Škoda znovu poutá: Kodiaq RS dostane dvacetipalcová kola a obří koncovky výfuku

V další upoutávce na Kodiaq RS se můžeme podívat na detaily exteriéru.

Škoda zájemce o rychlý dieselový Kodiaq před pařížským odhalením skutečně napíná. Z předchozích teaserů a videí už víme, že Kodiaq RS dostane nové logo sportovní divize s červeným zbarvením či digitální přístrojový štít s otáčkoměrem uprostřed.

Škoda naznačila podobu interiéru nástupce Rapidu. Konečně se odvázala

Škoda naznačila podobu interiéru nástupce Rapidu. Konečně se odvázala

Nyní přišly na řadu detaily exteriéru. Vůz se ukazuje v modré metalíze, všechny dříve chromované prvky jsou leskle černé. Řeč je o okenních rámech či masce chladiče. Na zádi zaujmou dvě velké koncovky výfuku a odrazka přes celou šířku auta. Ta podobně jako u Octavie RS vůz opticky rozšiřuje. Jako první model v historii značky má Kodiaq RS již ve standardu dvacetipalcová kola Xtreme, která odhalují sedmnáctipalcové brzdové kotouče a červeně lakované brzdiče.

Zbytek už známe, včetně použité techniky. Dvoulitrový čtyřválec s dvojitým přeplňováním nabídne výkon 176 kW (239 koní) a točivý moment 500 Nm. Agregát bude v modelové řadě Kodiaqu dodáván výhradně pro verzi RS. Určitě dojde na použití automatické převodovky DSG.

Benzinová Škoda Kodiaq RS nevznikne. Němci ale našli náhradu

Benzinová Škoda Kodiaq RS nevznikne. Němci ale našli náhradu

Stejnou motorizaci už nyní využívá i Volkswagen Tiguan. Dynamické schopnosti Kodiaqu RS ještě neznáme, ale v případě Tiguanu mluvíme o zrychlení z nuly na 100 km/h za 6,7 vteřiny a maximální rychlosti 228 km/h. Obdobné schopnosti bychom tedy čekali rovněž od Kodiaqu RS.

Potvrzen byl dříve i podvozek s adaptivními tlumiči, možnost volitelných jízdních režimů a samozřejmě pohon všech kol. Pařížský autosalon, na němž bude Kodiaq RS oficiálně představen, startuje ve čtvrtek 4. října a pokračuje až do neděle 14. října.

Speciál: Autosalon Paříž 2018

Pařížský autosalon 2018 (Mondial de l'Automobile 2018) je ukázkou úpadku evropských automobilových výstav. Oficiální účast odřekly značky Audi, Fiat, Ford, Nissan, Opel, Volkswagen či Volvo.

Letošní ročník pro novináře startuje v úterý 2. října. Od 4. do 14. října je výstava přístupná veřejnosti. Výstaviště Porte de Versailles bude otevřeno od 10:00 do 20:00, ceny lístků začínají na 9 eurech (asi 225 Kč).

Přehled očekávaných novinek

Škoda Karoq Sportline • Škoda Karoq Scout • Kie ProCeed Shoting Brake  • DS 3 Crossback • Citroën C5 AircrossSuzuki Jimny • Peugeot 508 SW • Renault Mégane R.S. Trophy • Škoda Kodiaq RS • Audi Q3 • Mercedes-Benz GLEBMW X5BMW 3BMW 8Seat TarracoToyota Corolla Touring SportsMonza SP1, Monza SP2

TEST Opel Astra 1.4 Turbo CVT: Tříválec + CVT = Drahá poukázka na průšvih?

Opel Astra 1.4 Turbo CVT

Kompaktní Opel se při aktuálním faceliftu velmi výrazně změnil, jakkoli to tak na první pohled nevypadá. Všechny motory jsou nyní výhradně tříválcové a ten nejsilnější se pojí s převodovkou CVT. Zní to vám to jako zaručený recept na mizérii na kolech?

včera | Petr Schnagl | 31 příspěvků
Minitest Honda HR-V 1.5 VTEC Sport: Uhájí vyšší cenu slušnou dynamikou?

Honda HR-V 1.5 VTEC Sport

Honda se rozhodla ještě více zatraktivnit svůj crossover HR-V a jeho nabídku rozšířila i o verzi Sport. Podívali jsme se jí na zoubek s převodovkou CVT i s klasickou šaltpákou.

17.  10.  2019 | Vladimír Kadera | 20 příspěvků
TEST BMW M2 Competition M-DCT: Jednoduše to nejlepší

BMW M2 Competition M-DCT

S německými výkonovými válkami podpořenými opulentním luxusem a bezpečností se ze scény potichu vypařil důraz kladený na tu nejdůležitější esenci sportovních aut – lehkost. M2 Competition tento trend vysloveně neboří, protože je ale u BMW nejmenší, na odkaz staré školy úplně nezapomněla.

15.  10.  2019 | Miro Mihálik | 1 příspěvek