Škoda zvažuje další sportovní modely, přijde Superb RS a Kodiaq RS?

Škoda zvažuje další sportovní modely, přijde Superb RS a Kodiaq RS?

Až donedávna to vypadalo, že nabídka sportovních verzí od mladoboleslavské Škody bude končit Octavií RS. Vrcholný Superb sice nedávno dorazil v provedení SportLine, to však kromě sníženého podvozku ovlivňuje jen design auta. Podle nejnovějších zpráv se ale možná dočkáme hned dvou sportovně laděných škodovek.

Škoda Superb SportLine zná svoje ceny, startují na 858 900 Kč

Škoda Superb SportLine zná svoje ceny, startují na 858 900 Kč

Alespoň to naznačil sám šéf značky Bernhard Maier pro britský magazín Auto Express v rámci svezení s předprodukčním Kodiaqem. Řada zákazníků prý automaticky sahá po vrcholných provedeních, jako je Laurin & Klement nebo právě Superb SportLine. A přesně těm by se mohlo zalíbit i ostřejší provedení RS.

Superb by v takovém případě mohl dostat něco silnějšího, než klasický zážehový dvoulitr naladěný na 280 koní. Automobilka by klidně mohla zůstat u stejného motoru, takový Golf R produkuje se stejným motorem 221 kW (300 koní). Stejná pohonná jednotka by také mohla zamířit i do připravovaného Kodiaqu. Pokud oba modely dostanou zelenou, dočkáme Superbu nejdříve v roce 2018, Kodiaq by dorazil ještě o rok později.

Škoda Kodiaq: 2065 l v zavazadelníku, posuvná sedadla a pět motorů

Škoda Kodiaq: 2065 l v zavazadelníku, posuvná sedadla a pět motorů

Na co bychom ovšem čekali marně, je Fabia RS. Tu automobilka s druhou generací definitivně pustila k vodě a plány na její oživení neexistují. Trh pro takové auto je prý velmi malý. Nejsme ale jediní, kteří si myslí, že by zájem o Fabii RS byl výrazně větší, pokud by disponovala manuální převodovkou a byla o něco levnější než tomu bylo u minulé generace. Pak by ale v zásadě nenabídla nic jiného, než co dnes najdete u Pola GTI a Ibizy Cupra.

Maier zároveň nevyloučil vstup automobilky na americký trh. Aktuální portfolio značky má podle něj ambice uspět, automobilka ale nechce nic uspěchat. Vybudovat si důvěru zákazníků je náročné, zatímco ztratit ji lze velmi snadno. 

Za volantem Porsche Cayenne Coupé: Podvozek už zase čaruje a kouzlí!

Porsche Cayenne Coupé (první svezení)

Méně auta, praktičnosti i místa na zadních sedadlech, ale zato s vyšší cenou. To je ve zkratce druhá karosářská verze modelu Cayenne s poněkud nepatřičným přídomkem Coupé, která právě zakotvila na českém trhu. Ideální příležitost svézt se…

včera | Miro Mihálik | 9 příspěvků
TEST Range Rover Evoque P250: Stojí tvrdohlavý nezmar za skoro 2 miliony?

Range Rover Evoque P250

Range Rover si prostě nedá říct a i do městského crossoveru nabízí všemožnou výbavu do terénu. Je tolik kilogramů navíc opravdu potřeba? A poradí si s tím mild-hybridní pohon?

21.  7.  2019 | Vladimír Kadera | 16 příspěvků
TEST Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI: Když dva nedělají totéž

Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI

Opel Combo pochází z kvarteta rodných bratrů, kteří se s obměnami prodávají pod značkami PSA i Toyoty. Je tedy nasnadě, že v odpovídajících verzích se nebudou výrazně lišit. Což je do značné míry pravda, avšak rozdíly se najdou a užitková verze se od osobních modelů liší víc, než by se na první pohled zdálo.

18.  7.  2019 | Petr Schnagl | 11 příspěvků