nereknes, jak je HTP 40 kW uzasne ve srovnani se sobe rovnym motorem od Nissanu, 1.2 16V 59 kW/110 Nm se spotrebou 7.4/5.1/.5.9 a zrychlenim na sto za 13.0 s? Klidne vem i 47 kW HTP, skore se nijak nezmeni. Jsem rad, ze te zdejsi mudrlanti bavi, ty zase bavis je.
Proč se hned čertíš píšu tady co si myslím. Srovnával jsem to protože tady byl názory typu -menší objemy třeba Nissan 1.0 50 Kw a je silnější než 1.2 HTP 40 Kw a ono to prostě není pravda. HTP je v tomto případě prostě silnější a basta to je fakt. HTP jsou ve skutečnosti silnější a to o dost. Ve VW vycházejí prostě z toho, že mají třeba motor 1.4 55kw a asi těžko pak mohou napsat na 1.2 HTP 52 KW-proboha kdo by pak tu 1.4 ve Fabce koupil ?
Je to pravda. Jenze mensi motor=mensi kroutak (plati temer univerzalne), takze motoru chybi "zatah". Zkus ale vytocit Micru tam, kde ma vykon a HTP se nebude chytat (pokud inzenyri v Nissanu neco nepodcenili). Zkus to "head to head", myslim, ze "pocity" jsou fajn, ale skutecnost bude jinde. HTP 40 kW rozhodne neni "o dost silnejsi". Myslim, ze to sakra hodne poznas, az si vlezes do Micry 1.2/59 kW - tam bude v nizkych otackach kroutak taky, zatimco v tech vysokych bude - narozdil od HTP - i vykon. 1.0 se da srovnavat zase jen s 1.0. Dost by me zajimalo, jak by ses tvaril, kdybych zacal tvrdit, ze 1.4/55 kW je smejd proti 1.7/92 kW ze Civiku (taky rozdil 20% v objemu, o nic nejde, ze).
" Jenze mensi motor=mensi kroutak (plati temer univerzalne)" - 1.2 12V 112 Nm/3000rpm + Renault 1.4 112 Nm/3000rpm např. (Subjektivně v Loganu je ta 1,4 dole pěkně chcíplá)."Zkus to "head to head", myslim, ze "pocity" jsou fajn, ale skutecnost bude jinde. HTP 40 kW rozhodne neni "o dost silnejsi" - Skyline, člověk, kterému to píšeš s těmi auty, na rozdíl od tebe, jel. Tak mu nevysvětluj, jak jedou. Samozřejmě tím nechci naznačit, že bych se domníval, že člověk, který má srovnání těch aut na vlastní kůži, o tom, jak jedou ví více, než Skyline, který o nich už četl...
Hele chudáčku Skyline, koukni třeba sem:http://www.archebdo.ch/imprimer-414.html atd. atd. Prostě Micra + 1.0 + 50kW je realita. Samozřejmě Skyline to ví nejlíp a Nissan vlastně neví, co vyrábí. Hele, Skyline, nechceš se na to vykašlat? Vždy't už jsi trapný. Nejdřív vysvětluješ lidem, jak vlastně neví, jaký shit mají doma, potom tady úplně z cesty kecáš o tom, že nějaká varianta neexistuje a ona existuje... Dej si pauzu...
Mas nejaky problem s mym nickem, stafliku? Nebo ti mam rikat "chudacku stafliku"? Asi ses na to zvyklej. Asi mas nejake mentalni postizeni, ktere ti nedovoluje chapat vyznam slov. Ja se PTAM, co je to za model, protoze podle webu Nissanu CR se u nas varianta s 50 kW neprodava - to ale neznamena, ze neexistuje (dovedes to vubec pochopit, stafliku?). Nechces ty se vykaslat na nesmyslny flame na muj nick? Placas tady kraviny, obvinujes ostatni (ja nenapsal, ze ta verze neexistuje, to ty sis jen vymyslel), na otazku neumis odpovedet, jen porad meles neco o dvou merenich, proste pusobis cim dal vic dojmem zaka ze zakladky, jehoz rodice maji hatapku a tak je to tim padem samozrejme nejlepsi auto na svete a beda, komu se to nelibi. Kdybys misto tech kravin napsal, jak se divas na rozdil HTP 40 kW/Nissan 1.2 59 kW, bylo by to prinosnejsi. Ale tady argumenty jaksi chybi, ze?
Sorry, ale začal ses do kmě navážet jako první, tak se teˇd nedojímej, že na mě působíš, jak působíš. Podle dikce Tvé otázky ses zcela zjevně ptal tak, abys zpochybnil, co ten člověk psal, protože se ti to krutě nehodilo do krámu (jako ostatně většina věcí na této stránce). Navíc u člověka tak nesmírně vyspělého, v oboru zběhnutého a duševně vyzrálého bych předpokládal, že si tuto informaci dokáže zjistit během cca 10ti sekund (jako jsem to udělal já) sám na Internetu. Na jakou otázku jsem Ti neodpověděl? Konkrétně? Zatím z Tebe marně páčím vysvětlení, jakto, že jsou náhradní ceny Hondy o tolik levnější, než u škodovky, že osm jejich svíček vyjde levněji než tři škodovácké, popř. ceny jejich servisních prohlídek.Pokud máš obavy o můj věk, tak se můžeme klidně sejít face to face. Možná by ses klidně poprvé svézt v hatapce (pokud máš už papíry). Dám Ti jiný dotaz - v čem je HTP 12V horší, než 1,3 od Forda, 1,1 od PSA nebo 1,2 od Hondy nebo od Renaultu? Z vyjímkou zvukového zabarvení (které se kupodivu řadě lidí líbí, bez mučení se přiznám, že mě ne) se nemá vedle těhle motorů za co stydět.
štaflík - ani mne zvuk 1,2 HTP neimponuje, ale môj kamoš jasal, že to má super zvuk. Priznávam, že vo vyšších otáčkach to fakt vzdialene pripomínalo zvuk vzduchom chladeného motora od Porsche.
Aaa, koukam, ze nas psycholog staflik to vsechno prokoukl, no jo, paranoia je svina Nezodpovezene otazky - viz na jinem miste diskuse, mas moznost to napravit. V cem je HTP 12V horsi, nez 1.2 od Hondy. To neni tak tezke - ve vykonu a ve spotrebe (kroutak je srovnatelny, ale Honda ho dosahuje pri nizsich otackach). 1.1 ani 1.3 nema smysl srovnavat (v otazce kroutaku bude temer vzdy 1.1 prohravat a 1.3 vyhravat). A odpust si reci o vaze, uz vys jsem napsal, ze se lisi (u HTP 12V) o 6 kg, coz je smesne.
