Škoda zvažuje další sportovní modely, přijde Superb RS a Kodiaq RS?

Škoda zvažuje další sportovní modely, přijde Superb RS a Kodiaq RS?

Až donedávna to vypadalo, že nabídka sportovních verzí od mladoboleslavské Škody bude končit Octavií RS. Vrcholný Superb sice nedávno dorazil v provedení SportLine, to však kromě sníženého podvozku ovlivňuje jen design auta. Podle nejnovějších zpráv se ale možná dočkáme hned dvou sportovně laděných škodovek.

Škoda Superb SportLine zná svoje ceny, startují na 858 900 Kč

Škoda Superb SportLine zná svoje ceny, startují na 858 900 Kč

Alespoň to naznačil sám šéf značky Bernhard Maier pro britský magazín Auto Express v rámci svezení s předprodukčním Kodiaqem. Řada zákazníků prý automaticky sahá po vrcholných provedeních, jako je Laurin & Klement nebo právě Superb SportLine. A přesně těm by se mohlo zalíbit i ostřejší provedení RS.

Superb by v takovém případě mohl dostat něco silnějšího, než klasický zážehový dvoulitr naladěný na 280 koní. Automobilka by klidně mohla zůstat u stejného motoru, takový Golf R produkuje se stejným motorem 221 kW (300 koní). Stejná pohonná jednotka by také mohla zamířit i do připravovaného Kodiaqu. Pokud oba modely dostanou zelenou, dočkáme Superbu nejdříve v roce 2018, Kodiaq by dorazil ještě o rok později.

Škoda Kodiaq: 2065 l v zavazadelníku, posuvná sedadla a pět motorů

Škoda Kodiaq: 2065 l v zavazadelníku, posuvná sedadla a pět motorů

Na co bychom ovšem čekali marně, je Fabia RS. Tu automobilka s druhou generací definitivně pustila k vodě a plány na její oživení neexistují. Trh pro takové auto je prý velmi malý. Nejsme ale jediní, kteří si myslí, že by zájem o Fabii RS byl výrazně větší, pokud by disponovala manuální převodovkou a byla o něco levnější než tomu bylo u minulé generace. Pak by ale v zásadě nenabídla nic jiného, než co dnes najdete u Pola GTI a Ibizy Cupra.

Maier zároveň nevyloučil vstup automobilky na americký trh. Aktuální portfolio značky má podle něj ambice uspět, automobilka ale nechce nic uspěchat. Vybudovat si důvěru zákazníků je náročné, zatímco ztratit ji lze velmi snadno. 

TEST Citroën C4 Cactus 1.2 PureTech 110: Lehká krize identity

Citroën C4 Cactus 1.2 PureTech 110

Nejdříve to měl být crossover pro masy, teď si to v Citroënu rozmysleli a tvrdí, že jde o normální hatchback. Takže jsme společně s Cactusem vyrazili na cestu poznání, najít jeho místo pod sluncem.

včera | Miro Mihálik | 16 příspěvků
TEST Lexus LS 500h: Měl být dokonalý. Jenže...

Lexus LS 500h

Nový Lexus LS mi ze všech testovacích aut způsobil největší pomatení mysli. V některých ohledech tak neuvěřitelně fascinuje, jinde ale může i zklamat. Nebo jej prostě jen nechápu?

22.  5.  2018 | Milan Lažanský | 27 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 10 příspěvků