Škoda zvažuje další sportovní modely, přijde Superb RS a Kodiaq RS?

Škoda zvažuje další sportovní modely, přijde Superb RS a Kodiaq RS?

Až donedávna to vypadalo, že nabídka sportovních verzí od mladoboleslavské Škody bude končit Octavií RS. Vrcholný Superb sice nedávno dorazil v provedení SportLine, to však kromě sníženého podvozku ovlivňuje jen design auta. Podle nejnovějších zpráv se ale možná dočkáme hned dvou sportovně laděných škodovek.

Škoda | Premiéry | Sportovní auta | Ceny | Škoda Superb

Škoda Superb SportLine zná svoje ceny, startují na 858 900 Kč

Alespoň to naznačil sám šéf značky Bernhard Maier pro britský magazín Auto Express v rámci svezení s předprodukčním Kodiaqem. Řada zákazníků prý automaticky sahá po vrcholných provedeních, jako je Laurin & Klement nebo právě Superb SportLine. A přesně těm by se mohlo zalíbit i ostřejší provedení RS.

Superb by v takovém případě mohl dostat něco silnějšího, než klasický zážehový dvoulitr naladěný na 280 koní. Automobilka by klidně mohla zůstat u stejného motoru, takový Golf R produkuje se stejným motorem 221 kW (300 koní). Stejná pohonná jednotka by také mohla zamířit i do připravovaného Kodiaqu. Pokud oba modely dostanou zelenou, dočkáme Superbu nejdříve v roce 2018, Kodiaq by dorazil ještě o rok později.

Video | SUV | Škoda | Zajímavosti | Škoda Kodiaq | Paříž 2016

Škoda Kodiaq: 2065 l v zavazadelníku, posuvná sedadla a pět motorů

Na co bychom ovšem čekali marně, je Fabia RS. Tu automobilka s druhou generací definitivně pustila k vodě a plány na její oživení neexistují. Trh pro takové auto je prý velmi malý. Nejsme ale jediní, kteří si myslí, že by zájem o Fabii RS byl výrazně větší, pokud by disponovala manuální převodovkou a byla o něco levnější než tomu bylo u minulé generace. Pak by ale v zásadě nenabídla nic jiného, než co dnes najdete u Pola GTI a Ibizy Cupra.

Maier zároveň nevyloučil vstup automobilky na americký trh. Aktuální portfolio značky má podle něj ambice uspět, automobilka ale nechce nic uspěchat. Vybudovat si důvěru zákazníků je náročné, zatímco ztratit ji lze velmi snadno. 

Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity je v podstatě běžný městský skútr, který ale díky své koncepci nabízí řadu výhod. Můžete ho řídit i s běžným béčkem nebo řidičákem A1, nabízí extra porci stability navíc a může ho tak řídit i naprostý začátečník. Navíc, ze semaforů odjedete vždy jako první a ve finále nabízí i nejnižší cenu ze všech tříkolových skútrů.

25.  6.  2017 | Michal Žďárský | 9 příspěvků
Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Na dovolenou si velká část motoristů bere i své bicykly. Pokud je nechcete převážet na střešním nosiči, zbývá řešení v podobě upevnění nosiče na víko zavazadelníku či na tažné zařízení. Švýcarský autoklub otestoval obě varianty na různých modelech.

18.  6.  2017 | Milan Lažanský | 33 příspěvků
Test: VW Golf GTI je i po faceliftu nejlepším hot-hatchem všedních dnů...

Volkswagen Golf GTI (2017)

Nedávný facelift Volkswagenu Golf se dotkl i verze GTI. Vyzkoušeli jsme základní variantu s manuální převodovkou.

15.  6.  2017 | Milan Lažanský | 44 příspěvků