Kolik tisíc km jsi najel z Jazzem a kolik tisíc jsi najel s HTP, že víš kolik žerou? Vždyˇt sám si psal, že údajům výrobce se nedá věřit. Když se podívám na výkon Jazzu, resp. porovnám jejich křivky, tak Jazz má navrch až někde v maximu, kam se v běžném provozu podíváš třikrát za rok. Ergo - i já si myslím, že motor Jazzu je o fous lepší (z mého pohledu hlavně kvůli zvuku), ale za cenu použití osmi svíček, místo tří, takže si to při servisu zase brutálně zaplatíš. Stále mi dlužíš ty údaje o cenách servisu ˇSkoda vs. Honda a cenách dílů, které má Honda jistě levnější, než ˇSkoda a jenom pojišˇtovny jsou tak pitomé, že pojištění Hondy chtějí o dost víc, než za škodovku. ˇCekám i na srovnání 1,3 z Fiesty a 1,1 od PSA a Hyundai, protože ty motory nepochybně srovnávat lze. Ostatně podle Tvé úvahjy by motor 1,3 od Forda měl HTP natrhnout prdel, protže je jednak nesrovnatelně větší (o celé deci) a druhak ho nedělali dementi od VW, kteří kdo ví, jestli mají základku a ejhle - on ten motor prostě je horší. Zrychlení z nula na sto má Fiesta o nějaké promile lepší, pružnost má mnohem horší a spotřebu citelně větší. Zbývá už jen kultivovanější zvuk, což je fakt. Předpokládám tedy, že plníš Fordí fora výlevy na téma jaký je to shit, protože ten motor jednoznačně je horší (měl jsem i tu čest s tím asi čtvrt roku jezdit (což uznávám není mnoho) a kromě zvuku ten motor za moc nestojí).
Jasně Skyline, lidi ani neví, co mají doma za auto a musí čekat na Skylineho, aby jim vysvětlil, v čem vlastně jezdí. Hele, a už se holíš?
pridej si u 4valce vyvazovaci zavazi na klikovce ... .. urco budou soucty hmotnosti stejny jako 3valec + kynetika vyvazovaku ...
Ale kde je ta úžasný přínos vyšší mechanické účinnosti, když má motor 1.2 HTP nižší výkon a vyšší spotřebu, než konkurenční čtyřválce srovnatelného (ale dokonce i nižšího:) objemu?
Hmmm a na to jsi přišel jak? Jednak spotřeba není daná jen samotným motorem, ale i tím, co tahá a Fabie je prostě dost těžká. Druhak - kolik HTP jsi měl na motorové brzdě, že víš, jak jsou silné? Já jsem četl zatím o dvou a ejhle - oni mají o dost víc, než je v papírech. navíc potenciál motoru je daný nejenom počtem kW, ale i jeho křivkou a krouˇtákem. A upřimně řečeno, třeba krouˇták má HTP dost špičkový. Ale chápu, že typický vohnout u piva pobere jenom ty "koně", stejně tak, jako 9 z deseti "znalců" "ví", že u procesoru je nejdůležitější frekvence, takže ten Athlon 64 Venice je vedle Celeronu 2,8 šit, protože má menší frekvenci. A to si vem Karle, že se ještě dneska dělají procesory s frekvencí jenom 1 GHz a ještě jsou drahý. Asi proto jsou RISC, že je to riskantní...
Zakaždým ma fascinujú inteligenti, ktorí apriori niečo odsudzujú len kvôli predsudkom. Tentoraz 3valce od škodovky... Och áno, všetko čo má na sebe okrídlený šíp, musí byť apriori shit??? Zjavne podľa niektorých áno Môžem sa spýtať, aký máte názor na 3valce od Opla, Mitsubishi a Daihatsu? A čo vravíte na nový 3valec s výkonom 42kw, ktorý sa chystá do Punta Grande? Určite musia byť tie 3valce super, pretože sú od Opla/Mitsubishi/Daihatsu/Fiatu, že Ľudia, zamyslite sa nad sebou. A keď máte chuť niekomu vnucovať svoje fundované názory, robte to radšej pri pive v krčmičke dole na rohu,ok? Ak by som kupoval Fabiu, už len ako napriek všetkým notorickým pindačom by som si vybral 3valec
Uplne rovnaky ... NIKDY si take prditko nekupim ... ale ta Skoda je tak nejak blizsie, tak sa do nej vsetci navazaju za taketo preslapy. A hlavne, v Cechach aj na Slovensku ma velky podiel na trhu, takze sa nie je comu cudovat ... v Nemecku mozno zasa rypu do VW Polo s tymto "motorom".
Hmm, zatiaľ žiadna reakcia - takže moje slová sa potvrdili, všetko od škody je shit a od ostatných najsamsuper, že áno
At si to lidi klidne kupuji kdyz je to bavi, ale at se pak drzi ve spravnem (tedy pravem pruhu).
Tak tak ... casto vidim, ako "nabrusene" HTP brzdi kolonu aut v lavom pruhu. Pripadne nic nedokaze nasrat viac, ked sa HTP silou mocou tlaci v kolone aut dopredu, nevychadza mu predbiehanie a mate co robit, aby ste to do neho nenaprali a nezosrotovali mu to. Ked si to niekto kupi, nech s tym tak aj jazdi ... nehovorim o vsetkych, ale tych zopar vynimiek zostane v pamati.
Máme 1,2 47kW v Ibize - je to druhé auto v rodině, takže opravdu jsme chtěli auto s malým a úsporným motorem. Musím říci, že dynamika motoru předčila mé očekávání. V autě většinou jezdí jen jedna osoba (+ ev. malé děti) bez nákladu. Auto jezdí svižně, zvládá i táhlá stoupání. Rychlost 120km/h je v tomto voze docela příjmená, hlučnost motoru únosná. Ostatně dle měření ve zkušebně má tento motor ve skutečnosti cca o 10 kW více.
Taky mam 1.2 HTP (47 kW) a kdyz jsem si vybiral auto, tak jsem se rozhodoval mezi Fabii a Getzem a 1.2 HTP mi prisel lepsi, nez 1.3 u Getze! At si rika kdo co chce, ale do mesta (jezdim vyhradne po Praze) je diky sikovnemu zprevodovani 1.2 HTP lepsi, nez porovnavana 1.3 u Getze, ktery ma kolem nejpouzivanejsich 3000 ot/min "diru" a spatne reaguje na plyn. Je to muj subjektivni pocit ze zkusebni jizdy, Getz byl dlouho favorit, ale oproti Fabii 1.2 HTP je to poskakujici a nestabilni vozitko s neochotou "jit za plynem". Mozna uz s tim neco udelali, tohle byl stav r. 2003.
Pokud to někdo kupuje (jak vidno není jich málo) a Skoda na tom vydělává, tak proč dělat něco jiného, že?
