Škoda zvažuje další sportovní modely, přijde Superb RS a Kodiaq RS?

Škoda zvažuje další sportovní modely, přijde Superb RS a Kodiaq RS?

Až donedávna to vypadalo, že nabídka sportovních verzí od mladoboleslavské Škody bude končit Octavií RS. Vrcholný Superb sice nedávno dorazil v provedení SportLine, to však kromě sníženého podvozku ovlivňuje jen design auta. Podle nejnovějších zpráv se ale možná dočkáme hned dvou sportovně laděných škodovek.

Škoda Superb SportLine zná svoje ceny, startují na 858 900 Kč

Škoda Superb SportLine zná svoje ceny, startují na 858 900 Kč

Alespoň to naznačil sám šéf značky Bernhard Maier pro britský magazín Auto Express v rámci svezení s předprodukčním Kodiaqem. Řada zákazníků prý automaticky sahá po vrcholných provedeních, jako je Laurin & Klement nebo právě Superb SportLine. A přesně těm by se mohlo zalíbit i ostřejší provedení RS.

Superb by v takovém případě mohl dostat něco silnějšího, než klasický zážehový dvoulitr naladěný na 280 koní. Automobilka by klidně mohla zůstat u stejného motoru, takový Golf R produkuje se stejným motorem 221 kW (300 koní). Stejná pohonná jednotka by také mohla zamířit i do připravovaného Kodiaqu. Pokud oba modely dostanou zelenou, dočkáme Superbu nejdříve v roce 2018, Kodiaq by dorazil ještě o rok později.

Škoda Kodiaq: 2065 l v zavazadelníku, posuvná sedadla a pět motorů

Škoda Kodiaq: 2065 l v zavazadelníku, posuvná sedadla a pět motorů

Na co bychom ovšem čekali marně, je Fabia RS. Tu automobilka s druhou generací definitivně pustila k vodě a plány na její oživení neexistují. Trh pro takové auto je prý velmi malý. Nejsme ale jediní, kteří si myslí, že by zájem o Fabii RS byl výrazně větší, pokud by disponovala manuální převodovkou a byla o něco levnější než tomu bylo u minulé generace. Pak by ale v zásadě nenabídla nic jiného, než co dnes najdete u Pola GTI a Ibizy Cupra.

Maier zároveň nevyloučil vstup automobilky na americký trh. Aktuální portfolio značky má podle něj ambice uspět, automobilka ale nechce nic uspěchat. Vybudovat si důvěru zákazníků je náročné, zatímco ztratit ji lze velmi snadno. 

TEST Subaru XV 1,6i Lineartronic: Kompromis, ale ten nejlepší!

Subaru XV 1,6i Lineartronic

Subaru XV se na přelomu roku dostalo na trh v druhé generaci. Od té minulé se vizuálně moc neliší, ale japonští technici vůz vyladili téměř k dokonalosti.

dnes | Radek Pecák | 50 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

17.  2.  2018 | Radek Pecák | 15 příspěvků
Minitest Ford Fiesta Vignale 1.0 EcoBoost: V čem je ta prémie?

Ford Fiesta 1.0 EB Vignale (minitest)

Vyplatí se koupě té nejvíce vyšňořené Fiesty? Vyzkoušeli jsme ji s litrovým motorem EcoBoost o výkonu 103 kW.

15.  2.  2018 | Milan Lažanský | 25 příspěvků