Škoda zveřejnila, jak šetří na laku karoserie. A kupodivu to není na úkor kvality a výdrže

Díky tenčímu plniči automobilka ročně ušetří stovky tun materiálu a desetitisíce kilometrů najetých kamiony dopravců.

Automobilový lak se zpravidla skládá ze čtyř vrstev. Nejníže je kataforetická vrstva, která zajišťuje antikorozní ochranu karoserie. Nad ní se nachází plnič, který vyrovnává mikroskopické nerovnosti v kataforetické vrstvě – v závislosti na požadovaném výsledném odstínu karoserie může být bílý, šedý, černý nebo červený. Následuje základová barva, která určuje konečnou podobu vozu – v ní se může nacházet i metalický efekt. Nakonec přijde na řadu čirý lak, který karoserii dodá lesk, tvrdost i ochranu před vnějšími vlivy či škrábanci.

Právě u plniče (primeru) se Škodě podařilo významně snížit tloušťku vrstvy. Je tvořen tradičními složkami (například plnivem, pojivem, pigmentem, rozpouštědlem – v tomto případě vodou), ale namíchán byl podle nové receptury. Výsledek prošel náročnými zkouškami z hlediska odolnosti proti poškození a klimatickým podmínkám – úspěšně, prý vydrží minimálně to samé jako předchozí řešení. Ročně tak Škoda ušetří 720 tun materiálu a 50.000 ujetých kilometrů najetých kamiony dopravce.

Škoda

Škoda Auto je největší česká automobilka. Vychází ze společnosti Laurin & Klement založené v roce 1895, od roku 1990 je součástí skupiny Volkswagen Group.

Škoda Fabia • Škoda ScalaŠkoda Rapid • Škoda Octavia  Škoda Superb • Škoda Yeti • Škoda Kodiaq • Škoda Citigo • Škoda Kamiq • Škoda Karoq • Škoda Enyaq iV

Diskuze (5) Další článek: Volkswagen už zase představuje vizi budoucího cestování. Řidič už tady nemá místo, ale aspoň se vyspí

Témata článku: , , , , , , , , , , , , ,