že HTP zůstane ve výrobě do roku 2013. v tý době budou toyoty jezdit na měsíční světlo a my budeme mít pořád warťase
Kym budu ludia, co si kupia auto s tymto motorom aj v roku 2013, tak preco nie??? Ved nadarmo bude automobilka minat peniaze na vyvoj noveho motora, ked plne postacuje tento! Vsetko je v zakaznikoch! Automobilka iba plni ich zelania, ved ocividne maju s tymto trojvalcom uspech. A kvoli hrstke frflosov na forach neinvestuje miliony do lepsieho motora, ktory by si nekupili aj tak uz len z principu, ze to je skodovka.. :)
já proti HTP nic nemám. rodiče doma jedno mají (12V) a k tomu má táta služební 6V. takže ty motory celkem znám. nejsou špatné a dá se s nima jezdit úsporně. jen mi to přijde, jako hrozně dlouhá doba... ale když se koncernové 1,6 a TDimontují s minimálními úpravami taky deset let.... no asi si budem muset zvyknout, že po hliníkových OHV nám tu vzniknou další generace nesmrtelných stále inovovaných motorů 1,2.
Ja si myslím, že motory 1,2 HTP sú ešte len na začiatku svojej éry. Určite sa bude vylepšovať aj tento motor. Pravdepodobne časom príde priamy vstrek benzínu a s ním aj nejaký ten kW či N.m navyše, je možné, že bude aj turbo alebo aspoň premenlivá dĺžka sania a podobne. Tak je možné, že v roku 2013 to bude stále fajn motor.
co vam na tom tak vadi? Ja osobne bych si ty motory nekoupil, ale kdyz to jiy lidi kupujou tak proc ne! Berte to jako s Loganem u toho se taky v diskuzi rika, ze aspon nahradi stare 120! Jinak co sem s HTP jednou jel, tak to nebylo tak spatny alespon pocitove a na jezdeni kratkych tras plus 1 , 2x za rok nejaka delsi to staci! Ja si myslim, ze si stezujete uz z principu proste proto, ze to je Skoda, ale nechapu proc. Me taky Skoda neprijde nejlevnejsi, ale popravde k tomu nema duvod byt levna, jelikoz se jeji auta i tyhle motory prodavaji dobre, holt si za to muzou zakaznici sami!
Aloha - súhlasím, na Škodu sa nadáva už tak nejako automaticky. Ja síce 1,2 HTP nemám, ale najazdil som s ním niekoľko desiatok km a nemôžem sa sťažovať. Jazdí to celkom OK. Akurát ten zvuk je trochu divný. Ale inak to neprodukuje ani nijaké extra vibrácie, celkom prohodové zvezenie, zaberá to odspodu.
Me Fabie jako takova nevadi, ale HTP opravdu neskousavam. S tim se neda jet, ani se to neda poslouchat...Jinak je jasny, ze kazdymu co jeho jest... Ale otazka je, kolik z tech 45 procent zakazniku si to koupi proto, ze opravdu touzi po "malem uspornem trivalci" a kolik proto, ze se jim libi Fabie a nechteji vetsi motor, nebo nemaji vice penez apod. a HTP jim jen nevadi. Ja snad neznam nikoho, kdo by mi rekl, jak je ten motor dobry. Maximalne lidi jako ty rikaji, ze "se to da", "jim to nevadi" a tak, ale ze by si nekdo liboval? Vsak by ho mel kazdy za blazna, jsou 1,2 - 1,4 motory s nesrovnatelne vyssim vykonem, ctyrmi valci a tim uplne jinym projevem, pritom stejnou cenou. Zkus si treba Colt 1,3 nebo Getz 1,3, Clio 1,2, no to je proste jinde.Fabia proc ne, ale HTP je proste omyl... A v relativne vysoko posazenem Polu je to jeste horsi..
No tak ho neskousávej. Já nevím, že se z HTP může tolik lidí posrat? Vždyˇt vedle SDI v Oktávce či Fabii je HTP tichá a rychlá a nikde jsem neviděl tolik chytráků na f´orech, aby řešili SDI. Dtto 1,4 44 kW. Má méně koní a víc žere. 1,3 ve Fiestě - opět pecka, jede v průměru stejně jako HTPve městě spíš hůř, ale žere víc. 1,1 v Citroenu či Peugeotu - opět super dílo. A tak by se dalo pokračovat. Kdybych lezl na fora o C3 a neustále tam řval jak je 1,1 debilní motor a jak si ho většina lidí kupuje jen proto, že nemají na silnější, nebo prostě peníze, které by dali za silnější chtějí utratit jinak, připadal bych si jako kokot. No a upřimně - stejně tak mi připadáte i Vy, pánové.Navíc mě většinou rozesměje, když se z většiny "trhačů" HTP vyklubou zamindrákovaný chudáci se ˇC120 nebo Formanem, v lepším případě s 15 let starou ojetinou (která je samozřejmě mnohem lepší, než nové auto, protože vývojáři jsou debilové a od dob vzniku mého Kadettu 1,2 už ty auta jenom kurví)
Tak já budu první od koho to uslyšíš .1.2 HTP 40kw Je to hodně dobrý motor.Spokojenost nadevše.
To rikas ted v reakci na ma slova, mne na truc Ale spontanne bys to nikdy nerekl
1.2 40kW je fajn motor. Rozhodně lepší, než motory ve Feliciích. A když člověk neveze sebou 10 lidí a 15 kufrů, tak je OK. Zvuk je taky v pohodě.Nejdřív si ho zkuste a pak něco kecejte.
Rozhodně souhlas. Zkoušel jsem tchánovu a s 5ti lidna - 3dospělí+2 děti jela rozhodně lépe než moje felda, když v ní sedím sám!!! Fakt mě to mile překvapilo. Kecy na tyto motory mají ti "chytří" kteří je nezkusily, ale vědí, že je na nic! Jistě - když chci závodit, koupím si dvoulitr......
Viz: "S tim se neda jet, ani se to neda poslouchat..." Jet se s tim zjevne da a ze se to neda poslouchat, to je asi vetsine potencialnich zakazniku suma fuk. Po pravde, kupujete si auto podle zvukoveho projevu motoru? Ja teda ne a takovych urcite bude vetsina.Proste se musime smirit s tim, ze ten motor lidem, kteri si jej kupuji, staci a proto je uspesnej. Ale z diskusi se zda, ze se na sraz Autorevue dostavit jeho konstrukcni a developersky tym, tak skonci se sekyrou v zadech....
suhlas....ale setrit az tak, ze sa vyhodi 1 valec....koniec koncov ved za starych cias sa jazdilo aj s dvojvalcami, ci nie?
Jednoválec taky jezdí ;-o))) ...
Nerikej, to nahlas! Nekdo si to precte a mohli bysme se divit
Mno to není dobrá zpráva ...už aby byly ty nové malé čtyřválce
...Fabii s nepouzitelnym motorem. Dynamikou i samotnym chodem Tomu rikam spatna zprava Vzdyt to skodovce musi nicit povest, ten motor je priserny a treba v Polu pusobi uplne nemistne, nechapu, jak mohlo nekoho neco takovyho vubec napadnout. Trivalec... ach jo...
Panebože... to je snad horší, než ptačí chřipka.
Tak to se fakt povedlo.. Ale jinak asi souhlas, ještě jsem se, až na jednu vyjímku, nesetkal s oceněním tohoto vynálezu Škody..
Tříválec má obecně menší spotřebu než čtyřválec díky větší tepelné účinnosti. Největší problém toho motoru jsou tydýti, kteří o motorech nic neví. PROBERTE SE!!! Ten motor patří do kategorie malých úsporných a levných motorů. V této kategorii si vede hodně dobře což je vidět na zájmu zákazníků. Pokud někdo chce kultivovaný chod, tak sáhne po inline 6-válci.HTP není pro honiče ega. Tyto diskuse pěkně vypovídají o tom, kolik takových jedinců se zde nachází.
Tak mi to nedalo a našel jsem si jen malé namátkové srovnání.Škoda Fabia 1.2 HTP, 1198 ccm, 40 kW, spotřeba město 7,7Fiat Punto 1.2 1242 ccm, 44 kW, spotřeba město 7,3Hyundai Getz 1.1, 1086 ccm, 46kW, spotřeba město 6,9Kde je ta větší účinnost a konkurenci drtící úspornost, když motor Fiat je už o generaci starší a navíc Punto s ním stojí o 40 tisíc míň, než srovnatelně vybavená Fabie, o getzu ani nemluvím?
No tak tam dej verzi 12V 47 kW a hned to vychází jinak. Navíc - zatím jsem našel jen dvě měření HTP z motorové brzdy a v podle obou měla hodně přes 50 kW.
A jak souvisí s účinností motoru cena auta, do kterého se dává a jeho "generační stáří"???? Když už chci něco psát, tak alespoň přemýšlím....
Nevím kdo je tydýt, ale lepší využití je samozřejmě u víceválce. Jako forek dobrý.
ACE, vraˇt se na základku a nech si vysvětlit něco o termodynamických zákonech a pak piš někam, kde to čtou dospělí. Dám Ti hádanku. Máš dva motory o objemu jeden litr. Jeden čtyčválec, druhý tříválec. Který motor má menší plochu stěn válců (a tedy menší plochu pro tepelný přestup-ztráty a tření)? Co způsobí větší tření tři ojniční ložiska, nebo čtyři? Přes co uteče více tepla - přes tři prostory v hlavě válce ((myslím skupiny ventily+svíčka) nebo přes čtyři? Co bude mít větší třecí ztráty a ztráty na pružinách - 12 ventilů, nebo 16? Jasné?
Aaaa, dalsi teoretik, tvuj prispevek me fantasticky rozesmal, takovou hovadinu uz jsem dlouho necetl. Koukam, ze vyvojari z VW nejak tu tvou ucebnici termodynamiky necetli, jinak si ten jejich kram nedovedu vysvetlit. Takze, stejna otazka jako pro Macha - kdyz jsou ty trivalce tak uzasne, proc ma HTP a 1.4 TDi nizsi vykon a vetsi spotrebu, nez konkurencni ctyrvalce?
K cemu maji ti 4V konkuenti vyssi vykon, kdyz to je v temer maximalnich a bezne nepouzitelnych otackach ?Lepsi je kroutak nizko !!!
Mno, nevím, jestli má cenu bavit se s člověkem, který nechápe elementární základy termodynamiky, fyziky obecně, případně má problém u hodnot tři a čtyři určit, která je větší. Znovu - Ty jsi měřil výkon HTP? Můžeš dát odkaz na výsledky, co jsi naměřil? Prostě podle všech dostupných měření (ano, vím jenom o dvou) má HTP o dost větší výkon, než se uvádí. Ve svém objemu má nejvyšší krouˇták a navíc při rozumných otáčkách (mimochodem přesně stejný krouˇták ve stejných otáčkách má úžasný motor 1,4 od Renaultu, který je v Cliu, Loganu a Thalii). Co se spotřeby týče je to spíš od řidiče. Moje osobní zkušenost je velmi dobrá, na tempomat po rovině se při rychlosti lehce překračující limit vejdu pod pět litrů. To mi na dvanáct metráků těžký benzín nepřijde nijak tragické. Mimochodem - můžu uvést řadu motorů, které jsou jednoznačně horší než HTP a žádných chytrolín si nad nimi triko nehoní.Navíc se nedomnívám, že je umění dostat s komplikovaného motoru se značnými náklady na údažbu špičkový výkon někde v pěti a půl (Honda Jazz a jejich osm svíček, které jistě majitel při servisování bude milovat).
Ten radobyvtipny komentar sis mohl odpustit, ale asi se delite o pocitac se spoluzakem Machem. 6. nebo 7.A? No a ted k hatapkam - tys meril tu konkurenci? Muzes mi dat odkaz na vysledky, podle kterych take konkurence nevykazuje pri mereni lepsi vysledky? Pokud svuj usudek beres z 2 mereni, tak se musim opravdu smat. O mereni - bohuzel pro tebe - vim pomerne dost a tak nejaky 2 grafy hatapky s "vyssim vykonem nez rika vyrobce" beru s hodne velkou rezervou. Jo a dej sem link na mereni te 1.4 od Renaultu - nebo ze bys porovnaval namerene hodnoty hatapky s papirovymi Renaulut? Jabka s hruskama? Tak to pak jooo... Uved, rad se pobavim. A ze se tady bavime o hatakpach - a o cem jinem? Cetls vubec ten clanek? To tady mam jako zacit psat o tom, jaky sunt vyrabi Peugeot? Hmm, priste zkus trochu uvazovat. "neni umeni dostat z komplikovaneho motoru se znacnymi naklady na udrzbu"... tohle te usvedcuje ze lzi. Nemas nejmensi tuseni, jake jsou naklady na udrzbu Jazzu, jinak bys takovou strasnou kravinu nemohl vubec vypustit. Chapu, ze spoluzaci z tvych "zarucenych pravd" uchcavaji, ale tady ses na foru, kde se nachazi i lidi, kteri neco vedi. Hodnota tveho prispevku je nekde na nule, bez si radsi zase kreslit, uz zvoni na hodinu.
Jasně, dělím se sčort s osmi lidma a tři je víc, než čtyři a osm svíček je určitě dražších, než tři.Máš naprostou pravdu Skyline, servis Hondy s osmi svíčkami je strašně laciný, stojí mnohem méně než servis Fabky se třemi svíčkami. Obecně Honda je vyhlášená velmi levnými díly, proto i pojišˇtovny pojišˇtujHondy mnohem levněji, než ˇSkodovky. Samozřejmě, že je logické, že motor s větší plochou válců bude mít při stejném objemu menší tepelné ztráty. Je logické, že 12 ventilů a 12 pružin bude mít větší ztráty, než 16 etc.Promiˇn Skyline, úplně jsem to spletl, to víš, já jak ještě nemám hotovou tu základku a tak se mi to plete a někdy si i myslím, že tři české svíčky stojí méně, než osm japonských. Mimochodem - fakt Ti nepřijde trochu úchylné neustále psaát na všechna f´ora o škodovkách, když žádnou nemáš? Já nevím, já např. nemám Hondu a kupodivu nemám potřebu psát na f´ora o Hondách a vysvětlovat jejich majitelům, jak hovno ví, co za svoje auto platí a jak jim to jezdí.To ale bude tím, že jsem ještě malý a hloupý a asi mám nějaký mindrák, že jo?
Konecne to chapu - ty si myslis, ze ses na foru o skodarnach! Tak to te stafliku zklamu, tady nejsi na foru, ale v diskusi pod clankem o hatapkach. Neboj, vsak oni vam v cestine jednou vysvetli, jaky je v tom rozdil. Az bude clanek o tom, ze Honda rozsiruje vyrobu 1.2 DSi, klidne tam muzes napsat, ze je to shit s malym vykonem, nizkym kroutakem a neprijemnym hlukem vysavace, rad se pobavim. Tvoje absolutni neznalost trhu (zda se, ze neznas nic jineho, nez skodofky) z tebe dela velmi veselou figurku. A ty ja mam rad, aspon je sranda.
Koukám, že nějaký úhybný manévr, od motoru přecházíme na rozdíl mezi forem a diskuzí. Nicméně Tvoje pubescentní výlevy jsou nepřehlédnutelné ai na jiných diskuzích o HTP, takže to ber obecně. Jinak promiˇn, že jsem měl ten mylný dojem, že HTP dělá škodovka. Oni ho dělají marˇtani, podle Skylineho osmého termodynamického zákona, že? Prostě sorry, ale pokud cítíš chronickou potřebu neustále do řady f´or i diskuzí psát o HTP, ač ho sám nemáš, vidím v tom cosi duševně patologického. Nicméně, zpátky k tématu - můžeš mi uvést konkrétní srovnání cen servisních úkonů a náhradních dílů Fabie a Jazzu, když je škodovka tak drahá? Kolik stojí svíčka do Jazze, že vyjde jich osm vyjde levněji, než tři od Fabie? Když si tedy zcela zavrhl hodnoty výkonu, protože jsou vymyšlené, proč kritizuješ HTP za malý výkon? Sám říkáš, že je to neobjektivní? No a konečně - rád bych Tě požádal o vysvětlení, v čem je HTP ttak strašně mizerné, když ve své třídě má největší krouˇták, tahá nejtěžší škatuli a přitom má spotřebu na úrovni konkurence, v řadě případů o dost lepší (třeba proti Fiestě). Kolikrát jsi ten motor změřil a kolik desítek tisíc km v něm máš najeto (to jenom abych si náhodu nemyslel, že kecáš o čem, o čem víš kulový). Díky za odpovědi.
Uhybny manevr? Ale ten prece zacals ty. Takze znova:- kde jsou grafy z tech dvou mereni, ktere usvedcuji vsechny kritiky ze lzi?- kde jsou grafy z mereni konkurence, kterou HTP jednoznacne deklasuje?- ja zavrhl hodnoty vykonu? Kde?- Fabia je tezka? HTP - 1060 kg, Jazz 1054 kg. Tomu rikam kruty rozdil, to jo. - nejvyssi kroutak sice ma, ale za jakou cenu? Ja mam radsi Nissan 59 kW/110 Nm nebo Hondu 57 kW/110 Nm nez Skodu 40 kW/106 Nm (v lepsim pripade 47 kW/112 Nm). Tomu rikam bomba vykon - 1.8% kroutaku navic vymenou za 20.2% vykonu, uff, v ty Skodovce jsou proste genialni, Nissan by mel inzenyri vykopnout... A to nemluvim o 40 kW - o 32.2% nizsi vykon a o 3.7% nizsi kroutak, na to hosi v Nissanu nemaji, supaci
Ty jsi tydýt. Evidentně ti nic neříká tlaková a tepelná účinnost motoru. Více válcový motor má šanci mít větší měrný výkon, protože čím je objem válce menší, tak roste poměr plocha sání/objemu válce. Chápu, že každý nemůže mít příslušné technické vzdělání, ale psát tady kraviny za každou cenu? Dám vám malou radu: motoráři jsou vzdělaní a chytří inženýři, kteří vědí co dělají a vyplatí se jim důvěřovat.A porovnávat papírové hodnoty motorů je hloupost, protože si zrovna tady výrobci někdy dost vymýšlí. Relevantní je pouze přesné praktické měření. Dále hodně záleží na hmotnosti vozidla, která se projeví zejména při městském provozu. Jinak samozřejmě tříválec nemusí být nutně úspornější (zprznit se dá vše), ale má k tomu větší předpoklady. HTP je podle mne povedený motor.
Neurazej, prestan lhat a psat poucky z ucebnice termodynamiky a radsi odpovez na primou otazku - jak je mozne, ze konkurencni ctyrvalce maji LEPSI vykon a LEPSI spotrebu nez HTP nebo trivalcove TDi? Motorari jsou mozna vzdealni a chytri inzenyri, ale bohuzel ne v koncernu VW, alespon ne v oddeleni vyvoje trivalcovych motoru. Podle tvych poucek se totiz nejspis zapomneli ridit - maji horsi vykon a horsi spotrebu, toz cekam na vysvetleni. Jo a taky by me zajimalo, proc teda VW vyviji maly turbokamna se ctyrmi valci a opousti koncepci trivalcu? To jsou takovi idioti? No, ja odpoved znam, ale pockam si na tvou verzi.
Ty jsi evidentně další tydýt, který si myslí, že do motorů vidí víc než motoráři VW. V druhém odstavci na začátku na ně hážeš špínu a na konci je vychválíš za "turbokamna" se čtyřmi válci. Podle úrovně vyjadřování odhaduji, že právě studuješ střední školu obchodní a tvá modla je časopis Speed.O výkonu se netřeba bavit, protože jsem to nastínil v předchozím příspěvku. A pokud neumíš číst, to je pak těžké.... Nevím kdes vzal to, že konkureční 4válce mají LEPŠÍ spotřebu. Jestli bereš údaje od výrobce, tak no comment.Doufám, že napíšeš něco ze svých supertajných informací a objasníš nám všem proč jsou ty 3válce tak špatné. Bacha abys ze sebe neudělal ještě většího tydýta než zatím jsi.
"studujes stredni skolu obchodni a tva modla je casopis Speed" Takze - doporucuju nesoudit podle sebe ostatni, urazeni ti sice jde, ale v logice a chapani mas zjevne mezery (coz by docela odpovidalo tomu, cos o sobe napsal a pokousel se to hodit na me). Nikdo motorare z VW za ctyri valce nechvali, ale neminim to vysvetlovat. Beru to z udaju vyrobce, nic jineho neni relevantni. Kdyby hatakpa zrala 3 na sto, Skoda se tim rada pochlubi. Podle tebe jsou to ale asi blbci, kteri pisou do technicaku prehnane vysokou spotrebu. Boze boze, ty se mi snad zdas. Slovo "tydyt" mas od kamosu ze zakladky, nebo u vas na te stredni je tohle ted v oblibe? Rad si poslechnu, proc VW vyviji ctyrvalce, kdyz uz ted pouzivaji genialni trivalce? To jsou takovi hlupaci, nebo jak tomu mam rozumet?
"Rad si poslechnu, proc VW vyviji ctyrvalce, kdyz uz ted pouzivaji genialni trivalce?"Protože asi vyvíjí řadu motorů v různých objemových kategoriích. Složité? Představ si, že Lamborghiny dělá vyvýjí desetiválce, i když má dvanáctiválce. Debilové. Už aby zaměstnali Skylineho (tedy jestli ho maminka pustí tak daleko) aby jim vedl vývoj motorů.
Tak znovu. Skoda ma trivalcovy ropak 1.4 TDi. Ten ma od roku 2007 nahradit ctyrvalec se stejnym objemem. Stafliku, kde je ta ruzna objemova kategorie? Vis, kdyz necemu nerozumis a nemas prehled, vypada ponekud trapne, kdyz vytahujes absolutni nesmysly. Ale zase se aspon zasmeju, jen tak dal!
Nezřídka se stává při porovnání aut stejné třídy s motory o stejném objemu to, že se papírové hodnoty diametrálně liší od naměřených v testu. Papírově nejúspornější auto v praxi tak být neúspornější zdaleka nemusí.Zatím jsi tady neuvedl nic konktrétního, jen samé tiskové zprávy. Podle mne jsi typický prudič a provokatér.Zatím stále čekám až nám předvedeš svoje znalosti a zdůvodníš nám proč se přechází zpět na 4válce. Prosím, ubij nás argumenty a znalostmi fyz. zákonů .
No a? To jako neco dokazuje? Ty mi budes vykladat, ze neuvadim konkretni udaje (coz neni pravda), ale sam pises o tom, jak se neco "nezridka stava". Napadlo te nekdy, ze to taky muze byt zamer? Nebo jsi tak zabedneny? Ja te nicim ubijet nepotrebuju - to ja porad cekam, az mi vysvetlis, proc se na ty ctyrvalce prechazi (podle me je to normalni, podle tebe jsou trivalce lepsi) - tak jak to teda je, pane Vsechnovim? Jsou u VW idioti, kteri vymysleli genialni trivalce a najednou je chteji nahradit ctyrvalci? Nebo je to jinak?
Chlapci, chlapci, nehádejte se tu, jako by šlo o život. Vždyť to jsou jen auta, ne lidé. Nejsem fyzik, ale řekl bych, že není tříválec jako tříválec. Zatímco u Toyoty Ayga dá tříválec z obsahu (pardon objemu) 1 l výkon 50 kW nebo u Daewoo Matize (Chev. Sparka) dá tříválec o miniobjemu 0,8 l výkon 38 kW, tak u 3V škodovky Fabie o objemu 1,2 l je výkon jen tuším něco kolem 40 kW. Tak mi připadá, že se moc nepoved. A u VW Polo je to podobně. Vysvětlí mi to někdo?
Hádáte se tady o zcela špatnejch věcech. Pro dynamiku je podstatný točivý moment a ten má fábka 106 Nm, kdežto toyota má točivý moment jen 93 Nm.
To je pravda jen z poloviny - kdyz budes drzet Aygo v otackach, kde je tech 50 kW, muze se jit skodofka se svymi newtonmetry zakopat. Dulezite je oboji a povazovat HTP za lepsi motor nez trivalec z Ayga je dost zcestne. Zkus si ten kroutak porovnat s mnou zminenym Nissanem nebo Hondou - opravdu je HTP ve sve kategorii tak nadprumerne? Ja myslim, 47 kW proti 59 nebo 57 je dost slabota a podobny kroutak to nezachrani. Kdyz chces srovnavat "litry", tak vezmi ctyrvalec z Yarisu (taky 1.0/50 kW) a dej to proti Fabii Junior 1.0/37 kW. Myslim, ze ten rozdil je dostatecne propastny, a to jak u "litru", tak u dvanactistovky.
Hele tydýte. Zatím jsi nepředvedl vůbec nic. Mám pro tebe nabídku. Ukaž, že se vyznáš v motorech a já ti domluvím pohovor u nás ve firmě. Je to mezinárodní firma a v divizi motorsportu se dělají věci pro americké série LeMans, nějaké ty formule, občas něco pro WRC atd. O plat se neboj, všichni zpravidla dostanou o kolik si řeknou. Ale musím tě upozornit, že nároky jsou extrémní. Takže jestli máš VŠ strojní fakultu, umíš perfektně CFD, vyznáš se hodně v motorech a umíš min. jeden jazyk (podmínkou je plynulá angličtina), tak by ses u nás mohl upíchnout. Co ty na to?PS: omlouvám se Štaflíkovy, blbě jsem to postnul, ta má reakce nebyla na tebe, ale Skylinovi.
Pripadam si jak na navsteve u mentalne postizenych, jinde jsem to "tydyt" jeste neslysel. Mas asi opravdu potize s vyjadrovanim a komunikaci na lepsi urovni, nez dalzdicu po sestem pivu ve ctvrte cenove. Podle tebe jsem nic nepredvedl, ale ja napsal nekolik naprosto korektnich srovnani, ze kterych HTP vylezla dost slabe a ty tady placas kraviny uplne o nicem, abys nemusel uznat, ze mam pravdu. Uzij si svuj plat, o ktery sis jiste rekl, predpokladam, ze pro WRC je nejupravovanejsim motorem zrovna HTP (jak jinak, je to zazrak techniky) a v americke serii LeMans uz konkurenci z tohoto motoru boli hlava. Tak jo, az se proberes, utikej zpatky do hodiny, uz zvonilo.
Díky, to nám všem stačí.
Vo všeobecnosti ale platí, že čím väčší objem má 1 valec, tým lepšia je účinnosť toho motora. Prečo asi majú lokomotívy 162 litrový 8 valec? U osobných áut sa robia valce s objemom tak do 0,5 L. Okrem tohoto je tu samozrejme aj unifikácia. Motor 1,2 HTP bol vyrobený s účelom použiť čo najviac dielov zhodných s motormi 1,4 16V. A potom trojvalec má menej pohyblivých dielov, menšie straty trením a myslím, že takýto motor má aj vyšší točivý moment.Nemyslím si, že je koncernový motor 1,2 HTP nepodarok. Samozrejme, kto chce výkon a vysokú kultúru motora, toho 1,2-ka sklame. Ale tento motor je určený pre inú cieľovú skupinu zákazníkov. A ak porovnáme spotrebu motorov 1,2 HTP, tak bude určite nižšia oproti štvorvalcom 1,4.
"myslím, že takýto motor má aj vyšší točivý moment." To si prave mysli spousta lidi, ale neni to az zas tak pravda. Slabsi hatapka ma 106 Nm, silnejsi 112. Nissan 1.2 ma 110 Nm, ale vyrazne lepsich 59 kW. Honda 1.2 ma taky 110 Nm a 57 kW. Proste HTP ma urcite min pohyblivych dilu a mensi ztraty, ale vykonem a kulturou chodu hrube zaostava. Hlavnim cilem pri vyrobe bylo prave to sdileni komponentu s 1.4 a tim snizeni nakladu. To nikdo z fanatickych skodofkaru nechape a snazi se z HTP delat nejaky uzasny vyvojovy krok. Stejne tak 1.4 TDi neni nic nez 1.9 s odriznutym valcem. Fanaticti hatapkari jsou smesni a jeste za ten vytvor plati nehorazne penize a pak v diskusich a na forech rvou neco o pokroku a lepsi technice a divi se, kdyz jim to nekdo nezere.
Myslím, že jediný fanatik jsi Ty a navíc s problémy s elementární matematikou. 1,2 vznikl úpravou 1,6 a ne 1,4. Zkus si vydělit 1,4/4 a 1,6/4 a uvidíš, co ti vyjde (pokud by si s tím měl problémy, rád ti poradím). Myslíš, že tady někdo fanaticky hájí HTP a dělá z něj nejlepší motor na světě? Ani náhodou. Pouze tu poměrně dost lidí snaží vyvracet jednomu malinkýmu "chytrákovi", který ani nechápe elementární základy fyziky a myslí si, že vývojáři VW jsou debilové (předpokládám, že minimálně vyvíjíš motory pro Aston Martin), že je to normální motor, který není žádný shit a že je celá řada motorů, které jsou horší, ačkoliv se debatám na jejich adresu zarputile vyhýbáš. Prostě smiř se s tím, že ty motory se po počátečním odbobí nedůvěry začaly dobře prodávat a silně se zvedá jejich výroba. Nikdo tě přeci nenutí si je kupovat a můžou ti být u prdele. Ty máš svého Veyrona a problémy socek tě nemusí zajímat. Já prostě nechápu mentalitu takových zamindrákovaných dementů, kteří dokáží trávit celé dny na forech o něčem, co se jich vůbec netýká. Mě osobně je například úplně u prdele, jestli Honda zvyšuje či snižuje výrobu toho či onoho motoru nebo jestli Koenigsegg letos vyrobní o jedno nebo dvě auta víc či méně. Stejně tak je mi šumafuk, jaký bude letos vývoj výroby turbínových lopatek pro motory Airbusů, nebo vložek Always. Prostě si myslím, že jsi nemocný.Mimochodem, nechceš zorganizovat demonstraci a jít si stoupnout s transparentem před motorárnu v Boleslavi, aby snížili výrobu? Budeš ještě legračnější, než doposud.Mimochodem, stále nabízím osobní setkání, když si myslíš že chodím na základku.
štaflík - tvoja matematika je síce pekná, ale blbá. Všimni si prosím, že motor 1,2 HTP má vŕtanie 76,5 mm rovnako ako motor 1,4 16V. Motor 1,6 MPI má vŕtanie 81,0. Tak z ktorého motora to teda odvodili a použili čo najviac unifikovaných dielov? Použili piesty z 1,4-ky alebo kľukovku z 1,6-ky?
Kokote Štaflík má pravdu.
Výkon nie je všetko. Dosť záleží aj na tom, aký má ten výkon a samozrejme aj točivý moment priebeh. Napríklad s toľko kritizovaným 2,0/85 sa jazdí vo Fabii veľmi príjemne. Výkonom síce neoslní, ale zvezenie je to aj tak príjemné. A spotreba (ako benzínu tak aj oleja) rozhodne nie je taká vysoká, ako niektorí neprajníci píšu. U Fabie je z benzínu konkurentom 1,4/74, ktorý vyzerá ako moderný, výkonný a úsporný motor, ale nejazdí sa s ním ani zďaleka tak dobre. Takže technické parametre na papieri je jedna vec, ale kombinácia motor, sprevodovanie, karoséria, podvozok robí auto.
To bylo na mě? Já to auto mám a mám s ním naje´děno docela dost a poměrně přesně vím, kolik žere (protože to platím) a nějaké tiskové zprávy mě nezajímají. Co myslíš přechodem na čtyřválce? Jako třeba Toyota z 1,0 V4 na 1,0 V3 (Aygo), nebo GM 1,0 4V na 1,0 3V (Corsa)? Stejně tak můžu říct, že šestiválce jsou na hovno, protože Mazda dělal šestiválec 1,8 a teˇd už má 1,8 jen jako 4V
Ach sorry, z Tvého předchozího textu bylo samozřejmě zcela jasné, že si myslel diesely. No druhou stranu - Toyota má celkem populární čtyřválec 1.0. Proč tedy ti hlupáci vyvíjeli tříválec do Ayga? ˇZe by opět neposlouchali Skylineho? Opel měl do Corsy kdysi 1,0 čtyřválec. Ejhle, v Corse teˇd drnčí tříválec... Ve Fabii byl "excelentní" čtyřválec 1.0, proč tam cpali ten debilní tříválec? Kolik majitelů HHTP by asi vyměnilo svůj ubohý čtyřválec za tříválec za čtyřválec z Juniora?
Napadlo nekdy staflika, ze cilem vyroby trivalce je uspora nakladu? A ten ubohy ctyrvalec v Junioru vyrabeli taky koncernovi inzenyri, to jen aby sis uvedomil, "ze na ne spolihas, ze tomu rozumi vic".
Ach vidíš Skyline, na to jsem vůbec nepřišel, to mě nenapadlo. Ještě že je tu velký Skyline, který mi to osvětlil. Tím pádem je ale jasné, že cokoliv menšího, než šestnáctiválec z Veyrona je jen osekaná sračka. Skyline - nechci Ti brát iluze (chápu, že ve Tvém věku jich máš ještě dost a ani nezkoušej pomyslet na to, že s Ježíškem je to možná všechno jinak...), ale jedním z absolutně nejdůležitějších parametrů výroby prakticky každého auta je cena. Fakt. Takže si představ, o co by třeba Mercedes S mohl být lepší auto, kdyby mu udělali skelet z titanu a kevlaru. Jenže ty šmejdi, jak chtěli aby to bylo levný, tak to udělají z obyčejných ocelí a hliníku a když tam náhodou dají kousek hořčíkové slitiny (nebo magnézia, což je ještě lepší ), tak si nad tím honí triko.
Uz som tu podobnu hlasku niekde cital. Mohol by som pekne poprosit o vysvetlenie ako je mozne, ze u Toyota-ckeho motora 1,4 D4D (turbodiesel stvorvalec s objemom este o nieco nizsim ako ma skodovacky trojvalec 1,4 TDi) je vyssi vykon (66kW) ako u Skodovackeho a nizsia spotreba?Nehovoriac o tom, ze Corolla combi vyjde lacnejsie ako Fabka combik.
Môže byť, ale tá Corolla by musela byť z roku 98 a nalietaných okolo 100tisíc km Práve vyberám ďaľšie auto do rodiny, takže mám docela slušný prehľad - Corolla Combi s najslabším dieslom 66kw stojí 665tisíc Sk, Fabia Combi Elegance s dieslom 59kw stojí 562tisíc Sk, t.j. o 100tisíc menej! Ak mi zoženieš novú Corollu za cenu Fabie, ozvi sa - určite sa dohodneme
Ta Corolla je z roku 2005 a je v zabehu. Jej najslabsi diesel prezenie skodovacky kedykolvek, nehovoriac o inom pocite z jazdy so stvorvalcom. Dalej - never vsetkemu co je v oficialnych cennikoch, treba sa popozerat, porozpravat a dostanes dost zaujimavu cenu, pripadne k tomu este nejake doplnky. Fabku Combi Elegance som v konfiguratore s dieslom 59kW nenasiel, iba 1.9 SDi / 47kW, (tu pojde zrejme o nejaky vtip zo strany Skodovky), 1,4 TDI PD 55kW a 1.9 TDI / 74kW. Priznam sa, vychadzal som povodne z verzie Ambiente, ale aj Elegance po doplneni vybavy, ktoru dostanes s Corollou Terra WG vychadza pri najlepsej voli na 603190Sk. (Este aj prkotiny ako zadne zasterky aby si u Skody kupoval zvlast).
Nezdá se Ti, že není moc objektivní srovnávat auto za ceníkovou cenu s autem, na kterém si seženeš slevu od dealera? Neznám nikoho, kdo by měl Fabii za cenu dle konfigurátoru či ceníku. Já měl slevu skoro 30k (pravda, jenom menší část v penězích, větší ve výbavě). Takže srovnávej srovnatelné. Samozřejmě kdybych měl peníze na Corrolu a měl peníze na její pojištění (ono to, že žere o 0,005 loitru méně je hezké, ale když zaplatíš ročně o 25k víc na pojistce, tak to ztrácí půvab), tak si jí vezmu raději, než Fabii. Ale prostě je blbost srovnávat ojetou Corrolu s novou Fabií za ceníkovou cenu. Ona zajetá Fabie taky stojí méně.
Neporovnaval som "ojetiny", mozno bola cast reakcie na prispevok spoludiskutujuceho. Cennikova cena Corolly combi 1,4 D4D je 664 900.- SKK, cennikova cena Fabie v porovnatelnej vybave je 603 190.- SKK. Dobre skodovaci, vyhrali ste. O necelych 62 litrov SKK. Mozno som na tom dobre a tento rozdiel mi pri sume radovo okolo 600 000 stoji za to, aby som uvazoval aj v trocha inej dimenzii ako je cisto len cena. Skodovka si je tak ista predajnostou svojich vyrobkov, ze do dnesneho dna sa mi uz vyse troch tyzdnov neozval predajca po jeho osloveni so zaujmom o cenovu ponuku na mnou zvolenu konfiguraciu vozidla. Preco by som ich nahanal, ked inde zakaznikovi s radostou vyjdu v ustrety. Pokial ide o havarijnu poistku, urcite rozdiel nie je 25k, to je holy nezmysel. Ak je to tak v CZ, hmm, mate to blbe. Mozno je celkova suma havarijnej do 25k rocne, neviem presne.
Dovoľ mi oponovať - Fabia Combi Elegance 1.9TDI stojí aktuálne 589990 Sk, takže rozdiel je o kúsok väčší. Nehovoriac o tom, že do Corolly sa nedá ani priplatiť za tempomat, ktorý Fabia má (mám ho aj v terajšom aute a v ďaľšom tiež musí byť), rovnako aj kožený volant. A také vyhrievané sedadlá tiež nie sú k zahodeniu, rovnako ako parkovací asistent pre ženu. U Toyoty tieto doplnky ani nezoženieš. Ver tomu, aj mne by sa Toyota páčila, ale nie som ochotný zľaviť zo svojich požiadaviek Čo sa týka prístupu k zákazníkovi, u Toyoty mám skúsenosti s pravým opakom - vyplnil som si webovský formulár s objednávkou na skúšobnú jazdu. Došiel mi mail, že ďakujú a že sa tešia na moju návštevu. Zjavne odpisoval robot, pretože v predajni o mne nikto nevedel (Toyota na Einsteinovej). Vymalovaná slečna za pultíkom ma poslala preč bez katalógu, že predajcovia sú momentálne na obede. Poobede som zavolal, že teda či sa možem zastaviť cestou z práce na jazdu. Bohužiaľ nie, lebo auto medzitým presunuli na svoju druhú predajňu - PPCteam má shop aj niekde v centre. Tam som zavolal obratom, že kedy môžem prísť - že v utorok (bol piatok, keď som volal). V utorok som došiel na dohodnutý čas a... odišiel som s dlhým nosom, pretože v pondelok auto predali Vôbec sa neuráčili vopred ozvať, aspoň obyčajné blabla. Veľkodušne ponúkli skúšobnú jazdu s Avensisom, na ktorý som vôbec nebol zvedavý
V pripade tempomatu neviem, ale ak ho nejaka verzia Corolly nahodou ma, da sa (ale asi nema ). Parkovaci asistent - ak tym myslis "cuvacie senzory", tak bez problemu. Kozeny volant s ovladanim radia rovnako - da sa urcite. Ak Ti niekto tvrdil opak, tak bud nevie co hovori, alebo je neochotny, pripadne celkom nekompetentny. Pokial ide o pristup, je to asi vecou stastia. Ja som mal u jedneho dealera tiez (slusne povedane) nie pozitivnu skusenost, pristup dvoch panov v PPC ale mozem len a len pochvalit. Vsetko je zial/nastastie o ludoch. Inak nejako neviem prist na zmysel absolutnej potreby tempomatu v malom aute. Pises ze to chces ako druhe auto do rodiny (pre zenu), predpokladam ze na dlhsie cesty kde ma tempomat opodstatnenie pouzivas nieco vacsie.
No tak to spíše bude chyba jednoho konkrétního dealera a ne škodovky, ne? Já jsem oslovil ais osm dealerů a ozvali se všichni. No a že si je škodovka jistá? No je, no. Myslíš, že by se jiné firmy se stejným podílem na trhu a zázemím chovali jinak? Ani náhodou, vždyˇt manageři putují od firmy k firmě, všude je to stejné.
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.